Veksi 30.07.2011 17:27:57 (muokattu 30.07.2011 20:45:58) | |
---|
Mulla oli Renessaice molemmin puolin, aika hyvä iskuääni, mutta tremoloa oli sitten hankalampi saada ja ainakin isoimmissa paikoissa ei voluumi varmaan riittäisi? Joten vaihdoin normaaliin snareside kalvoon! |
arse 30.07.2011 22:32:28 (muokattu 30.07.2011 22:37:54) | |
---|
Ei ole DW:n lugit Haymaniltä peräisin vaan Camcolta. Haymanin lugit ovat pikkuisen isommat ja himpun verran eri malliset muutenkin. Tässä Camco = just eikä melkein samat lugit kuin DWissä: http://www.camcodrummer.com/oaksetam1.htmAi hitto kun mie tykkään! |
hollmi-5 30.07.2011 22:48:53 | |
---|
arse: Ei ole DW:n lugit Haymaniltä peräisin vaan Camcolta. Haymanin lugit ovat pikkuisen isommat ja himpun verran eri malliset muutenkin. Tässä Camco = just eikä melkein samat lugit kuin DWissä: http://www.camcodrummer.com/oaksetam1.htm Camco oli ennen Haymanneja... Ja toki lugi on Camcon kopio noissa DW-rummuissa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Vallu-Veke 30.07.2011 22:55:39 | |
---|
Onko teillä kellään räjäytyskuvia lugeista? Näin netissä sattumalta acro-lugista kuvan. Bonjasin siitä että näissä on muutakin eroa kuin ulkonäkö. Sellainen kelluva rungosta irti oleva systeemihän siinä oli. Tai eristetty. Valettuhan se pitää olla, jotta värinät vähenee, mutta mitä hiluja sisälle ja miten? |
greene 30.07.2011 23:05:59 | |
---|
arse: Ei ole DW:n lugit Haymaniltä peräisin vaan Camcolta. Haymanin lugit ovat pikkuisen isommat ja himpun verran eri malliset muutenkin. Tässä Camco = just eikä melkein samat lugit kuin DWissä: http://www.camcodrummer.com/oaksetam1.htm Ja sehän johtuu siitä, että: "In 1977, Drum Workshop (DW) and Hoshino Gakki (the parent company of Tama Drums) jointly purchased Camco's assets. DW would receive Camco's inventory and manufacturing equipment, while Tama would receive the Camco name, the original design blueprints, and engineering rights." (Wikipedia) |
Kailis 31.07.2011 12:26:24 (muokattu 31.07.2011 12:27:27) | |
---|
markkuliini: :D Et kai sä tuota uutisena kerro? Kaikkihan tuon tietää että Dw:n lugi perustuu noihin. Olisi minusta omituista olla kutsumatta noita Dw:n lugeiksi. Vaikka desing onkin alunperin Haymanin rummuista, niin Dw:n rummuista ne ovat selvästi tunnetuimpia. Miksi tehdä asioista monimutkaisia? -Ostaisin Haymanin desingiin perustuvan varaosalugin Dw-rumpuuni, kiitos. -Häh? -Ostaisin Haymanin desingiin perustuvan varaosalugin Dw-rumpuuni, kiitos. -Haluatsä ostaa Camcon designiin perustuvan lugin? -No tavallaan. -Kyllä vai ei? -Kyllä. -Voidaanko hinnasta neuvot... -NO EI VOIDA. :D Opettele muuten kirjoittamaan design. LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne. |
markkuliini 31.07.2011 12:34:41 (muokattu 31.07.2011 12:49:13) | |
---|
Kailis: Camcon designiin perustuvan Opettele muuten kirjoittamaan design. Camco Hayman mitä näitä oli. Juu, kiitos oikeinkirjoitusopetuksesta, pitää mennäkin heti treenikselle harjoittelemaan tuota sanaa. Edit: Eipä tää nyt sitä faktaa toki muuta että Dw:n lugit ovat Dw:n lugeja. Uskon että kuitti on heillä vielä tallessa. :) Edit: Nimenomaan näyttäis olevan niin että brittifirma Hayman kopioi designin (menikö oikein nyt?) jenkki-Camcolta, tarkoituksena myydä rumpujaan Englannissa ja Euroopassa. Eli Kailiksen aoempaan kuvaan pakko kommentoida, että Haymanin lugit? Just joo... :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 31.07.2011 12:37:43 | |
---|
Vallu-Veke: Onko teillä kellään räjäytyskuvia lugeista? Näin netissä sattumalta acro-lugista kuvan. Bonjasin siitä että näissä on muutakin eroa kuin ulkonäkö. Sellainen kelluva rungosta irti oleva systeemihän siinä oli. Tai eristetty. Valettuhan se pitää olla, jotta värinät vähenee, mutta mitä hiluja sisälle ja miten? Väittäisin äkkiseltään että syynä valmistusmenetelmään on enemmän kustannukset kuin valun vaimentava ominaisuus. Valu kun on tuossa käytössä mielestäni turhan kovalla rasituksella. Olenpa itsekin nuoruudessani, enkä ole varmaan ainoa, rikkonut muutamankin lugin ylikiristämällä. Sisällä on yleensä jousi, joka puristaa molemmat "lug nut":it reikiinsä. Joissain on vielä jousien sisällä jotain huopaa tai vastaavaa vaimentamassa. LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne. |
Kailis 31.07.2011 12:39:23 | |
---|
markkuliini: Camco Hayman mitä näitä oli. Juu, kiitos oikeinkirjoitusopetuksesta, pitää mennäkin heti treenikselle harjoittelemaan tuota sanaa. Aloita ihan hitaasti, mieluiten 60 bpm, ja vuoroaivolohkoin. Kyllä se siitä. LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne. |
Bobana 31.07.2011 16:06:48 | |
---|
JGroover: Ei voi puhua ristuksenmoisista möllöistä jos tykkää vanhoista Sonoreista! Ei vaan voi! :D Haha! : ) Kylläpäs sitä nyt lohkastiin. No, katsojan silmässä on monikin asia. Ai nyvvai??! |
hollmi-5 31.07.2011 18:46:38 | |
---|
Bobana: Haha! : ) Kylläpäs sitä nyt lohkastiin. No, katsojan silmässä on monikin asia. En ole koskaan kuullut, että kukaan olisi saanut Sonorin lugin rikki. Monesta muusta lugista sen sijaan olen kuullut, että niitä menee hajalle. DW:n lugit varsinkin ovat olleet tapetilla tässä asiassa. Huono homma, kun muuten noin kallis ja laadukas rumpu kärsii moisesta ongelmasta. Soundit, piuhat ja kajarit. |
vanaha kettu 31.07.2011 23:00:38 | |
---|
Mikä virppa vastaa parhaiten Taman Bell Brassia? On sen verran makea soundi, muttei niin makea hinta, että jokin vastaava tuote olisi bueno. |
Soundit, piuhat ja kajarit. |
vanaha kettu 31.07.2011 23:18:53 | |
---|
|
markkuliini 01.08.2011 00:02:26 | |
---|
hollmi-5: Sonorin kellopronssipelit ovat vieläkin arvostetumpia. Tosin ne ovat myös hinnoissaan. Uusi maksaa halvimmillaan noin 1500 euroa: http://www.sonor.com/pbas/Sonor_FE/ … 64&a-quicklink-n_artikelid=2981 Hmm...Miten tuollaista arvostusta nyt sitten mitataan. itse olen kuullut nimenomaan noita Taman rumpuja käytettävän paljon studioiden "salaisena aseena" koska soundaavat niin hyviltä mikkien alla. Niitähän ei tehdä enää ja käytetyistä maksetaan pitkiä pennejä. Alkuperäiseen kysymykseen vastaten: Ei tuohon ole oikein halpaa vaihtoehtoa. Jos haluaa paksurunkoisen valetun metallirungon voimakkaan ja läpitunkevan soundin, niin ei sellaista oikein halvemmista ohutrunkoisista saa. Muita vaihtoehtoja tuon tyyppiseen soundiin on sitten myös Ayotte Keplinger-virvelit. Paksu, ruostumattomasta teräksestä tehty virveli on saman henkinen ja studioiden suosiossa. Ei tehdä enää, käytettynä saattaa löytyä, kalliita nekin ovat. PMMP:n rumpali möi vasta torilla omaa 8" x 14" snareaan, joskin se oli Gregg Keplingerin oman nimen alla tekemä. Hinta oli muistaakseni varsin maltillinen 500€. En tiedä menikö kaupaksi. Jos ilmoitusta ei löydy, niin laita mulle pikaviestiä niin voin kysyä onko rumpu vielä kaupan, jos kiinnostaa. Mun mielestä Dw:n Edge rummuissa on myös tuota samaa hyvää leikkaavuuden ja botnen yhdistelmää. Niissä rungoissahan on reunoilla paksua messinkiä ja keskellä niiden välissä puurunko. Eivät halpoja, mutta niitä liikkuu enemmän käytettynä kuin edellä mainittuja. Se on hyvä tietää näistä paksurunkoisista mörssäreistä että ne ovat todella painavia, kovaäänisiä ja joskus yksinään hieman raa'an kuuloisia. Niiden suosio nimenomaan studiossa perustuu siihen että mikit kuulevat ne tietyllä tapaa ja niiden voimakas soundi on helppo saada erottumaan musiikin seasta. Ei ne välttämättä mitään jokapaikan höykiä ole. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
hollmi-5 01.08.2011 00:14:42 | |
---|
markkuliini: Hmm...Miten tuollaista arvostusta nyt sitten mitataan. itse olen kuullut nimenomaan noita Taman rumpuja käytettävän paljon studioiden "salaisena aseena" koska soundaavat niin hyviltä mikkien alla. Niitähän ei tehdä enää ja käytetyistä maksetaan pitkiä pennejä. Puhtaasti maksettuina hintoina katson nyt tuota arvostusta. Sonorit ovat olleet kalliimpia, kuin Tamat. Ihan ensimmäisen vuosimallin Tama meni keväällä kolmella tonnilla ja kohta perään Sonorin peli noin viidellä... Tamaa en pidä yhtään huonompana... Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 01.08.2011 00:17:38 | |
---|
hollmi-5: Puhtaasti maksettuina hintoina katson nyt tuota arvostusta. Sonorit ovat olleet kalliimpia, kuin Tamat. Ihan ensimmäisen vuosimallin Tama meni keväällä kolmella tonnilla ja kohta perään Sonorin peli noin viidellä... Tamaa en pidä yhtään huonompana... Ehkä niin. Tai sitten veikkaan, että Sonorin ostajat vaan ovat keskimäärin fanaattisempia ja valmiimpia maksamaan järjettömiä hintoja. :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
hollmi-5 01.08.2011 00:20:06 | |
---|
markkuliini: Ehkä niin. Tai sitten veikkaan, että Sonorin ostajat vaan ovat keskimäärin fanaattisempia ja valmiimpia maksamaan järjettömiä hintoja. :D Voihan se olla niinkin. Kyllä minä sen Tamankin ottaisin, mutta meilläpäin en ole yhteenkään törmännyt. Soundit, piuhat ja kajarit. |
vanaha kettu 01.08.2011 00:26:57 | |
---|
markkuliini: PMMP:n rumpali möi vasta torilla omaa 8" x 14" snareaan, joskin se oli Gregg Keplingerin oman nimen alla tekemä. Hinta oli muistaakseni varsin maltillinen 500€. En tiedä menikö kaupaksi. Jos ilmoitusta ei löydy, niin laita mulle pikaviestiä niin voin kysyä onko rumpu vielä kaupan, jos kiinnostaa.. Tänään toria selaillessa törmäsin kyseiseen ilmoon. Tuokin menee aika kalliin puoleiseksi omalle kukkarolle, joten saa varmaankin jäädä haaveeksi Grohl -virppasoundin saavuttaminen. |
mattjuha 01.08.2011 00:28:03 | |
---|
Paljonko painaa Premier Signia 22" bassorumpu? Olisi tarkoitus ostaa sellainen ja rahtia varten tarvitsen tiedon. Ei se varmaan kuitenkaan yli 30 kiloa paina, eihän? |