HaloOfFlies 28.07.2011 17:46:44 (muokattu 28.07.2011 17:50:18) | |
---|
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
velipesonen 28.07.2011 21:05:05 | |
---|
danny: Ensi vuonna bändi lähtee tien päälle Quadrophenia-teemalla. Toivottavasti nyt pitävät sen lupauksensa Suomen-keikasta. http://www.gigwise.com/news/65378/T … form-Quadrophenia-On-Tour-Next-Year Toivotaan että Peter Townshend soittaa myös kitarasoolot ja muut räimeet eikä jätä sitä Simon Townshendin harteille kuten viimeksi. Toivotaan että Pino Palladino ymmärtää plagioida Entwistlen kuviot mahdollisimman tarkasti. Toivotaan että esiintyvät akustisesti paremmassa ympäristössä kuin Hartwall Areenassa. Kesällä 07 bändi heitti vain yhden keikan Helsingissä eikä halli ollut lähellekään loppuunmyyty. Vaikka tekisivät viisikymmentä keikkaa Keski-Euroopassa niin kaikki hehtaarihallit myytäisiin loppuun. On huonoa bisnestä Whon tulla Suomeen! Saattavat painaa Tukholmasta Tallinnan kautta Venäjälle tällä kertaa. Minun täytyi soittaa jazzia, ragia ja kaikkea muuta kirottua räminää, Bolden on syypää kaikkeen.
- Paul Dominguez |
reverend 28.07.2011 22:01:14 | |
---|
velipesonen: Kesällä 07 bändi heitti vain yhden keikan Helsingissä eikä halli ollut lähellekään loppuunmyyty. Minä kyllä muistelisin että halli oli lähes täynnä. |
Flash 29.07.2011 08:10:12 | |
---|
velipesonen: Toivotaan että Peter Townshend soittaa myös kitarasoolot ja muut räimeet eikä jätä sitä Simon Townshendin harteille kuten viimeksi. Mitäs sooloja Simon viimeksi soitti? En kyllä muista yhtäkään. Pitäis vissiin tsekata uudestaan se DVD. Kesällä 07 bändi heitti vain yhden keikan Helsingissä eikä halli ollut lähellekään loppuunmyyty. No ei se niin kaukana ollut. Ehkä tonnin vajaa. On huonoa bisnestä Whon tulla Suomeen! Tollaset bändit kiertävät nollariskillä nykyään. Ne myymättömät liput on promoottorin pussista pois. Bändi ottaa sellaisen kertakorvauksen, että on ihan sama, vaikka paikalla olisi vain sata katsojaa. Veikkaanpa, että ei promoottorillakaan viimeksi ihan luu jäänyt käteen. Mutta tosiaan, enpä ihmettele sitäkään, vaikka bändiä ei tällä kertaa Suomessa nähtäisikään... Live Music Is Better! |
velipesonen 29.07.2011 08:23:14 | |
---|
Flash: Mitäs sooloja Simon viimeksi soitti? En kyllä muista yhtäkään. Pitäis vissiin tsekata uudestaan se DVD. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Who_Tour_1996%E2%80%931997 No ei se niin kaukana ollut. Ehkä tonnin vajaa. Alaosan katsomot olivat täynnä mutta ylälehtereillä oli melkoisen tyhjää. Sen sijaan Waters sai keskinkertaisella Wall-produktiollaan myytyä saman hallin täpösen täyteen - vieläpä kahdesti! Tollaset bändit kiertävät nollariskillä nykyään. Ne myymättömät liput on promoottorin pussista pois. Bändi ottaa sellaisen kertakorvauksen, että on ihan sama, vaikka paikalla olisi vain sata katsojaa. Veikkaanpa, että ei promoottorillakaan viimeksi ihan luu jäänyt käteen. Mutta tosiaan, enpä ihmettele sitäkään, vaikka bändiä ei tällä kertaa Suomessa nähtäisikään... Samapa tuo kuka sen riskin ottaa jos se on liian iso ottaa. Minun täytyi soittaa jazzia, ragia ja kaikkea muuta kirottua räminää, Bolden on syypää kaikkeen.
- Paul Dominguez |
Flash 29.07.2011 09:22:36 | |
---|
velipesonen: Alaosan katsomot olivat täynnä mutta ylälehtereillä oli melkoisen tyhjää. Yläkaarteessa oli jonninverran tyhjää, mutta eipä ollut ensimmäinen, eikä viimeinen keikka, kun näin tapahtuu... Sen sijaan Waters sai keskinkertaisella Wall-produktiollaan myytyä saman hallin täpösen täyteen - vieläpä kahdesti! Jaa, että keskinkertaisella? Just just... Live Music Is Better! |
velipesonen 29.07.2011 09:31:33 | |
---|
Flash: Jaa, että keskinkertaisella? Just just... Watersin käyttämät sessiokitaristit eivät yllä Gilmourin tasolle eikä rumpalikaan ollut erityisen hyvä, jäin kaipaamaan Nick Masonin laiskanhypnoottista beatia. Minun täytyi soittaa jazzia, ragia ja kaikkea muuta kirottua räminää, Bolden on syypää kaikkeen.
- Paul Dominguez |
Flash 29.07.2011 12:08:04 | |
---|
velipesonen: Watersin käyttämät sessiokitaristit eivät yllä Gilmourin tasolle eikä rumpalikaan ollut erityisen hyvä, jäin kaipaamaan Nick Masonin laiskanhypnoottista beatia. Aijaa, minä luulin, että puhuttiin nimenomaan siitä produktiosta, eikä soittajista. Live Music Is Better! |
Röntgen-Jeesus 31.07.2011 12:03:11 | |
---|
Päätinpä sitten tutustua tähän legendaariseen bändiin. Aiemmin olin kuullut lähinnä nuita tunnetuimpia biisejä. Ensiksi huomioni kiinnitti muusikoiden soittotaidot. Varsinkin basistin työskentely on kerrassaan maireata ja muutenkin rytmiryhmä on loistava. Livevetoja katselin Youtubesta ja keikoilla meno vaan tuntuu äityvän villimmäksi. Jossain vaiheessa rupesin miettimään että missä on ne hyvät biisit? Kovin pitkään ei jaksa kuitenkaan kuunnella biisejä, joissa ei ole juurikaan tarttumapintaa, vaikka meininki olisikin livenä hyvä. Omaan korvaani biisimateriaali kuulostaa todella keskinkertaiselta. Kertokaa minulle hyvät ihmiset mitkä ovat sellaisia biisejä joitten pitäisi iskeä ja herättää tunteita koska muutaman levyn kuunnelleena sellaisia ei ole oikein tullut vastaan ja sen takia musiikki kuulostaa minun korvaani tylsältä. Rob Halford on homo. |
Jokapaikanapina 31.07.2011 12:37:02 (muokattu 31.07.2011 12:44:34) | |
---|
Eeeeeei vittu. Oon kuullu A Quick One -levyn pari kertaa, mutta mieleen on lähinnä jäänyt A Quick One -biisin studioversio, joka häviää reilusti livevedoille, joten koko albumi on jotenkin mieltynyt kehnoksi studiomössöksi. Kuitenkin, levyhän on täynnä mahtavaa 60's-tyylistä poppispsykedeliaa ihan kansikuvaakin myöten. EDIT: Ja ylläolevalle voisin suositella esimerkiksi Live At Leeds -livelevyltä (jos livemeininki kuitenkin soiton ja meiningin tasolla nappaa) kappaleita Heaven And Hell, Tattoo ja A Quick One While She's Away. Klassikoita studioalbumeilta ovat muunmuassa Baba O'Riley, Behind Blue Eyes ja Who Are You. |
tox3: (...)Jossain vaiheessa rupesin miettimään että missä on ne hyvät biisit? (...) Omaan korvaani biisimateriaali kuulostaa todella keskinkertaiselta.(...) Who-fanin ei ehkä pitäisi vastata tällaiseen kysymykseen mutta toisaalta pitäähän moni ihminen tässä maailmassa Beethovenia huonona säveltäjänä niin että makuja on monia. Yksi mun kavereista pitää Whota maailman huonoimpana bändinä ja hänen mielestään Hendrix ei osannut soittaa. Jos ei Whon biisien joukosta löydy mielestäsi kunnollista niin millainen on hyvä musiikkikappale sitten? Onhan se totta että välillä Townshendin ideat ovat vähän ympäripyöreitä ja Moonien kuoleman jälkeen lisäksi vielä paikoitellen tylsiä mutta kokeile nyt vaikka näitä: http://www.youtube.com/watch?v=8LGS0h83Lnshttp://www.youtube.com/watch?v=Fs2obG8NvNshttp://www.youtube.com/watch?v=RdAX7E34zkg Minun täytyi soittaa jazzia, ragia ja kaikkea muuta kirottua räminää, Bolden on syypää kaikkeen.
- Paul Dominguez |
tauranen 02.08.2011 09:50:45 | |
---|
tox3: Päätinpä sitten tutustua tähän legendaariseen bändiin. Aiemmin olin kuullut lähinnä nuita tunnetuimpia biisejä. Ensiksi huomioni kiinnitti muusikoiden soittotaidot. Varsinkin basistin työskentely on kerrassaan maireata ja muutenkin rytmiryhmä on loistava. Livevetoja katselin Youtubesta ja keikoilla meno vaan tuntuu äityvän villimmäksi. Jossain vaiheessa rupesin miettimään että missä on ne hyvät biisit? Kovin pitkään ei jaksa kuitenkaan kuunnella biisejä, joissa ei ole juurikaan tarttumapintaa, vaikka meininki olisikin livenä hyvä. Omaan korvaani biisimateriaali kuulostaa todella keskinkertaiselta. Kertokaa minulle hyvät ihmiset mitkä ovat sellaisia biisejä joitten pitäisi iskeä ja herättää tunteita koska muutaman levyn kuunnelleena sellaisia ei ole oikein tullut vastaan ja sen takia musiikki kuulostaa minun korvaani tylsältä. Viritä kanava Voicelle, siellä sulle tartumapintaa. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
Terry Pantheras 02.08.2011 12:57:14 | |
---|
tox3: Päätinpä sitten tutustua tähän legendaariseen bändiin. Aiemmin olin kuullut lähinnä nuita tunnetuimpia biisejä. Ensiksi huomioni kiinnitti muusikoiden soittotaidot. Varsinkin basistin työskentely on kerrassaan maireata ja muutenkin rytmiryhmä on loistava. Livevetoja katselin Youtubesta ja keikoilla meno vaan tuntuu äityvän villimmäksi. Jossain vaiheessa rupesin miettimään että missä on ne hyvät biisit? Kovin pitkään ei jaksa kuitenkaan kuunnella biisejä, joissa ei ole juurikaan tarttumapintaa, vaikka meininki olisikin livenä hyvä. Omaan korvaani biisimateriaali kuulostaa todella keskinkertaiselta. Kertokaa minulle hyvät ihmiset mitkä ovat sellaisia biisejä joitten pitäisi iskeä ja herättää tunteita koska muutaman levyn kuunnelleena sellaisia ei ole oikein tullut vastaan ja sen takia musiikki kuulostaa minun korvaani tylsältä. Baba O'Riley, Bargain, Love Ain't For Keeping, My Wife, The Song Is Over, Getting On Tune, Going Mobile, Behind Blue Eyes, Won't Get Foolod Again... Oho, luettelin Who's Nextin biisit, mutta sepä ei haittaa, koska kyseessä on itselleni top10-autiosaari-lätty. |
Regalis Apertura 02.08.2011 14:39:20 | |
---|
Ei haittaa sillä itsekin rankkaan Who's Nextin peräti parhaaksi Whon levyksi:). Ainakin tulee eniten kuunneltua tuota kun tekee Whota mieli... |
Cygnet 03.08.2011 08:26:09 | |
---|
The Who -aloittelijalle suosittelisin Leedsiä (cd-versiota) mahdollisimman kovalla kuunneltuna. Siitä ei ole enää paluuta. Yksi täydellisimmistä rock-levyistä koskaan. Bändin katalogi on kyllä monipuolinen ja Moonin aikaisissa biiseissä ei juuri täytettä ole. The scratches in Yoko Ono records are moments of relief. |
Jokapaikanapina 18.08.2011 03:14:43 | |
---|
Mielenkiintoista: "QUADROPHENIA: THE DIRECTOR'S CUT Pete Townshend has spent the last 6 months going through his personal archive and pulled out a stack of demos and memorabilia to create the QUADROPHENIA: THE DIRECTORS CUT box set. Full details will be announced soon but it has been confirmed that the box set will include; - 4 CDs - 5.1 DVD - Book - 7" Single - A4 Collectable insert cards It will also be made available as a 2 disc and 2LP set. Release date scheduled for 14th." Varmaan nätti boksi. Tuskin hankin, mutta ainahan sitä haaveilla saa. |
texjazz 18.08.2011 07:27:34 | |
---|
Jokapaikanapina: Mielenkiintoista: "QUADROPHENIA: THE DIRECTOR'S CUT Pete Townshend has spent the last 6 months going through his personal archive and pulled out a stack of demos and memorabilia to create the QUADROPHENIA: THE DIRECTORS CUT box set. Full details will be announced soon but it has been confirmed that the box set will include; - 4 CDs - 5.1 DVD - Book - 7" Single - A4 Collectable insert cards It will also be made available as a 2 disc and 2LP set. Release date scheduled for 14th." Varmaan nätti boksi. Tuskin hankin, mutta ainahan sitä haaveilla saa. Re-issue ! Re-package ! Re-package ! Re-evaluate the songs Double-pack with a photograph Extra Track (and a tacky badge) -Morrissey Älleh ellus allo nodhat. -Elprup Peed, 1634 |
velipesonen 18.08.2011 07:59:48 | |
---|
glx405: Re-issue ! Re-package ! Re-package ! Re-evaluate the songs Double-pack with a photograph Extra Track (and a tacky badge) -Morrissey Heh heh, Kuka ja Pyörivät Kivet osaavat tämän rahastuksen jalon taidon. Ja King Crimson kanssa. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" -John Lennon |
2541 18.08.2011 10:02:03 | |
---|
velipesonen: Heh heh, Kuka ja Pyörivät Kivet osaavat tämän rahastuksen jalon taidon. Ja King Crimson kanssa. Pink Floyd myös. "Quadrophenia" -boxi lähtee toki ostoon, ei voi mitään. |
Tohtori Flang 21.08.2011 20:54:15 | |
---|
Jokapaikanapina: Mielenkiintoista: "QUADROPHENIA: THE DIRECTOR'S CUT Pete Townshend has spent the last 6 months going through his personal archive and pulled out a stack of demos and memorabilia to create the QUADROPHENIA: THE DIRECTORS CUT box set. Full details will be announced soon but it has been confirmed that the box set will include; - 4 CDs - 5.1 DVD - Book - 7" Single - A4 Collectable insert cards It will also be made available as a 2 disc and 2LP set. Release date scheduled for 14th." Varmaan nätti boksi. Tuskin hankin, mutta ainahan sitä haaveilla saa. Itse päätin jättää boksi hankkimatta. 5.1.-miksaus on tehty vain kahdeksasta biisistä, ei koko levystä. Bonusmateriaali koostuu pelkästää Pete Townshedin demoista, ts. paketissa ei ole yhtään ennenjulkaisematonta esitystä Tho Wholta. Pahasti ylihinnoitetussa Leeds/Hull-pakettissa oli sentään pari CD:llistä uutta livematskua maailman parhaalta livebändiltä. "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |