Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ProTools HD asiantuntijat
1
Sowa
30.07.2011 20:43:31 (muokattu 30.07.2011 22:00:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on näitä ikuisuusongelmia jotka aiheuttavat unettomia öitäkin toisensa jälkeen.
Foorumeilta en monestikaan saa vastauksia (edes Avidin omalta).. koska useinkaan moni ei jaksa vastata "kinkkisiin" kysymyksiin.
 
Ja en tunne oikestaan kun jotain hassuja HD käyttäjiä ja heiltäkään ei oikeasti saa "ilmaisia" neuvoja :) -elkää nyt tuomitko mua tosta lauseesta-.
 
Bändimme kanssa tuo HD järjestelmä hankittiin vuosi sitten ja paljon opittavaa siinä olis vielä.
 
Jos joku täällä HD asiantuntijoista ilmoittautuisi vaikka pikaviestillä mulle niin olisin vaikka valmis maksamaan vastauksista.. jos se on välttämätöntä.
 
Ongelmat eivät ole mitään kovin suuria mutta silti juttuja joihin ei vastaus löydy ohjekirjastakaan.
 
Esp
30.07.2011 21:45:09 (muokattu 30.07.2011 21:45:46)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sowa: Mulla on näitä ikuisuusongelmia jotka aiheuttavat unettomia öitäkin toisensa jälkeen.
Foorumeilta en monestikaan saa vastauksia (edes Avidin omalta).. koska useinkaan moni ei jaksa vastata "kinkkisiin" kysymyksiin.
 
Ja en tunne oikestaan kun jotain hassuja HD käyttäjiä ja heiltäkään ei oikeasti saa "ilmaisia" neuvoja :) -elkää nyt tuomitko mua tosta lauseesta-.
 
Bändimme kanssa tuo HD järjestelmä hankittiin vuosi sitten ja paljon opittavaa siinä olis vielä.
 
Jos joku täällä HD asiantuntijoista ilmoittautuisi vaikka pikaviestillä mulle niin olisin vaikka valmis maksamaan vastauksista. Että saisi nuo muutamat hommat toimimaan vihdoin ja viimein.

 
Ensin ei saa ilmaisia neuvoja ja sitten ollaan valmiita jo maksamaan niistä? Mitä? :P
 
HD:n asiantuntijaksi useimmat ihmiset tulevat lukemalla käyttöohjeen. Tämä pätee ylipäätään mihin tahansa softaan. Tuo vie aikaa, ja siksi on ehkä ymmärrettävää, etteivät ihmiset jotka tekevät äänitöitä ammatikseen (ja ovat siis käyttäneet valtavan määrän aikaa softan opetteluun) eivät "ilmaiseksi" ole valmiita antamaan mitään täydellistä tutoriaalia.
 
Herää vain kysymys, että miksi ihmeessä on ostettu monen tuhannen euron softa ja rauta tässä tilanteessa? Onko sille ollut oikeasti tarvetta? Tietysti tässä tapauksessa softa on ostettu ennen PT:n 9 päivitystä, joka toi tohon "LE" versioon paljon niitä ominaisuuksia mitä siitä on puuttunut HD:hen nähden.
 
Eikös Avid järjestä jotain PT kursseja, muistelen ainakin Digin nimellä tällaisia olleen. Kannattaisiko esim. sellainen käydä?
 
Täh?!?
Sowa
30.07.2011 21:59:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esp: Ensin ei saa ilmaisia neuvoja ja sitten ollaan valmiita jo maksamaan niistä? Mitä? :P
 
HD:n asiantuntijaksi useimmat ihmiset tulevat lukemalla käyttöohjeen. Tämä pätee ylipäätään mihin tahansa softaan. Tuo vie aikaa, ja siksi on ehkä ymmärrettävää, etteivät ihmiset jotka tekevät äänitöitä ammatikseen (ja ovat siis käyttäneet valtavan määrän aikaa softan opetteluun) eivät "ilmaiseksi" ole valmiita antamaan mitään täydellistä tutoriaalia.
 
Herää vain kysymys, että miksi ihmeessä on ostettu monen tuhannen euron softa ja rauta tässä tilanteessa? Onko sille ollut oikeasti tarvetta? Tietysti tässä tapauksessa softa on ostettu ennen PT:n 9 päivitystä, joka toi tohon "LE" versioon paljon niitä ominaisuuksia mitä siitä on puuttunut HD:hen nähden.
 
Eikös Avid järjestä jotain PT kursseja, muistelen ainakin Digin nimellä tällaisia olleen. Kannattaisiko esim. sellainen käydä?

