Aihe: Maailman huonoin musiikkikappale
1 2 3 4 538 39 40 41 42138 139 140 141 142
Lennu
29.07.2011 21:26:43

author: Cafe Picnicissä soi joku käsittämättömän huono biisi. Kuulosti Petri Nygårdin selvältä päivältä mutta sitäkin huonommalta. Miten radiossa voi ees soida tollanen biisi.

Lue Velipesosen viimeinen kappale uudestaan.
my kaalilaatikko brings all the pierus in the housu
Jormaz
29.07.2011 21:33:26 (muokattu 29.07.2011 21:34:49)
Bongowing: Veikkaisin voittajaa jostain tältä osastolta:
http://www.youtube.com/watch?v=o79m2xnYD3k

aina vaan ihan paras 14/88

E: siik hail
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Terry Pantheras
29.07.2011 21:37:23
http://www.youtube.com/watch?v=T54kLDZ0YSc

Tauski "ed-hardy-forever" Peltonen.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
JoKo
29.07.2011 22:21:44
Jokainen businessala elää elämäänsä hieman eri tavalla. Henkilö voi menestyä yhdellä alalla mutta sopeutua huonommin toiselle. Bisnes pyrkii hyötymään yhteiskunnasta ja yhteiskunnan rakenteista ja tässä onnistumisessa bisnesalojen kesken vallitsee eroja eli jotkin ovat onnistuneet paremmin kuin muut.

Asia voi olla näin, mutta itse tahtoisin tarkastella tätä asiaa ihan käytännön tasolta. Tarkoitatko että musiikkiala hyötyy yhteiskunnasta tai sen rakenteista enemmän kuin joku muu ala? Miten? Toki esim. oopperaa yms toimijoita avustetaan valtion taholta mutta keikkamyyntiin ja musiikin julkaisemiseen se ei liity nähdäkseni mitenkään kuten eivät taiteilija-apurahatkaan.

Bisnekseen kuuluu liiketaloudellinen riski, ja parasta bisnestä on aina se missä riski on äärimmäisen pieni. Silloin voittojenkaan ei tarvitse olla suuria - vaikka ne voivat olla - kun tappiosta ei ole suurempaa pelkoa.

Oman kokemukseni mukaan on ihan tavallista että osa levyistä tuottaa tappiota.

Täytynee mainita etten ole minkään levy-yhtiön tai ohjelmatoimiston työntekijä vaan tarkastelen asiaa soittajan ja äänittäjän vinkkelistä.
Itselleni on käynyt ilmeiseksi ainakin se että musiikkiala ei ole todellakaan mikään kultakaivos (tietysti joitain poikkeuksia lukuunottamatta) ja monet soittajat, keikkamyyjät ja levy-yhtiöihmiset tekevät duunia osin ihan intohimosta musiikkiin. Sen takia mua vähän ihmetyttää kun joku suhtautuu musiikkialaan ihan kuin siinä oli joku suuren luokan kusetus meneillään. Tottakai kansainvälisissä kuvioissa meininki voi olla eri, mutta näin kotimaan mittakaavassa musiikkialan kutsuminen rikolliseksi on aika absurdia.
Oan
30.07.2011 19:41:04
danny: Kvelertakin Mjod vai mikä lie. Ei ole musiikkia nähnytkään.

Kappale on Mjød ja mielipiteesi on väärä.
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
Terry Pantheras
30.07.2011 20:01:12
danny: Kvelertakin Mjod vai mikä lie. Ei ole musiikkia nähnytkään.

Harvinaisen rasittava lauluääni kaverilla, muuten ihan jees.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
velipesonen
30.07.2011 21:59:27

JoKo: Täytynee mainita etten ole minkään levy-yhtiön tai ohjelmatoimiston työntekijä vaan tarkastelen asiaa soittajan ja äänittäjän vinkkelistä.

Minusta tuntuu että tarkastelet asioita avoimin mielin joten ehkä se totuuskin sieltä joskus paljastuu.
Minun täytyi soittaa jazzia, ragia ja kaikkea muuta kirottua räminää, Bolden on syypää kaikkeen. - Paul Dominguez
carnation
04.08.2011 14:59:32 (muokattu 04.08.2011 15:01:19)
Your Best Friend's EX - Ode To Women
http://www.youtube.com/watch?v=Nj0IyM5BfDA

Se on siinä.

E: Niin ja tuo edellisellä sivulla linkitetty Sniperin Isänmaa on kans yhdenlainen. Sai se tosin nauramaan, eli jotain positiivista löytyi siitäkin. Tämä Ode to Women on pelkästään tympeä.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
velipesonen
04.08.2011 15:14:10

carnation: Your Best Friend's EX - Ode To Women
http://www.youtube.com/watch?v=Nj0IyM5BfDA

Olisikohan tässä taas niin että sanoitus ärsyttää enemmän kuin sävel. Minusta tämä riffi on suorastaan hyvä, eräällä tavalla muistuttaa Whon I Can't Explainia.
Minun täytyi soittaa jazzia, ragia ja kaikkea muuta kirottua räminää, Bolden on syypää kaikkeen. - Paul Dominguez
carnation
04.08.2011 15:26:16
velipesonen: Olisikohan tässä taas niin että sanoitus ärsyttää enemmän kuin sävel. Minusta tämä riffi on suorastaan hyvä, eräällä tavalla muistuttaa Whon I Can't Explainia.

Onhan se osa musiikkikappaletta se sanoituskin, ja kokonaisuus muutenkin on aivan hirveä. Musikaalisuutta tai melodiaa tuossa huonossa kertosäkeessä ei nyt senkään vertaa ole ja jopa räppäykset on täysin laiskaa luettelemista ja ölinää. Kyllä, sekin vaatii tietyissä tapauksissa taitoa. Nyt itse asiassa huomasin, että riffihän muistuttaa osaltaan myös Pixiesin Where Is My Mindia, eli nyt ei sitäkään klassikkoteosta pysty enää kuuntelemaan ilman että tulee tämä matalaotsainen sekasikiö nimeltään Ode to Women mieleen.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
velipesonen
04.08.2011 15:45:49

carnation: Onhan se osa musiikkikappaletta se sanoituskin, ja kokonaisuus muutenkin on aivan hirveä.

Tässä ketjussa olemme pyrkineet etsimään maailman huonointa musiikkikappaletta, emme maailman huonointa musiikkiesitystä. Joskus eron tekeminen on vaikeaa, mutta sanoitusta emme ole sisällyttäneet tähän tarkasteluun.
Jormaz
06.08.2011 00:14:45
Palataan taas kerran totuuden äärelle. Onhan tämäkin ollut varmaan jo viis kertaa tässä ketjussa mutta pistetään kuudennen kerran.
http://www.youtube.com/watch?v=eZW57S5Cz8Q
2. Maanantai - Mixet tahdo olla mun kaa
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Karipiirto
06.08.2011 01:13:18

Jormaz: Palataan taas kerran totuuden äärelle. Onhan tämäkin ollut varmaan jo viis kertaa tässä ketjussa mutta pistetään kuudennen kerran.
http://www.youtube.com/watch?v=eZW57S5Cz8Q
2. Maanantai - Mixet tahdo olla mun kaa

Kyllä toi aina Cheekin voittaa.
"My name is Beethoven motherf***er, maybe you've heard of me!!"
moderndrummer88
06.08.2011 01:16:19
Karipiirto: Kyllä toi aina Cheekin voittaa.

ei voita, ei voita...
jazzmies
06.08.2011 10:37:23
Patti Smithin 'Because the Night' on kyllä hirvittävän huono kappale joka kantilta - etenkin harmonia, koukut ja moodi. Kauhistelkaa hyvät ystävät http://www.youtube.com/watch?v=px__SsVXX_0
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Jussiman
06.08.2011 12:27:25 (muokattu 06.08.2011 12:30:41)
jazzmies: Patti Smithin 'Because the Night' on kyllä hirvittävän huono kappale joka kantilta - etenkin harmonia, koukut ja moodi. Kauhistelkaa hyvät ystävät http://www.youtube.com/watch?v=px__SsVXX_0

Täh? Mun mielestä kyseinen biisi on aivan loistava, harvoin kuulee yhtä tarttuvaa ja voimakasta kappaletta. Kyseessä on täydellinen rock-kappale.

Ja biisin kirjoitti Bruce Springsteen.

Minäkin voisin alkaa täällä haukkua kaikkea musiikkia "huonoksi", mistä en pidä, mutta koska mielestäni taidetta ei voi asettaa paremmuusjärjestykseen, en tee niin. Kyse on makuasioista.
Wradlin
06.08.2011 15:20:36
Jussiman: Täh? Mun mielestä kyseinen biisi on aivan loistava, harvoin kuulee yhtä tarttuvaa ja voimakasta kappaletta. Kyseessä on täydellinen rock-kappale.

Ja biisin kirjoitti Bruce Springsteen.

Minäkin voisin alkaa täällä haukkua kaikkea musiikkia "huonoksi", mistä en pidä, mutta koska mielestäni taidetta ei voi asettaa paremmuusjärjestykseen, en tee niin. Kyse on makuasioista.

No, Jazzmieshän on juuri näitä ihmisiä joiden mielestä kaikki muu on paskaa paitsi hänen omat suosikkinsa. Hyvää provoa vain hän heittää täällä.
DJKaaos
06.08.2011 15:44:13
Wradlin: Hyvää provoa vain hän heittää täällä.

Paskaa provoa, vaikka kuinka jengi menee siihen.
Minä olen minä.
Funkånaut
06.08.2011 15:45:49 (muokattu 06.08.2011 15:46:29)

Jussiman: Täh? Mun mielestä kyseinen biisi on aivan loistava, harvoin kuulee yhtä tarttuvaa ja voimakasta kappaletta. Kyseessä on täydellinen rock-kappale.

Jazzmies ei luule eikä veikkaa, Jazzmies tietää.

E: Jazzmies on musiikin suhteen kuin Sakmongkol ihmisluonteen kanssa. He tietävät, muut luulevat tietävänsä.
I just run out of juice. And before girls start saying "Oh, what's the point of living anymore?", I'm talking about petrol! Woof Woof!! - Lord Flashheart
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)