Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Digipianon sustain-pedaalit
1
spaze
08.08.2011 20:58:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kertoa milipidettä minkä merkkistä lusikkamallista sustain-pedaalia kannattaa hankkia digipianoon? Lähinnä että on tukeva, jämäkkä eikä mikään rimpula jolla ei sitten pidemmän päälle tee mitään. Mulla ois tuo pianon mukana tullut rasia, mutta tunnetusti nuo ovat ihan syvältä.
 
F-musiikissa hypistelin Quik-Lok merkkistä mutta en päässyt kokeilemaan sitä soitossa. Kädessä se tuntui hyvältä.
 
baron
08.08.2011 21:19:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

spaze: Onko kellään kertoa milipidettä minkä merkkistä lusikkamallista sustain-pedaalia kannattaa hankkia digipianoon? Lähinnä että on tukeva, jämäkkä eikä mikään rimpula jolla ei sitten pidemmän päälle tee mitään.
 
Mulla on mökillä lusikkapedaali johon oon ollut tyytyväinen. Käväisin vilkaisemassa mitä merkkiä se on ja näytti olevan Yamaha. Johtuisko siitä että pianokin on Yamaha?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Thomas Häggblom
09.08.2011 11:12:44 (muokattu 09.08.2011 11:12:54)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin Yamahan FC4 on hyvä, ei ole itsellä ainakaan ollut ongelmia ja hyvin tukevan ja jämäkän oloinen. Maksaa jotain 40-50€.
 
www.myspace.com/loistavapolku
spaze
09.08.2011 13:56:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimiiko FC4 kaikissa pianoissa eli löytyykö polarisaatiokytkintä?
 
Mikko T.
09.08.2011 16:08:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

spaze: Toimiiko FC4 kaikissa pianoissa eli löytyykö polarisaatiokytkintä?
 
Ei ole polarisaatiokytkintä, mutta jos on vähääkään ok piano (tai softa), niin polaarisuuden voi kääntää pianon (tai softan) valikkojen kautta.
 
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
baron
09.08.2011 19:45:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko T.: Ei ole polarisaatiokytkintä, mutta jos on vähääkään ok piano (tai softa), niin polaarisuuden voi kääntää pianon (tai softan) valikkojen kautta.
 
Mun jammuissa voi kääntää polariteetin sen mukaan onko pedaali painettuna kun pistää virrat päälle vai ei.
Ennen kuin tajusin sen ihmettelin miksi joskus pedaali toimi "väärin päin".
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Haipuma
09.08.2011 20:52:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on Yamahan, Kurzweilin ja jonkun italialaisen valmistajan lusikka-malliset pedaalit ja hirveitä eroja en niistä löydä keskenään. Yammu tuntuu ehkä jykevimmältä ja vähiten ääntä pitävältä. Eikä noissakaan ole missään polarisaatiokytkintä, koska niinkuin tuossa edellä sanottiin, että kaikissa nykypäivän vehkeissä sen saa soittimesta kytkettyä.
 
Italian ihme hajosi hiljalleen keikkailun ohessa, mutta korjasin sen vaihtamalla uuden plugipään ja toimii vieläkin.
 
Jos sulla on Yamahan piano, jossa on ns. puolipedaalimahdollisuus, niin sitä ei voi hyödyntää ellei ole pedaalia joka tukee moista ominaisuutta. Itse hankin S90ESään ostaessani sen n. 45 maksaneen yamahan pedaalin joka ei tue kyseistä ominaisuutta. Parempi pedaali olisi maksanut puolet enemmän, mutta en katsonut sitä itselleni tarpeelliseksi.
 
Why do the japanese have exceptional funk in their fingers??
spaze
09.08.2011 21:24:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla Korg SP-170.
 
elennah
28.09.2011 16:50:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko sillä merkitystä, onko sustain-pedaalissa mono- vai stereojakki?
 
Janus
28.09.2011 17:19:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elennah: Onko sillä merkitystä, onko sustain-pedaalissa mono- vai stereojakki?
 
Stereojakilliset sustainpedaalit lähettävät jatkuvaa dataa pelkän päälle/pois-kytkennän sijasta, jolloin digipianosta/kiipparimallista riippuen onnistuu jonkinlaisten half-pedal -efektien tekeminen (=kuin painaisi akustisella pianolla pedaalia vain hieman, "puoliväliin"). Yleensä stereojakilliset sustain-pedaalit toimivat normaalisti on/off-sustaineina myös niissä synissa, jotka puolipedalointia eivät tue tai tunnista.
 
elennah
29.09.2011 07:32:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaatteko sanoa millainen pedaali olisi paras Casio Privia digitaalipianoon? Katsoin mukanatulleen lätkän jakkia ja se on mono. Tarkoittaako se että tuo ei tue puolipedalointia vai johtuuko se vaan siitä lätkästä. Yamahan FC4:ssä näyttäisi ainakin Thomann.de verkkokaupan mukaan olevan monojakki, toinen mitä katsoin oli Rolandin DP 8, jossa on stereojakki.
 
elennah
29.09.2011 15:31:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Selvitinkin jo manuaalista että tuo tukee puolipedaalisuutta. Osaatteko suositella minkä merkkinen stereojakillinen sustainpedaali tuohon kannattaisi hankkia? En mielellään kuitenkaan maksaisi tuosta yli 40€.
 
elennah
12.10.2011 16:37:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen nyt tutkinut vaikka mistä tätä pedaali asiaa ja juuri äsken olin yhteydessä erään musiikkiliikkeen casio-asiantuntijaan, joka sanoi että ainoa mahdollisuus saada puolipedaalisuutta tukeva pedaali kyseiseen pianoon (Casio privia px-120) on ostaa Casion oma SP-30 -pedaalipalkki. Onko kellään kokemuksia tuosta palkista?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «