the-Antero 28.07.2011 19:57:40 | |
---|
MannihilatoR: ja äitis on? Pitsin-nyplääjä? Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
MannihilatoR: ja äitis on? - kitaristi (siis äitini) |
VegaLeyffinen 30.07.2011 00:51:04 | |
---|
washburn: Siis mitä ihmettä! :) Eihän siinä mitään.. triviaalia infoa ei koskaan ole tarpeeksi. Tässä hieman rautalankaväännöstä: Tarkoitin vain, että kun on tottunut aivan pienestä pitäen hienomekaanikon työvälineitä näkemään ja hypistelemään, oli vain ajan kysymys milloin rupesin ammattikitaristina ollessani kitaroita korjailemaan - kellosepän ja hienomekaanikon työvälineet ja nestemäiset aineet ovat hyvin pitkälle samat kuin kitaristeilla ja kitarankorjaajilla/rakentajilla. Ajatellaan vaikka vanhan seinäkellon korjaamista - on puuta ja metalleja, rattaita, lakkoja, puhdistus- ja kiillotusaineita, hienoja viiloja (ennakoiva tekstinsyöttö ehdotti "viinoja" - isäni ja minä olemme kohtuullisia siinä asiassa, toisin kuin monet kellosepät ja - kitaristit), pihtejä, pikku vasaroita, kaivertimia, hiomapapereita yms. Tuon sanan "eläkkeellä" laitoin vain siksi, että jos olisin kirjoittanut " ...on kelloseppä" ilman mainintaa eläköitymisestä, olisin antanut kuvan, jotta vielä työskentelee kelloseppänä - jos taas olisin kirjoittanut "oli hienomekaanikko-kelloseppä", niin olisi luultu, että isäni on kuollut - mieshän on mitä parhaimmassa kunnossa. Niin ja sori, että unohdin mainita äidistäni - enonihan soitti viulua, hän soitti myös kontrabassoa ja oli mekaanisesti taitava. En muuten tiennytkään, että tämä foorumi on joillekin pikku hiekkalaatikko. Ps. Kiittäkää onneanne, että olen varmaan sukuni hiljaisimmasta ja vähäsanaisimmasta päästä... |
pekurides 30.07.2011 03:50:51 | |
---|
VegaLeyffinen: Ps. Kiittäkää onneanne, että olen varmaan sukuni hiljaisimmasta ja vähäsanaisimmasta päästä... tätähän tässä juuri varmaan haettiinki.... :=) tsemppiä! mielummin vähän liikaa kuin liian vähän! |
-JiiTee- 31.07.2011 14:08:45 | |
---|
Sinkkosen Mikko (Sinn Guitars) Kouvolasta tekee vimosen päälle ja tarkasti. Viime viikolla korjasi mulle katkenneen lespan kaulan ja hinkkas nauhat ja säädöt muutenkin kohdilleen. Halpaa ku saippua ja lopputulos parempi ku ennen onnettomuutta. |
Jucciz 31.07.2011 14:40:41 | |
---|
-JiiTee-: Sinkkosen Mikko (Sinn Guitars) Kouvolasta tekee vimosen päälle ja tarkasti. Viime viikolla korjasi mulle katkenneen lespan kaulan ja hinkkas nauhat ja säädöt muutenkin kohdilleen. Halpaa ku saippua ja lopputulos parempi ku ennen onnettomuutta. Toki. Ilman muuta kitara on kaulan katkeamisen jälkeen parempi kuin ennen katkeamista. Jälleenmyyntiarvokin nousee niin, että kohina käy. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
-JiiTee- 31.07.2011 15:49:06 | |
---|
Jucciz: Toki. Ilman muuta kitara on kaulan katkeamisen jälkeen parempi kuin ennen katkeamista. Jälleenmyyntiarvokin nousee niin, että kohina käy. En nyt tiedä oliko tää tarkotettu sarkasmiksi, v-ttuiluksi vai huumorilla mutta vastaanpa kumminkin: Ei, en sanonut että kitara on ilman muuta kaulan katkeamisen jälkeen parempi kuin ennen katkeamista. Tässä tapauksessa kitara oli kaulan korjaamisen jälkeen parempi kuin ennen koko hässäkkää, johtuen ei ehkä vähiten tehdystä nauharempasta ja kitaran yleisestä säätämisestä kohdilleen. Soittotatsi ja yleinen vireisyys kautta kaulan paranivat selvästi. Toki tuo on kiva tietää myös että ei ihan helposti enää mene kaula samasta kohtaa poikki kun on titebondit välissä vahvistamassa sen kaulan heikoimman kohdan, eikä tarvi niin paljoa stressata kaulan kolauttelua enää. Jälleenmyyntiarvo ei voisi vähempää kiinnostaa. |
Jucciz 31.07.2011 16:11:55 | |
---|
Lähinnä sarkasmia se oli. Tokihan jos keppi oli valmiiksi huonoissa säädöissä ja kaulan korjaamisen lomassa sitä ehostettiin monelta muiltakin osin soittotuntumaltaan paremmaksi, on se nyt varmasti paremi työkalu kuin ennen kaulan rikkoontumista. Toki suuttuakin saa, mutta se on vapaaehtoista. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Karvamammutti 31.07.2011 16:14:31 | |
---|
Jucciz: Lähinnä sarkasmia se oli. Tokihan jos keppi oli valmiiksi huonoissa säädöissä ja kaulan korjaamisen lomassa sitä ehostettiin monelta muiltakin osin soittotuntumaltaan paremmaksi, on se nyt varmasti paremi työkalu kuin ennen kaulan rikkoontumista. Toki suuttuakin saa, mutta se on vapaaehtoista. Siun pitäis varmaan ottaa allekirjoitukseen samantyyppinen disclaimeri kuin allekirjoittaneella. Vois helpottaa monessa tilanteessa. ;) Varoitus: Tämä kirjoitus sisältää kirjoittajan mielipiteen jos sitäkään, vastuu on lukijalla. |
VegaLeyffinen 31.07.2011 21:36:25 | |
---|
-JiiTee-: En nyt tiedä oliko tää tarkotettu sarkasmiksi, v-ttuiluksi vai huumorilla mutta vastaanpa kumminkin: Ei, en sanonut että kitara on ilman muuta kaulan katkeamisen jälkeen parempi kuin ennen katkeamista. Tässä tapauksessa kitara oli kaulan korjaamisen jälkeen parempi kuin ennen koko hässäkkää, johtuen ei ehkä vähiten tehdystä nauharempasta ja kitaran yleisestä säätämisestä kohdilleen. Soittotatsi ja yleinen vireisyys kautta kaulan paranivat selvästi. Toki tuo on kiva tietää myös että ei ihan helposti enää mene kaula samasta kohtaa poikki kun on titebondit välissä vahvistamassa sen kaulan heikoimman kohdan, eikä tarvi niin paljoa stressata kaulan kolauttelua enää. Jälleenmyyntiarvo ei voisi vähempää kiinnostaa. Minulle oli todella suuri yllätys kuinka helposti tällä foorumilla ruvetaan vittuilemssn ja harrastamaan sarkasmia - loukataan esimerkiksi ottamalla minun äitini tekemiset mukaan - näin kävi minulle tässä ketjussa eilen/toissapäivänä. Minä nyt puolestani toivotan sinulle tsemppiä! |
Jucciz 31.07.2011 21:51:20 | |
---|
Sukulaisten vetäminen mukaan on noloa ja typerää, mutta mitä vikaa sarkasmissa itsessään on? Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
VegaLeyffinen 01.08.2011 02:29:37 | |
---|
Jucciz: Sukulaisten vetäminen mukaan on noloa ja typerää, mutta mitä vikaa sarkasmissa itsessään on? Kyllä itsekin harrastan sarkasmia, mutta se voi käydä tylsäksi ennenpitkää, varsinkin jos sarkasmiin liittyisi lapsellista nenäkkyyttä ja "tahallaan väärinymmärtämistä". Vaativa lajihan se tuo sarkasmi on, kun siinä ei kuule äänenpainoja eikä näe ilmeitä - pelkkä hymynaama ei tarkoitukseltaan hyväntahtoisen pottuilun yhteydessä kyllä vastaanottajaa saa vakuuttuneeksi, että keveässä huulenheitossa ei ollut mukana halveksimista. Itsepähän kirjoituksessani mainitsin isäni jolta olen saanut vaikutteita kitaroiden kanssa näpertelyyn - en vain arvannut, että nulikat (tai nulikkamaiset tai nulikkamaiselle tuulelle äityvät(!) aikuiset rupeaa äitiini liittyen vinoilemaan tyyliin "äitisi? pitsinnyplääjä?" |
DrGreenegg 01.08.2011 08:36:22 | |
---|
Dr. Buddy Rydell: Sarcasm is anger's ugly cousin... from now on, unacceptable. Tohtori Rydellin neuvo on kultaakin kalliimpi, Anger Management-elokuvaa voin suositella varauksetta kaikille(hymiö). Gooosfrabaa... Off-topic, sori. |
Rämppy 01.08.2011 12:09:56 | |
---|
Sarkasmi on tosiaan niin vaativa laji, että sen käyttöä nettikirjoittelussa kannattaa harkita tarkkaan. Sen verran heikkoja esityksiä täällä mnetissäkin näkee. En sitten malttanut olla sanomatta. |