Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kontrabasson soitto kerrostalossa?
1
Carbon
24.07.2011 18:54:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,
 
Himottaisi kontrabassoon siirtyminen kitaransoitosta, mutta mietityttää lähinnä miten kova ääni kyseisestä bassosta lähtee ja miten paljon haittaa naapureita? Onko kokemuksia?
 
joukov
24.07.2011 18:56:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeiles hakua tai kelaa muutama sivullinen ketjuja taaksepäin. Tästä aiheesta oli juuri kohtuullisen pituinen keskustelu täällä hetki sitten.
 
Vice President of KISS Army Finland KAF-jäsenkortilla Bar Bäkkärin ja On The Rocksin hanajuomista -50%. Liity -> www.kissarmyfinland.com
jones88
25.07.2011 17:08:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Carbon: Terve,
 
Himottaisi kontrabassoon siirtyminen kitaransoitosta, mutta mietityttää lähinnä miten kova ääni kyseisestä bassosta lähtee ja miten paljon haittaa naapureita? Onko kokemuksia?

 
Ei oo täällä ainakaan kukaan valittanu, vaikka välillä aika ahkerasti (ja mielestäni suht kovaäänisesti) oon släppäillykin. Näppäillen ei tietenkään niin paha. Soitetaanhan kerrostaloissa pianoa ja akustista kitaraakin.
(Kohta joku sanoo ettei nää vaneribassot ees soi yhtä kovaa ja puhtaasti kuin aidot oikeat :D )
Eiku siirtymätaipaleelle vaan.
 
"Jollei mies olis kekseliäämpi ku nainen, niin kyllä maailmassa juotais sitte vähä kaljaa." -U. Turhapuro
JuhaHo
25.07.2011 21:59:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meille kyllä tuli sanomista lähes välittömästi kun juniori aloitti kontran soiton. Onneksi löysimme treenikämpän kaupungilta. Jousella soitettaessa lähtee näppäilyä kovempi ääni etenkin kun instrumenti saa soimaan.
 
JudeJude
26.07.2011 16:58:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen soitellut kaikkina vuorokaudenaikoina eikä kukaan ole koskaan mitään sanonut.
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
Gibsby
28.07.2011 16:31:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JudeJude: Mä olen soitellut kaikkina vuorokaudenaikoina eikä kukaan ole koskaan mitään sanonut.
 
Ootko ihan varma että asut kerrostalossa?
 
JudeJude
28.07.2011 18:20:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gibsby: Ootko ihan varma että asut kerrostalossa?
 
Jep, alimmassa kerroksessa. Edellisen kämpän kohdallakaan ei ollut mitään ongelmaa. Ehkä mä soitan niin kauniisti että kaikki kuuntelevat mielellään :)
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
Isotalo
29.07.2011 15:31:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon soittanu kontraa kerrostalossa nyt neljä vuotta eikä ikinä oo kukaan valittanu mitään. Ysiltä lopetan viimeistään.
 
chief
29.07.2011 15:39:58 (muokattu 29.07.2011 15:40:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meilläkään ei oo tainnu tulla valituksia ku yhen kerran.
 
Onko muuten muillakin noussu kielet viimesen muutaman viikon aikana? Ei oo pariin viikkoon tullu soitettua ja tuntuu et on ihan eri soitin kädessä ku eilen kokeilin.
 
"It's the ear, not the gear. "
Teijo K.
29.07.2011 20:36:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isotalo: Mä oon soittanu kontraa kerrostalossa nyt neljä vuotta eikä ikinä oo kukaan valittanu mitään. Ysiltä lopetan viimeistään.
 
Aika sama. Muutaman vuoden soittanut ja ei valituksia. Yhdessä kämpässä soiteltiin avovaimon kanssa loungeduona ja naapurit oli kerääntyneet parvekkeelle kuuntelemaan "sunnuntaikonsertteja". Tosin saatiin itse kuulla siitä vasta kun oltiin muuttamassa pois. Järkevät soittoajat auttavat paljon naapurisovun kanssa. Ja muutenkin sen treenaamisen kanssa kannattaa ottaa naapurit kuitenkin huomioon. Koti ei ole treenis, vaikka siellä pitäisi jonkin verran pystyä treenaamaankin.
 
Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work :Stephen King. Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration :Edison.
chief
11.09.2011 03:43:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

chief: Meilläkään ei oo tainnu tulla valituksia ku yhen kerran.
 
Onko muuten muillakin noussu kielet viimesen muutaman viikon aikana? Ei oo pariin viikkoon tullu soitettua ja tuntuu et on ihan eri soitin kädessä ku eilen kokeilin.

 
Sellanen päivitys tohon asiaan et sekä otelauta että kaula oli pikkasen irronnut liimauksistaan. Ei ihme että oli vähän rujo tatsi eikä viulu soinut kunnolla. Nyt pelaa taas ihanasti.
 
"It's the ear, not the gear. "
L.Ruoska
24.09.2011 03:31:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://uk.yamaha.com/en/products/mu … /silentbasses/slb200ltd/?mode=model
Karlsson
24.09.2011 19:57:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerostalossa asuessani ja aktiivisemmin kontraa treenatessani en saanut kyllä valituksia, enkä muutakaan palautetta. Naapuriin se varmasti kuului, sillä kerran läheisen kämpän remontin varasoinnin äänet ottivat saman rytmin kuin skaalaharjoitukseni. Mutta tuokin on vähän tulkinnan varaista, oliko kyse positiivisesta vai negatiivisesta palautteesta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «