RautiSa 23.05.2011 16:39:49 | |
---|
Totofan: Oon pitänyt tota räkissä pystyssä, näyttö on juuri hyvällä korkeudella eikä herätä huomiotakaan stagella. Meillä on Fostex D2424 piilotettu mun monitoriräkkiin, joka pitää sisällään myös POD:it, in ear -lähettimet, langattomien vastaanottimet, DI-boxit, kaukokaapelin haaroituksen ym. ym. ja Fostexin ohjain on rumpuraiserilla haitsutelineessä tämmösen http://www.thomann.de/fi/km_1152_noten_konzepthalter.htm päällä. |
Totofan 23.05.2011 19:26:53 | |
---|
RautiSa: Meillä on Fostex D2424 piilotettu mun monitoriräkkiin, joka pitää sisällään myös POD:it, in ear -lähettimet, langattomien vastaanottimet, DI-boxit, kaukokaapelin haaroituksen ym. ym. ja Fostexin ohjain on rumpuraiserilla haitsutelineessä tämmösen http://www.thomann.de/fi/km_1152_noten_konzepthalter.htm päällä. Ihan toimiva ratkaisu on tuokin, jos on bändissä oma monitoriukko ja vielä jopa monitoritiski :) Hyvähän se olisi ratkaista noin. Itekkin mietin hetken että hankkisin jatkojohdon tolle ohjaimelle, muttakun mun taustanauhakuuntelu tulee DI-boksista mun omaan mikseriin 5 linjan voimin, niin menee vähän hankalaksi sijoittaa raituria kauas. DI-boksit on siis suoraan räkissä mulla. Tärinän puolestahan se olisi kyllä hyvä ratkaisu sijoittaa itse raituri jonnekin muualle kuin rumpuraiserille. "Jos sä et nyt laita hiljasemmalle niin te pilaatte nää juhlat, sä pilaat oman mainees ja te pilaatte oman maineenne. Kukaan ei oikeesti halua kuunnella teitä, painukaa helvettiin." |
Totofan 25.05.2011 23:40:07 (muokattu 25.05.2011 23:53:19) | |
---|
Eipäs sittenkään mitään. "Jos sä et nyt laita hiljasemmalle niin te pilaatte nää juhlat, sä pilaat oman mainees ja te pilaatte oman maineenne. Kukaan ei oikeesti halua kuunnella teitä, painukaa helvettiin." |
pava 26.05.2011 19:48:56 | |
---|
isojussi: No höh! Kaverihan kyseli jo 4-kanavaäänikorttia. Ymmärtääkseni semmonen hökötys kytketään just titokoneeseen vai ookko nähny ipodeissa moisia lisävarusteita? Väitän, että läppäri, 4-kanavakortti ja kevyehkö audiosequ maksaa jopa vähemmän, kuin kaiken maailman moniraitatallenninhässäkät. Mäteen työkseni keikkaa läppärin kanssa (puucee, ei mac), and no problems. aivan isojussi,,, niin mäkin teen..läppis taustat jo vuosia,ennen midejä, ja datteja kuten muistat. oli ketronia ja tyrosta isot pa;t ja paljon piuhaa isoo paketiautoo. ja nyt on läppäri 6kan jammun usb-mikseri 2xbose lt1 ja vanha strato-skeba on huiman kevyttä saundi on hyvä tavaraa minimaalista..toimii kun junan vessa.. musa huttua, uutta ja vanhaa, rock, blues, swing, ja latinoo jo vuodesta -68, suomessa,ruotsissa ja espanjassa y no problema !! |
Fonisoul_ 04.08.2011 11:05:15 | |
---|
Nostetaanpa tätä ketjua... Minkälaisia kokemuksia muilla on läppärin käytöstä taustanauhojen ajossa? Olen kahden bändin kanssa käyttänyt Logicin mukana tulevaa MainStagea kolmella kanavalla siten, että mikserille menee taustat stereona + klikkiraita. Idea on mielestäni hyvä ja tykkään siitäkin että on olemassa optio vielä useamman raidan käytöstä (esimerkiksi stereobiitit, stereopadit jne). Tuo MainStage ei kuitenkaan tunnu ihan varmalta ratkaisulta. Joitakin kertoja treeneissä ja yksi biisi viime keikallakin meni niin, että klikkiraita ja taustanauharaita eivät soineet keskenään synkassa, eli ikäänkuin jommasta kummasta alku olisi myöhästynyt hiukan. Onneksi softassa on fade out -ominaisuus ja biisien läpi pärjää kyllä ilman nauhojakin. Mitä muita softia olisi, joita voisi hommaan suositella? Miten esimerkiksi Ableton Live (tai varsinkin Live Lite) pärjäisi näissä hommissa? Tietysti voisi biisit koostaa Logiciinkin, mutta tuntuu hankalalta ajatukselta aina pomppia hiirellä biisistä toiseen ja saada biisi alkamaan just oikeasta kohdasta, eikä esim 5 sekuntia liian aikaisin, jolloin joutuisi biisin lähtöä odottelemaan hetken hiljaisuudessa. Vai löytyykö logicista joku järkevä tapa hyppiä markerista toiseen? Koko bändi ollaan langallisissa napeissa ja klikin kanssa soitosta tykätään nyt kun siihen on tottunut. |
jorma666 04.08.2011 11:46:16 | |
---|
Jostain käsittämättömästä syystä ollaan käytetty Cubasea halpis-macbookilla. Stereoraita, klikkiraita ja aikakoodi tulee ulos. Kevyt roudata, nopea käyttää, mutta softa on hieman buginen. Ei oo mitään synkkaongelmia koskaan ollu, mutta kaatuilee ja joskus kursori lähtee juokseen ilman että tulee audiota ulos. En voi suositella. Minkälaisia kokemuksia muilla on läppärin käytöstä taustanauhojen ajossa? we call it music - they call the cops |
Totofan 04.08.2011 23:30:59 | |
---|
Fonisoul_: Minkälaisia kokemuksia muilla on läppärin käytöstä taustanauhojen ajossa? Meillä oli käytössä ennen raituria Macbook ja Logic Pro. Kyllä se ihan hyvin se hyppely onnistuu, kun tekee markkerit ja sitten muistaakseni cmd + . ja cmd + , -komennoilla pääsee markkerilta toiselle ja takaisin päin tarvittaessa. Logicissa meillä oli useampi raita (muistaakseni joku 10 kpl + liski) jotka sitten reititettiin ulos 3 stereokanavasta + klikki monona mun mikseriin. Ite kyllä suosittelen raituria, mutta jos koneella pitää vetää niin logic on ihan ok. Tärinä meillä oli ongelmana parina kertana, mutta se riippuu tietty siitä kuka konetta käyttää. Meillä se oli rumpuraiserilla ja mä käytin sitä. "Jos sä et nyt laita hiljasemmalle niin te pilaatte nää juhlat, sä pilaat oman mainees ja te pilaatte oman maineenne. Kukaan ei oikeesti halua kuunnella teitä, painukaa helvettiin." |
Totofan: Meillä oli käytössä ennen raituria Macbook ja Logic Pro. Kyllä se ihan hyvin se hyppely onnistuu, kun tekee markkerit ja sitten muistaakseni cmd + . ja cmd + , -komennoilla pääsee markkerilta toiselle ja takaisin päin tarvittaessa. Logicissa meillä oli useampi raita (muistaakseni joku 10 kpl + liski) jotka sitten reititettiin ulos 3 stereokanavasta + klikki monona mun mikseriin. Ite kyllä suosittelen raituria, mutta jos koneella pitää vetää niin logic on ihan ok. Tärinä meillä oli ongelmana parina kertana, mutta se riippuu tietty siitä kuka konetta käyttää. Meillä se oli rumpuraiserilla ja mä käytin sitä. Kiitos kokemuksista! Pitää kokeilla tuota Logicia. Mulla tuskin tulee tärinän kanssa ongelmia. Saa nähdä miten Logicin vakauden kanssa muuten on, eli pätkiikö playback... Plugareitahan en tarvitse lainkaan, mutta ei silti mitenkään itsestään selvää ole, etteikö jotain kummallisia tehojenloppumisviestejä silti voisi tulla. Vinkkinä muuten muillekkin jotka ei ole tätä vielä huomannut: Logicin oikeasta yläkulmasta kun valitsee Lists -> Marker ja vaihtaa finger toolin päälle, niin voi hyppiä markkerista (eli tässä tapauksessa biisistä) toiseen aika kätevästi. Ableton Live Liten ansensin myös, mutta siinä saa vain neljä samanaikaista audioraitaa, eikä muutenkaan uuden softan opettelu oikein huvita. |