Aihe: Tele talla
1
jarmos
03.04.2004 18:54:46
Kyse on kitaraprojekti 4.sesta, osaako joku sanoa mikä syynä kun kieliä katkeilee ja ruuvit särisee, sen jo olen saanut selville, että tai eräs kauppias kertoi että kyseinen talla on päässyt virheellisenä markkinoille, mutta korjauksia ei enää tehty? Onko jollain muulla ollut kyseisen tallan kanssa ongelmia, olen hionut ja hienosäätänyt kaikki kieliin kohdistuvat kulmat, mutta eipä auta.
No kitarahan ei kuitenkaan ole saundiltaan perinteinen tele, vaan ihan jotain muuta, niin mitä mieltä porukat on jos vaihtaisin tallan Model B5 Bigsby Vibrato versioon. Onko ajatus ihan hanurista vai laitanko straton tallan?
Ehdotuksia, mielipiteitä.
Kitaraprojekti 4 sen. puut ovat mahonki ja pähkinäpuu.
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä
Piirakka
03.04.2004 20:16:54
Asia on varmaankin niin että kun kielet tulevat bodyn läpi ja tallassa olevien reikien läpi niin ne hankaavat tallan kielireikien teräviin reunoihin!? Tää on aika yleistä string- trough body talloissa..

Mullapa siihen on toimiva neuvo jota moni ei käytä, olen jakanut monille äijille pitkin suomeakin..

Kun vaihdat kieliä niin pujota ainakin EADG kielien tallapäähän sähköjohdon kuorta, paksumpi parempi, sillai kuitenkin että mahtuu noista rei'istä sen verran että suojaa kieltä noilta reikien reunoilta..

Toinen neuvo jos tallapalat aiheuttaa kielille stressiä on vaihtaa ne Graphtech StringSavereihin, maksaa jonkun verran mutta toimiikin loistavasti, hieman tulee sustainiakin riippuen alkuperäisten palojen painosta..
"Marshall Valvestatet suosiolla verkonpainoiksi."-Matti, Tehosekoitin
Piirakka
03.04.2004 20:29:05 (muokattu 03.04.2004 20:29:31)
Siis noita kieliä katkeilee jenkki stratoissakin, 96% vähemmän "johdotuksen" jälkeen..

Peace..
"Marshall Valvestatet suosiolla verkonpainoiksi."-Matti, Tehosekoitin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)