Aihe: Rumpupläjäykset vol. IV
1 2 3 4 531 32 33 34 35447 448 449 450 451
-Dr.DW-
26.07.2011 14:45:38
tomboarmageddon: Olin joskus kattomassa Downvia tampereen pakkahuoneella.(3-4v sitte) Juurtui jotenkin mieleeni tuo keikka.
Ensinnäkin se kesti kaks tuntia ja ei alkanu missään vaiheessa puutumaan korvat.(dynamiikkaa)
Toiseksi älytön pullistelu, mikä ei näyttäny kuitenkaan hölmöltä(vrt.miekkakirves).
Rankkaa meininkiä kyllä. Miten ne setät vieläki jaksaa nui kovasti heilua!?;)

Tuo olis kyllä aika ehdoton joskus päästä livenä katsomaan!
Mitä oon videoita tuubista katellu, niin kova livebändinäkin!
Noh, soitannoissa se vanhakin nuortuu, Anselmohan tais käydä jossakin vaiheessa jopa aika paskassakin jamassa... Mutta kai tuo taitaa nykysin olla ihan ruodussa!
Viina on viisasten juoma, vaan toimii se vähän tyhmemmälläkin.
tomboarmageddon
26.07.2011 15:26:49
-Dr.DW-: Tuo olis kyllä aika ehdoton joskus päästä livenä katsomaan!
Mitä oon videoita tuubista katellu, niin kova livebändinäkin!
Noh, soitannoissa se vanhakin nuortuu, Anselmohan tais käydä jossakin vaiheessa jopa aika paskassakin jamassa... Mutta kai tuo taitaa nykysin olla ihan ruodussa!

http://www.youtube.com/watch?v=tElGPJSkPlw
Ei sais kanjabista mainostaa kellekkään suomessa ,mutta...
Pari ihmistäkin vaivaitunu paikalle!
Epämuusikko
26.07.2011 17:19:31
lkx: Gavin Harrison & Simon Phillips -duo livenä. Part 1 tuossa, ja loput kolme löytyy siitä vierestä klikkailemalla. Tosi huonosti soittavat yhteen...

http://www.youtube.com/watch?v=Y6YooxOTsus

tämmöiset rumpuduetot on kyllä katoavaa kansanperinnettä. onneksi :)
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
hollmi-5
26.07.2011 17:25:04
Epämuusikko: tämmöiset rumpuduetot on kyllä katoavaa kansanperinnettä. onneksi :)

Jätkäthän soitti hyvin...
Soundit, piuhat ja kajarit.
Rumba-Ali
26.07.2011 17:32:42

hollmi-5: Jätkäthän soitti hyvin...

näin on, ja about kohdassa 2.35 on aika pitkälti se syykin, miksi noissa metallihommissa on toisinaan ihan ituakin :D
Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön.
Epämuusikko
26.07.2011 17:41:14
hollmi-5: Jätkäthän soitti hyvin...

No joo, mutta henkkoht seitsemän päälle kahdestaan fiilistely uu jee on vähän hohhoijjaa.
JGroover
26.07.2011 18:02:27
Epämuusikko: No joo, mutta henkkoht seitsemän päälle kahdestaan fiilistely uu jee on vähän hohhoijjaa.

No siis aijaa. Daa. Vähänkö.
Rough'n tough. Tä?
Rumba-Ali
26.07.2011 18:11:31

Rumba-Ali: näin on, ja about kohdassa 2.35 on aika pitkälti se syykin, miksi noissa metallihommissa on toisinaan ihan ituakin :D

E: prkl! Klikkasin väärää linkkiä :D
markkuliini
26.07.2011 18:34:44

Epämuusikko: No joo, mutta henkkoht seitsemän päälle kahdestaan fiilistely uu jee on vähän hohhoijjaa.

Ei kai kehys taiteen arvoa määritä? Vertaamatta tähän rumpukappaleeseen, mutta yleisesti tuohan kuin sanoisi maalauksesta että plaaah, sininen väri on niin boooring. Ei vika ole koskaan siinä "sinisessä" vaan sisällössä. :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Epämuusikko
26.07.2011 20:08:45 (muokattu 26.07.2011 21:00:31)
sarkasmitutkani on hajalla. Jos sellaista oli ilmassa, en sitä pysty aistimaan.

Ei kai kehys taiteen arvoa määritä? Oliko siellä pikaluvulla mielenkiintoisia pätkiä? yhdessä vaiheessa toinen aisapari alkoi mätkiä kuuteen tai neljään päälle, siinä vaiheessa hieman värähti. Muuten ei oikein napannut.

No offense. Phillipsistä en ole koskaan innostunut ja Harrison on jotenkin välivaiheessa soittajana. Tuhat kertaa mielenkiintoisempi tuo tosin oli kuin Bozzio/Wackerman-pätkä.
Tai siis, enemmän läjässä tuo oli.
hollmi-5
26.07.2011 20:47:05
Rumba-Ali: näin on, ja about kohdassa 2.35 on aika pitkälti se syykin, miksi noissa metallihommissa on toisinaan ihan ituakin :D

Normirumpuhommaa... Miksi pitää joku "metalli-itu" tästäkin hakea, kun näitä soiteltiin jo jazzin kultavuosina?
Bobana
26.07.2011 21:19:12
Tunnen ilmassa taasen sellaista helteiden aiheuttamaa pinnan kiristymistä joka purkautuu jonkinlaisena sättimisenä joitakin genrejä kohtaan. Kohta pojat pamahtaa taas ja modet pistelee bannia..... : D
Ai nyvvai??!
markkuliini
26.07.2011 21:38:33

Epämuusikko: Oliko siellä pikaluvulla mielenkiintoisia pätkiä?

Ei ollu mun mielestä. Mutta ei se johtunut itse tahtilajista tai siihen päälle soitetuista polyrytmeistä. Vaan siitä miten niitä toteutettiin. Taas pätee siis: ei mitä, vaan MITEN.

Mitä jos perustelisi ei-pitämistään jollain muulla kuin valitulla tahtilajilla. Vähän lisää syvyyttä kritiikkiin. Pliis. :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Rumba-Ali
26.07.2011 21:44:26

hollmi-5: Normirumpuhommaa... Miksi pitää joku "metalli-itu" tästäkin hakea, kun näitä soiteltiin jo jazzin kultavuosina?

kts oma kommenttini muutama askel ylöspäin. Klikkasin väärää linkkiä ja kommentoin täten väärää pätkää.

tässä vahingossa katsomani linkki ja "metalli-itu" siis ajassa 2.35.

Peace, love and understanding.
hollmi-5
26.07.2011 21:48:10
Rumba-Ali: kts oma kommenttini muutama askel ylöspäin. Klikkasin väärää linkkiä ja kommentoin täten väärää pätkää.

tässä vahingossa katsomani linkki ja "metalli-itu" siis ajassa 2.35.

Peace, love and understanding.

Ai tuo pikkutissien esittely? Humppahommissa näkee isompia ja lähempää ;)
Epämuusikko
26.07.2011 23:17:25 (muokattu 26.07.2011 23:18:55)
markkuliini:
Mitä jos perustelisi ei-pitämistään jollain muulla kuin valitulla tahtilajilla. Vähän lisää syvyyttä kritiikkiin. Pliis. :)

ei se ollut tahtilajista kiinni. koko touhu oli vain jotenkin jotenkin jotenkin.

Humppahommissa näkee isompia ja lähempää ;) ja miehillä.

+ milloin olivat jazzin kultavuodet? olen kiinnostunut.
Kefiiri
27.07.2011 08:10:51
Epämuusikko: milloin olivat jazzin kultavuodet? olen kiinnostunut.

Närkästyitkö nykyjatsarien puolesta? Mä luin tuon ilmaisun niin, että "silloin kun jatsi oli suosionsa huipulla".
miguli
27.07.2011 12:58:13

Epämuusikko
27.07.2011 17:40:59
Kefiiri: Närkästyitkö nykyjatsarien puolesta? Mä luin tuon ilmaisun niin, että "silloin kun jatsi oli suosionsa huipulla".

En. halusin vain tietää että millainen jazz. Swingin kultakauden kyllä tiedän, ja sekin tavallaan oli sen musan Toinen elinkausi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)