Aihe: Milloin katkeaa soittajan pinna?
1 2 3 4 5 6 7 8
hvinnamo
08.08.2011 16:52:44
Mä olen ilmoittanut kaikille "aikaista roudausta" pyytäville, että kyllä se käy, mutta se että tullaan odottelemaan maksaa 25e/tunti/soittaja. Normaalisti hinta sisältää 2 tuntia odottelua. Onhan tässä muutakin tekemistä ihmisillä kuin istua seurojentalon takahuoneissa puhumassa paskaa! Ja ylimääräiset biisit ohjelmiston ulkopuolelta maksavat 50e/kpl. Toivoahan tottakai saa ja soitetaankin, jos osataan, mutta ei helvetissä ruveta treenaamaan mitään musaa, jota kukaan ei ikinä sen jälkeen tarvi missään. Eikä tässä muutenkaan ole aikaa ja mahdollisuuksia mitään treenailla yhdessä.
HotWheels
08.08.2011 17:09:37
hvinnamo: Mä olen ilmoittanut kaikille "aikaista roudausta" pyytäville, että kyllä se käy, mutta se että tullaan odottelemaan maksaa 25e/tunti/soittaja. Normaalisti hinta sisältää 2 tuntia odottelua. Onhan tässä muutakin tekemistä ihmisillä kuin istua seurojentalon takahuoneissa puhumassa paskaa! Ja ylimääräiset biisit ohjelmiston ulkopuolelta maksavat 50e/kpl. Toivoahan tottakai saa ja soitetaankin, jos osataan, mutta ei helvetissä ruveta treenaamaan mitään musaa, jota kukaan ei ikinä sen jälkeen tarvi missään. Eikä tässä muutenkaan ole aikaa ja mahdollisuuksia mitään treenailla yhdessä.

Näin se on nähtävä.
isojussi
08.08.2011 17:11:55
Kaikestahan selviää, kun hoitaa asiat jo myydessä kunnolla. Mulla on tarjouksessa seuraava litania:

"Hintaan sisältyy kaikki, mitä bändin normaaleihin tehtäviin häissä kuuluu, sekä matka ym. Kuluni.
Toiveet, kuten esim. häävalssit ja mahdolliset säestykset haluan tietää viimeistään neljä viikkoa ennen keikkaa lukuunottamatta ohjelmistooni jo sisltyviä kappaleita, joista löytyvät kappaletoiveet haluan viimeistään viikkoa ennen keikkaa.
Toiveita ohjelmistoni ulkopuolelta toteutan kohtuullisesti, mutta tarvittaessa varmasti riittävässä määrin: 1 - 5 häävalssitoivetta (eli voitte toivoa häävalssin, vanhempien valssit ja "hääväen valssit"). Lisäksi huomioin max 2 kpl muuta tanssimusiikkitoivetta ottaen huomioon niiden soveltuvuuden esitettäväkseni. Edellämainittujen lisäksi max 4 kpl säestyksiä, joiden nuotit on säestettävän toimitettava minulle viimeistään kaksi viikkoa ennen hääjuhlaa.
Muutoin esitän illan aikana omaa ohjelmistoani ja otan mielelläni huomioon tanssilajitoiveita.
Mikäli orkesterin soittimia ja laitteistoa tarvitaan muiden käyttöön, siitä pitää etukäteen erikseen sopia. Puhallinsoittimia en anna toisten käyttöön.
Ruoan edellytän saavani paikanpäällä.
Raikasta juomavettä on oltava koko ajan saatavilla. "

Eihän se ole hääparin vika, jos orkesteri ei osaa (edes) kertoa, mitä ovat myymässä.

Roudauksesta tarjouksessani mainitsen seuraavaa:

"Roudauksen hoidan mieluiten niin, että olen valmiina sopivasti ennen hääväen saapumista paikalle. "

Toki olen sitä mieltä, että jos hääkeikkojen harrastaminen tuntuu hankalalta, kannattaa jättää ne ammattilaisten huoleksi.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Mesa/Boogie
08.08.2011 17:37:38
isojussi:
Toki olen sitä mieltä, että jos hääkeikkojen harrastaminen tuntuu hankalalta, kannattaa jättää ne ammattilaisten huoleksi.

Kyllä kiitos. Yhden käden sormilla on laskettavissa ne hääkeikat, joita mä oon tehnyt viimeisen kolmen vuoden aikana. Siitä olen onnellinen. Mun mielestä häät on muutenkin tilaisuutena täysin perseestä. Jotenkin käy aina sitä paria sääliksi.

Ootko sä sit niinku härmäläinen vastine wedding singerille? Wedding OMB kenties?
Bronks
08.08.2011 18:19:55

isojussi:

Eihän se ole hääparin vika, jos orkesteri ei osaa (edes) kertoa, mitä ovat myymässä.
--

Jos en olis niin hyvällä tuulella, voisin imasta herneen nenään, mutta antipa olla. Kyllä tässä on hommat ihan kivasti hoitunut näinkin. Meille nyt sattui ensimmäisen kerran tämmöinen meininki. Asia on sovittu nyt pitopalvelun kanssa.
Don't take me serious, I'm just playing.
tarmo
08.08.2011 18:25:17
Täytyypä alkaa välittömäsi laatia hääkeikka-raideria.

Tai sitten ei...
Lennu
08.08.2011 19:04:03

half: Taitaa olla yleistymässä, sillä törmäsimme taannoin samaan hommaan.

Aha, eli jossain naimisiin.info tyyppisellä sivulla on käyty "keskustelua" asiasta.
my kaalilaatikko brings all the pierus in the housu
jjussila
08.08.2011 19:27:28
Kyllikki: Juu, ei.

Sinänsä hyvä idea on tehdä tilaajalle kirjallinen listaus, mitä keikkaan kuuluu ja mitä ei. Siinähän sitä rimaa voi sitten säätää vaikka niin korkealle, ettei yhdellekään keikalle tarvitse lähteä, jos ei huvita.

Riittää, kun nakkaa hinnan suoraan niin korkeelle, että keskustelu päättyy välittömästi.
..ei helev...olisko noin?.....
HotWheels
08.08.2011 19:28:28
Ei muutaku Elastisen keikalle vaatimaan nuoruusmuistoja ja jos ei irtoa niin ilmoittelee lähtiessään, että ....paska bänti prkl :)
absqua
08.08.2011 19:51:50
jjussila: Riittää, kun nakkaa hinnan suoraan niin korkeelle, että keskustelu päättyy välittömästi.

Tää on hyväksi havaittu taktiikka, jonka lisäetuna on se, että kun se nakki sitten kuitenkin napsahtaa, niin korvaus on jo kohtuullinen kärsimyksiin nähden.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Lennu
08.08.2011 19:53:42

jjussila: Riittää, kun nakkaa hinnan suoraan niin korkeelle, että keskustelu päättyy välittömästi.

Tätä minä teen.
Lennu
08.08.2011 19:54:20

HotWheels: Ei muutaku Elastisen keikalle vaatimaan nuoruusmuistoja ja jos ei irtoa niin ilmoittelee lähtiessään, että ....paska bänti prkl :)

Voi sen ilman sitä nuoruusmuistoakin ilmoittaa.
Timi
08.08.2011 20:03:28
Bronks: Ens lauantaina hääkeikalla. Tilaaja ei ole maksanut orkesterille ruokailua.

Heh!Tulipa mieleen kans,et ei oo juteltu sapuskasta seuraavan lauantain hääkeikalla.Voipi olla että käydään tauolla kaljalla mummotunnelissa?
Vaikea.Mutta varma!
tarmo
08.08.2011 20:22:09
Kyllikki:

Sinänsä hyvä idea on tehdä tilaajalle kirjallinen listaus, mitä keikkaan kuuluu ja mitä ei. Siinähän sitä rimaa voi sitten säätää vaikka niin korkealle, ettei yhdellekään keikalle tarvitse lähteä, jos ei huvita.

Kerran on pyydetty Suomenlinnaan hääkeikalle helmikuussa. Soitto olisi loppunut niin, että nippa nappa olisi ehditty viimeiseen lauttaan, jos kyse olisi ollut kesäkeikasta. Sieluni silmin näin itseni värjöttelemässä kamoineni lauttajonossa ja pyysin bändille ns. "paskakeikan" lisää (en näillä sanoilla kuitenkaan). Jäi keikka saamatta, mutta ei tainnut harmitta bändiä eikä hääparia.

Hääkeikat on aina hääkeikkoja, siitä ei pääse mihinkään.
Timi
08.08.2011 21:02:10
tarmo: Kerran on pyydetty Suomenlinnaan hääkeikalle helmikuussa. Soitto olisi loppunut niin, että nippa nappa olisi ehditty viimeiseen lauttaan, jos kyse olisi ollut kesäkeikasta. Sieluni silmin näin itseni värjöttelemässä kamoineni lauttajonossa ja pyysin bändille ns. "paskakeikan" lisää (en näillä sanoilla kuitenkaan). Jäi keikka saamatta, mutta ei tainnut harmitta bändiä eikä hääparia.

Hääkeikat on aina hääkeikkoja, siitä ei pääse mihinkään.

Me ei lähdetä ennee Suokkiin ja muihinkaan saarikeikkoihin niitten hankaloiden aikataulujen ja roudauksien takia.Jos on pieni paku,niin lauttoihin sopii.Mut nykyisin käytössä oleva humppakuutio on niin iso ettei sovi nihnään.Pinna katkes jokune vuosi sitten,ko Kaivopuiston laiturilla vahti kamoja ja yks on lastaamassa kännisten vieraiden seassa ja toinen vaalimassa veneessä kun osa kerrallaan yritettiin roudata ja vene oli välillä täysi,Ja vitunmoiset portaat vielä soittokohteessa.Ja viettävä lattia
Vaikea.Mutta varma!
jazzmies
08.08.2011 21:10:23
tarmo: Hääkeikat on aina hääkeikkoja, siitä ei pääse mihinkään.

Ihanaa hääkeikkavuodatusta luettavakseni - LOL, image, MILF! Toisaalta minulla on ikävä sitä harmaata kaks ja puolisatasta, mutta kyllä on ollut hieno vuosi ilman hääkeikan hääkeikkaa. Sitä paitsi pimeä raha on syvältä ja eettisesti tyhmää. Hääkeikat rappeuttavat muusikon omat intressit taiteen tekemiseen. Jos taide loppuu, niin loppuu myös rakkaus musiikkiin. Onneksi hääkeikoilta pääsee pois. Suosittelen lämpimästi ja käyttäkää sieltä vapautuvat aikaresurssit järkevästi - back to woodshedding.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
rintapek
08.08.2011 21:27:41

Timi: Me ei lähdetä ennee Suokkiin

Ne harvat kerrat ko mä olen Suokissa käyny, ni ollaan menty huoltolautalla.
Järkkäri on hoitanu ton kuljetuksen.
One kind of music only - the good kind
Timi
08.08.2011 21:42:01
rintapek: Ne harvat kerrat ko mä olen Suokissa käyny, ni ollaan menty huoltolautalla.
Järkkäri on hoitanu ton kuljetuksen.

13.40 lähtee viimeinen huoltolautta suokista.Ei juurikaan auta.Ellei yövy humppakuutiossa?
Vaikea.Mutta varma!
rintapek
08.08.2011 22:02:50

Kyllikki:

No vaik hieman noin.

Mut ne tilaajat on ehkäpä ensimmäistä kertaa pappia kyydissä, joten ei o mikään ihme jos homma ei mee kuin pitäis. Noi on kaikki sopimusasioita. Ylläreitä ei sais tulla kummallekaan osapuolelle.

On asioita, joit mä joskus ihmettelen. Jos tilaaja tykkää bändin musasta, ni miks ihmeessä viikkoa ennen keikkaa tulee toivelista, jonka mukaan bändin tarttis vetää jotain ihan muuta? Noin tuhat biisiä kolmessa tunnissa.

Tost ruokailusta taas mä olen sitä mieltä, et jos paikalla ruokatarjoilu privakeikalla on, ni ilmanmuuta bändikin syö. Näin pitää sopia, jos tahtoo syödä. Jos ruokatarjoilua ei ole, ni turha sitä on pändinkään vaatia. Tai jos on sovittu, et pändi roudaa vasta ruokailun jälkeen, ni ei pidä olettaa, et sapuskaa enää ois saatavilla. Sopimus- ja hinnoitteluasioita, sano.

On tos tietty ulkopuolisiakin tekijöitä. Bändin kans on sovittu, et soitto alkaa kello x ja neljä settiä vedetään, mut bäkkärillä on peiliin teipattu lappu, joka sanoo, et naapuruston kanssa on sovittu, et livesoitto loppuu klo 23 terv. Isännöisijä. Viimetteeksi tommoiseen törmäsin muistaakseni Käpylän työväentalolla jokunen vuosi sitten ja se lappu tuli tilaajalle täytenä yllätyksenä.
One kind of music only - the good kind
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)