Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Eero Koivistoinen 60v.
1
MK73
13.01.2006 19:37:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saksofonisti, säveltäjä ja sovittaja Eero "Koippa" Koivistoinen on eittämättä yksi kotimaisen jazzin suurista nimistä. HS:n syntymäpäivähaastattelussa avarakatseinen pitkänlinjan muusikko vitsaili keväällä ilmestyvän uuden albuminsa sessioista: "Minä taisin olla studiossa ainoa, joka ei pitänyt sisällä pipoa" ja paljastaa kuuntelevansa nykyään silti hiphoppia.
 
Päivänsankari kaipaa suomalaiselle jazzille enemmän medianäkyvyyttä. Pitihän sen kunniaksi avata ainakin m.nettiin keskustelu :)
 
No, montakos Koipan levyä on hyllyssä? Minulla kolme, ja kohta lisää..
 
Ostinaatio
13.01.2006 19:43:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Labyrinthin ostin juuri isälle joululahjaksi tuossa(ja lipastin aika pian omaan kuunteluun), itseltä löytyy Johanna Iivanaisen ja Eero Koivistoisen yhteislevy, sen lisäksi Koivistoisen soitto saa paikkansa omassa levyhyllyssäni myös Pohjolan Bialoipokku lätyllä ja joissain Tolosen tekeleissäkin taitaa kuulua. Pari kertaa olen myös Koivoistoista erinäisissä kokoonpanoissa onnistunut kuulemaan.
 
Eihän sitä voi muuta kuin hiljentyä ja nöyrtyä tuon tason muusikoiden edessä.
 
"Tuhotkaa kansa, murskatkaa ja vaientakaa se. Sillä eurooppalainen valistus on suuriarvoisempi kuin kansa." -Dostojevski
plööh
13.01.2006 20:32:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wahoo
 
2541
14.01.2006 02:07:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ole kuin "Wahoo", mutta onhan sitä siinäkin. "The Front Is Breakingin" omistin, mutta ei sitä oikein jaksanut kuunnella hyvistä soittajista huolimatta. Blues Sectionia on sitten yksi LP, eikös se ollut Eeron ensimmäinen suurempi nimi populäärimusiikin saralla?
 
MK73
14.01.2006 17:42:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, kotimaisen sähkö "fuusion" (kauhea sana :) edelläkävijänä Koivistoinen kai parhaiten tunnetaan. Meitsin levyt ovat tätä Eeron "rankempaa" tuotantoa: The front is breaking, Kallista on ja halvalla menee ja Helium. Sitten löytyy muutama sellainen jossa mies tuuttailee hyvin muuten vaan - Pohjolaa, Tolosta, Ahvenlahtea, UMOa... näistä jokainen pesee vastaavat Amerikanherkut (mun mielestä).
 
Kiikarissa ovat vielä ainakin Wahoo ja se Johanna Iivanaisen kanssa tehty Suomalainen. Eikä Suomijazzin penkominen tähän lopu..
 
baron
15.01.2006 02:50:37 (muokattu 15.01.2006 10:37:40)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä "kalkkis" haluan kertoa Eerosta!
 
Mä tutustuin Eeroon joskus 60-luvun alkupuolella Old House Jazz Clubissa, jossa hän oli siilitukkainen telkkarin lattiamanu, joka kertoi omistavansa saksofonin, jota hän kotona soitti ja haaveili, että joskus kehtaisi mennä sinne lavalle, jossa Eric Danholm, Esa Pethman ym soittelivat.
En koskaan silloin tiennyt hänen sukunimeään.
 
Menin joskus 60-luvun loppupuolella Jyväskylän kesään kuuntelemaan nousevan jazz-tähden Koivistoisen konserttia ja tunnistin, että sama jätkä, tukka kasvatettuna ja foni esiin kaivettuna siellä esiintyi.
 
Herra muisti vielä mut ja mun suurimpia aarteita on hänen lahjoittamansa "Valtakunta" omistuskirjoituksella.
 
My name is Baron, Sir Baron.
sub zero
31.07.2011 20:59:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otin tän "3rd version" albumin koekuunteluun. Tästä tulee nyt ainakin aluksi vaikutelma, et tässä on otettu jotkut Weather Report saundit ja sitten vaan niillä jotain raiskausta kehiin
 
a gypsy woman told my mother before i was born you have a boy chile comin' gonna be alemman tason mies
carnation
01.08.2011 11:50:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myöhäiset syntymäpäiväonnittelut Eerolle.
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Epämuusikko
02.08.2011 16:53:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko "pipon pitäminen" koodinimi jollekin muulle toiminnalle :D
 
Onnea Eero! Kansainvälinen menestys on kansainvälistä menestystä. Props.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Kurkkuviipale
10.08.2011 21:54:52 (muokattu 10.08.2011 21:56:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä lienee yksi levy, jossa on Koivistoisen diskanttikuoromusiikkia. Nyt olen kuitenkin kuoron kanssa tänä syksynä tekemässä ilmeisesti yhden levyn nimenomaan Koivistoisen sekakuoroteoksista, joten sellaisia kokemuksia on tiedossa. Vielä ei ole selvillä mitkä kappaleet on tulossa, mutta eiköhän siitä mielenkiintoista tule. Onnea Eerolle! :)
 
E:Korjailin sekavaa tekstiä.
 
Se oli tonnin seteli... ... ...tonnin seteli... ..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «