Räkkipeli 27.07.2011 10:31:24 | |
---|
Ei helvetti ku ei malttais odottaa koko plattaa. Hieno biisi, paljon kuunneltavaa. Ja Axe on kingi! If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan |
Terry Pantheras 27.07.2011 10:55:21 | |
---|
Opeth palasi takaisin meitsin soittolistalle. |
Artturi 27.07.2011 11:02:56 | |
---|
Herra Cliffords: Joo-o, Dream Theater -riffillä on aina hyvä aloittaa, kun halutaan kuulostaa aidolta 70-luvun progelta. Eiköhän toi piisin alku ole kuitenkin kunnianosoitus Yesille..?? http://www.youtube.com/watch?v=BsRdT9hwqGs |
bedlam 27.07.2011 11:53:08 (muokattu 27.07.2011 11:57:38) | |
---|
Tuplat. |
bedlam 27.07.2011 11:57:19 | |
---|
Artturi: Eiköhän toi piisin alku ole kuitenkin kunnianosoitus Yesille..?? http://www.youtube.com/watch?v=BsRdT9hwqGs Joo, tuohan on aika selkee. Yessiähän se DT:kin on melko suoraan toki lainaillut, joten jos alkuperäisteokset eivät ole tuttuja niin hyvinkin voi DT tulla mieleen. |
Skebaholikko 27.07.2011 17:41:00 (muokattu 27.07.2011 17:47:10) | |
---|
M.A.C.H.O. # 1
Don't break radio silence until they see this strike force.
"Wimpy, non-strike force person: How will I know?"
Because all fucking hell is going to break loose. |
Vestu 27.07.2011 18:38:02 | |
---|
hyvältä kuul l L L l ll LL ostaa Like father like scum |
Hipelius 27.07.2011 20:06:39 | |
---|
Aika hyvä, tykkään. Wibergiä jää kyllä kaipaamaan, komeaa koskettelua! |
Hetfield 28.07.2011 00:28:57 | |
---|
Pari kertaa vaan kuunnellut tuon uuden biisin, enkä meinaa ihan hirveästi sitä ennen levyn tuloa luukutellakaan. Voin vaan kuvitella miten paljon paremmin se sopii sinne, kun kuulee koko hoidon, eikä vain yhtä biisiä levyltä. Mutta oli se tosiaan vähän erilaista tuhistelua, kuin Opethilta aiemmin. I quit the band... Now I just play with myself. |
Tympee Huttunen 28.07.2011 09:17:57 | |
---|
On kyllä todella hyvä tuo uusi biisi. Soundit ovat mainiot, kun ne metallisäröt on jätetty pois ja rummut on aika luomut. Parasta on tietenkin huima yhteissoitto ja hieno biisi. Hieno juttu, että ne örinät ovat jääneet kokonaan pois. Omiin korviini selkeästi parasta Opethia. Kova suoritus bändiltä 10. levynsä kohdalla. |
zeta 28.07.2011 16:02:44 (muokattu 28.07.2011 16:03:34) | |
---|
Ihan kivan kuuloista kikkailua, mutta valitettavasti kappaleena ollaan aika kaukana Blackwater Parkin kipaleiden tasosta. Vähän tuntuu, ettei kappale saisi osakseen samanlaista suitsutusta, ellei biisin takana olisi Opethin jätkät. Hieno juttu, että ne örinät ovat jääneet kokonaan pois. Miksi? Toivon mukaan joku muu syy tällä kertaa kuin perinteinen "sanoista ei saa selvää" -argumentti. Mielestäni Opethin yks olennaisimmista elementeistä on aina ollut jykevän kontrastin luominen pallottelemalla vuoroin puhtaan laulun ja örinän välillä. |
Peoplez 28.07.2011 16:08:56 | |
---|
Ensimmäisellä kerralla biisi kuulosti hyvältä, mutta toisella kerralla ihan paskalta. En uskala kuunella kolmatta kertaa, vaan aion nyt kiltisti odottaa levyä. Tykkään kyllä 70-luvun tyylisestä sekoilusta, mutta toisaalta oon aina tykännyt Opethin raskaista kitarariffeistä ja kaimani örinästä myös. Mutta uskon kyllä, kuten Opeth sanoo, että tuo raskas tie oli kuljettu nyt loppuun. Luotan siihen, että sieltä tulee juuri sellainen levy kuin Mikael on halunnut, ja uskon ja toivon, että tulen myös itse siitä diggaamaan. Mutta en ihan kyllä allekirjoita tämän foorumin hehkutusta tämän yhden kipaleen kohdalla. |
zeta: Miksi? Toivon mukaan joku muu syy tällä kertaa kuin perinteinen "sanoista ei saa selvää" -argumentti. Mielestäni Opethin yks olennaisimmista elementeistä on aina ollut jykevän kontrastin luominen pallottelemalla vuoroin puhtaan laulun ja örinän välillä. No yleensä kun artisti haluaa tehdä jonkun jutun sen hetkisen fiiliksen mukaan, kuulostaa lopputulos yleensä paremmalta kuin kaavoihin kangistuneena ja väkisin vääntäen. Mun mielestä Opeth just kaipasi tämmöstä erilaista lähestymistapaa ihan jo kuulijankin näkökulmasta; aiemmat pari levyä oli mielestäni jo aika loppuunkaluttua, enkä jaksanut niistä enää innostua. |
Tympee Huttunen 28.07.2011 16:44:08 (muokattu 28.07.2011 17:11:03) | |
---|
zeta: Miksi? Toivon mukaan joku muu syy tällä kertaa kuin perinteinen "sanoista ei saa selvää" -argumentti. Mielestäni Opethin yks olennaisimmista elementeistä on aina ollut jykevän kontrastin luominen pallottelemalla vuoroin puhtaan laulun ja örinän välillä. Ei mulla sen monimutkaisempaa selitystä ole kuin, että musta örinät kuulostaa lähes poikkeuksetta paskalta. Ja tuo on vaan oma mielipiteeni, josta ei kannata suuttua. Opethilla se puhtaan laulun ja örinän vaihtelu oli jo kaavoihin kangistumista. Se kontrasti oli jo niin itsestäänselvä, ettei se ollut odottamatonta saati tuntunut miltään. Omasta mielestäni bändi on aina ollut parhaillaan puhtaan laulun kera ja tälläinen 70-luku henkinen progeilu luomusoundeilla toimii hienosti. Erikoiskiitos hienosta God Is Dead-kertosäkeestä. Tuo mieleen Carnivoren ja sopii hyvin viimeaikojen uskonnollishenkiseen keskusteluun. |
AnonHero 28.07.2011 19:30:46 | |
---|
Tulee Camel mieleen tästä biisistä, ei kyllä ylläri sillä Åkerfelt on fani. |
Kärpäsruoska 28.07.2011 23:16:37 | |
---|
Joo ei. Ääripäät on leikattu pois ja se on muka uudistumista? Toivon mukaan tuo biisi ei edusta levykokonaisuutta oikein millään tavalla. Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
THV-klubi #28
Romantikkoitkijät #34
S.M.A.K. |
Rakoni 31.07.2011 21:25:28 (muokattu 31.07.2011 21:27:25) | |
---|
Lastinen: Erikoiskiitos hienosta God Is Dead-kertosäkeestä. Tuo mieleen Carnivoren ja sopii hyvin viimeaikojen uskonnollishenkiseen keskusteluun. Mulla tuo pilasi samantien koko biisin. Ei sellainen teema, jota jaksaisi kuunnella kappaleen läpi. Puhumattakaan sitten siitä, mitä levyltä lopulta löytyy. Aika heikko kipale mun mielestä muiltakin osin, soundit ei nappaa ei sitten yhtään. |
Anti-Social 02.08.2011 21:09:09 | |
---|
Varaukseen meni ihan perusversiona. Odotellessa saattaa itku ja parku muutamaan otteeseen tulla, sen verran on vielä tohon julkasuun aikaa. Dead Men Tell No Tales |
mit74 02.08.2011 22:07:32 (muokattu 02.08.2011 22:08:31) | |
---|
|
arsu 02.08.2011 22:14:28 | |
---|
mit74: Oletteko funannu heritagen kannen symboliikkaa? Kaikelle muulle löytyy selitys, esim wikipediasta: http://en.wikipedia.org/wiki/Heritage_%28Opeth_album%29 mutta se ihmislauma nätisti jonossa? Kertooko se jotain Miikkaelin suhtautumisesta meihin faneihin? Eikös se tuon saman asian selittänyt tuossa haastattelussa? All the rebel souls in the land of the free... Ain't never gonna be a slave 'cause it's rock 'n roll they bleed. |