Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mesa/Boogie Mark V nuppi ja G LAB GSC-3 ?
1 2
Mixer
08.08.2011 12:33:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
En löytänyt netistä oikein lopullista vastausta kysymykseeni noista kahdesta yhdessä. Eli voiko G-labilla ohjata tuon Mark V:n kanavia?
 
Mark V:n kanavista vain 2 ja 3 kanavalle saa sen ulkoisen kytkennän, mutta 1 kanavalle sitä ei ole. Eli pidetäänkö tuota Mark V:tä 1 kanavalla ja jos sitten haluaa 2 tai 3 kanavan (+ mahdollisia efektejä) käytetään G-LABia? Pitääkö siis tuohon G-LABiin ohjelmoida jokin asetus, jossa ei vahvistimen kanavaa ole valittu, jolloin 1 kanavan saa käyttöön Mark V:ssä?
 
Anteeksi epäselvä kysymys, mutta toivottavasti tuli ilmi mitä haen :).
 
-Mixer
 
lavaamo
08.08.2011 18:05:38 (muokattu 08.08.2011 19:24:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mixer: Moi!
 
En löytänyt netistä oikein lopullista vastausta kysymykseeni noista kahdesta yhdessä. Eli voiko G-labilla ohjata tuon Mark V:n kanavia?
 
Mark V:n kanavista vain 2 ja 3 kanavalle saa sen ulkoisen kytkennän, mutta 1 kanavalle sitä ei ole. Eli pidetäänkö tuota Mark V:tä 1 kanavalla ja jos sitten haluaa 2 tai 3 kanavan (+ mahdollisia efektejä) käytetään G-LABia? Pitääkö siis tuohon G-LABiin ohjelmoida jokin asetus, jossa ei vahvistimen kanavaa ole valittu, jolloin 1 kanavan saa käyttöön Mark V:ssä?
 
Anteeksi epäselvä kysymys, mutta toivottavasti tuli ilmi mitä haen :).
 
-Mixer

 
Siihen G-labiin sä et voi "ohjelmoida mitään asetusta", vaan ne neljä ohjainrelettä on joko auki tai kiinni. Siis tietenkin joka presetissä niinkuin haluat.
 
Onko sulla sopiva piuha noitten vehkeitten väliin?
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
juikkipuikki
08.08.2011 19:21:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rjm mini amp gizmo vaan väliin, niin johan midilankut ymmärtää.
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
Mixer
08.08.2011 20:00:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Siihen G-labiin sä et voi "ohjelmoida mitään asetusta", vaan ne neljä ohjainrelettä on joko auki tai kiinni. Siis tietenkin joka presetissä niinkuin haluat.
 
Onko sulla sopiva piuha noitten vehkeitten väliin?

 
Siis tottakai mulla on pedaaleja, jotka iskisin kiinni tuohon G-Labiin :D Mutta siis ongelma on se, että Mark V takapaneelissa on paikat vain 2 ja 3 kanavalle:
 
http://www.mesaboogie.com/Product_I … es/mark5Images/m5_fullrearpanel.jpg
 
ja tuossa G-labissa on kaksi paikkaa, josta noihin ext. switching jakkeihin voisi johdot vetää. Mutta miten saada myös ykköskanava mukaan kuvioihin? Eli voiko tehdä niin, että tekee G-labissa presetin johon ei valitse vahvistinkanavaa ja pitäisi oletusarvoisesti Mark V:ssä ykköskanavaa, jolloin vaihto 2 ja 3 kanaviin tapahtuisi G-labilla?
 
oiva tumpeloinen
08.08.2011 20:07:10 (muokattu 08.08.2011 20:12:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mixer: Siis tottakai mulla on pedaaleja, jotka iskisin kiinni tuohon G-Labiin :D Mutta siis ongelma on se, että Mark V takapaneelissa on paikat vain 2 ja 3 kanavalle:
 
http://www.mesaboogie.com/Product_I … es/mark5Images/m5_fullrearpanel.jpg
 
ja tuossa G-labissa on kaksi paikkaa, josta noihin ext. switching jakkeihin voisi johdot vetää. Mutta miten saada myös ykköskanava mukaan kuvioihin? Eli voiko tehdä niin, että tekee G-labissa presetin johon ei valitse vahvistinkanavaa ja pitäisi oletusarvoisesti Mark V:ssä ykköskanavaa, jolloin vaihto 2 ja 3 kanaviin tapahtuisi G-labilla?

 
Mitä todennäköisimmin Mesa menee ykköskanavalle automaattisesti, jos noihin muihin ohjausreleisiin ei lähetetä mitään komentoa. Kokeile. Saat varmasti nopeammin vastauksen sillä tapaa kuin kyselemällä täällä. Aika harvalla on samanlaista kokoonpanoa.
 
E: manuaalikin vihjaisi vähän siihen malliin, että menisi noin, kuten tuossa arvoin. Ja mikäli sulla on G-Labissa valintana releille momentary/latching, niin latching on oikea vaihtoehto. Silloin kytkin pitää relettä kaiken aikaa vedettynä, ja se palautuu aiempaan tilaan, kun sen vapauttaa.
Mixer
08.08.2011 20:41:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, kun mulla ei tuota G-labia ole vielä, niin ajattelin täällä kysyä neuvoa kun ei mieli viitsisi ostaa kallista vehjettä ja huomata ettei se minun tarpeisiini sovikkaan :). Mutta kiitos tästä!
 
hevikukko
08.08.2011 20:56:23 (muokattu 08.08.2011 21:08:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä käytän Rockman Midi Octopusta kanaviin MarkIV:ssä. Jos vaikka olis kanava 1 päällä tarvii olla silti enemmän metrilakua kiinni nupissa, sillä käyttäjä haluaa varmasti saada myös EQ:n ja Loopin myös päälle. Mulla kun on käytössä vaikka Clean kanava, niin Octopusista menee piuha kanava 1:een, EQ;n ja Looppiin. Toisin sanoen:
Jotta voin käyttää tallennettuna Octopusiin releeni Midikanavan mukaan, täytyy ainakin MarkIV:ssä olla 5 metrilakua kiinni, jotka ovat:
 
Clean kanava 1
Crunch kanava 2
Lead Kanava 3
EQ
Loop
 
Rockman Midi Octopusissa on 8 relettä + mahdollisuus Remotelooppiin. "Lenkkiin lisää vaikka Boosterin tai Tube Screamerin, minkä vaan pedaalin"
Octopusissa on 8 siis releitä ja ne ovat ABCDEFG nimellä. Itse saat päättää mihin lakut eli piuhat lyöt kiinni, mutta mun mielestä se on loogista että A on kanava 1 ja B on 2 jne....
 
Nyt voin näpsäyttää Midilankusta vaikka numeron 7 joka on Lead. Siinä on sikana Ping Pong Delaytä "G-Major" + siinä on Bad Monkey päällä Remote Loopissa eli "G" Octopusista, C eli Lead kanava 3 nupista ja E ja F eli EQ ja Loop nupista. Yhdellä napilla kaikki kanavan vaihdot ja efektit ohjelmoituna tai mitä haluutkaan ja muistiin vaan numero x. Mulla on käytössä tällä hetkellä noin 35 soundia.
=)

En tiedä kuinka MarkV:ssä on takana liitännät. mutta ei hirveästi luulisi poikkeavan MarkIV:stä perusajatukseltaan. Joku Voodoo Lab tai mikä lie, luulis olevan hyvä relelaite kanavavaihtoihin. Tarviit lisäksi Midi pedaalin jotta voit vaihdella niitä. Suosittelen multiefektilaitetta väliin, niin saat muistiin samalla patch kohtaisesti haluamasi soundit "Petrucci" tyyliin.
 
Vaikea sepostus ja ei varmasti heti mee jakeluun, mutta kysy lisää!!
 
hk
 
p.s Voin tehdä pikavideon, jossa näytän kuinka kanavat ja soundit vaihtuu yhdellä polkasulla. Kaikki siis on Midilankusta numerosta 1---> eteenpäin... mitä soundia ikinä mieleen juolahtaakaan tehdä kyseisillä laitteilla, mitkä omistan.
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
lavaamo
08.08.2011 21:05:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mixer: Heh, kun mulla ei tuota G-labia ole vielä, niin ajattelin täällä kysyä neuvoa kun ei mieli viitsisi ostaa kallista vehjettä ja huomata ettei se minun tarpeisiini sovikkaan :). Mutta kiitos tästä!
 
http://www.glab.com.pl/accessories
 
Tuolla on myynnissä sopiva välipiuha, tosin veikkaisin että tohon mesan ja Glabin väliin riittäisi kaksi streopiuhaa jotka jakaantuvat toisesta päästä kahdeksi monopiuhaksi.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Mixer
09.08.2011 11:51:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hevikukko: Mä käytän Rockman Midi Octopusta kanaviin MarkIV:ssä. Jos vaikka olis kanava 1 päällä tarvii olla silti enemmän metrilakua kiinni nupissa, sillä käyttäjä haluaa varmasti saada myös EQ:n ja Loopin myös päälle. Mulla kun on käytössä vaikka Clean kanava, niin Octopusista menee piuha kanava 1:een, EQ;n ja Looppiin. Toisin sanoen:
Jotta voin käyttää tallennettuna Octopusiin releeni Midikanavan mukaan, täytyy ainakin MarkIV:ssä olla 5 metrilakua kiinni, jotka ovat:
 
Clean kanava 1
Crunch kanava 2
Lead Kanava 3
EQ
Loop

 
Joo, tuossa Mark V:ssä on vain 2 ja 3 kanavalle, EQ:lle ja Loopille jakit, jostain luin, että 1 kanava ois default, eli ymmärtäisin, että se tulee päälle automaattisesti kun rele ei lähetä mitään ohjauskomentoa?
 
Itse ajattelin tuota RJM Amp Gizmoa apuriksi, mutten kyllä löytänyt mistä niitä voisi saada, tosin valmistajan sivuilla on Out of stock, eli uutta valmistuserää ilmeisesti odotellaan? Siihenhän saa sitten piuhan, joka menee tuohon Mark V:n Footswitchiin. Amp Gizmosta sitten Midi-piuhalla G-Labiin niin pitäisi olla kaikki ok?
 
oiva tumpeloinen
09.08.2011 12:40:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mixer: Joo, tuossa Mark V:ssä on vain 2 ja 3 kanavalle, EQ:lle ja Loopille jakit, jostain luin, että 1 kanava ois default, eli ymmärtäisin, että se tulee päälle automaattisesti kun rele ei lähetä mitään ohjauskomentoa?
 
Itse ajattelin tuota RJM Amp Gizmoa apuriksi, mutten kyllä löytänyt mistä niitä voisi saada, tosin valmistajan sivuilla on Out of stock, eli uutta valmistuserää ilmeisesti odotellaan? Siihenhän saa sitten piuhan, joka menee tuohon Mark V:n Footswitchiin. Amp Gizmosta sitten Midi-piuhalla G-Labiin niin pitäisi olla kaikki ok?

 
Jos meinaat RJM:n Amp Gizmon hommata (et siis sitä miniä), niin ei sun mitään erikoiskaapelia siihen kannata tilata. Amp Gizmon saa toimimaan ihan normaalilla instrumenttikaapelilla, ja kun Mesassakin on samanlainen mahdollisuus, niin ei mitään järkeä maksaa törkysummia erikoiskaapelista.
Mixer
09.08.2011 16:25:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta eikös sitä kautta saisi vain yhdellä kaapelilla hoidettua koko jutun? Jottei montaa kaapelia tarvisi Mesaan vetää, vaan sillä yhdellä kaapelilla pärjäisi? Se menisi siis siihen Mesan Foot Switchiin.
 
Eli tällaista ajattelin
 
Mesa --> Amp Gizmo (miksei tuota saa Suomen musaliikkeistä?!) --> G-lab --> Kitara
 
G-lab menisi Mesan efektilooppiin.
 
oiva tumpeloinen
09.08.2011 16:33:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mixer: Mutta eikös sitä kautta saisi vain yhdellä kaapelilla hoidettua koko jutun? Jottei montaa kaapelia tarvisi Mesaan vetää, vaan sillä yhdellä kaapelilla pärjäisi? Se menisi siis siihen Mesan Foot Switchiin.
 
Eli tällaista ajattelin
 
Mesa --> Amp Gizmo (miksei tuota saa Suomen musaliikkeistä?!) --> G-lab --> Kitara
 
G-lab menisi Mesan efektilooppiin.

 
Eihän se väärin noin ole. Mä vaan ajattelin, että RJM:n omat kaapelit maksaa jotain 60-70 euroa, jos en väärin muista. Sillä rahalla saa aika paljon tavallisia instrumenttikaapeleita, joilla on sitten jatkossa mahdollisesti muutakin käyttöä. Niputtaa kaapelit yhteen, niin menee siististi vierekkäin.
 
Sitten semmoinen toinen täysin eri juttu on, että sulla menee tällä hetkellä ohjaus- ja signaaliketju sekaisin. Ne ei liity toisiinsa mitenkään. Amp Gizmoja ei Suomesta saane niiden pienen menekin takia. Liikkeet eivät tahdo pitää moisia varastossa turhan takia. Mutta jos sulla on liikaa rahaa, mä voin myydä vaikka omani sulle. =)
Mixer
09.08.2011 16:51:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siis mun ajatusjuoksu on tässä seuraavanlainen:
 
Kitarasta ---> Mesan guitar input
Mesasta --> Effect send --> G-labin in --> paljon efektejä... -> G-labin Out --> Mesan Effect return
 
Mesasta normaaleilla tai erikoiskaapelilla --> Amp Gizmoon --> Midi kaapelilla G-labin Midi outtiin?
 
Oliko ihan väärin?
 
Jos käyttäisinkin 4 normikaapelia external Switcheista Amp Gizmoon niin onnistuuko tuon ykköskanavan käyttö? Onko niinkuin edellä todettiin että jos rele ei lähetä mitään komentoa Mesa menee automaagisesti ykköskanavalle?
 
Paljon haluat Amp Gizmostasi? :)
 
oiva tumpeloinen
09.08.2011 16:56:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mixer: No siis mun ajatusjuoksu on tässä seuraavanlainen:
 
Kitarasta ---> Mesan guitar input
Mesasta --> Effect send --> G-labin in --> paljon efektejä... -> G-labin Out --> Mesan Effect return
 
Mesasta normaaleilla tai erikoiskaapelilla --> Amp Gizmoon --> Midi kaapelilla G-labin Midi outtiin?
 
Oliko ihan väärin?

 
Ihan oikealta ajatuskululta vaikuttaa.
 
Jos käyttäisinkin 4 normikaapelia external Switcheista Amp Gizmoon niin onnistuuko tuon ykköskanavan käyttö? Onko niinkuin edellä todettiin että jos rele ei lähetä mitään komentoa Mesa menee automaagisesti ykköskanavalle?
 
Onnistuu. Manuaalin mukaan ne on ulkopuolista ohjausta varten, eikä ne varmasti ole jättäneet jonkun kanavan käyttöä ulos siitä. Varmaksi en tuota mainittua tapaa vielä lupaa, mutta erittäin todennäköinen se tapa on.
 
Paljon haluat Amp Gizmostasi? :)
 
En osaa sanoa, kun en ole kauheasti miettinyt sen myymistä. Tälläkin hetkellä se on kyllä ihan käytössä romuläjässä. =)
 
Mutta jos sä semmoista kaipaat oikeasti, niin laita vaikka tarjousta pikaviestillä.
lavaamo
09.08.2011 17:29:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mixer: No siis mun ajatusjuoksu on tässä seuraavanlainen:
 
Kitarasta ---> Mesan guitar input
Mesasta --> Effect send --> G-labin in --> paljon efektejä... -> G-labin Out --> Mesan Effect return
 
Mesasta normaaleilla tai erikoiskaapelilla --> Amp Gizmoon --> Midi kaapelilla G-labin Midi outtiin?
 
Oliko ihan väärin?
 
Jos käyttäisinkin 4 normikaapelia external Switcheista Amp Gizmoon niin onnistuuko tuon ykköskanavan käyttö? Onko niinkuin edellä todettiin että jos rele ei lähetä mitään komentoa Mesa menee automaagisesti ykköskanavalle?
 
Paljon haluat Amp Gizmostasi? :)

 
Miksi ostat sen amp gizmon kun voisit glabillakin mesaa ohjata?
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Mixer
09.08.2011 18:38:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Miksi ostat sen amp gizmon kun voisit glabillakin mesaa ohjata?
 
Kun G-labiin saa vain kaksi ohjauspiuhaa kiinni... Vai voiko siihen heittää stereokaapelin joka haarautuu lopussa kahdeksi monokaapeliksi?
 
lavaamo
09.08.2011 18:49:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mixer: Kun G-labiin saa vain kaksi ohjauspiuhaa kiinni... Vai voiko siihen heittää stereokaapelin joka haarautuu lopussa kahdeksi monokaapeliksi?
 
Molemmat jackit on streoita ja niissä on molemmissa kaksi relettä. Eli voi laittaa haarautuvan stereon, kuten jo aiemmin kerroinkin.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
kimurantti1
09.08.2011 19:54:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Molemmat jackit on streoita ja niissä on molemmissa kaksi relettä. Eli voi laittaa haarautuvan stereon, kuten jo aiemmin kerroinkin.
 
Tää riippuu siitä, että tykkääkö Mark V siitä, että kytkinjakit on samassa maassa. Jotkut Mesan mallit, kuten 3ch Recto, Stiletto ja Lone Star eivät kuulemma tykkää, näin oli Mesan suositus. Siispä kannattaa laittaa mailia vaikka Mesalle, niin saat varmasti oikeaa tietoa asiasta.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
lavaamo
09.08.2011 20:31:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Tää riippuu siitä, että tykkääkö Mark V siitä, että kytkinjakit on samassa maassa. Jotkut Mesan mallit, kuten 3ch Recto, Stiletto ja Lone Star eivät kuulemma tykkää, näin oli Mesan suositus. Siispä kannattaa laittaa mailia vaikka Mesalle, niin saat varmasti oikeaa tietoa asiasta.
 
Joo, taisin katsoa tuon Glabin toimivuus listauksen vähän hätäisesti, vaatisi väliin tuollaisen Glabin oman amp gizmo tyyppisen laitteen.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Hezus
10.08.2011 09:07:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Tää riippuu siitä, että tykkääkö Mark V siitä, että kytkinjakit on samassa maassa. Jotkut Mesan mallit, kuten 3ch Recto, Stiletto ja Lone Star eivät kuulemma tykkää, näin oli Mesan suositus. Siispä kannattaa laittaa mailia vaikka Mesalle, niin saat varmasti oikeaa tietoa asiasta.
 
Pähkäilin aikoinaan saman asian kanssa yhdistelmällä Mark V + G-System, löysin lopulta jostain netin syövereistä jonkun Mesan insinöörin kirjoittaman viestin jossa varmistettiin että homma toimii ok (enkä tietenkään löydä kyseistä viestiä enää tähän hätään..) Mutta joka tapauksessa mulla on ollut tuo yhdistelmä nyt käytössä puolisentoista vuotta ongelmitta.
 
Ja alkuperäiselle kysyjälle vielä: ykköskanava on automaattisesti päällä silloin kun kakkonen tai kolmonen ei ole.
 
Soundi lähtee sormista ja mopo käsistä..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «