Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistin Sähkökitaraan
1 2
Sampsuli
02.08.2011 21:47:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo elikkä voisitteko kerto mielipiteitä ja ehdotuksia? Hakusessa siis kohtuu laadukas vahvistin lähinnä kotikäyttöön. Oon katellu tommosta Roland cube 40xl tai 80xl vahvistinta. Onko mistään kotosin? Ehdotelkaahan muitakin! honta pyörii siinä 300-400e ja saa olla halvempikin jos hyvä kampe on.
 
lonelyplayer
02.08.2011 21:58:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jes, osta Honta.
Ai niin...sorry...elokuu onkin alkanut.
 
Hyviä vahvistimia molemmat mutta minkähän laista menoa pitäisi saada aikaiseksi ? Ite en oikein ole Cube-fan.
 
Sampsuli
02.08.2011 22:00:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lonelyplayer: Jes, osta Honta.
Ai niin...sorry...elokuu onkin alkanut.
 
Hyviä vahvistimia molemmat mutta minkähän laista menoa pitäisi saada aikaiseksi ? Ite en oikein ole Cube-fan.

 
Semmosta metallia ja raskaampaa musiikkia tulee varmaan eniten soitettua. keppinä toimii ESP LTD MH350NT
 
DirtyFingers
02.08.2011 22:34:41 (muokattu 02.08.2011 22:34:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trankuista Peavey Bandit 112.
 
Come with me for fun in my buggy
Jeszse
02.08.2011 22:40:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla toimii kotisoitossa vallan mainiosti jo vissiin viidettä vuotta toi 30W cube. Ihan pätevät saunditki saa himasoitossa oikeestaan kaikkeen. Toki suosittelen sitä ku en oo ees muita kokeillu. Mut eikö se kerro jo jotain, ku ei oo ollu tarvetta..?
 
13.12.2008 23:57 ÄLÄ SINÄ DIPPAA LIHAPULLIASI MINUN NAMINAMIIN!
Progorava
02.08.2011 23:04:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sampsuli: Vahvistin Sähkökitaraan
 
Onhan noita. Tosin lieneekö järkevää. http://t3.gstatic.com/images?q=tbn: … nU5z2XnywReXCFK1vza6Cx-HDxnl9DV2tyw
 
Tele ei ole ruma.
Wradlin
02.08.2011 23:36:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta sellainen mistä lähtee ihan vitusti ääntä.
 
Stone
02.08.2011 23:48:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon katellu tommosta Roland cube 40xl tai 80xl vahvistinta. Onko mistään kotosin?
 
On...kiinasta ;)
Cubella on 15 XL ja 20 XL mallitkin eli jos siis kotona soittelet, niin eikö riittäisi?
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
Jucciz
02.08.2011 23:56:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Osta sellainen mistä lähtee ihan vitusti ääntä.
 
http://www.youtube.com/watch?v=y8ld … IU&feature=player_detailpage#t=270s
 
Kannattaa kattoa koko pätkäkin.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
jyrkalt
03.08.2011 00:20:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Kannattaa kattoa koko pätkäkin.
Tuttua Tampereen huumoria.
Mukavia Marshalleja oli ja näytti Buddakin olevan rivissä.
 
Niin ja se Cube..
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Jucciz
03.08.2011 00:40:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Tuttua Tampereen huumoria.
Mukavia Marshalleja oli ja näytti Buddakin olevan rivissä.
 
Niin ja se Cube..

 
Tuo pätkä oli kyllä parempi kuin varsinainen esitys, jota sillä mainostettiin. Harmi.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Miikathebest
03.08.2011 01:35:19 (muokattu 03.08.2011 01:37:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä osta kubea. Tuntuma (ja soundi) ei vastaa oikeaa vahvistinta.
 
Bugera v22 anyone?
 
Liikaa säröä!
Juicefani11
03.08.2011 03:04:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DirtyFingers: Trankuista Peavey Bandit 112.
 
Täysin samaa mieltä.
 
Kitara, basso, mandoliini, huuliharppu, piano, banjo, ja steel-kitara ovat miehen parhaat ystävät...
kaljataiteilija
03.08.2011 05:38:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

millä vavistimjella menee hyvät tilutuksdet ja kunnohhevii
 
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
PJS
03.08.2011 08:37:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisi kuvitella, että tän kaltaiset kyselyt kuuluu aloittelija -palstalle.
 
No vastataan nyt siitä huolimatta. Mitä sun tapauksessa tarkoittaa enimmäkseen kotikäyttöön? Jos se tarkoittaa sitä, että bändiä ei oikeastaan ole ja kitaran soittaminen keskittyy vielä tässä vaiheessa oman tekniikan ja taitojen hiomiseen niin suosittelen lämpimästi kuulokeliitännällä varustetun mallintavan vahvistimen tai vahvistinmallinnos softan hommaamista. Jos hommaat softan ja diggaat soittaa heviä niin tajuttoman realistista jälkeä syntyy ihan ilmaiseksikin. Tosin äänikortin voi joutua ostamaan, mutta jatkoa ajatellen kyseessä ei ole kallis ostos mutta sitäkin hyödyllisempi koska se mahdollista mm. oman soiton tallentamisen riittävän laaadukkaasti.
 
Mallintavien vahvareiden etuna tässä sitten on se, että niillä voi sit soittaa sen ajoittaisen keikan/treenitkin.
 
Mun mielestä pienitehoistenkin normi-vahvareiden hommaaminen kotikäyttöön on vähän arvelluttavaa, koska etenkin kerrostalokämpissä se pienempikin melu kuuluu kyllä joten jos haluu treenata kellonaikaan katsomatta niin paljon ja usein kuin haluaa, kandee hommata semmoinen värkki joka saundaa mahdollisimman hyvältä nimenomaan kuulokesoitossa....
 
Line 6 Pod perheen tuotteet on hyviä, softapuolelta mm. Guitar Rig ja Amplitube + nimenomaan hevihommissa hyviä mallinnoksia saa ihan ilmaiseksikin.
 
Putkipuristit saa nyt sit lynkata mut ihan rauhassa.
 
Peace!
Tsugu Way
03.08.2011 08:46:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sampsuli: Oon katellu tommosta Roland cube 40xl tai 80xl vahvistinta. Onko mistään kotosin? honta pyörii siinä 300-400e ja saa olla halvempikin jos hyvä kampe on.
 
On varmasti mistään kotoisin. Oon soitellu kotosalla microcubella ja työpaikan musakerhossa Cube XL20:llä. Microcube on mielestäni kotiharjoitteluun mitä mainion peli, mutta jos (joskus) innostuu bändin kanssa soitteleen, niin ei tuo tahdo silloin riittää. Isommista Cubeista kyllä ääntä riittää. Kotisoittoon nuo isommatkin soveltuvat mitä mainioimmin, koska ainakin tuossa XL20-mallissa on power squeezer, joka puottaa tehot alas. Eli todella pienellä kerrostalovoluumilla saa kuitenkin hyvän kuuloiset soundit aikaan. Cubet on helppokäyttöisiä. Ei tarvi surffailla kymmenien presettien tms kanssa. Mutta vahvistintyyppimallinnoksia on kuitenkin riittävästi jotta saa vaikka mahti cleanit "jazzchoruksella" tai ultimate pörinät ja sirinät "extremellä". Niin, eikä tarvi laittaa tuota 300-400 euroa, vaan halvemmalla pääset alkuun! Kokeile rohkeasti!
 
Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington)
Entropia666
03.08.2011 10:07:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PJS:
Putkipuristit saa nyt sit lynkata mut ihan rauhassa.

 
Meikä ainaki komppaa tuon Guitar Rigin puolesta. Mutta emmä sillä tositilanteessa missään reeneissä/keikalla/nauhotuksissa soittelis. Kotona reenaamiseen iahn ykkönen.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
darrell
03.08.2011 11:37:39 (muokattu 03.08.2011 11:53:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä Tech21 on ainakin mulla ollut hyvä ja monipuolinen kotikäyttöä ajatellen.
 
http://www.thomann.de/fi/tech_21_trademark_30.htm
 
MicroCuben särö ja efektimallit on niin juustoisia, että ainakaan minä en jaksa niitä.
 
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Ahokkis
03.08.2011 11:58:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vahvistin kannattaa olla sähkökitarassa.
 
Meet vaan kauppaan, kokeilet ja kuuntelet korvillas että mikä on hyvänkuulonen. Nää on mielipideasioita ja makuasioita. Jos joku muu sanoo sulle mikä vahvistin kannattaa ostaa niin ei sulle mitään omaa kehity. Että jos diggailet sitä rolandia niin senkos haet sen vaan pois.
 
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
Sampsuli
03.08.2011 12:59:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahokkis: Vahvistin kannattaa olla sähkökitarassa.
 
Meet vaan kauppaan, kokeilet ja kuuntelet korvillas että mikä on hyvänkuulonen. Nää on mielipideasioita ja makuasioita. Jos joku muu sanoo sulle mikä vahvistin kannattaa ostaa niin ei sulle mitään omaa kehity. Että jos diggailet sitä rolandia niin senkos haet sen vaan pois.

 
Joo näinhän se on. Kyselin vaan porukan mielipidettä tuosta cubesta, jos jollakin olisi vähän kokemusta. kun itse oon siihen vähän tykästynyt. Kiitos vastauksista!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «