rintapek 08.08.2011 22:05:40 | |
---|
Timi: 13.40 lähtee viimeinen huoltolautta suokista.Ei juurikaan auta.Ellei yövy humppakuutiossa? Mulla ei o asiasta aavistustakaan. Muistan vaan, et kamojen kyyditykset on onnistunu. One kind of music only - the good kind |
baron 08.08.2011 22:37:44 | |
---|
rintapek:. Bändin kans on sovittu, et soitto alkaa kello x ja neljä settiä vedetään, Mä en hääkeikoilla sovi mitään settimääriä. Mä sovin milloin bändi on valmis aloittamaan soiton (useimmiten ei pääse) ja milloin lopettaa ja soitetaan sen verran kun ehtii. Usein tulee kaikenlaista pelleilyä settien välillä ja kesken settiä niin että tietty settimäärä voi viedä vaikka mihin aikaan tahansa. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Tankero 08.08.2011 23:15:32 | |
---|
jjussila: Riittää, kun nakkaa hinnan suoraan niin korkeelle, että keskustelu päättyy välittömästi. Tätä on sovellettu jo vuosia. Humppajyrä |
hvinnamo 08.08.2011 23:47:09 | |
---|
HotWheels: Näin se on nähtävä. Onko niin? |
tarmo 09.08.2011 00:23:40 | |
---|
jazzmies: Ihanaa hääkeikkavuodatusta luettavakseni - LOL, image, MILF! MNHG! Enää ei hääkeikat ketuta. Eikä mitkään muutkaan keikat. Harrastustoiminta sitä vastoin on jaloa, ja kyllähän sitä kerran kesässä yhden hääkeikan riipaisee ilman mitään huolia. Älä polta itseäsi loppuun ;) PS. Avasiko jazzmies MNHG -koodin? Jos et, KVP! |
isojussi 09.08.2011 00:50:07 | |
---|
Mesa/Boogie: Ootko sä sit niinku härmäläinen vastine wedding singerille? Wedding OMB kenties? Heh oikeestaan - niin iso osa leivästä tulee hääkeikoista. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
isojussi 09.08.2011 01:08:30 | |
---|
Bronks: Jos en olis niin hyvällä tuulella, voisin imasta herneen nenään... Niin - ei kait meillä keskenään mitään vääntöö pitäis olla? Mä nyt oon tehny hääkeikkoja eri kokoonpanoilla yli 30 vuotta ja aikak leijonanosa tulee leivästä hääpartyista tällä hetkellä. Tässä valossa kannattaa miettiä miks mä valitan niistä huomattavasti harvemmin, kuin keskiverto mnettiläinen? Täällä on kumminkin oikeesti niin helevetin paljon mua kovempia vetäjiä, että jostain muusta sen täytyy johtua. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
HotWheels 09.08.2011 14:23:00 | |
---|
hvinnamo: Onko niin? On. Nykyään tulee ilmoiteltua hinta ja mitä siihen kuuluu, eli pari tuntia ennen keikan alkua tullaan paikan päälle ja pystytetään laitteet jne. ja jos alkavat vaatimaan roudausta edellispäivänä, niin lisähinnasta kun mainitsee, niin yleensä sitten sopii se kahta tuntia ennen roudaus :) Joskus 10v sitten ohjelmatoimisto soitteli, että perjantaikeikalle hotelliin pitäisi roudata jo puolilta päivin, kun hotellissa on hääporukka ja hääporukan kanssa sitten sopia yhdestä lisäsetistä, josta maksavat erikseen. Osa otti töistä vapaata ja mentiin ja roudattiin. Hääväki pyysi saada käyttää pa-ta....Ei tarvinnut soittaa lisäsettiä, eikä sopia hinnasta....kun tultiin kyliltä, niin bestmanni ronkki johtoja ihmetteli, kun ei oikein kuulu cd- soittimesta ja kaikki volat laitteista on täysillä. CD-n plugi oli jäänyt puoliväliin ja onneksi bestmanni ei keksinyt pukata sitä perille, se olisi ollut ISO JYTKY! Tuon jälkeen ei ole annettu laitteita muiden käyttöön, eikä menty muutenkaan samanlaiseen halpaan. |
EP 09.08.2011 16:03:22 | |
---|
Saattaa kiristyä joskus, mut katketa ..ei milloinkaan! |
Mike Stand 09.08.2011 16:27:26 | |
---|
HotWheels: ...kun tultiin kyliltä, niin bestmanni ronkki johtoja ihmetteli, kun ei oikein kuulu cd- soittimesta ja kaikki volat laitteista on täysillä. CD-n plugi oli jäänyt puoliväliin ja onneksi bestmanni ei keksinyt pukata sitä perille, se olisi ollut ISO JYTKY! Tuon jälkeen ei ole annettu laitteita muiden käyttöön, eikä menty muutenkaan samanlaiseen halpaan. Siperian peruskoulu on antanut oppinsa meillekin, kun kerran jätimme mekin mikin ja yhden PA-kanavan auki hääväelle kuulutuksia ym. puheita varten. Ei jätetä enää. Jos äänentoistoamme tarvitaan muuhun kuin omaan esitykseemme, jää meistä joku hoitamaan laitteiden käyttöä. Tästä palvelusta veloitetaan sen mukaan, miten kauan ja kuinka paljon se sitoo meistä jotakuta olemaan paikalla ennen varsinaista bändiosuutta. Yleiskäyttöä varten olemme hommaneet yhden tehtävään riittävän laadukkaan mikin telineineen ja piuhoineen, sillä kukaan tuskin haluaa lainata omaa laulumikkiään yleiseksi sylkykupiksi. Pthyi! Halapaa kuin makkara. |
EP 09.08.2011 16:34:52 | |
---|
HotWheels: ..kun ei oikein kuulu cd- soittimesta ja kaikki volat laitteista on täysillä. CD-n plugi oli jäänyt puoliväliin ja onneksi bestmanni ei keksinyt pukata sitä perille, se olisi ollut ISO JYTKY! .. Hahahaa! Mä oon joskus tehny ton!! Seurauksella, että ysikymppinen vaari joka istui kaiutinkaapin edessä hyppäs about metrin korkeudelle ilmaan! : / |
rintapek 09.08.2011 16:36:09 | |
---|
Mike Stand: Siperian peruskoulu on antanut oppinsa meillekin, kun kerran jätimme mekin mikin ja yhden PA-kanavan auki hääväelle kuulutuksia ym. puheita varten. Ei jätetä enää.! Tota... jos siellä on kamat lauteilla ja mikinnälkäistä porukkaa paikalla, niin sinne lavalle ne tunkevat, jos ei ole paikalla vahtimassa. Mä olen stressiklubissa ratkaissut ton ongelman sillai, että salinpuolelle vien pikkuräkin, mis on pieni mikseri, cd-soitin ja halpiskompressori ceedeen automaattidukkaukseen spiikkimikin tieltä. Tuohon sit kiinni se spiikkimikki. Pikkuräkistä sit piuhat bändin mikseriin. Ceedeen kaukosäädin sit vaik bestmänin rintataskuun. Jos haluavat spiikata, vaihtaa levyä, säätää äänenvoimakkuutta tai vaik vaan ruuvata mikseriä, ni tossa se onnistuu kummempaa tuhoa aiheuttamatta. Eivät ole enää pyrkineet lavalle. Lelut ostin käytettynä, joten kustannukset tais jäädä pariinsataan. One kind of music only - the good kind |
Vaivan näkönne on suorastaan ihailtavaa rintapek. + TÄ? |
rintapek 09.08.2011 22:39:50 | |
---|
Lucky 7: Vaivan näkönne on suorastaan ihailtavaa rintapek. + Toi vaivannäkö on hetkellinen, mut riemu on jatkuvaa. Kustannuksetkaan ei päätä huimaa. Tos on kaikki, mitä privakeikoilla jengi tahtoo ja tarttee. On mikki tai pari, mihin saa puhua, saapi omatoimisesti vaihtaa levyjä, saapi säätää volumet mieleisekseen, sen mukaan mitä bändimikseri sallii, mitään ekstrajytkyä kun tos ei kaivata. Halukkaat saapi jopa ruuvata tota pikkumikseriä miten huvittaa, ei ne sil saa mitään tuhoa aikaan, korkeintaan spiikkimikit tai taukomusan mykäksi. Mut kun kytkennät, säädöt ja vehkeet on tossa, selkeästi käytettäväksi tarjottuna, ni jengi pysähtyy tohon. Milloin toi on ollu käytössä, ni toistaiseksi kukaan ei o ollu pyrkimässä bändikamojen sekaan. Toistan, ei kukaan, koskaan, missään. Mut milloin toi on "ei vittu viitti roudaa"- syystä jätetty pois, ni jokseenkin poikkeuksetta ko selkänsä kääntää, ni siel on asiaton sankari bändikamojen keskellä säätämässä. Eli ei toi o mitään vaivannäköä, vaan toisaalta ittensä säästämistä ja toisaalta yleisönpalvelua. One kind of music only - the good kind |
riff 22.08.2011 13:37:18 | |
---|
Vielä noista hääkeikoista..., Mua meinaa ottaa pattiin ku AINA etukäteen sovittu aikataulu ei meinaa pitää. Häissä homma menee niin, että soitetaan ne häävalssit/biisit, jonka jälkeen vielä muutama tai setti loppuun. Sinä aikana kaikki häipyvät ja parketti on tyhjä. Ihmiset seurustelevat ulkona, juovat ja kohta koheltavat ja kusevat puskiin ym. Sama jatkuu koko keikan ajan ja juuri kun sovittu viimeinen setti lähenee loppuaan on väki yhtäkkiä tajunnut että täällähän on bändi! Mennään joraamaan, jee! No sit se keikka loppuu ja kolmen encoren jälkeen ku viimein lopetetaan alkaa se vittuilu että nytkö te jo lopetitte? Pilasitte meidän häät ym valitusta. Ja kokoillan ollu parketti lähes tyhjä. Suomalainen, sinä olet fiksu! Kyynisyys on realismia. |
KanttoriPiiparinen 22.08.2011 15:31:09 | |
---|
riff: Vielä noista hääkeikoista..., Mua meinaa ottaa pattiin ku AINA etukäteen sovittu aikataulu ei meinaa pitää. Häissä homma menee niin, että soitetaan ne häävalssit/biisit, jonka jälkeen vielä muutama tai setti loppuun. Sinä aikana kaikki häipyvät ja parketti on tyhjä. Ihmiset seurustelevat ulkona, juovat ja kohta koheltavat ja kusevat puskiin ym. Sama jatkuu koko keikan ajan ja juuri kun sovittu viimeinen setti lähenee loppuaan on väki yhtäkkiä tajunnut että täällähän on bändi! Mennään joraamaan, jee! No sit se keikka loppuu ja kolmen encoren jälkeen ku viimein lopetetaan alkaa se vittuilu että nytkö te jo lopetitte? Pilasitte meidän häät ym valitusta. Ja kokoillan ollu parketti lähes tyhjä. Suomalainen, sinä olet fiksu! Onhan näitä fiksuja suomalaisia... Viime aikoina olen soitellut ainoastaan pienempiä häitä ja tosi pienellä kokoonpanolla. Mie ja Jammun automaatti. On tässäkin omat rasituksensa. Osa yleisöstä näyttää käsittävän loppu illasta touhuni karaoken taustasoitannoksi. Ja ei muuta kun naama täyteen ja lauteille. Mikkiäkään ei arvaa jättää kotiin. Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua. |
jykke65 22.08.2011 15:36:06 | |
---|
KanttoriPiiparinen: Onhan näitä fiksuja suomalaisia... Viime aikoina olen soitellut ainoastaan pienempiä häitä ja tosi pienellä kokoonpanolla. Mie ja Jammun automaatti. On tässäkin omat rasituksensa. Osa yleisöstä näyttää käsittävän loppu illasta touhuni karaoken taustasoitannoksi. Ja ei muuta kun naama täyteen ja lauteille. Mikkiäkään ei arvaa jättää kotiin. Laita lappu lavalle "Arvoisa karaoketähti, säestän pyynnöstä. Biisi oikein laulettuna 150 €, päin vittua vedettynä 185 €. PS. Säestän vain selviä solisteja" Ei taida olla tungosta....=) Koitettaisko kerrankin aloittaa kaikki samasta biisistä ja samaan aikaan? |
jon lord 22.08.2011 15:53:28 | |
---|
riff: Vielä noista hääkeikoista..., Mua meinaa ottaa pattiin ku AINA etukäteen sovittu aikataulu ei meinaa pitää. Häissä homma menee niin, että soitetaan ne ...... Lauantaina oli tuollainen meininki. Oli sovittu kaksi settiä ja se soitettiin. Ihme kun kukaan ei tullut vaatimaan lisää. Hääpari kiitteli silti kovasti ja pahoitteli kun väki ei oikein tanssinut. Mutta tätä se aina on, kaikki katselee ja "hönnistelee" ja sitten kun on aika lopettaa niin aletaan itkemään että miksi te nyt jo lopetatte. Olen aina sanonut soittajille että ne viimeiset kymmenen juhlijaa örisee ja huutelee vaikka aamuun asti jos niille alkaa soittamaan ja soittamaan encoreita. Ne ei väsy siihen huutamiseen. Ne mölyää vaikka paikalla ei olisi ketään. Meillä on se käytäntö että max. kolme encorea soitetaan ja lavalle ei päästetä ketään ennenkuin bändi on roudannut kaikki kamansa pois viimeistä johtoa myöten. COVS jäsen N.o 3 |
EP 22.08.2011 17:23:37 | |
---|
Mä oon yleensä sopinu koska soitto aletaan ja koska lopetetaan. Aikataulut ei koskaan pidä, kannattaa asennoitua niin, että siellä se koko ilta kuitenkin menee (osaksi odotellen ja osaksi soitellen), niin ei vit*uta niin paljoo! ..kivaahan häissä aina on! : ) |
baron 22.08.2011 17:30:20 | |
---|
EP: Mä oon yleensä sopinu koska soitto aletaan ja koska lopetetaan. Mä oon sopinut milloin bändi on valmis aloittamaan, ei se kuitenkaan pääse aloittamaan silloin kun on sovittu. Lopetusaika on ainoa jonka saa toimimaan sovitun aikataulun mukaan. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |