Aihe: Mac OS X 10.7 Lion julkaistu, 24¤.
1 2 3
JPQ
21.07.2011 18:01:10

Twinkle: tai edes windows home premium, joka on sekin vähän köyhä vertaus kun kun seiska ja Vista on kaksi ihan eri käyttistäkin.

Tällä hetkellä niillä on yksi testaaja jokaista kehittäjää kohden ja se on firma joka panostaa varmasti eniten tuotteidensa testaukseen. Ongelma on siinä, että muut laitevalmistajat, ohjelmistovalmistajat ja sen sellaiset eivät testaa omia tuotteitaan ihan niin laajasti ja kun niitä aletaan kasaamaan käyttikseen niin niiden integraatio ei välttämättä enää toimi. Erilaisia ohjelmisto- ja laitekokoonpanoja on sen verran käsittämätön määrä että täydellistä yhteensopivuutta on vaikea saavuttaa suoraan paketista.

Käytännössä sama skenaario kuin se, että Protools ei toimi suoraan yhteen tuo Lionin kanssa vaan vaatii PT:n valmistajalta toimenpiteitä ennen kuin se alkaa pyörimään.

Ei pidä uskoa en jaksa uskoa että totta inin paljon ongelmia ollut tai no noissa tuotteissa mitä olen käyttänyt todella naurettavia bugeja ei sinänsä on niitä muuallakin. Eri juttu miten haittaavia jne.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Aki
21.07.2011 18:38:02 (muokattu 21.07.2011 18:38:21)

Hipelius: Onko konepellin alla tapahtunut mitään, onko esim. nopeampi?

Vaikea sanoa yhden päivän käytön jälkeen. Tein ihan tuoreen asennuksen formatoidulle kovolle, joten sähäkkyyttä tietysti on senkin ansiosta lisää.

Käyttöliittymämuutokset vaikuttaa vaan huonommalta, ei tietokoneen pidä tuntua iOS:lta.

Mä en tuosta Launchpadista itsekään ole erityisen innoissani, mutta eipä sitä tarvitse käyttää. Trackpadin käytettävyys kylläkin parantui huomattavasti.
"Your hair is like a sunset after a bomb went off. Pretty" - Terry Bellefleur
Jaava
21.07.2011 18:48:58 (muokattu 21.07.2011 19:01:05)
JPQ: Ei pidä uskoa en jaksa uskoa että totta inin paljon ongelmia ollut tai no noissa tuotteissa mitä olen käyttänyt todella naurettavia bugeja ei sinänsä on niitä muuallakin. Eri juttu miten haittaavia jne.

Mä en ole kovinkaan moneen windows-bugiin törmännyt elämäni aikana. Tosin mun aktiivinen tietokoneen käyttö alkoi vasta 98-versiosta ja silloinkaan en edes ymmärtänyt mitä se tarkoittaa.
Sen sijaan mä olen törmännyt hemmetin moneen kehnoon softaan, jotka on kaatuneet ihan riippumatta windowsista.
Hidas windows on ollut. Sekin on parantunut huomattavasti. Mutta harvoin se on omaa syytään kaatunut. Nykyisin sitäkin harvemmin.

Edit: juu.. sanotaas jotain aiheeseenkin.

Apple näyttää yhdenmukaistavan käyttöjärjestelmiään mobiililaitteiden suuntaan. Trendinä selkeästi on, että tulevaisuudessa ei tarvita mitään pöytäkoneita tai edes läppäreitä kun kaikki sujuu ipadeilla. Tai toisin sanoen hiiri on vanhentunut keksintö.

Selailtuani uusia ominaisuuksia sanoisin, että jos ei ole innostunut noista mobiililaiteominaisuuksista niin ton päivityksen merkitys on lähinnä mahdollisessa suorituskyvyn paranemisessa (jos sitä siis on).
"...Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi." - M. Wa
JPQ
21.07.2011 19:51:17

Explorer kaatui minulla aika usein. ja Windows XP pro oli hidas ja vain arviolta 50% prosenttia noepampi mäkki normaalisti suorastaan lentää.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Janzu78
21.07.2011 21:21:24

Eipä noihin uusiin käyttiksiin ole paljoa järkeä vaihtaa ensimmäiseen puoleen vuoteen. Laite- ja softavalmistajien pitää kuitenkin tarkistaa ja päivittää koodinsa toimimaan uudessa käyttiksessä.

Ja mitä tulee päivityksen hintaan, niin Apple ottaa suurimman osan jo laitteistosta.
http://www.youtube.com/user/kb1629 | http://soundcloud.com/rationalizer
washburn
22.07.2011 19:50:48 (muokattu 22.07.2011 19:51:25)

Täytyy kehua vähän Focusritea,

tuli e-mailiin tiedote koskien tuota lionia ja oli selkeäsi listattu, mitkä kyseisen lafkan interfacet toimii jo lionissa ja mitkä ei. Noin puolet toimii.
Live long and prosper.
Meadow
22.07.2011 20:52:44
En ole kyllä vielä keksinyt yhtään hyvää syytä hankkia uutta käyttistä. Käyttöliittymä näyttää aika vammaselta.
lindo
22.07.2011 23:15:39
Aki:

Applen ja Microsoftin bisnesmalli on toki aika erilainen, jonka takia hinnoissa on näin suuri ero. Mutta käyttäjän näkökulmasta ero on 24€ vs 300€.

Eikös mäkissä tule käyttis koneen mukana? Niin kuin muissakin pakettikoneissa, Windows puolella siis.
Vai pystyykö jonkun vanhan tsörpädorpä mäkin, jostain vuodelta ö, päivittämään tähän uusimpaan siis 24 eurolla?

Tietämättömyyttäni taas kyselen.
Rok rok
Old Joe
22.07.2011 23:19:36
Jos koneella tekee musiikkia, kannattaa odotella päivityksiä. Toimiva studio on aina parempi kuin softavammainen studio.
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
_mane
22.07.2011 23:24:22

"Don't fix it if it ain't broken."

Toimii varsinkin studioympäristossä. Toki kaikessa muussakin.
http://www.trespassenger.com
Aki
23.07.2011 00:54:11

lindo: pystyykö jonkun vanhan tsörpädorpä mäkin, jostain vuodelta ö, päivittämään tähän uusimpaan siis 24 eurolla?

Kaikki 64-bittisellä Intel-peossulla varustetut Mäkit voi. Eli Core 2 Duo ja nämä i-sarjalaiset. Eli vuodesta 2006 lähtien vai miten se meni.
Lennu
23.07.2011 01:44:45

Aki: Kaikki 64-bittisellä Intel-peossulla varustetut Mäkit voi. Eli Core 2 Duo ja nämä i-sarjalaiset. Eli vuodesta 2006 lähtien vai miten se meni.

Ei kait mun tigerilla olevaa olkkarin musakonetta pysty? Kun ainakin Snow Leopardiin päivittäminen olis mitä 130 euroa tai jotain.
my kaalilaatikko brings all the pierus in the housu
JPQ
23.07.2011 01:52:42

Old Joe: Jos koneella tekee musiikkia, kannattaa odotella päivityksiä. Toimiva studio on aina parempi kuin softavammainen studio.

Tai käyttää lisätuloihin vaikkapa iwork pakettia kuten minä. ja harvinaisen hyvin sanottu koska en todellaakan halua vaaraantaa ohjelmien toimivuutta...
Aki
24.07.2011 03:57:17

Lennu: Ei kait mun tigerilla olevaa olkkarin musakonetta pysty? Kun ainakin Snow Leopardiin päivittäminen olis mitä 130 euroa tai jotain.

Lumilepardi ei teknisesti tarvitse Lepardia alleen, eli pelkän Lumen hankkiminen olis riittäny. Mutta että pystyykö sitä asentamaan, riippuu kyseisestä koneesta.
lindo
24.07.2011 18:27:44 (muokattu 24.07.2011 18:30:57)
Aki: Kaikki 64-bittisellä Intel-peossulla varustetut Mäkit voi. Eli Core 2 Duo ja nämä i-sarjalaiset. Eli vuodesta 2006 lähtien vai miten se meni.

Ahaa. Eli ei se lopulta mikään sen kummempi "halpa" päivitys ole, jos ei satu olemaan tuohon settiin kuuluva mäkki. Muistan pari Vista konetta joita on tullut säädeltyä, joissa oli muistaaksenki ilmainen Vista -> Win7 päivitys. Tuota vaan meinaan kun sanoit että vertailun vuoksi Win7 299€

EDIT:
Ehkä tuo ilmainen Vista -> Win7 päivitys oli konevalmistajilla joilla oli varastossa vanhoja Vista-koneita, ja niistä päästiin kivasti eroon tuolla systeemillä. .. eikä mikään sen kummempi "ilmainen".
Rok rok
Aki
25.07.2011 13:10:00

lindo: Ahaa. Eli ei se lopulta mikään sen kummempi "halpa" päivitys ole, jos ei satu olemaan tuohon settiin kuuluva mäkki.

Ts kaikki viimeisen 5,5 vuoden aikana valmistetut mäkit. Onhan se itsestäänselvää ettei vanha rauta pyöritä uutta softaa. 5,5-vuotias perus-PC-läppärihän on yhtälailla Windows7:n vaatimusten alarajoilla.
lindo
26.07.2011 12:56:26
Jepukka.

Laitetaas mac kysymys tähän off topicina:
Onko normaalia että kun hakee kuvia mäkissä niin se "löytää" ne vaikka niitä ei olekaan koneella?
Kaverin koneella etsittiin elien kuvia, ja thumbnailit tms. löytyi mutta kun yritti klikata auki niin tuli että "tiedostoa ei löydy" tms. ilmoitus. Eli onko siinä joku tollanen muistitoiminto, vai oliko kaverilla vaan jotain vialla?
Rok rok
Lennu
26.07.2011 13:10:37

lindo: Jepukka.

Laitetaas mac kysymys tähän off topicina:
Onko normaalia että kun hakee kuvia mäkissä niin se "löytää" ne vaikka niitä ei olekaan koneella?
Kaverin koneella etsittiin elien kuvia, ja thumbnailit tms. löytyi mutta kun yritti klikata auki niin tuli että "tiedostoa ei löydy" tms. ilmoitus. Eli onko siinä joku tollanen muistitoiminto, vai oliko kaverilla vaan jotain vialla?

On joku joo, ärsyttävä bugi.
my kaalilaatikko brings all the pierus in the housu
Janzu78
28.07.2011 12:38:13

Lennu: On joku joo, ärsyttävä bugi.

Jaa mäkissä joku bugi. Ei voi olla!
http://www.youtube.com/user/kb1629 | http://soundcloud.com/rationalizer
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)