Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson ES-137 kokemuksia, Anybody?
1
RamoQ
04.08.2011 16:18:12 (muokattu 04.08.2011 16:19:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Armoton kaasu iski kyseiseen peliin. Tietoa tästä vaan ei tunnu oikein löytyvän, haulla ei oikein mitään löydy, eikä googlellakaan muuta kun muutama ylistävä arvostelu.
 
Tässä vielä linkki Classic versiosta Gibsonin sivuille.
http://www2.gibson.com/Products/Ele … S/Gibson-Custom/ES-137-Classic.aspx
 
Custom mallista en löytänyt vastaavaa. (Tai en osannut etsiä..)
 
Askarruttavia asioita:
Melko lyhyenä hemmona kiinnostaisi tietää kuinka iso kitara on suhteessa vaikka ES-335:teen?
 
Onko tuo Custom malli hintansa väärtti..?
Eeben otelauta ja Varitone kyllä kelpaisivat nimittäin.
En ole myöskään päässyt 57-Humbuckereita itse kokeilemaan ja YouTube klipit on mitä on.
Eli haluaako joku vääntää rautalangasta amatöörille miten eroaa normimallin 490R ja 498T setistä..?
 
Ja eniten kiinnostaa mitä Muusikoiden.netin todelliset kamarunkkarit kun tämmöinen amatööri havittelee "aikuisten" kitaroita. :)
 
Jos jollain on omakohtaista kokemusta kitarasta yleisesti niin senkin saa mielellään jakaa tänne.
 
Epäselvä teksti mutta jos joku jaksaa ja viitsi sen lukea, sekä vielä vastatakkin niin arvostaisin kovasti.
 
"Nobody boogie like the boogieman"
Eemil
04.08.2011 18:07:57 (muokattu 04.08.2011 18:08:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

137 body on 335 huomattavasti paksumpi, eli oikeasti iso kitara on kyseessä. Omat kokemukseni rajoittuvatkin sitten yhden 137 Classicin soitteluun ilman vahvistinta musaliikkeessä. Samalla reissulla testasin ainakin 335, LP custom, LP standard ja joitain muitakin puoliakustisia. Se 137 yksilö ainakin sattui olemaan todella hyvän tuntuinen päihittäen kaikki muut testatut kitarat soittotuntumassa.
 
RamoQ
07.08.2011 00:53:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo no nostampa kerran. Jos nyt ei mitään oikeasti tule niin kai sitä joutuu itse mööpelin joskus hommaamaan ja tulla tänne kertomaan niistä.
 
"Nobody boogie like the boogieman"
Dreg
08.08.2011 16:04:34 (muokattu 08.08.2011 16:06:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuttu kitaristi soittelee tuollaisella, ja olen päässyt testaamaan hänen kitaraansa itsekin. Kyseinen ES-137 soi kauniisti ja oli mukava soittaa. Kielet olivat tosin hiotut ja vahvistimena toimi Polytone, joten varustus poikkesi hieman rock-kitaristien perusvehkeistä. Soundi oli kohdallaan jazziin, mutta eiköhän tuo taivu vähän muuhunkin.
 
Luonnollisestikin kannattaa käydä testaamassa itse ennen kuin tekee ostopäätöksen.
 
"Great deeds on a small budget!"
jpousi
10.08.2011 08:37:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ES-137 on jonkinlainen välimuoto vanhemman ES-175 -mallin (jossa on täysin ontto koppa) ja Les Paulin välillä.
 
ES-137:ssä on mahonkinen keskusblokki, joten kitaran ääni ei kierrä niin herkästi kuin ES-175-mallissa. (Minulla on Epiphonen versio ES-175:sta ja se todella kiertää herkästi -- mitä toisaalta joskus voi käyttää efektinä). Lisäksi Gibson ES-137:n runko ei ole läheskään niin syvä kuin ES-175:n runko. Johtuen keskusblokista, on 137:ssa aivan normaali TOM-talla, eikä "riippuvaa" tallaa niinkuin esikuvassaan 175:ssa. Useimmissa 137-kitaroissa näyttäisi olevan vaahterakaula, ei siis mahonkinen.
 
Näissä uusissa halvemmissa ES-137:ssa ei ole Varitone-säädintä, joilla piti saada säädettyä soundi joko hyvin akustiseksi tai myös Les Paul-maiseksi. Tompalla näyttää olevan perusmallia (alkaen 1499 €) sekä Varitone-mallia (2099 €)
 
Tuossa ES-sarjalaisten manuaali, niin että pääset fiilistelemään:
 
http://www.gibson.com/press/memphis/img/memphisownersmannual.pdf
 
Jopas lähti!
Hillboy
10.08.2011 12:31:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenköhän Gibsonin Howard Roberts Fusion eroaa tästä ES-137:sta? Aika samanoloisia näyttäisivät olevan, jos tallaa ei oteta lukuun. Fusionissa on ainakin mun mielestä aika erikoisen näköinen tallaratkaisu. Mikitkin varmaan eroaa, mutta muuten. Liekö paljon eroja ... ?
 
Yksi uudemman sukupolven edustaja näyttäis olevan Kitarapajallakin ...
http://www.kitarapaja.com/pics/ghrfiii061_1024_768.JPG
 
- L
 
ps. kunhan puhun paskaa lämpimikseni ... saikulla ehtii
 
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
Eemil
10.08.2011 13:34:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpousi: Näissä uusissa halvemmissa ES-137:ssa ei ole Varitone-säädintä, joilla piti saada säädettyä soundi joko hyvin akustiseksi tai myös Les Paul-maiseksi. Tompalla näyttää olevan perusmallia (alkaen 1499 €) sekä Varitone-mallia (2099 €)
 
Valaistaan nyt vielä ihmisiä että nämä "halvemmat" ovat siis ES-137 Classic nimisiä ja nuo Varitonella varustetut nimeltään ES-137 Customeita. Lisää eroja löytyy ainakin otelautamerkeistä ja väreistä joita on tarjolla.
 
RamoQ
10.08.2011 15:57:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eemil: Valaistaan nyt vielä ihmisiä että nämä "halvemmat" ovat siis ES-137 Classic nimisiä ja nuo Varitonella varustetut nimeltään ES-137 Customeita. Lisää eroja löytyy ainakin otelautamerkeistä ja väreistä joita on tarjolla.
 
Jep. Ja puut eroavat. Customissa on otelaudassa Eebeniä, Classicissa ruusupuuta.
 
"Nobody boogie like the boogieman"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «