Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Maccaferrin kielet
1
nisumaka
22.07.2011 10:32:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Neuvoja, kokemuksia. Eli olen hankkinut Maccaferri kitaran, pitkä kaulainen, ajattelin laittaa siihen 0.011 setin mukaan kielet (mulla on perusakkarissa 0.012 vakiona, ja tuntuu hyvältä). Aidot "Django" kielet ovat erään asianharrastajan mukaan pehmeitä, ja kuulemma oli ollut G-kielen kanssa kulumisongelmia. Kaikkinainen keskustelu, mielipiteet ja neuvot ovat tervetulleita. Mitä jos käyttäisi GHS:ää? Entäpä Martinin akkarin kielet, olisivatko ne kelvollisia, onko paljon soundissa eroja? Noi näyttäisivät maksavan noi "aidot maccaferri kielet" silleen 9e edullisimmillaan, ja 3kpl setti Martineita saman, joten tolle alkaa tulee pidemmän päälle ihan kustannusvaikutusta. Varsinkin, jos G-kieli on kova kulumaan.
 
Gona
23.07.2011 10:29:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Et saa kitaraa soundaamaan tavallisilla teräskielillä sellaiselta, kuin sen pitäisi. Pronssikielet ja muut kuulostavat tukkoisilta.
Itselläni on sekä Argentinen kieliä, mutta myös mainioita Galli-kieliä. Katsohan linkkiäni, alta kuusi euroa paketti ja jos tilaa isomman erän saa ilman postikuluja. Itselleni tuli aikanaan 10 settiä alle viikossa postissa.
 
http://www.lordofthestrings.com/lot … ustic-guitar/1000.html?supp_id=1580
 
Real Rokko Bibsy Sound
nisumaka
25.07.2011 10:14:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset, tähän tulokseen tulin itsekin selailemalla siteja. Mm djangobooks oli aika hyvä. Ostin joo aitoja, 9e setti, 2 kpl settejä näin alkuun. G-kieli kuulemma kuluu aika nopeasti ja "karvahatturatkaisu" ongelman ratkaisemiseksi on se, että G-kielenä käyttää western-kieltä. Ajattelin testata tota GHS:ää myös. Kitara on tulossa, saan sen tällä viikolla, ostin ton Cigano GJ-10:n näin alkuun ja siihen Shadowin mikkisysteemin, toivottavasti tuleepi kelvollinen homma tästä.
 
pekkaee
27.07.2011 18:21:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni Argentinen kielissä on paras klangi tuossa genressä. Gallit olivat itselläni jotenkin "bassommat" - en pitänyt, vaikka Stochelo Rosenberg niitä kuulemma käyttääkin. .10-satsi toimii useimmiten parhaiten, mutta kaularautaa vääntelemällä .11:kin varmaankin pelittää.
 
Data is not information. Information is not knowledge. Knowledge is not wisedom. Wisedom is not intelligence. Music is. (alunperin FZ:n ajatus)
nisumaka
30.07.2011 07:45:04 (muokattu 30.07.2011 07:46:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys asiantutijat, tuli niin hyviä vastauksia kieliin, että kysyn vielä, mistä mä voisin ostaa cigano gj-10:iin viiksitallan. Toi on ihan liian korkea, mikä tuli kitaran mukana, viilasin sitä kohdalleen, mutta äärirajat tuli vastaan (kruunupuolelta rupee jo valo paistaan läpi). Eli aluksi hioin alareunasta, mutta nyt on niin ohut tämä puoli, että enempää ei voi enää hioa, tai se pettää. Kruunupuolelta ei yhtään voi enää madaltaa. Kielet jäi vieläkin aika korkealla (noin 3 mm 12 nauhan kohdalla).
 
Gona
30.07.2011 08:42:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gipsyguitarsilta Saksasta saa kaikenlaista, tässä bridgejä: http://www.gypsyguitar.de/index.php … wse&category_id=23&Itemid=4&lang=en
 
Kaularautaa säädetty? Action voi olla hieman korkea, jos soittaa perinteiseen mustalaistyyliin, raskasta mutta antoisaa.
 
Real Rokko Bibsy Sound
nisumaka
30.07.2011 12:13:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoset. Sain onneksi korjattua ton mukana tulleenkin. Ton linkin takaahan tota löytyy. Kyselen kuiteskin kitarapajasta yms suomesta, voisi olla hyllytavaraakin jokin perusmalli, josta on hyvä työstää. Mä vaan täytin sitä uraa tästä mukana tulleesta, onnistuihan se sekin ;-) Ekaa kertaa mulla mustalaiskitara, siksi kyselen, tää on hyvä site.
 
nisumaka
08.08.2011 13:30:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset neuvoista, onnistuin saamaan tallan (löytyi alkuperäisosa maahantuojan varastosta varaosana). Vanhankin sain korjattua, ei siinä mitään. Mun on pakko pitää kielet max 2 mm 12 nauhalta, mä soitan niin pitkiä rupeamia, ja vielä se, että samalla kitaralla pitää soittaa kaikki biisit tollaisessa musikaalissa, niin mustalaiskitaralla on pakko menetellä näin, kuten muillakin skitoilla. Matala action, ja sitten välttää "hakkaamista" plekulla. Vähän vaan joskus harmittaa, kun jengi antaa ohjeita kitaran soittamisesta, ja ne päässään mieltää, että tänä pitäisi soida kuten nylon akkari ;-( No kyllä tämä tästä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «