Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kysymys kitarankielistä ja kieliseteistä
1 2
Friedmanman
31.07.2011 20:13:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin minulla hajosi tuossa kitarastani B kieli ja nyt haluaisin kysyä että mikäs kielisetti se kannattais aloittelijan ostaa? Ja eihän siitä tule mitään vahinkoa kitaran kaulalle jos sitä pitää yhden yön ilman sitä B kieltä? Ja vielä että paljonko ne kielisetit maksaa?
 
P-man
31.07.2011 20:25:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Friedmanman: No niin minulla hajosi tuossa kitarastani B kieli ja nyt haluaisin kysyä että mikäs kielisetti se kannattais aloittelijan ostaa? Ja eihän siitä tule mitään vahinkoa kitaran kaulalle jos sitä pitää yhden yön ilman sitä B kieltä? Ja vielä että paljonko ne kielisetit maksaa?
 
Mikä tahansa 009-042 setti, ei merkillä niin suurta väliä. Kielisetit maksaa noin 8-12e. Ei tule kaulalle mitään vahinkoa.
 
ReBeat
31.07.2011 20:29:08 (muokattu 31.07.2011 20:35:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä hinta-laatu-kestävyyssuhde on esim. Dean Markley Blue Steel seteillä, mutta ei ne halvimpia ole.
 
Ja vielä että paljonko ne kielisetit maksaa?
 
Jos haluat mielenkiinnosta tutkia suuntaa antavia edullisia hintoja ja että mitä kieliä on olemassa, niin katso tuolta:
http://schneidermusik.de/shop1/
 
Yleensä kielet on sitten kalliimpia kuin tuolla, jos meet suomalaisesta myymälästä kysymään.
 
e: Jos tilaat joskus tuolta niin suosittelen näitä:
http://schneidermusik.de/shop1/prod … o.php/products_id/14775/language/en
 
Krice
31.07.2011 21:57:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Hyvä hinta-laatu-kestävyyssuhde on esim. Dean Markley Blue Steel seteillä, mutta ei ne halvimpia ole.
 
Olen soitellut kaikenmerkkisillä kielillä ilman ongelmia ja huvittavasti just Blue Steeleissä tuli vastaan maanantaikappale-kieli. Minulle luotettavaksi merkiksi on muodostunut Ernie Ball.
 
Friedmanman
01.08.2011 10:39:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedättekö löytyyko F-Musiikista noita Dean Markleysin kieliä?
 
Terry Pantheras
01.08.2011 10:43:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Friedmanman: Tiedättekö löytyyko F-Musiikista noita Dean Markleysin kieliä?
 
Muistaakseni löytyy, mutta en ole satavarma... DM Blue Steeleja käytän itse, hyviä ovat.
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
Objectif Lune
01.08.2011 11:34:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaako joku ihan varmasti sanoa, että kielissä on suuriakin eroja laadun suhteen? Maksan itse 5€ Electro Harmonixin kielisetistä, joita saa halvalla Uraltonesta enkä ainakaan voi väittää, että huomaisin mitään eroa paljon kalliimpaan kielisettiin. Vire pysyy paremmin kuin hyvin ja soundi on just niin hyvä kuin haluan.
 
Terry Pantheras
01.08.2011 11:49:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Objectif Lune: Osaako joku ihan varmasti sanoa, että kielissä on suuriakin eroja laadun suhteen? Maksan itse 5€ Electro Harmonixin kielisetistä, joita saa halvalla Uraltonesta enkä ainakaan voi väittää, että huomaisin mitään eroa paljon kalliimpaan kielisettiin. Vire pysyy paremmin kuin hyvin ja soundi on just niin hyvä kuin haluan.
 
Onhan ne erot varmastikin melkoista hiusten halkomista, mutta kyllä se "paremmuus" näkyy esim. Blue Steeleissa pitkäikäisyytenä; säilyttävät vireisyytensä ja soundin pitempään hyvänä.
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
Objectif Lune
01.08.2011 12:04:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Onhan ne erot varmastikin melkoista hiusten halkomista, mutta kyllä se "paremmuus" näkyy esim. Blue Steeleissa pitkäikäisyytenä; säilyttävät vireisyytensä ja soundin pitempään hyvänä.
 
Parempia kuin mitkä ja miten paremmuus on todettu? En epäile, etteikö tuo olisi mahdollista. Itse vain vaihdan kielen silloin kun vanhat tuntuvat kuluneilta enkä katso kalenterista, kuinka monta viikkoa/kuukautta siihen on mennyt.
 
Kai tätä voi hiusten halkomiseksi tosiaan väittää, mutta itseäni kyllä kiinnostaa se, miten kielten paremmuus ja parempi kestävyys todetaan. Kyse lienee kuitenkin niin pienistä eroista, ettei placeboefektiltä voi välttyä.
 
Rämppy
01.08.2011 12:05:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Objectif Lune: Osaako joku ihan varmasti sanoa, että kielissä on suuriakin eroja laadun suhteen? Maksan itse 5€ Electro Harmonixin kielisetistä, joita saa halvalla Uraltonesta enkä ainakaan voi väittää, että huomaisin mitään eroa paljon kalliimpaan kielisettiin. Vire pysyy paremmin kuin hyvin ja soundi on just niin hyvä kuin haluan.
 
Laadun suhteen ainakaan minä ole havainnut merkittävää eroa tunnettujen merkkien välillä. Joka merkillä on omat kannattajansa. Electro Harmonixit ovat toimineet ja kestäneet mulla hyvin, ei mitään sanomista laadun suhteen.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Terry Pantheras
01.08.2011 12:51:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Objectif Lune: Parempia kuin mitkä ja miten paremmuus on todettu? En epäile, etteikö tuo olisi mahdollista. Itse vain vaihdan kielen silloin kun vanhat tuntuvat kuluneilta enkä katso kalenterista, kuinka monta viikkoa/kuukautta siihen on mennyt.
 
Esim. D'Addariot, EH:sta ei kokemusta. Todettu soittamalla ja korvalla kuuntelemalla, vai voiko sitä jotenkin muuten havainnoida? :) Mutta joo, samoilla linjoilla mennään.
 
Kai tätä voi hiusten halkomiseksi tosiaan väittää, mutta itseäni kyllä kiinnostaa se, miten kielten paremmuus ja parempi kestävyys todetaan. Kyse lienee kuitenkin niin pienistä eroista, ettei placeboefektiltä voi välttyä.
 
Kestävyyden voi todeta ihan silllä miten usein ne katkeavat käytössä ja sillä miten pitkään ne säilyvät käyttökelpoisina: hienovireisyys säilyy pitempään ja soinnin kirkkaus... Hiusten halkomisella tarkoitin juuri sitä, että erot ovat varmasti hyvin pieniä halpojen ja kalliiden välillä ja placeboefekti voi kieltämättä voimistaa asiaa.
 
Mutta kaiken kaikkiaan kyse on vaan siitä mihin mieltyy. Itse olen soittanut jo yli 20 vuotta ja kyllä siinä alkaa jo jotain pieniäkin sävyeroja huomaamaan, eikä tietyiltä fiksaatioilta voine niiltäkään välttyä, mutta perstuntuma on se paras tuntuma näissä hommissa, sanovat käppyrät, kaaviot ja hintalappu mitä tahansa.
 
Tiettyä pakon sanelemaakin liittyy aiheeseen: tilasin just JustStringiltä kasan bulkki-stainless steel-kieliä, kun tuo nikkeliallergia alkaa taas vähän vaivaamaan... JustStringsiltä kun saa tilattua paksuuksia mielensä mukaan irtokielinä.
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
Friedmanman
01.08.2011 13:11:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja vielä sitä kysyisin että tuleeko siitä jotain vahinkoo kaulalle jos pistät liian ohuet tai sit liian jykevät kielet siihen kitaraan? Kun mulla ei oo hajuakaan mitkä kielet siinä on ollu nytten.
 
Grugi
01.08.2011 13:18:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Friedmanman: Ja vielä sitä kysyisin että tuleeko siitä jotain vahinkoo kaulalle jos pistät liian ohuet tai sit liian jykevät kielet siihen kitaraan? Kun mulla ei oo hajuakaan mitkä kielet siinä on ollu nytten.
 
Mikä kitara sulla on? Todennäköisesti sulla on siinä 009./010. setti ja jos vaikka sen 010. setin vaihdat niin ei ole vaaraa että kaulalle tapahtuisi mitään.
 
SDMF
Friedmanman
01.08.2011 16:15:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo vaihoin nyt ne kielet mutta mulla on kitarana Ibanez Grgr121EX.
 
Josid
01.08.2011 16:23:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Friedmanman: Joo vaihoin nyt ne kielet mutta mulla on kitarana Ibanez Grgr121EX.
 
Todennäköisesti tuossa on ollut joku 9-42-setti kiinni. Eipä tuosta kielisetin vaihdosta pykälää järeämpään mitään vaaraa ole.
 
You can't solve all the world's problems with a shotgun!
naavanka_
23.08.2011 00:01:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaapataanpa lankku.
 
Mistä saisi edukkaasti 0.70 tai 0.68 irtokieliä?
 
Tuttu ja turvallinen thomann näitä ei tarjoa, suomesta ei kuulemma löydy tähän hätään (eikä kiinnosta kyllä ostaakaan melkein neljään euroon kipale)
 
Schneidermusik.de katsastin ja sieltä saisi mutta ei ole koskaan aiemmin tullut tilailtua joten epäilyttää.
 
Kertokaa immeiset
 
McNulty
23.08.2011 00:16:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Schneidermusik.de katsastin ja sieltä saisi mutta ei ole koskaan aiemmin tullut tilailtua joten epäilyttää.
 
Turhaa epäilet. Olen tilannut 6-7 kertaa ja joka kerran toiminut varsin hienosti ja varmasti... saksalaisella tarkkuudella :)
 
No Speakers! No Bodykits! No Bullshit!
naavanka_
23.08.2011 00:37:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Turhaa epäilet. Olen tilannut 6-7 kertaa ja joka kerran toiminut varsin hienosti ja varmasti... saksalaisella tarkkuudella :)
 
Ok, pitääpä katsastaa sitten tarkemmin.
 
Kiitoksia vastauksesta!
 
Terry Pantheras
23.08.2011 11:57:54 (muokattu 23.08.2011 11:58:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä-ääni täältäkin: Schneiderschniischnaaschnappimusik.de on osoittautunut luotettavaksi puljuksi.
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
Laupias Tuoni
23.08.2011 13:22:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä saisi edukkaasti 0.70 tai 0.68 irtokieliä?
 
Tuttu ja turvallinen thomann näitä ei tarjoa, suomesta ei kuulemma löydy tähän hätään (eikä kiinnosta kyllä ostaakaan melkein neljään euroon kipale)

 
Levytukusta olen ostanut D'addarion 068-kieliä, hintaa en muista. Thomannilta löytyy Elixirin kuuskaseja hintaa 4,90.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «