Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ensimmäisen resonaattorikitara ostaminen
1
_kokematon_
14.06.2011 17:50:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olen soittanut kitaraa pari vuotta ja mieltynyt mm. bluesiin ja vanhaan amerikkalaiseeen musiikkin.. olisi siis tarkoituksena ostaa resonaattorikitara. haluaisinkin mielipiteitä siitä, mikä ja minkälainen olisi hyvä. itse ajattelin kuitenkin jotain alle tonnin kitaraa, johon ei tarvitsisi koko "omaisuuttaan" tuhlata.
 
tällaista olen harkinnut:http://www.thomann.de/fi/hoefner_rg_spider_resonator_hct_rg_vn.htm
 
mielipiteitä?
 
FreshPots
14.06.2011 22:58:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Michael Messerin Blues -resonaattoria on ylistetty Guitarist-lehdessä. Kuulemma ihan käypä peli ja suht edullinen.
 
http://www.michaelmesser.co.uk/MICH … %20MESSER%20RESONATOR%20GUITARS.htm
 
"Lisätkää vettä keittoon, muusikot tulevat syömään!"
rattledad
15.06.2011 22:59:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crossfire96: Michael Messerin Blues -resonaattoria on ylistetty Guitarist-lehdessä. Kuulemma ihan käypä peli ja suht edullinen.
 
http://www.michaelmesser.co.uk/MICH … %20MESSER%20RESONATOR%20GUITARS.htm

 
Olikos nuo ja Republicit samalta tehtaalta lähtöisin? Niinkuin Buskerkin, meniköhän se torilla ollut jo? Kannattaa shoppailla ja kokeilla ennen kuin lähtee sokkona tilaamaan, käytettyjäkin joskus torilla näkyy.
 
One man's OMG! is another's WTF!.
Bowie88
16.06.2011 15:02:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverin faija tilasi taannoin guitar24.de stä Johnsonin dobron.
Pari kertaa sillä fiilistelin ja oli kyllä jämäkkä ja saundiltaan erinomainen soitin.
Ihan halvinta ei tietenkään kannata ostaa... Resonaattoriskitta kun ei ole se rakenteeltaan maailman yksinkertaisin soitin. ;)
 
VegaLeyffinen
28.07.2011 14:39:17 (muokattu 02.08.2011 03:37:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_kokematon_: olen soittanut kitaraa pari vuotta ja mieltynyt mm. bluesiin ja vanhaan amerikkalaiseeen musiikkin.. olisi siis tarkoituksena ostaa resonaattorikitara.
 
Osta Buskerinnäköinen soitin - kunnostin juuri kiinalaisen nimettömän reson täydelliseen kuntoon - erittäin kiero (kupera) kaula. Tällä foorumilla oli juuri sellainen myytävänä. Kannessa tähdenmuotoiset aukot kaaressa. Löydät juuri samanlaisen Alibaba-sivustolta. Buskerin omilla sivuilla tähtiaukkojen tilalla pienet pyöreät. Laitan sellaisen erittäin hyvään kuntoon hintaan n. 150€ - annan korjaukselle 1 vuoden takuun (=esim. nauhojen huoltohionta - minulla siihen kuuluu aina nauhojen täydellinen muotoilu, huolellinen kiillotus ja otelaudan hiomalla öljyäminen) Uutena nuo kiinalaisista trimmatut Buskerit lienevät 400:stä ylöspäin. Busker on siis irlantilainen resonaattorimerkki. Kiinalaisen kitaran materiaalit aina elävät Suomen oloissa ja on välttämätöntä tehdä huolto vuoden kuluessa uudelleen. Minulla tuo optio on aina olemassa veloituksetta - ainoastaan lähetyskulut + kielet ja muu kiinnitettävä materiaali maksaa, takuutyö on ilmainen. Käytännössä ne vaativat nauhojen päiden uudelleen työstämistä, mutta usein myös kaulat vääntyy... Tämä ehdottamani proggis kannattaa, koska nro soivat kunnostettuna erittäin hyvin ja onhan sitten vielä se minun huoltotakuuni (joka on aivan todellinen ja koskee myös muita korjauksiani. vega.leyffinen@gmail.com
 
the-Antero
28.07.2011 15:48:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja kaupallisen liiketoiminnan mainonta oli erittäin toivottua täällä keskustelupalstalla?Niinkö?
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
aristoteles666
28.07.2011 18:40:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_kokematon_: olen soittanut kitaraa pari vuotta ja mieltynyt mm. bluesiin ja vanhaan amerikkalaiseeen musiikkin.. olisi siis tarkoituksena ostaa resonaattorikitara. haluaisinkin mielipiteitä siitä, mikä ja minkälainen olisi hyvä. itse ajattelin kuitenkin jotain alle tonnin kitaraa, johon ei tarvitsisi koko "omaisuuttaan" tuhlata.
 
tällaista olen harkinnut:http://www.thomann.de/fi/hoefner_rg_spider_resonator_hct_rg_vn.htm
 
mielipiteitä?

 
ota huomioon että dobro soi aika lailla kuin huono akustinen hiljaa soittaessa, sitä pitää soittaa kovaa että se kuulostaa dobrolta ja silloin se soi jo kerrostaloon ehkä turhan kovaa.
 
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
VegaLeyffinen
29.07.2011 21:13:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Ja kaupallisen liiketoiminnan mainonta oli erittäin toivottua täällä keskustelupalstalla?Niinkö?
 
Rauhoitu hyvä mies. Ehdottamani proggis on hyvä keino hankkia kunnollinen soitin edullisesti. Tekemäni työmäärä ei muuten ole missään järkevässä suhteessa pyytämääni hintoihin. En millään tienaa tällä työlläni edes minimipalkkaa. Jos olet itse ammattimainen korjaaja, ymmärrän närkästyksi, koska näet minut kilpailijana. En millään olisi uskonut, että joku menisi ja loukkaantuisi siitä mitä kirjoitin tänne ja tuonne (siis missä kyseltiin Suomen parasta korjaajaa). En tietenkään väittänyt olevani paras, mutta mitä vikaa siinä on, että itseluottamukseni tämän tekemiseni suhteen on normaalilla tolalla? Tekstini liittyivät täysin käsiteltäviin asioihin. Olen melko uusi tällä foorumilla, ja pieni esittely mielestäni oli aivan paikallaan. Ei tässä mitään pahaa ole tapahtunut, että sinun pitäisi ottaa nokkiisi, eihän?
 
VegaLeyffinen
29.07.2011 21:21:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: ota huomioon että dobro soi aika lailla kuin huono akustinen hiljaa soittaessa, sitä pitää soittaa kovaa että se kuulostaa dobrolta ja silloin se soi jo kerrostaloon ehkä turhan kovaa.
 
Kyllä hyvä dobro soi maukkaasti myös hiljaa soitettaessa. Se tai ne kalvot siellä soittimen sisällä reagoivat herkästi ja tottelevat soittajan tekemiä nyansseja. Silloin tietysti kun on kielitetty ja säädetty putken kanssa soittamista ajatellen, voi tulla (turha) tarve soittaa kovaa. Resonaattori on miellyttävä ja ilmaisurikas soitin ohuemmilla kielilläkin ja näppäillen soitettaessa tyyliin Blind Blake ja kumppanit
 
VegaLeyffinen
29.07.2011 23:34:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VegaLeyffinen: Budjetin omilla sivuilla tähtiaukkojen tilalla pienet......mutta usein myös naulat naulat vääntyy
Ennakoiva tekstinsyöttö puhelimessa luulee tietävänsä mitä haluan kirjoittaa: "Budjetin" pitäisi olla "Buskerin", ja "naulat" pitäisi olla "kaulat".
 
the-Antero
01.08.2011 01:24:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vega
 
Siksi huomautin asiasta että yleisesti säännöissä lukee ettei täällä ole tarkoitus mainostaa omia palveluitaan. Eli en millään pahalla meinannut tuota :) Terve tuloa foorumile :)
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
VegaLeyffinen
01.08.2011 02:44:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Siksi huomautin asiasta että yleisesti säännöissä lukee ettei täällä ole tarkoitus mainostaa omia palveluitaan. Eli en millään pahalla meinannut tuota :) Terve tuloa foorumile :)
__
"MUUSIKOIDEN.NET
Muusikoiden.net on palvelu, joka on suunnattu niin musiikin ammattilaisille, harrastelijoille kuin kuluttajillekin. Sivujen tarkoituksena on luoda keskus, jossa musiikista kiinnostuneet voivat kohdata toisensa, sekä tarjota monipuolisia palveluja internetin tarjoamien mahdollisuuksien mukaan."
 
Antero, kiitokset tervetuliaistoivotuksista. En kyllä löytänyt säännöistä suoranaista kieltoa mainostamiselle, päin vatsoin puhutaan monipuolisten palvelujen tarjoamisesta. Ymmärrän kuitenkin pointtisi. Tuossa topiikissa missä kyseltiin Suomen parasta kitarankorjaajaa oli kyllä paljon tekstimainontaa - kehuttiin kaupallisesti hyvinkin menestyneitä korjaajia. Jos sitten nostan vähän omaa häntääni, ei kait se haittaa. En polje hintoja, kunnioitan kaikkia noita Lottosia ja muita. En yhtään muuten ihmettele Lottosen tavanneena ja asiakkaanakin joskus olleena, että hän on niin tunnustettu ja suosittu. Minä olin ehkä vähän naiivisti itseäni tykö tuomassa, mutta minua kiehtoo se, että joku soitin - nurkkaan pölyttynyt, huonokuntoinen, saisi uuden elämän kun kuntoon laitetaan. Tuli vähän tarvetta kertoa olemassaolostaan niillekin, jotka eivät minua tunne. En ajattele tätä ollenkaan kaupalliselta kannalta, olen itse paljon konsertteja soittanut ja tiedän mitä soittajat haluavat ja toteutan ainoastaan sitä - ei tällä alalla yleisesti ottaen oikeasti voi bisnestä tehdä - poikkeuksiakin on. Täytyykin lähestyä immeisiä pikaviestein, ettei tule enempää sarkastisia kommentteja itsensä mainostamisesta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «