badcompany 31.07.2011 22:00:54 | |
---|
Jucciz: Joo ei nimittäin olis. On tärkeetä, että VH:ssa basisti soittaa jämäkkää perusbassottelua eikä mitään hiton sirkuspelleilyä. Eiköhän sheehan kuitenkin soittaisi biisien ehdoilla van halenissä!!. 90% miehen soitosta on muutenkin ollut sitä peruskauraa, tähän päivään asti. |
kimurantti1 31.07.2011 22:10:19 (muokattu 31.07.2011 22:12:10) | |
---|
Jucciz: Joo ei nimittäin olis. On tärkeetä, että VH:ssa basisti soittaa jämäkkää perusbassottelua eikä mitään hiton sirkuspelleilyä. No mutta kyllähän Sheehanilta komppikin lähtee tiukasti. Ootko kuunnellut David Lee Rothin soololevyjä? Ei mulla ainakaan siihen Bissonette/Sheehan/Vai -komppiin ole hirveästi nipottamista. Mr. Bigissä toimii myös, vaikkei ko. bändin musa mua puhuttele läheskään samalla tavalla kuin VH tai Rothin soolot. |
Jucciz 31.07.2011 22:37:06 | |
---|
badcompany: Eiköhän sheehan kuitenkin soittaisi biisien ehdoilla van halenissä!!. 90% miehen soitosta on muutenkin ollut sitä peruskauraa, tähän päivään asti. Juu, tiedossa on. Lähinnä vaan toi, ettei samaan bändiin täppibasistia oikeen mahtus. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
inrock 01.08.2011 00:18:17 | |
---|
Mulle Eddie Van Halen on iso juttu enemmänkin teknisesti, ei niinkään soundillisesti. Vaikka onhan miehen soundi vitun hyvä... Hieno mies. Ei voi muuta sanoa. Hieno mies. There you are stripped and naked, down on your knees. |
locoloco 01.08.2011 01:32:05 (muokattu 01.08.2011 01:33:20) | |
---|
kimurantti1: Mulle Michael Anthony tiukan soittonsa ja epäinhimillisen korkeitten laulustemmojensa kanssa oli/on aikamoisen olennainen osa Van Halenin soundia. No hard feelings Eddien pojalle, jolle pesti on varmasti iso elämys, mutta liian isot saappaat on täytettävänä. Pakko se on myös sanoa, että näyttää vähän hölmöltä kun 15 vuotias muksu vetää aikamiesrokkareiden kanssa. Ei niin ettäkö siinä mitään vikaa noin muuten olisi, mutta kun kyseessä on tuollainen mammuttirokkibändin reunion, niin en mä vaan pysty ottamaan sitä vakavasti. tämän bändin turbulenssin muodostaa kitara ja Rummut eikä basso/rumpu akseli kuten rokkibändissä yleensä. Eddie kitara ja alexin rummut ovat se driving force!!. Siitä mun mielestä bändin uniikki soundi tulee nimen omaan eddiestä ja alexista. |
kimurantti1 01.08.2011 04:01:37 | |
---|
locoloco: tämän bändin turbulenssin muodostaa kitara ja Rummut eikä basso/rumpu akseli kuten rokkibändissä yleensä. Eddie kitara ja alexin rummut ovat se driving force!!. Siitä mun mielestä bändin uniikki soundi tulee nimen omaan eddiestä ja alexista. Me ollaan tästä asiasta sitten kovasti eri mieltä, eikä siinä mitään, so be it. :-) |
J.Hollström 01.08.2011 08:42:24 | |
---|
locoloco: Siitä mun mielestä bändin uniikki soundi tulee nimen omaan eddiestä ja alexista. Van Halen = Alex + Eddie. Muut on statistin roolissa. Lukekaa se Van Halen kirja niin homma selviää. |
Flash 01.08.2011 09:53:42 | |
---|
Jyrken: Jonkun Michael Anthonyn puuttuminen nyt sinänsä on ihan sama jos kelvolliset taustavokaalit Wolfgang-pojalta lähtee. Olin yllättynyt kuin hyvin lähti keikalla, mutta saattoihan ne tulla toki nauhaltakin... Live Music Is Better! |
kimurantti1 01.08.2011 14:39:53 (muokattu 01.08.2011 14:40:48) | |
---|
J.Hollström: Van Halen = Alex + Eddie. Muut on statistin roolissa. Lukekaa se Van Halen kirja niin homma selviää. Meinaatko sitä "Everybody Wants Some: The Van Halen Saga" ? |
Wradlin 01.08.2011 17:30:09 | |
---|
J.Hollström: Van Halen = Alex + Eddie. Muut on statistin roolissa. Lukekaa se Van Halen kirja niin homma selviää. Silti hyvä tuo vanha Rothin kommentti, joka nyt vasta oli toisessa ketjussa postattuna (toisen käyttäjän toimesta jonka nick unohtui jo): "'When you hear 'David Lee Roth'--you think of a person. When you hear 'DLR Band'--you think of a band. Just like when you hear 'Eddie Van Halen' you think of a person, and when you hear 'Van Halen'--you think of David Lee Roth." -DLR |
Juzpe 02.08.2011 23:00:44 | |
---|
Mahtuu kevyesti mun maaliman kovimmat rokkikitaristit top 5 listalle. Sekä komppaajana että solistina. Ainoo hemmo joka löytyy molemmilla osa-alueilla (keinotekosta paskaa semmonen komppauksen ja sooloilun erottelu muutenkin) ko. top 5:stä. "Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa |
J.Hollström 02.08.2011 23:21:11 (muokattu 02.08.2011 23:21:31) | |
---|
|
kimurantti1: Mulle Michael Anthony tiukan soittonsa ja epäinhimillisen korkeitten laulustemmojensa kanssa oli/on aikamoisen olennainen osa Van Halenin soundia. No hard feelings Eddien pojalle, jolle pesti on varmasti iso elämys, mutta liian isot saappaat on täytettävänä. Pakko se on myös sanoa, että näyttää vähän hölmöltä kun 15 vuotias muksu vetää aikamiesrokkareiden kanssa. Ei niin ettäkö siinä mitään vikaa noin muuten olisi, mutta kun kyseessä on tuollainen mammuttirokkibändin reunion, niin en mä vaan pysty ottamaan sitä vakavasti. olen kyllä samaa mieltä noitten laulustemmojen kanssa. On kyllä muutenkin miehellä aika tunnistetttava soundi. tässä hyvä esimerkki(varsinkin kertsi).korkeelta kyllä kaveri vetäsee!!. http://www.youtube.com/watch?v=sXW3Kw11W_M&feature=related |
locoloco 06.08.2011 01:32:32 | |
---|
Tulipa mieleeni, että luin joskus, miten aikoinaan treenikämpällä kuulemma Eddie Van Halen pitkästyi, kun treenien alussa Michael Anthony alkoi mittarilla virittää bassoaan. Sen jälkeen Eddien piti virittää myös kitaransa, ja se oli pitkästyttävää hommaa. Hän olisi halunnut, että Mr Anthony olisi mieluummin virittänyt hänen skittansa mukaan, eli eikös eddie välillä jättänytkin kitaran alimman E- kielen vähän kaakkoon?. |
Lyyki 06.08.2011 03:07:18 (muokattu 06.08.2011 03:24:33) | |
---|
***** |
Lyyki 06.08.2011 03:10:47 (muokattu 06.08.2011 03:25:27) | |
---|
Onneks näitä voi muokata. Huhhuh. Sillä on mun iskän luonne, vähä kotona... |
IbanezLaiho 19.08.2011 12:18:02 | |
---|
Niinpä. Ensimmäinen kunnon hard rock tiluttaja, joka lähes kaikki muut tiluttajat on ottanut vaikutteita. Häntä pitäisi pitää parhaana tiluttajista. |
Tawsky 19.08.2011 12:23:44 | |
---|
IbanezLaiho: Niinpä. Ensimmäinen kunnon hard rock tiluttaja, joka lähes kaikki muut tiluttajat on ottanut vaikutteita. Häntä pitäisi pitää parhaana tiluttajista. Mä pidän Edwardia maukkaampana ja tyylikkäämpänä kuin 98% tämän päivän tiluttajista. Youtubesta näkee miljoonia videoita sälleistä joilla on helvetin hyvä tekniikka mutta kun tavara on tusinaa niin se on tusinaa. Eddiellä oli tosi omintakeinen soundi ja tyyli. Diggaan tosi paljon hänen blues-vaikutteisista lickeistä. Ja se kitarasoundi on jotain maailman upeinta. Mielestäni Van Halenin ekalla levyllä on just SE kitarasoundi. Siis SE! Mitä haetaan. Toista on nämä tämänpäivän megakompressoidut mesapirinät. Siinä plexissä jos jossain oli munaa. Eddien soitosta jos tykkää, niin suosittelen kuuntelemaan Extremeä, jossa soittaa Nuno Bettencourt. Tietyllä tavalla Van Halenin tyylistä, vähän funk-meininkiä ja aivan uskomattoman hienoa kitarointia. Riffit ja soolot täyttä kultaa. |
Jucciz 19.08.2011 16:09:25 | |
---|
ADEHD: Eddien soitosta jos tykkää, niin suosittelen kuuntelemaan Extremeä, jossa soittaa Nuno Bettencourt. Tietyllä tavalla Van Halenin tyylistä, vähän funk-meininkiä ja aivan uskomattoman hienoa kitarointia. Riffit ja soolot täyttä kultaa. Eikä tuo varmaan yllätyksenä tule, että EVH on Nunon tärkein kitaristiesikuva. Nunolla on kyllä hyvällä tavalla paljon samaa meininkiä kuin Eddiellä: soitetaan musiikkia eikä pelkkää kitaraa. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Funkånaut 19.08.2011 16:11:58 | |
---|
Jucciz: Nunolla on kyllä hyvällä tavalla paljon samaa meininkiä kuin Eddiellä: soitetaan musiikkia eikä pelkkää kitaraa. Loistava oppi, jonka soisi olevan todella monella muullakin "muusikolla." Feminismi ja logiikka eivät ole kovin läheisiä ystäviä. Nuages |