Aihe: Petrucci Signature Model
1 2
Marzi
06.11.2003 09:13:53

Sulla on jotain ihottumaa tuossa vasemmassa kädessä, ei kai se ole tuosta kitarasta tullut?

Myhiö.

Joo jotain sellaista. Tuollainen ihottuma on aika yleinen soittajilla. Se lisääntyy silloin tällöin ja tuottaa suurta tuskaa puhjetessaan. :D
Pidän ääntä, olen.
KUNU
30.07.2011 16:02:11
VelvetTune: Nostanpa vanhaa ketjua. Osaako JP6:n omistajat verrata kaulan tuntumaa ja profiilia esim. itsellä käytössä olevaan American standard stractocasterin kaulaan? Oikeastaan ainoa kysymysmerkki kyseisessä kepissä. EB:n forumeilta luin, että kaulojen profiileissa ja mitoissa on pieniä eroja käsihionnan takia. Tuo Fenkun kaula sopii omaan hanskaan aika mukavasti tai sitten sitä on vaan ajan myötä tottunut. Joskus kokeilin jotain Ibanezin RG-sarjan kitaraa eikä todella ohuen tuntuinen kaula oikein vakuuttanut.

Onko noissa JP6:ssa ollut alusta asti tuo wax/gunstock oil -käsittely kaulassa?

BFR malleissa on maalattu kaula, mikä poikkeaa jp standartin satiini hiontaisesta aika lailla, mutta kumpikin on silti kivoja soittaa. Parilla american stratolla olen soitellu ja mitä nyt muistelen niin kyllä petruccin kaula tuntuu joka suhteessa pienemmältä. Ohut c/v on minusta aika hyvä kuvaus tuon itse profiilin kannalta. Pakko kuitenkin vielä mainostaa että kyseinen kaula on paras millä olen soittanu, torille tuli muuten tännään myyntiin just yks BFR malli aika halvahkoon hintaankin vielä...
Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
Smoked
30.07.2011 20:40:35
Ite soitin stratolla ennen kun ostin tän musarin. Kaula on kyllä jonkin verran ohuempi ja ainakin omaan makuun mukavamman tuntuinen käteen. Varsinkin tuo satiini vaha tai öljy mikä tuossa kaulassa on. Yleisesti kuvaisin kitaraa tavallaan aika siroksi. On kyllä paras kitara millä oon soittanu!

Jos oot RG:n kaulaa koikeillu nii voisin sanoo että tän petrucci signaturen kaula on siihen verrattuna vähän paksumpi ja ei niin levee. Oikeestaan aikalailla sun straton ja rg:n välillä, veikkaisin.

Ostin omani hieman riskillä kun kokeilematta käytetyn täältä m.netistä löysin. Kun kepin käteeni sain, niin ihastuin heti ja kohta se on vuoden verran ollut päivittäisessä käytössä. Osta ihmeessä! (:
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
Ukkovaari
30.07.2011 22:51:41 (muokattu 30.07.2011 23:02:44)
mikhot: Ernie Ball/Music Man John Petrucci Signature Model (huhhuh mikä nimihirviö;) Olen tollasta aatellu hommata, tietääkseni melko pätevä (ja kallis) peli. Kellään kokemuksia?

Edit: Näköjään olikin vanha kysymys heitetty johon vastasin mutta liian myöhään, joten muokkasin tätä viestiä poistamalla aikaisemman vastaukseni.
Ukkovaari
30.07.2011 22:59:32
VelvetTune: Nostanpa vanhaa ketjua. Osaako JP6:n omistajat verrata kaulan tuntumaa ja profiilia esim. itsellä käytössä olevaan American standard stractocasterin kaulaan? Oikeastaan ainoa kysymysmerkki kyseisessä kepissä. EB:n forumeilta luin, että kaulojen profiileissa ja mitoissa on pieniä eroja käsihionnan takia. Tuo Fenkun kaula sopii omaan hanskaan aika mukavasti tai sitten sitä on vaan ajan myötä tottunut. Joskus kokeilin jotain Ibanezin RG-sarjan kitaraa eikä todella ohuen tuntuinen kaula oikein vakuuttanut.

Onko noissa JP6:ssa ollut alusta asti tuo wax/gunstock oil -käsittely kaulassa?

Mulla on ollut Fenderin Deluxe Strato sekä Fenderin Classic Player 60s (C-shape)ja näihin verrattuna tuon Musarin JP6 standardin kaula on ohkaisempi. Itseäni tuo ei ole kyllä haitannut yhtään, koska menee niin Fenkun kuin Musarin sekä Iban kaulat (oikeastaan ainoa kaula mistä en ole tykännyt on Gibsonin Lespaulin kaula sieltä ylhäältä bodyn liittymäkohdasta kun se itselläni hieman tökkii tuntuman suhteen ylänauhoilta soitettaessa, mutta nämä onkin soittajakohtaisia mielipiteitä, toinen tykkää tuhdista ja toinen ohkaisesta).
VelvetTune
03.08.2011 10:56:41
Vielä pallottelen JP 6 standardin ja BFR:än välillä. Soundieroahan noilla on, mutta enemmän mietityttää BFR:än kaulan viimeistely. Itsellä käytössä American standard Strato, jonka kaulan pinta on mukavan tuntuinen. Onko tuossa BFR:ssä kaulan tuntuma kuinka liukas? Standardin kaulasta en ole lukenut muuta kuin hyviä kokemuksia.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
KUNU
03.08.2011 11:20:16
VelvetTune: Vielä pallottelen JP 6 standardin ja BFR:än välillä. Soundieroahan noilla on, mutta enemmän mietityttää BFR:än kaulan viimeistely. Itsellä käytössä American standard Strato, jonka kaulan pinta on mukavan tuntuinen. Onko tuossa BFR:ssä kaulan tuntuma kuinka liukas? Standardin kaulasta en ole lukenut muuta kuin hyviä kokemuksia.

Standardin kaula on selvästi liukkaampi. BFR:ssä on maalattu kaula, mutta ei sekään ole niin tahmea omasta mielestäni kun useat ESPn ja Jacksonin maalatut kaulat.
Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)