Kailis 05.08.2011 00:37:19 | |
---|
No kylläkyllä. Ensimmäinen leikkaus studiossa tehtiin -84. Tosin ei mokan takia mutta kuitenkin. Nykyään on kiva kun saa siirrettyä jopa yksittäisiä iskuja. Eipä ois silloin uskonu. LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne. |
-Dr.DW-: Heh, no siksi että se kuulostaisi livenä yhtä hyvältä, kun levyllä =D Beatdetektöinnit yms kvantisoinnit on mun mielestä vähä eri juttu kuitenki ku ottojen yhdistely. Live on live ja studio on studio, niillä on eri funktio ja niissä on vähä eri fiilikset ja voimat pelissä. Jos haluaa välttämättä jostain syystä olla puristi, niin voi vetää studiossa livenä suoraan kahdelle raidalle (ála Nieminen&Litmanen) tai sitte tehdä livelevyn keikasta. Kaikki riippuu musatyylistä ja halutusta efektistä. Voin vaikka lyödä vetoa että ketää ei oo esim. tästä bändistä koskaan ajatellu että "levy oli hyvä, mutta paska livenä" :) |
JGroover 05.08.2011 00:44:25 (muokattu 05.08.2011 00:45:59) | |
---|
-Dr.DW-: Heh, no siksi että se kuulostaisi livenä yhtä hyvältä, kun levyllä =D E: Näin Jojoa lainatakseni Kyllä se on kuulkaa niin, että harvassa on ne "ihan oikealle" levylle päätyvät jutut, joissa ei olisi pientä fiksausta. Mun mielestä kolme, ehkä neljä ottoa kannattaa ottaa samasta biisistä ja sen jälkeen editoida niistä parhaan pohjalle koko biisi. Tuollaisen määrän uusintaa voi vetää vielä hyvällä fiiliksellä ja sen jälkeen alkaakin olemaan jo urheilusuorituksen tuntua. Kvantisoinnit ym. on asia erikseen, mutta pienimuotonen copy/paste on välillä enemmän kun paikallaan. Kuka haluaa oikeasti jättää tyylittömyyksiä/epämääräisyyksiä/virheitä tallenteeseen jota saat kuulla vielä 20 vuoden päästä? Ihan siksi, että kuullostaa livenä yhtä hyvältä.. :P E: Joo, siinä Lemon ehtikin jo ensin. :) Rough'n tough. Tä? |
Lemon 05.08.2011 00:50:32 | |
---|
JGroover: Kyllä se on kuulkaa niin, että -- Juurikin niin. Mutta kannattaa tossa editoinnissa pitää kuitenki jäitä hatussa, ku se on vähä turhanki helppoa nykyään. Mun mielestä usein ne siisteimmät ja cooleimmat jutut on sellasia, jotka menee vähä reunalla ja tekis mieli leikata pois, mutta ajan kanssa niistä alkaa diggaan ja ne onki levyn huippuhetkiä. Vanhat klassikkolevyt on ihan täynnä sellasta loistokamaa, mikä nykyään turhan helposti leikataan pois. |
Kailis 05.08.2011 00:54:22 | |
---|
Pääsenkin tässä kehaisemaan että Varjon "Muistijälkiä" biisit vedin ekalla otolla yhtä biisiä lukuunottamatta, kun kesken äänityksen irtosi basarin nuppi. Tosin joitakin biisejä sovitettiin editoimalla. Tuo jäänee jonkinlaiseksi ennätyksekseni. LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne. |