Jucciz 23.05.2011 23:14:21 | |
---|
Jos tykkää soundista, jonka kaiutin tuottaa toimiessaan tehonkestonsa äärirajoilla, kannattaa välttää tarpeettoman suurta ylimitoitusta kaiuttimen tehonkestossa. Toisaalta, kyllä moni tötterö kuulostaa hyvältä, vaikka ei olekaan millin päässä hajoamispisteestä. Melkein itse päätettävä siis. Kyllähän rokkipuolella kaiutinsäröstäkin tykätään. :) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Midrange 24.05.2011 00:58:54 (muokattu 24.05.2011 01:01:24) | |
---|
Sattuuko joku muuten tietämään Tech 21 TM10 vahvistimen elementin tarkkoja speksejä? Huonosti tietää googlekaan Tuossa ei muuta lue kuin että New York City, special design speaker, Model 2108-A Alnico II soundiin viehtyneenä mikeissä tekisi kovasti mieli kokeilla jotakin elementtiä jonka magneetti olisi kyseistä seosta. Stratoja emme ole, Lespoiksi emme tahdo tulla, olkaamme siis Ibanezin Ässiä! |
Jousipolvi 24.05.2011 08:49:22 | |
---|
Midrange: Sattuuko joku muuten tietämään Tech 21 TM10 vahvistimen elementin tarkkoja speksejä? Huonosti tietää googlekaan Tuossa ei muuta lue kuin että New York City, special design speaker, Model 2108-A Alnico II soundiin viehtyneenä mikeissä tekisi kovasti mieli kokeilla jotakin elementtiä jonka magneetti olisi kyseistä seosta. Mulla on Tech 21 TM120 ja aikanaan kyselin suoraan niiden sivujen kautta oman vahvistimeni kaiuttimien herkkyyttä. Olisko ollut vielä samana iltana kun vastasivat tai sit heti seuraavana. Hengissä hoidosta huolimatta! |
LaMotta 24.05.2011 13:10:14 (muokattu 24.05.2011 13:12:30) | |
---|
Greenback (neutraali), Jensen C12K (Fender soundi), Celestion G12T(neutraali?), Celestion Goldback (jopa tummahko). Mainittu Blue Alnico ei ainakaan ole yläpäältään vaisu, vaan mieluummin toisin päin. Tässä dataa sanan painikkeeksi http://muusikoiden.net/dyn/users/84756.jpg"Tarvitseeko meidän todellakin sytyttää kynttilä auringon nähdäksemme?" - Werner von Braun. |
Terry Pantheras 24.05.2011 13:17:36 | |
---|
Celestion G12-65 Heritage, eli se parempi Greenback. Onhan tuo jo mainittu Eminence V12A:kin varsin hyvä (ja halpa). |
Juzpe 24.05.2011 16:17:16 (muokattu 24.05.2011 16:23:50) | |
---|
Celestion G12-65 Heritage, eli se parempi Greenback. Komppaan ja soitan soolotkin nykysin näiden läpi. Bändikaverillani oli ihan asiallinen Marsun 4x12 perus greenbäckeillä sen modatun plexinsä kaverina ja soundi oli hyvä... Sen jälkeen kaveri laitto (ja kohta minä perässä) tollasen 2x12 G65 Heritage kaapin, ja ero oli varsin merkittävä. Todella asiallinen marsuruntusoundi muuttui käsinkosketeltavan munakkaaksi marsuruntusoundiksi. Voisin melkeen sanoa näistä elementeistä: "Joo... meilläpäin on tapana laittaa näitä." ennen: http://marsunurkkaus.nettisivu.org/files/2010/04/marsu.gif nyt: http://www.guineapigcare.com.au/images/skinny-guinea-pig.jpg nuori vihainen "tosi cool" rockmies |
Scuttle 25.05.2011 09:36:07 | |
---|
-Cale: Jees, enköhän jotain noista kokeile, kiitos ehdotuksista! V12 tuntui clippien ja kuvauksen perusteella olevan aika lähellä sitä mitä haen. Sellainen kysymys vielä tuosta wattimäärästä, että onko järkeä hankkia 20 watin vahvariin yli 100 watin tehonkestoista ämyriä? Vai kannattaisiko valita pienemmällä tehonkestolla varustettu elementti, aukeaako saundi paremmin vai onko tuolla loppupeleissä kuinka suurta merkitystä? Periaatteessa kaiuttimen tehonkesto olisi hyvä olla noin kaksi kertaa vahvistimen teho. Ylimitoitus on tarpeetonta. Toisaalta, oma kokemus on, että V12 toimii erittäin hyvin 22-wattisen mesan kanssa ja 18-wattisen marshall-kloonon kanssa. Kun kojootti ulvoo viidakossa, ei se mieti, että onkohan tullut treenattua |
Guildfinger 26.05.2011 13:47:59 | |
---|
Minä puollan Texas Heatia tai Greenbackiä kaikkeen, missä tarvitaan lämpöä, pehmeyttä ja sopiva ripaus särmää. Säröllä tai kliinillä, ei väliä. |
mhelin 26.05.2011 19:07:15 (muokattu 26.05.2011 19:10:00) | |
---|
|
-Cale 02.07.2011 16:20:13 | |
---|
Hommasin Statesmaniin tuon V12:sen. Ei toimi ihan niin kuin odotin, yläpää saattaa olla pehmeämpi ja vähemmän sirisevä, mutta jotenkin saundista tuntui katoavan pohja. Jouduin lisäämään todella paljon bassoa ja poistamaan trebleä. Saundi on sekä bändi- että kotisoittelussa hieman ohuehko. En tiedä onko tuo elementti sitten ylimitoitettu tuohon komboon eikä saundi pääse aukeamaan kunnolla...? Bändisoitossakaan volaa ei tarvitse avata kuin n. klo 10 paikkeille. Outoa sikäli että kyseisellä elementillä piti olla lähinnä päinvastainen vaikutus. |
LaMotta 02.07.2011 20:16:50 (muokattu 02.07.2011 20:20:15) | |
---|
-Cale: Hommasin Statesmaniin tuon V12:sen. Ei toimi ihan niin kuin odotin, yläpää saattaa olla pehmeämpi ja vähemmän sirisevä, mutta jotenkin saundista tuntui katoavan pohja. Jouduin lisäämään todella paljon bassoa ja poistamaan trebleä. Saundi on sekä bändi- että kotisoittelussa hieman ohuehko. En tiedä onko tuo elementti sitten ylimitoitettu tuohon komboon eikä saundi pääse aukeamaan kunnolla...? Bändisoitossakaan volaa ei tarvitse avata kuin n. klo 10 paikkeille. Outoa sikäli että kyseisellä elementillä piti olla lähinnä päinvastainen vaikutus. Kuten aiemmin ehdotin. Celestion Gold Back. E: Täytyy lisätä, että noita on ainakin joissain Marshallin 1x12 kabineteissa. En tiedä mistä niitä saa irrallaan. Kerran kokeiltiin tuota Hotrodin lisäkabinettina ja tuntui niin kuin olisi basisti tullut töihin......hiukan liioiteltuna :) "Tarvitseeko meidän todellakin sytyttää kynttilä auringon nähdäksemme?" - Werner von Braun. |
-Cale 02.07.2011 22:52:19 | |
---|
LaMotta: Kuten aiemmin ehdotin. Celestion Gold Back. E: Täytyy lisätä, että noita on ainakin joissain Marshallin 1x12 kabineteissa. En tiedä mistä niitä saa irrallaan. Kerran kokeiltiin tuota Hotrodin lisäkabinettina ja tuntui niin kuin olisi basisti tullut töihin......hiukan liioiteltuna :) Jees, pitänee katsoa "uhraako" tuohon vielä aikaa ja rahaa vaiko ei... Luulen kuitenkin että Private Jack menee takaisin jos vahvarin itselläni pidän. |
Ostinpas huvikseni Eminencen Swamp Thangin ja lykkäsin sen Celestion G12H-100:n pariksi Orangen 2x12-kaappiin. Oikein mukavan murean kuuloinen ämyri, eikä kirsku liikaa yläkerrasta, eli lämminsoundinen kuvannee tätä oikein hyvin. Jäänee kaappiin. Joku sanoi, että tämä olisi Eminencen versio G12K-100:sta, mutta tiedä tuota kun en ole moista testinyt... |
Antti1 08.08.2011 13:39:36 | |
---|
Terry Pantheras: Joku sanoi, että tämä olisi Eminencen versio G12K-100:sta, mutta tiedä tuota kun en ole moista testinyt... Mä en oo taas tota tötteröä testannut, mutta G12K-100:sta en mitenkään erityisen lämminsoundiseksi sanoisi. Se on kyllä ihan balanssissa ja kiva kajari oikean vahvarin kanssa, muttei mun mielestä ollenkaan kallellaan mihinkään "lämpimään" soundiin. Enempikin sellainen snadisti hifi ja modernin kuuloinen. Osta Rolandin sähköpannut |
Jii-Gee 08.08.2011 14:26:37 | |
---|
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
| sirdickyj: Tajuuttekste ollenkaan et mitä täällä toiset kirjoittaa? |
Terry Pantheras 08.08.2011 14:29:38 | |
---|
Antti1: Mä en oo taas tota tötteröä testannut, mutta G12K-100:sta en mitenkään erityisen lämminsoundiseksi sanoisi. Se on kyllä ihan balanssissa ja kiva kajari oikean vahvarin kanssa, muttei mun mielestä ollenkaan kallellaan mihinkään "lämpimään" soundiin. Enempikin sellainen snadisti hifi ja modernin kuuloinen. Ok, K-100 onkin ollut mulle jo eräänlainen ikuisuusprojekti testata, mutten vielä ole saanu aikaseks... Ehkä seuraavaks. :) |
Jucciz 08.08.2011 14:40:48 | |
---|
Celestion G12-65:ssa on kyllä todella lempeä yläpää, ei varmasti piikitä korvaan. Soundiltaan turhan kirkas vahvistin saattaa kesyttyä juuri passeliksi kuusvitosen avulla. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
nakedzen 08.08.2011 16:22:17 (muokattu 08.08.2011 16:24:24) | |
---|
Terry Pantheras: Ok, K-100 onkin ollut mulle jo eräänlainen ikuisuusprojekti testata, mutten vielä ole saanu aikaseks... Ehkä seuraavaks. :) Eikös tuo H100 ole = K100? Vain nimi muuttunut aikojen saatossa, jotenkin näin olen ymmärtänyt? E: Vastaan itse itselleni, thegearpagelta löytyi Celestionin supportista tullut vastaus. K100 on muuten sama paitsi se toistaa hivenen enemmän alapäätä. |
Terry Pantheras 08.08.2011 16:31:45 | |
---|
nakedzen: Eikös tuo H100 ole = K100? Vain nimi muuttunut aikojen saatossa, jotenkin näin olen ymmärtänyt? E: Vastaan itse itselleni, thegearpagelta löytyi Celestionin supportista tullut vastaus. K100 on muuten sama paitsi se toistaa hivenen enemmän alapäätä. Noniin, itse asiassa Swamp ja H100 kuulostivat todella samankaltaisilta kun siinä molempia vuorotellen korvailin... Eli oiskohan Swamp Thang - G12H100 - G12K100 -akseli sitten suht samaa kamaa keskenään...? |
humppahanuristi 08.08.2011 18:06:36 | |
---|
Jii-Gee: Mites hej 10" kajarien kanssa ??! Olisko tää hyvä valinta 1x 10" (openback) comboon ?? http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=2704 Ja siis vintaakerokki maisemissa ollaan.. jtn JTM / Plexi henkistä hakusessa. Eminencen Copperhead, löytyy lisää meteliäkin kiitos elementin suuren herkkyyden. Humpasta rautalankaan...
http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie |