Aihe: Basistien polkupyörät
1 2 3 4 5 6 7 8
J.Nikkanen
04.08.2011 14:11:37
poppamies: Nå riippu varmaan minkälaista pyöräilyä harrastaa. Onko esim. maastopyörässä lukkopolkimet?

On. Monellakin, ja nimenomaan maastopyörässä.
...siis asiahan ei todellakaan ole näin.
pehko
04.08.2011 14:16:03
pahaeno: On. Monellakin, ja nimenomaan maastopyörässä.

en ole kyllä kokenut koskaan tarvetta moisiin, en maastossa enkä missään muuallakaan.

ja sen lisään yleisesti, että fiksipyörät on (toivottavasti vain) tämän kesän vitsaus.
asaksala
04.08.2011 15:08:50 (muokattu 04.08.2011 15:12:35)
Suosittelen fiksin kokeilemista kaikille polkupyöräilystä kiinnostuneille ja sitä harrastaville. Se on mainio kuntoiluväline, teknisesti huoltovapaa ja ylipäätänsä hauska ja koukuttava vekotin. Lukko- tai häkkipolkimiin tottuneille ilman vapaaratasta polkeminen on helppo ottaa haltuun kun harjottelee riittävästi. Ilman ei oikeastaan edes pysty ajamaan.
PasiB
04.08.2011 17:15:08
hollstro: Jos harrastaa pyöräilyä niin suurella todennäköisyydellä pyörässä on lukkopolkimet. Ihan samalla tavalla kun lenkkeilijä käyttää juoksuun sopivia juoksukenkiä eikä markettikatulenkkareita.

Mulla on molemmissa pyörissä kombipolkimet joissa on klossikiinnitys toisella puolen ja tavallinen poljin toisella puolen. Ihan kätevät kun ei enää niin paljon tule pyöräiltyä lukkojen kanssa.
Vaatevalintojen kultainen sääntö: kaikki passaa mikä peittää..
FuguManiac
04.08.2011 17:20:38

Ei oo kuvaa, mut stooria sitä enemmänkin...

Ensinnäkin, mulla ei enää edes ole pyörää. Syy tähän on, että asun Porissa eli pyörävarkauksien luvatussa maassa. Ikää mulla on 19v ja tänä aikana multa on varastettu yhteensä viisi pyörää, jos en väärin muista. Ja yks on hajonnu ja toinen hajotettu (kyseessä oli vieläpä pienen pojan eka pyörä, jonka jotkut teinit runteli... kyllä se aikalailla korpeaa vieläkin, että miten jotkut tekee sellasta!).

Jokasesta pyörästä on ketjut irronu väh. 10 kertaa (paitsi siitä yhdestä, joka varastettiin heti seuraavana päivänä ostosta... Toinen poljin kuitenkin ehti hajota!). Viimeisin pyöräni varastettiin, kun en saanut sitä lukkoon. Avain oli näet katkennut! Yks pyörä kans pöllitiin, kun oli lukko liian jäässä. Ei vaan liikkunu mihinkään suuntaa, joten pakko oli auki jättää.

Ja nää varkaudethan on Porissa tosiaan ihan arkipäivää... Facebookistakin löytyy ryhmä/sivusto "Polkupyöräni on varastetu Porissa", josta löytyy jäseniä yli 1000. Porissa on siis asukkaita noin 80 000, eli mielestäni tämä on aika iso otanta... kun vielä otetaan huomioon että kaikki pyörävarkauden uhrit eivät suinkaan ole Facebookissa/liittyneet kyseiseen ryhmään.

Kyllä se pikkasen alkaa korpeamaan, varsinkin kun pyörä on näin laajassa ja tasasessa kaupungissa kätevin, helpoin ja halvin liikkumistapa.
Karaokella on yhtä paljon tekemistä musiikin kanssa kuin valmispizzalla on ruaanlaiton kanssa.
Esa H
04.08.2011 19:14:15
pahaeno: Tuo 100 kierrosta minuutissa kuulostaa hurjalta, vaatinee lukkopolkimet ja kengät? Tosin, polkukilometrit on mulla todella vähäisiä, mutta kierrokset ovat varmaan luokkaa 60-80. Mulla on polvissa väljyyttä ja paras lääkehän siihen on ollut liikunta. Reipas kävely tai tää pyöräilyjuttu, samoin motocross vaikka muuta luulin.

Oisko jotain linkkiä missä olis faktoja ja infoja tuosta asiasta?

Reisiin tulee nopeasti jerkkua, kun harrastaa pyöräilyä. Samalla poljinvoima kasvaa. Jos satula on vielä liian matalalla, polviin kohdistuu painetta epäedullisessa kulmassa. Satula sopivalle korkeudelle ja riittävästi kierroksia, niin jalkojen kunto vain paranee. Mun oli aikoinaan totuteltava polvien vuoksi nopeampaan pyöritykseen. En ihan 100 kierrokseen keskiarvona pysty vieläkään. Polkimissa ei ole kunnon kiinnityksia. Ainoastaan varvasraudat.
N_Bates
04.08.2011 19:48:12

Pitäs kyllä testata noita lukkopolkimia. Taidan huomenna käydä kaupassa. Jotkut tommoset toiselta puolelta normaalit polkimet pitää kyllä hommata, koska paljon tulee poljettua tommosta random-ajoa, eikä ole kuin yksi pyörä tällä hetkellä.
Johannes_t
04.08.2011 20:30:55

pehko:
itselläni ei ole. ja mitä tulee noihin juoksukenkiin, niin se on tutkitusti parempi juosta jollain kovilla ritsoilla jossa tuntee maan hyvin kun tuetuilla ja über pehmustetuilla miljoonan euron huipputossuilla.

Joopa joo, riippuu vaan täysin siitä, kuka tutkii ja kenelle.
Teijo K.
04.08.2011 20:41:55

hollstro: Jos harrastaa pyöräilyä niin suurella todennäköisyydellä pyörässä on lukkopolkimet. Ihan samalla tavalla kun lenkkeilijä käyttää juoksuun sopivia juoksukenkiä eikä markettikatulenkkareita.

Eikä siis ole enää perusjamppa mitä tulee pyöräilyyn.
Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work :Stephen King. Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration :Edison.
MPU
04.08.2011 21:20:04
poppamies: Nå riippu varmaan minkälaista pyöräilyä harrastaa. Onko esim. maastopyörässä lukkopolkimet?

Olen viimeiset 15 vuotta ajanut pelkillä lukkopolkimilla. Kesät talvet kelistä riippumatta. Paras puoli on se, että jalka ei lipsahda polkimelta missään olosuhteissa. Pyörä pysyy paremmin hanskassa. Lisäksi voi käyttää myös nostoa polkiessa pelkän painamisen lisäksi. Huonoja puolia lukoissa ei ole muita kuin se, että lukkokengät ovat aina hiukka hankalat kävellä. MTB-kengät toki paremmat kuin maantiekengät mutta ei niilläkään pitkiä matkoja viitsi tallata.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
MPU
04.08.2011 21:22:30
Teijo K.: Eikä siis ole enää perusjamppa mitä tulee pyöräilyyn.

No joo jos ajattelee pyörää kulkuvälineenä jolla siirtyy paikasta A paikkaan B. Samalla ajattelulla perusjamppa on se, joka kävelee tai juoksee paikasta toiseen mutta jos kavelee tai lenkkeilee muutoin on jo hiukka spesiaalijamppa.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
hollstro
04.08.2011 22:21:51

Teijo K.: Eikä siis ole enää perusjamppa mitä tulee pyöräilyyn.

Harrastuneisuus niin bassonsoitossa kuin pyöräilyssä tarkoittaa sitä että ymmärtää asiat. Perusjamppuus taitaa nykyään tarkoittaa asiassa kuin asiassa sitä ettei olla asiasta perillä, mikä on harmi.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Kefiiri
05.08.2011 14:58:13
hollstro: Harrastuneisuus niin bassonsoitossa kuin pyöräilyssä tarkoittaa sitä että ymmärtää asiat. Perusjamppuus taitaa nykyään tarkoittaa asiassa kuin asiassa sitä ettei olla asiasta perillä, mikä on harmi.

Jos perusjampallakin olisi lukkopolkimet, niin pitäisikö tavallisilla polkimilla polkevaa jamppaa tituleerata alijampaksi? Perusjamppa hoitaa hommat perusvälineillä.
poppamies
05.08.2011 19:48:57

Kefiiri: Jos perusjampallakin olisi lukkopolkimet, niin pitäisikö tavallisilla polkimilla polkevaa jamppaa tituleerata alijampaksi? Perusjamppa hoitaa hommat perusvälineillä.

Se on kyllä jotai vitun hifistelyä että perusjampan polkupyörässä pitäisi olla lukkopolkimet. Varmaan pitäis olla pyöräilykalsarit ja säämiskähanskat kans.
G strings are for strippers
root daddy
05.08.2011 20:55:16 (muokattu 05.08.2011 20:57:05)
Mulla on 50 v vanha Cresent miesten polkupyörä, ostin kierrätyskesuksesta 7 v sitten, ja näytti silloin uuden karhealta... Oli ollut kellarissa viim 43 vuotta, AARRE!
Väri sininen, Wobber satula jousilla, takana laatikko pumpulle, ja paikkausvälineille,
ja koristeltu ketjusuoja,,,
bass is lowest form of music---
Johannes_t
06.08.2011 08:51:51

En tunne ketään, jolla olisi pyörässä lukkopolkimet. Pyöräileviä ihmisiä tunnen kuitenkin kymmeniä, kai noi on sitten epä-perus? Eiks perus ole sama kuin suurin osa? Missä ne lukkoilijat lymyää? Onko mun tuttavapiirissä jotain vikaa? Pitäisikö huolestua?
J.Nikkanen
06.08.2011 09:50:58
poppamies: Se on kyllä jotai vitun hifistelyä että perusjampan polkupyörässä pitäisi olla lukkopolkimet. Varmaan pitäis olla pyöräilykalsarit ja säämiskähanskat kans.

Ou faak. Mulla on pyöräilykalsarit duunimatkoilla. Lienen epäperus hifisti sekä jonninmoinen jamppa. Lukkopolkimia ei ole vielä, mutta varmaankin hankin.
...siis asiahan ei todellakaan ole näin.
pehko
06.08.2011 10:32:03
Johannes_t: En tunne ketään, jolla olisi pyörässä lukkopolkimet. Pyöräileviä ihmisiä tunnen kuitenkin kymmeniä, kai noi on sitten epä-perus? Eiks perus ole sama kuin suurin osa? Missä ne lukkoilijat lymyää? Onko mun tuttavapiirissä jotain vikaa? Pitäisikö huolestua?

mä tunnen yhden jolla on lukkopolkimet, silläkin on fiksipyörä ja fiksipyörät on saatanasta.
hollstro
06.08.2011 11:30:03

Johannes_t: En tunne ketään, jolla olisi pyörässä lukkopolkimet. Pyöräileviä ihmisiä tunnen kuitenkin kymmeniä, kai noi on sitten epä-perus? Eiks perus ole sama kuin suurin osa? Missä ne lukkoilijat lymyää? Onko mun tuttavapiirissä jotain vikaa? Pitäisikö huolestua?

Sinä et vaan tunne yhtään ihmistä joka harrastaa polkupyöräilyä liikuntamuotona, ei siis vain kulkimena.

Aika harva bassoa soittamaton ymmärtää bassosta yhtään mitään. Tässä on nyt samanlaista havinaa ilmassa polkupyöräilyn osalta.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)