Aihe: February Album Writing Month
1 2 3 4 59 10 11 12 1389 90 91 92 93
Ianuarius
07.07.2011 13:00:45

No ei plääh...

Jotenki kyllä katos kaikki vähänenki mielenkiinto tätä hommaa kohtaan. Kai se on aina se, ku yrittää omilla paskoilla vehkeillä jotain nauhottaa. Soundit kuulostaa paskoilta ja suhisee, ei pysty kunnolla keskittyyn mihinkään rumpujen tekoon ku ei oo oikeita rumpuja... ja Reapperi kaatuu vittu joka toinen sekunti.

Lähinnä aattelin tehä musaa silleen, että tuolla nyt kuitenki on porukkaa, joita kiinnostaa kommentoidaki, mutta en tiiä. Ei vaan enää huvita yhtään.

Katotaan...
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
Meadow
07.07.2011 16:55:38 (muokattu 07.07.2011 17:01:39)
Hetkinen, eihän tämä mikään nauhoituskilpailu ole. En minäkään millään lailla viilaile saundeja, varmistan vain että kuuntelijan korvat selviävät biisistä vahingoitta.
Ianuarius
07.07.2011 17:09:30

Eihän tämä mikään kilpailu ole alkuunkaan, mut ne on vain mun omia standardeja.
Rahkoi
07.07.2011 21:27:22

Ymmärrän kyllä, mutta suosittelen että antaa mennä vaan eikä jää liikaa pohtimaan. FAWMissa ainakin opin, että paras tapa murtaa blokki oli syytää vaan ihan nolla-sensuurilla kamaa biisin verran ulos. Auttoi ainakin itsellä ja näin jälkikäteen kuunneltuna kyseinen biisi ei nyt niin *kauhean* hirveä edes ole.
"Vanha sanontahan kertoo, että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja jos kerran luomme kuvia ja maailmoja musiikillamme, kertoo myös musiikkimme enemmän, kuin sanoitukset ikinä." - Ed Wynne, Ozric Tentacles
Ianuarius
07.07.2011 21:31:58

Njoo, mut en mä halua tehä kolmea kuukautta nollasensuurikamaa. :/
levesinet
07.07.2011 23:33:56
No enpä ollu ennen kussu 10 uutta piisiä alle 4 päivässä. Sairasta mutta kivaa :P
Tähän se creative flow sitten tyssää; lähen peräpohjolaan reissuun.
50/90
Ianuarius
08.07.2011 17:57:20

Hitto meikä alkaa tosissaan ihastuun tohon minimoogiin.
Ianuarius
09.07.2011 19:10:24

Nyt on sit jo pari biisiä kasassa:

http://fiftyninety.fawmers.org/songs/7234
http://fiftyninety.fawmers.org/songs/7360

Mites muilla menee ku ei oo kuulunu mitään? :o
Rahkoi
10.07.2011 01:21:34

Mulla tosiaan ruisrock-viikonloppu menossa, eli olen Turussa ilman laitteita minkään toteuttamiseen (laitteet muualla kesän ajan). Olen tolla vanhalla Yamahan muovikiipparilla paria ideaa pyöritellyt, täytyy katsoa syntyisikö niistä jotain sitten kun maanantai-iltana pääsee taas normaaliin päiväjärjestykseen.

Iski kyllä myös erään trailerin taustamusan sävellysurakka päälle, eli katsotaan kuinka pahasti tuon kanssa hinkkaaminen tulee sotkemaan 50/90:ää.
"Vanha sanontahan kertoo, että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja jos kerran luomme kuvia ja maailmoja musiikillamme, kertoo myös musiikkimme enemmän, kuin sanoitukset ikinä." - Ed Wynne, Ozric Tentacles
levesinet
15.07.2011 17:32:41
50 piisiä on pirun paljon. Se tässä on alkanut olla päällimäisenä mielessä. :/
50/90
L.Ruoska
17.07.2011 08:51:39 (muokattu 17.07.2011 08:52:07)

Nyt tulee shameless self-promo, koska liittyy aiheeseen sillä tavalla jotta kun oltiin tuossa viime kesänä jotain Helmet-coveria nauhoittelemassa kitaristikaverin kanssa niin jätkä totetsi siinä jossain välissä yhtäkiiä, että "tehään vielä 10 HC-biisiä ennenkun lyödään kamat kasaan tänään".

HC-biisejä ei siinä sessiossa tehty, mutta pari viikkoa myöhemmin meillä oli jo biisit tälle lätylle: http://www.mikseri.net/paksuelukka

Jos olis vaan lomaa sopivasti niin iisisti tekis 15 biisin levyn missä kuussa vain :) Eihän ne tietysti mitään 7-minuuttisia runollisia eepoksia ole mutta viihdyttävää ja nautinnollista paahtoa kuitenkin :P
Meadow
08.08.2011 04:19:51
Vähän on ollu nihkeetä joo, mutta tänään sain väännettyä neljännen viisun. http://www.fiftyninety.fawmers.org/songs/9642

Pahasti näyttää siltä, ettei suuruudenhullu konseptialbumi-idea toteudukaan.
PJS
08.08.2011 10:39:08 (muokattu 08.08.2011 10:39:58)

Pakko tulla hehkuttamaan!

Lauantaina meikän helmikuisen FAWM rypistyksen tuotokset saivat kantaesityksensä kun esitimme Skip Zone yhtyeemme voimin niistä vähän yli puolet Kuohijoella järjestettävässä August Rock -tapahtumassa. Ihan mahtava meininki ja soitot meni vissiin aika hyvin. Linkkaan tänne kuvaa ja ääntä jossain vaiheessa kun saan vähän editoitua niitä ensin.... Ja syksyllä aika isoa osaa noista biiseistä olis tarkoitus nauhoitella saman porukan voimin vähän professionaalimmissa olosuhteissa.

Että kiitos FAWMille ja kaikille teille mukana FAWM:ailleille innoituksesta ja inspiraatiosta. Ja rakentavasta palautteesta myös.

Ensi helmikuussa voisi väsätä samalle bändille 14 uutta biisiä sitten taas. Ongelma vaan kun ei malta olla tekemättä uusia biisejä koko ajan muutenkin.
Peace!
levesinet
08.08.2011 14:41:53 (muokattu 13.08.2011 18:03:59)
Viime ja toissa viikko oli ihan hirveitä. En nauttinut musiikista minuuttiakaan, siis en kuuntelemalla enkä säveltämällä enkä soittamalla. Se ei toki estänyt räpeltämästä kaikenkarvaisia ala-arvoisia tekeleitä. Kunnes eilen päätin kaivaa esiin levyhyllystäni kaikkein imelimmin orkesteroidut äänitykset ja tein niistä soittolistan. Sitten onnistuin kuin onnistuinkin taas vähän piristymään ja kyhäsin pitkästä aikaa toimivan melodian.

Mutta nyt Izaakki langetti mun ylleni jonkun "crucion". Mua ei olekaan aikaisemmin kirottu. Täytyy lähteä himaan selvittämään asiaa... :o

Jahas, fiftyninety-serveri kaatui. :-O
50/90
levesinet
04.09.2011 13:28:39
Eiss... Norjalainen teki Pekka-laulun, "mock Finnish":
http://fiftyninety.fawmers.org/songs/10851
Ianuarius
04.09.2011 13:32:31

levesinet: Eiss... Norjalainen teki Pekka-laulun, "mock Finnish":
http://fiftyninety.fawmers.org/songs/10851

No sit täytyy tietysti tehä vastaavanlainen norjaksi.
Meadow
27.09.2011 00:17:47
Lässähti tämä 50/90 kyllä minulla aivan täysin. 50 on jo lähtökohtaisesti niin masentavan suuri luku, että unelmat sen saavuttamisesta musertuvat heti kättelyssä. Seuraavaa FAWMia en sen sijaan malta odottaa.
Rahkoi
29.09.2011 19:45:16

Meadow: Lässähti tämä 50/90 kyllä minulla aivan täysin. 50 on jo lähtökohtaisesti niin masentavan suuri luku, että unelmat sen saavuttamisesta musertuvat heti kättelyssä. Seuraavaa FAWMia en sen sijaan malta odottaa.

Näin kävi itsellekin. Syytän tätä kappaletta: http://fiftyninety.fawmers.org/songs/12039 Miten kaksminuuttiseen kipaleeseen onnistuukin tuhrautumaan melkein koko kaks kuukautta...

No joo, FAWMia sitten kuitenkin taas uudella innolla.
levesinet
01.10.2011 20:10:53
Huomaan päästeleväni pitkiä huokauksia.
Tän fawmitouhun myötä mulla tuntuu olevan kiire odottamaan. Inttimeininki. Huh huh :/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)