 
Kiitos vastauksesta ja jotain tämän suuntaista vastausta odotinkin.
Kyllä noita kursseja on.. ovat "halpoja" yleensä.
 
En rupea antamaan mitään perusteluja miksi HD on hankittu "tässä vaiheessa".
 
HD:n käyttö on täydessä "hyvässä hallinnassa" ja osaamme sitä käyttää ja tehdä työmme.
 
Nuo ongelmat eivät ole mitään suurimuotoisempia.. lähinnä aiheisiin wordclock, ADC jne jne. Mutta kuitenkin sellaisia joihin ei tuosta vaan helposti vastauksia saa.
 
Ja joihin MYÖSKÄÄN ei ole ohjekirja antanut vastausta.
 
Jaava
30.07.2011 22:20:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältäkin saa ihan selkeitä vastauksia usein kun kysyy selkeän kysymyksen.
 
"...Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi." - M. Wa
Sowa
30.07.2011 22:21:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: Täältäkin saa ihan selkeitä vastauksia usein kun kysyy selkeän kysymyksen.
 
Tämä selvä..
 
Esp
30.07.2011 22:25:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sowa: Kiitos vastauksesta ja jotain tämän suuntaista vastausta odotinkin.
Kyllä noita kursseja on.. ovat "halpoja" yleensä.
 
En rupea antamaan mitään perusteluja miksi HD on hankittu "tässä vaiheessa".
 
HD:n käyttö on täydessä "hyvässä hallinnassa" ja osaamme sitä käyttää ja tehdä työmme.
 
Nuo ongelmat eivät ole mitään suurimuotoisempia.. lähinnä aiheisiin wordclock, ADC jne jne. Mutta kuitenkin sellaisia joihin ei tuosta vaan helposti vastauksia saa.
 
Ja joihin MYÖSKÄÄN ei ole ohjekirja antanut vastausta.

 
Ei tarvitsekaan perustella, lähinnä vain ihmetyttää, että on varaa pistää 5000 euroa softaan ja rautaan, eikä sitten ole halua /rahaa (no, toisaalta toi raha on aika ymmärretävää, koska 5000 euroa on paljon rahaa) pistää kouluttautumiseen...
 
Kerro mikä on ongelmana wordclockin ja ADC:n kanssa, ehkä täällä osaa joku auttaa, en ainakaan itse muista nähneeni täällä aihetta käsitteleviä kysymyksiä (toisaalta seuraan palstaa aika kausittaisesti).
 
Täh?!?
Sowa
30.07.2011 22:31:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esp: Ei tarvitsekaan perustella, lähinnä vain ihmetyttää, että on varaa pistää 5000 euroa softaan ja rautaan, eikä sitten ole halua /rahaa (no, toisaalta toi raha on aika ymmärretävää, koska 5000 euroa on paljon rahaa) pistää kouluttautumiseen...
 
Kerro mikä on ongelmana wordclockin ja ADC:n kanssa, ehkä täällä osaa joku auttaa, en ainakaan itse muista nähneeni täällä aihetta käsitteleviä kysymyksiä (toisaalta seuraan palstaa aika kausittaisesti).

 
Laitoinkin sinulle viestiä tuossa aiemmin.
 
sami_sumea
30.07.2011 23:45:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sowa: Laitoinkin sinulle viestiä tuossa aiemmin.
 
Laitas tänne palstalle nyt ihan reippaasti ne kysymykset vaan, sitä varten tämä täällä on ;)
 
...
 
http://www.soundreel.com
Sowa
31.07.2011 17:41:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sami_sumea: Laitas tänne palstalle nyt ihan reippaasti ne kysymykset vaan, sitä varten tämä täällä on ;)
 
...

 
Yeah.. pittääpä laittaa. Sainkin tuossa jo oikeestaa yhtee kysymykseen vastauksen :)
 
Öyvind
31.07.2011 18:33:55 (muokattu 31.07.2011 18:34:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä ihmettä tässä ketjussa tapahtuu?
 
Kallekorvola
31.07.2011 20:16:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Öyvind: Mitä ihmettä tässä ketjussa tapahtuu?
 
Ihmettelen samaa. Voin mä selittää PT:n toimintaa vaikka päivän studiolla. Hinta on sama kuin sessiopäivällä.
 
Sowa
31.07.2011 20:49:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kallekorvola: Ihmettelen samaa. Voin mä selittää PT:n toimintaa vaikka päivän studiolla. Hinta on sama kuin sessiopäivällä.
 
Sain tuossa parilta hienolta ihmiseltä jo pikaviestiä ja ongelmat ovat ratkenemaan päin.
Kiitos.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «