Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez Lo-Pro Edge kammen vaihtaminen
1
wilo
02.08.2011 21:43:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eräs kaveri haluaisi vaihtaa Ibanez S:äänsä kammen, koska nykyinen (alkuperäinen) lonksuu vaikka mitä tekisi. On kokeiltu muovipalojen vaihtamista, teippiä ja kynsilakkaa ja ne auttavatkin vähän aikaa, mutta kampi lonksuu hetken kuluttua taas. Olen kuullut, että tilalle voisi vaihtaa Schallerin tai jonkun muun valmistajan ruuvikiristeisen kammen ja arvelen, että ongelma poistuisi sillä.
Kysymys kuuluu: mitä osia kitaraan pitää tilata? Riittääkö kampi, jossa on mukana istukka?
 
Linkki Schallerin sivuille: http://guitar-tremolo.com/hp135234/ … tm?ITServ=CY4900433X1318bbc0365X472 ja varuilta Thomannin sivuille, jos ei toimi: http://www.thomann.de/fi/schaller_tremolobar_black_362003.htm
 
oiva tumpeloinen
02.08.2011 21:47:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OFR:n kampi holkkeineen käy Lo-Prohon. Joskun ne kuulemman menee suoriltaan sisään, mutta mä sain näyttää pikkaisen viilaa jengoille, mitkä on tallassa (edgen omassa holkissa on kierteet). Jos viilaa tarvitsee, sitä ei todellakaan paljon tarvitse hinkata. Mä otin sillä tavalla ujosti, että vanhankin kammen olisi saanut jengoilleen.
 
Semmoinen juttu tuosta OFR:n kammesta, että sen kanssa kammen asento muuttuu. Se tulee lähemmäksi bodya.
wilo
02.08.2011 22:19:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: OFR:n kampi holkkeineen käy Lo-Prohon. Joskun ne kuulemman menee suoriltaan sisään, mutta mä sain näyttää pikkaisen viilaa jengoille, mitkä on tallassa (edgen omassa holkissa on kierteet). Jos viilaa tarvitsee, sitä ei todellakaan paljon tarvitse hinkata. Mä otin sillä tavalla ujosti, että vanhankin kammen olisi saanut jengoilleen.
 
Semmoinen juttu tuosta OFR:n kammesta, että sen kanssa kammen asento muuttuu. Se tulee lähemmäksi bodya.

 
Onko ekassa viestissä linkitetty kampi OFR:n kampi? Tuleeko siinä mukana tarvittava holkki?
Hyvä tietää tuo asennon muuttuminen. Täytyy kattoo vaihtamisen jälkeen, voisko kampea vähän oikaista jos on tarvis.
 
oiva tumpeloinen
02.08.2011 22:22:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Holkki tulee mukana. Tai tuossa kuvassa se on ainakin, ja Millbrookista ostessa se oli mukana.
 
Ihan samalta kammelta näyttäisi.
wilo
02.08.2011 22:24:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Holkki tulee mukana. Tai tuossa kuvassa se on ainakin, ja Millbrookista ostessa se oli mukana.
 
Ihan samalta kammelta näyttäisi.

 
Hienoa, kiitoksia!
 
vvaltsu
02.08.2011 22:27:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wilo: Onko ekassa viestissä linkitetty kampi OFR:n kampi? Tuleeko siinä mukana tarvittava holkki?
Hyvä tietää tuo asennon muuttuminen. Täytyy kattoo vaihtamisen jälkeen, voisko kampea vähän oikaista jos on tarvis.

 
Soon Schallerin kampi. Sama kampi, mut Schallerin nimellä myytävissä tulee se holkki mukaan, OFR:n nimellä myytävissä ei. Näin ainakin Thomannilla.
 
Nykyisin minulla ei ole vaarallisia harrastuksia. - Tero Vaara
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «