Aihe: Mitä on punk?
1 2 3 4 549 50 51 52 5382 83 84 85 86
Terry Pantheras
04.08.2011 20:19:19
Kuuntelin tänään pitkästä aikaa Aknepopin, hyvä on se!
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
Shabby
05.08.2011 17:02:51 (muokattu 05.08.2011 17:03:37)

Gardiner: http://uutiset.msn.hs.fi/kulttuuri/ … t%C3%A4vien+muistoksi/1135268281228

Jaa, että tänäänkös. Ei nyt onnistu :(

Mutta ilmankos olin näkevinäni Brändin pari viikkoo sitten Rytmin edessä. Mietinkin, onko niillä keikka tulossa.

Tota "pistokeikkaa" en ymmärrä. Eikös pistokeikka tarkota sitä, että kokeillaan kepillä jäätä, että kandeeko jossain maassa/kaupungissa/mestassa soittaa? Ihan kivasti on Shadowplay viime vuosina myyny lippuja, loppuunmyydyksi saakka joissain paikoissa, kun keikkailevat niin harvoin. Ei tarvinne pistokeikkaa heittää heidän Helsingissä.

E: Ei kai toi Riku oo se DJ-Riku, jolla oli tapana soittaa jotain Smithsiä?
"Sä oot Maailman Pelottavin Basisti! Sä oot itseasiassa niin pelottava, ett mun on pakko tarjoo sulle drinkki." -Punk-Mikko-
Gardiner
05.08.2011 17:46:08

Shabby:

E: Ei kai toi Riku oo se DJ-Riku, jolla oli tapana soittaa jotain Smithsiä?

On Riku voinu joskus levyjäkin pyöritellä, mut ehkä toi DJ-Riku on joku muu.
"Pianossa ei ole vääriä nuotteja" -Thelonius Monk
Atomic Cafe
05.08.2011 20:32:35 (muokattu 06.08.2011 03:44:47)
xfrankx
07.08.2011 16:11:47
Tämä on hyvin hämmentävä keskustelu. Siitä plussaa jokaiselle osallistujalle.

Kuinka moni täältä lukee Punk In Finlandia? ( http://www.punkinfinland.net/forum/index.php ) Sieltä voisi löytyä myös jonkinlaista viitettä sille "mitä on punk".
kaljataiteilija
07.08.2011 17:36:18
xfrankx: Tämä on hyvin hämmentävä keskustelu. Siitä plussaa jokaiselle osallistujalle.

Kuinka moni täältä lukee Punk In Finlandia? ( http://www.punkinfinland.net/forum/index.php ) Sieltä voisi löytyä myös jonkinlaista viitettä sille "mitä on punk".

voi kauheeta. mitä siinä nyt on?
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
Andy Six
07.08.2011 17:43:37
Atomic Cafe: Tääkin on tosi PUNK

http://www.youtube.com/watch?v=4iveftgLq4U&feature=related

No ehkä siinä mielessä,että Clauden laulutyyli muistuttaa huomattavasti Stiv Batorsia.....Iggyn ja Stoogesin vaikutus onkin sitten jo huomattava;sepä vaan ei ole mielestäni punkkia....
xfrankx
07.08.2011 19:42:37
kaljataiteilija: voi kauheeta. mitä siinä nyt on?
nyt taisi herra ottaa viestini hieman väärin.
tarkoituksena oli a) vinkata tuosta paikasta b) heittää vähän vettä myllyyn ja kuulla mitä mieltä muusikoiden.netin vakikirjoittajat ovat piffistä ja sen punkkareista, nykypunkista ja kaikesta tuolla rehottavasta "anarkistisesta huumorista/perseilystä". :)
xfrankx
07.08.2011 19:47:11
Andy Six: No ehkä siinä mielessä,että Clauden laulutyyli muistuttaa huomattavasti Stiv Batorsia.....Iggyn ja Stoogesin vaikutus onkin sitten jo huomattava;sepä vaan ei ole mielestäni punkkia....

Vastahan Rolling Stonesissa oli lukijaäänestys, jossa muuan Ikky and the Studets oli äänestetty maailman 6. parhaimmaksi punkbändiksi.. ;)
Andy Six
07.08.2011 19:48:46
xfrankx: Vastahan Rolling Stonesissa oli lukijaäänestys, jossa muuan Ikky and the Studets oli äänestetty maailman 6. parhaimmaksi punkbändiksi.. ;)

Nää on niitä paljon puhuttuja mielipidekysymyksiä,olettaisin....
velipesonen
07.08.2011 21:39:46

xfrankx: nyt taisi herra ottaa viestini hieman väärin.
tarkoituksena oli a) vinkata tuosta paikasta b) heittää vähän vettä myllyyn ja kuulla mitä mieltä muusikoiden.netin vakikirjoittajat ovat piffistä ja sen punkkareista, nykypunkista ja kaikesta tuolla rehottavasta "anarkistisesta huumorista/perseilystä". :)

Ai jaa onko punk ja anarkia jotenkin samaa. Mä luulin että baseball-kortit on punk.
Minun täytyi soittaa jazzia, ragia ja kaikkea muuta kirottua räminää, Bolden on syypää kaikkeen. - Paul Dominguez
Atomic Cafe
07.08.2011 21:42:40 (muokattu 07.08.2011 22:00:23)
Andy Six: No ehkä siinä mielessä,että Clauden laulutyyli muistuttaa huomattavasti Stiv Batorsia.....Iggyn ja Stoogesin vaikutus onkin sitten jo huomattava;sepä vaan ei ole mielestäni punkkia....

Laitoin tuon linkin tuohon ihan siksi kun tämä keskustelu alkoi ajautumaan siihen suuntaan että kaikki mikä tuli pääkaupunkiseudulta 80-luvulla oli punk. Toisaalta kyllä aika monella hemmolla ja bändillä olikin siihen aikaan jonkinlaista punk-taustaa.

Ollaan Smackin punkkeudesta ihan mitä mieltä tahansa niin kyllä Claude oli loppujen lopuksi aika punk jo ihan ihmisenä, lauluäänestä nyt puhumattakaan, siinä oli sitä räkää ja munaa enemmän kun monella punkkarilla viiden vinettopullon jälkeen.

Iggy ja Stooges taitaa olla niitä ikuisuuskysymyksiä että oliko se jonkinlaista esipunkkia vai eikö ollut, minä olen sitä sukupolvea että minun mielestä on olemassa vain brittipunk ja kaikki muu on teeskentelyä. Jos kerrankin ihan tarkkoja ollaan niin en minä teinipunkkarina ollut ikinä kuullutkaan mistään Stoogesista, se tuli kuvaan mukaan vasta paljon myöhemmin.
velipesonen
07.08.2011 21:54:41

Atomic Cafe: Iggy ja Stooges taitaa olla niitä ikuisuuskysymyksiä että oliko se jonkinlaista esipunkkia vai eikö ollut, minä olen sitä sukupolvea että minun mielestä on olemassa vain brittipunk, kaikki muu on teeskentelyä. Ja jos kerrankin ihan tarkkoja ollaan niin en minä teinipunkkarina ollut ikinä kuullutkaan mistään Stoogesista, se tuli kuvaan mukaan vasta paljon myöhemmin.

Sikäli kuin punk on punk niin Stooges ei ole punk vaan Stooges on erittäin hyvää jenkkirokkia. Rotten is punk, everything rotten.
Minun täytyi soittaa jazzia, ragia ja kaikkea muuta kirottua räminää, Bolden on syypää kaikkeen. - Paul Dominguez
Terry Pantheras
08.08.2011 16:06:59
xfrankx: Tämä on hyvin hämmentävä keskustelu. Siitä plussaa jokaiselle osallistujalle.

Kylähän tuolla höpistään semmosista hyvistä ei-punk-bändeistäkin huomattavasti paljon enemmän kuin m.netissä koskaan ikinä... Pahoittelen virkkeeni rakenteellista epäjohdonmukaisuutta ja pöljyyttä.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
xfrankx
08.08.2011 19:56:46
velipesonen: Ai jaa onko punk ja anarkia jotenkin samaa. Mä luulin että baseball-kortit on punk.
hei missä kohtaa tuota oli sanottu punkin ja anarkian olevan sama asia? Ymmärtääkseni kirjoittaja kuvasi PIF:lle tyypillistä keskustelua äpäröinniksi tai "anarkistiseksi huumoriksi" kuten sitä on vuosien mittaan muilla keskustelupalstoilla kutsuttu. :)
velipesonen
08.08.2011 20:19:23

xfrankx: hei missä kohtaa tuota oli sanottu punkin ja anarkian olevan sama asia? Ymmärtääkseni kirjoittaja kuvasi PIF:lle tyypillistä keskustelua äpäröinniksi tai "anarkistiseksi huumoriksi" kuten sitä on vuosien mittaan muilla keskustelupalstoilla kutsuttu. :)

Niin juu, anarkistinen huumori on kai vähän punk. Mitähän sekin sitten on. Yleensä varmaan Comic Strip -ryhmän tekeleitä pidetään anarkistisena huumorina. Muistaakseni siellä oli semmoinen hieno lyhytfilmi kuin Demonella, 90-luvulta eli loppupäästä tuotantoa. Siinä näyttelevät mm. Jennifer Saunders ja Robbie Coltrane.

Yleensä anarkistinen huumori on minun mielestäni yliarvostettua. Yliarvostuksella on tapana sulaa ajan myötä poijes ja luulenpa että anarkistisen huumorin yliarvostus liukenee sitten kun 1950-luvulla syntyneet lännensarjoja kakarana ahmineet jäävät elakkeelle. Menee vielä muutama vuosi.

Ai niin, Kurt Vonnegut se vasta yliarvostettu onkin.
HXY
08.08.2011 20:51:00

"Harold Camping on kokenut maailmanloppujen ennustaja." -Iltalehti
Andy Six
08.08.2011 21:13:46
Atomic Cafe: Laitoin tuon linkin tuohon ihan siksi kun tämä keskustelu alkoi ajautumaan siihen suuntaan että kaikki mikä tuli pääkaupunkiseudulta 80-luvulla oli punk.

Ai alkoi vai...? Kyllä minä ainakin Nights of Iguanasta Shabbyn kanssa keskustellessani ihan selvästi sanoin ettei bändi ollut mitään punkkia....
lenovo
09.08.2011 00:11:20
Anteeks, piti kirjoittaa IN the U.K.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)