Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten päästä eroon Sonarin ylimääräisistä vst plugareista?
1
Juutas
24.07.2011 16:56:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
 
törmäsin pieneen, mutta eksoottiseen ongelmaan. Olen heittänyt tuonne Sonariin kokeiluun kaikenmaailman vst-plugareita ja nyt en pääse niistä eroon.. :P Cakewalkin vst-adaptor kyllä nätisti löytää olemassaolevat plugarit, mutta ne jotka olen poistanut, kummittelevat edelleen "audio-effects" valikossa. Miten nuo saisi hittoon? Ei tämä tietysti suuren suuri ongelma ole, mutta ärsyttää vain kun valikosta kasvaa pikkuhiljaa nälkävuoden mittainen jos innostuu kokeilemaan uusia plugareita.. Kiitos!
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Antti1
24.07.2011 17:42:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siellähän on jonkinlainen re-scan vaihtoehto, jolla homma hoituu. Pistät vielä raksin ruutuun, jossa poistat vanhat tiedot muistista, jos omassa versiossasi moinen on. Ulkoa en mokomien nimiä muista ja olen liian laiska käynnistämään Sonaria, mutta plugariasetuksien kautta kuitenkin. :)
 
Osta osta
Ukko
24.07.2011 20:21:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen poistanut turhat suoraan vst plugari kansiosta.
 
COVS jäsen nro 6
Juutas
24.07.2011 20:39:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Mä olen poistanut turhat suoraan vst plugari kansiosta.
 
Jeps,
 
probleema vain on se, että jos poistaa suoraan kansiosta, niin jää silti tuonne Sonariin kummittelemaan ja sama pätee myös tuohon Antin tarjoamaan re-scan-vaihtoehtoon... :P Osa katoaa kiltisti, mutta osa jää valikoihin pyörimään. Pitäisikö kutsua joku manaaja paikalle?
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Kalmo
24.07.2011 21:01:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisiko olla kyse siitä, että monissa VST:ssä on muitakin osia, kuin .dll-file, eli ne luovat esim. sampleilleen oman fileen jonnekin, esim. Cakewalk-kansioon, tai muualle Programs-kansioon.
 
Käytäpä Windowsin search-toiminnossa hakusanana niitä VST:tä jotka mielestäsi olet poistanut, ja katso, löytyykö ylläreitä.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Juutas
26.07.2011 17:25:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt olen paikallistanut, että useimmiten ongelma tuntuu olevan DXi-puolella - varsinkin DX-synat jäävät herkästi tuonne roikkumaan vaikka ajaa vst-editorin ties kuinka monta kertaa.
 
Niin ja todettakoon vielä, että käytän Sonarista tuollaista 4 LE karvalakkiversiota kun se tuli ulkoisen äänikortin mukana... :P
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
-septimisti-
27.07.2011 03:53:14 (muokattu 27.07.2011 03:55:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juutas: Nyt olen paikallistanut, että useimmiten ongelma tuntuu olevan DXi-puolella - varsinkin DX-synat jäävät herkästi tuonne roikkumaan vaikka ajaa vst-editorin ties kuinka monta kertaa.
 
Niin ja todettakoon vielä, että käytän Sonarista tuollaista 4 LE karvalakkiversiota kun se tuli ulkoisen äänikortin mukana... :P

 
Nuo direcx efektit & instrumentit jäävät roikkumaan sinne listoille, koska winukan rekisteriin on jäänyt syystä tai toisesta tieto niiden olemassaolosta. Koita ajaa vaikka CCleanerin rekisterityökalu josko se bongaisi ne ongelmalliset merkinnät. Voit myös koittaa poistaa käsin rekisteristä merkintöjä.
 
EDIT: tuo ohjelma lupaa näköjään tekevän homman automaagisesti. en ole itse kokeillut.
http://www.analogx.com/contents/download/Audio/dxman/Freeware.htm
 
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
Juutas
27.07.2011 09:40:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-septimisti-: Nuo direcx efektit & instrumentit jäävät roikkumaan sinne listoille, koska winukan rekisteriin on jäänyt syystä tai toisesta tieto niiden olemassaolosta. Koita ajaa vaikka CCleanerin rekisterityökalu josko se bongaisi ne ongelmalliset merkinnät. Voit myös koittaa poistaa käsin rekisteristä merkintöjä.
 
EDIT: tuo ohjelma lupaa näköjään tekevän homman automaagisesti. en ole itse kokeillut.
http://www.analogx.com/contents/download/Audio/dxman/Freeware.htm

 
CCleaner on tullut jo toiveikkaasti ajettua monta kertaa, mutta ilman helpostusta... :P Tuo linkittämäsi softa sen sijaan vaikuttaa lupaavalta - kiitos vinkistä!
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Juutas
29.07.2011 20:16:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juutas:Tuo linkittämäsi softa sen sijaan vaikuttaa lupaavalta - kiitos vinkistä!
 
Vinkki oli hyvä, mutta ohjelma ei niinkään... Siellä ne edelleen kummittelee valikossa moneen kertaan poistetut ja deletoidut plugarit ja kaikkein hulluinta on, että ohjelma ei edes osaa poistaa sellaisia plugareita joista puuttuu jokin osa (ts. olen yrittänyt poistaa sen aiemmin manuaalisesti). Taitaa olla vain köyhän miehen versio windowsin lisää/poista-sovellus-toiminnosta... :P
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Boltsa
30.07.2011 11:03:19 (muokattu 30.07.2011 11:04:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs jos teet layoutin plugareista? Jättää toimimattomat lisäämättä ja saa lisäksi jaoteltua miten haluaa esim kompurat, kaiut jne. omaan alavalikkoon.
 
Boltsa
Juutas
30.07.2011 22:02:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boltsa: Mitäs jos teet layoutin plugareista? Jättää toimimattomat lisäämättä ja saa lisäksi jaoteltua miten haluaa esim kompurat, kaiut jne. omaan alavalikkoon.
 
Hmmm. Tämähän kuulostaisi hyvältä... Onnistuukohan tuossa karvalakki Sonarissa eli 4 LE:ssä? Pitänee katsella ohjeista.
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Boltsa
31.07.2011 21:34:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oo aivan varma, kutosversiossa taisi ainakin olla. Klikkaa sitä inserttikohtaa hiiren kakkosnapilla ja sieltä audio fx -> plugin layouts -> manage layouts ja luot uuden, johon lisäilet haluamasi plugarit.
 
Boltsa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «