-Dr.DW- 06.05.2011 00:28:36 | |
---|
tomtomi: joku skriivailee hiilikuidusta toinen tammesta . . . onk ketjun alullelaittaja tarkottanu aheadin alumiiniytimisiä kapuloita? jos niin oon soittanut ulrich signature mallilla. kapulat on painavammat kun puiset vastaavat ja painopiste-erilainen. "pito-ongelmia" mulla ei niiden kanssa ollut. ainakin ulrich signaturet painonsa ja painopisteensä vuoksi/ansiosta sopii kovaan soittoon. saa "löysin rantein" napakat iskut. ja hajoamisesta : kapuloihin myydään sekä coat:teja ja tippejä ja kuten joku tossa jo mainitsi niin ei ne peltejä riko, jos coatit ja tipit kunnossa. coatit makso viimeks ku ostin 5-eeroa pari ja tipit tais olla euron kappale. ja niiden puuttumisesta varastosta voi syyttää vaan itteään, eikai kukaan osta yhtä paria kapuloitakaan vaan kerrallaan?! hyvä tuote, muttei särkymättömättömät nuokaan... Hitto, pitäs oikeestaan joskus kokeilla noitakin varsinaisia alumiiniytimisiä kapuloita... Jos ne on etupainoiset, niin saattaa olla että jää happanemaan hyllylle... Paras kapula, mitä olen kokeillu on Pro Markin 7a. Silverfoxin 7a jäi kapulapussiin kertakokeilun jälkeen... Sekin etupainoinen. Mielipideasioita! Viina on viisasten juoma, vaan toimii se vähän tyhmemmälläkin. |
AP 06.05.2011 09:02:31 | |
---|
Bacchus: Mulla taas tammikepit hilseilee pikku hiljaa, ja hikkorikepit katkeilee. Ehkä erilaiset hikilaadut kyllästävät kapulat eri tyyppisiin suorituksiin. Voip olla. Joku bakteerikammonenhan voisi laskea aikansa kuluksi, paljonko tavan puukeppien massa kasvaa vuodenkin aikana kun ne imevät kourista x määrän hikeä itseensä. (Buiii). "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
hollmi-5 06.05.2011 09:10:40 | |
---|
AP: Voip olla. Joku bakteerikammonenhan voisi laskea aikansa kuluksi, paljonko tavan puukeppien massa kasvaa vuodenkin aikana kun ne imevät kourista x määrän hikeä itseensä. (Buiii). Ongelmani on kuivat, ei hikoilevat kädet. Toinen ongelma on se, ettei pari kestä vuotta. Menee pari laatikollista ;) Aheadit ovat minulle aivan liian etupainoiset edelleen, vaikka olen koettanut niihin totutella. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Vallu-Veke 06.05.2011 12:12:52 | |
---|
AP: Voip olla. Joku bakteerikammonenhan voisi laskea aikansa kuluksi, paljonko tavan puukeppien massa kasvaa vuodenkin aikana kun ne imevät kourista x määrän hikeä itseensä. (Buiii). Ongelmahan kertaantuu, kun hiessä on suoloja. Hiessä oleva suola, joka on imeytynyt keppeihin imee sitten kosteutta ilmasta ja pitää sen kepin sisällä. Se menee jotenkin näin. 1g suolaa sitoo 100g vettä. Sorateiden suolaus kesällä perustuu tähän. Eli vaikka vettä ei satais on tie märkä, kun se imee ilmasta veden siihen ja varastoi sen. Tie ei pölyä kuivallakaan kaudella. Hikiongelmaisen kepit saattaa tulla aikalailla raskaiksi, kun suoloja imeytyy keppeihin oikein paljon. ---> 10g suolaa kepissä imuroi kilon verran vettä ilmankosteudesta. Eli n. yhden litran verran ;) |
moderndrummer88 06.05.2011 12:17:18 | |
---|
AP: Voip olla. Joku bakteerikammonenhan voisi laskea aikansa kuluksi, paljonko tavan puukeppien massa kasvaa vuodenkin aikana kun ne imevät kourista x määrän hikeä itseensä. (Buiii). Minusta tuntuu että kapulat kuitenkin kevenevät ajan myötä kulumisen ja kuivumisen takia... Uudet parit tuntuu aina huomattavasti raskaammilta kuin jotkut puoli vuotta käytössä olleet pulikat. |
AP 06.05.2011 13:15:22 | |
---|
hollmi-5: Ongelmani on kuivat, ei hikoilevat kädet. Toinen ongelma on se, ettei pari kestä vuotta. Menee pari laatikollista ;) Aheadit ovat minulle aivan liian etupainoiset edelleen, vaikka olen koettanut niihin totutella. Ne olikin vaan aikanaan coolit, kerta Matt Sorum soitti sellaisilla -- tuntumasta viis :D "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
AP 06.05.2011 13:16:08 | |
---|
Vallu-Veke: Ongelmahan kertaantuu, kun hiessä on suoloja. Hiessä oleva suola, joka on imeytynyt keppeihin imee sitten kosteutta ilmasta ja pitää sen kepin sisällä. ... Hikiongelmaisen kepit saattaa tulla aikalailla raskaiksi, kun suoloja imeytyy keppeihin oikein paljon. ---> 10g suolaa kepissä imuroi kilon verran vettä ilmankosteudesta. Eli n. yhden litran verran ;) Kiehtovaa ajatuskulkua kylläm. Hoh. Plop. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
m1gdrums 24.07.2011 12:36:44 | |
---|
Sanokaa hyvät kapulat metallin ja rockin soittamiseen. |
Linnunlaulupuu 24.07.2011 13:55:52 | |
---|
m1gdrums: Sanokaa hyvät kapulat metallin ja rockin soittamiseen. Mustat ja vitun pahat. "Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen" |
Nottis 24.07.2011 19:24:06 | |
---|
Ja mahdollisesti puuta ja pitkulaiset. |
Antti1997 25.07.2011 09:13:47 | |
---|
m1gdrums: Sanokaa hyvät kapulat metallin ja rockin soittamiseen. Vic Firth 5A |
hollmi-5 25.07.2011 09:42:23 | |
---|
Antti1987: Vic Firth 5A Just olin laittamassa, että 5A-kokoiset alkuun ja siitä sitten maun mukaan paksumpaa, mutta ei ehkä enää ohuempaa... Soundit, piuhat ja kajarit. |
kincy 25.07.2011 13:36:05 | |
---|
hollmi-5: Just olin laittamassa, että 5A-kokoiset alkuun ja siitä sitten maun mukaan paksumpaa, mutta ei ehkä enää ohuempaa... Miksi ei? Vuosia olen soittanut 7A kokoisilla tikuilla. Miksi metallissa pitää olla paksut kapulat? Vai onko kyseessä mielikuva? Vähän kuten se, että metallia pitää soittaa täysillä? Melkein olisin asiasta ihan toista mieltä. Itellä ei toimi ollenkaan paksut kapulat. 5A vielä menee, mutta jo 5B on ihan onneton. Kerran kokeilin soittaa 2B kapulalla ja ne oli minusta aivan naurettavat. Ei niissä ollut enää mitään järkeä oikeasti:D |
hollmi-5 25.07.2011 14:03:34 | |
---|
kincy: Miksi ei? Vuosia olen soittanut 7A kokoisilla tikuilla. Miksi metallissa pitää olla paksut kapulat? Vai onko kyseessä mielikuva? Vähän kuten se, että metallia pitää soittaa täysillä? Melkein olisin asiasta ihan toista mieltä. Itellä ei toimi ollenkaan paksut kapulat. 5A vielä menee, mutta jo 5B on ihan onneton. Kerran kokeilin soittaa 2B kapulalla ja ne oli minusta aivan naurettavat. Ei niissä ollut enää mitään järkeä oikeasti:D 7A-t ovatten melkoisen köykäiset ja niillä soundi rummuissa jää melko lailla ohuemmaksi, kuin esim 5A-kepeillä. Siksi ei mulle, vaikka toki helpompihan niillä on soittaa nopeampia juttuja... Soundit, piuhat ja kajarit. |
kincy: Miksi ei? Vuosia olen soittanut 7A kokoisilla tikuilla. Miksi metallissa pitää olla paksut kapulat? Vai onko kyseessä mielikuva? Vähän kuten se, että metallia pitää soittaa täysillä? Melkein olisin asiasta ihan toista mieltä. Itellä ei toimi ollenkaan paksut kapulat. 5A vielä menee, mutta jo 5B on ihan onneton. Kerran kokeilin soittaa 2B kapulalla ja ne oli minusta aivan naurettavat. Ei niissä ollut enää mitään järkeä oikeasti:D Niinkuin Hollmi jo sanoi, soundi on 7A:lla jo aika ohut. Rummuissa siis, ja etenkin rummuissa joita ei soita rimshoteilla. Ero on aika iso. Kyllähän paksuilla tulee helposti mäiskittyä lujempaa, mutta pitää käyttää korvia. Kyllä niilläkin voi hissutella, tekniikkaa ja kuuntelua vaan kehiin. Kapuloiden erilaisiin paksuuksiin tottuu kyllä, ja hyvä tekniikka auttaa sopeutumaan. Itselleni oli järkytys huomata kuinka paksut olivat Tony Williamsin signaturekapula (noin 2B) ja Vinnie Colaiutan (5B:n ja 2B:n välistä). Ne vaan olivat hyvin tasapainotetut eli sopivan ohuet kaulasta. Rokkipaavojen kapulat taas ovat usein liian etupainoisia ja siksi raskaita soittaa. Itse normaalisti soitan 5A-mallilla mutta tämän kesän keikat ovat olleet 95% ulkona, (ja tomeissa on Pinstripet :) ) joten soittovolyymi-rajoitusten kadotessa olen soittanut Regal Tipin 5BX mallilla joka on hieman ohuempi ja pidempi kuin normaali 5B. On ollut helpompi tulla kuulluksi kun ulkolavoilla soundi helposti katoaa muiden soittajien kuulumattomiin. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
moderndrummer88 25.07.2011 16:10:30 | |
---|
kincy: Miksi ei? Vuosia olen soittanut 7A kokoisilla tikuilla. Miksi metallissa pitää olla paksut kapulat? Vai onko kyseessä mielikuva? Vähän kuten se, että metallia pitää soittaa täysillä? Melkein olisin asiasta ihan toista mieltä. Itellekkin tuo on soundikysymys, etenkin virppasoundi ei ole minusta 7A-paksuisilla semmonen mukavan muhea, vaan siitä alkaa kadota botne, kun soittaa noin ohuilla kapuloilla. |
passe 25.07.2011 17:00:51 | |
---|
Vähän samaa kokemusta täälläkin. 7A kapuloilla joutuu rockissa tekemään duunia enemmän saadakseen kunnon läskin soundin. Niin ja eihän rockia voi soittaa ilman kanttilyöntejä:) Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
kincy 25.07.2011 20:54:28 (muokattu 25.07.2011 20:58:55) | |
---|
Mielenkiintoista. Itelle on toiminut mainiosti 7A ja olen saanut omiin tarpeisiin riittävästi botnea kannuista irti, myös kanttilyönneissä. Tottahan se on, että 7A:lla ei saa yhtä voimakasta soundia kuin 5A:lla ja kapuloiden paksuuksiin tottuu nopeasti. Jotenkin on vaan itelle juurtunut tuo 7A koko. Täytyykin ottaa projektiksi kokeilla 5A:ta piiiitkästä aikaa. Saa nähdä kuinka suuri vaikutus sillä on setin soundin kannalta..Voi olla, että tulen yllättymään.. E: Pidän nimenomaan 7A kapuloiden kevyestä tatsista, niissä on sitä jotain. Nopeissa temmoissa niissä on mun mämmikouraan hyvä tatsi yleisesti ottaen. Vaikka eri valmistajien välillä olen huomannut todella suuria eroja painoissa. Balbexin Germany 7A:t tuntuvat huomattavasti painavammilta kuin esim. Vic Firthin 7A American Classic. |
Vallu-Veke 25.07.2011 23:57:01 | |
---|
7A kapuloita löytyy omasta pussista ainakin pituuksilla 395...n. 410mm. Tama 7A on painavin, mitä minulla on, mutta on vain 395mm. Se paras. Balbex (joku malli, jotain puuta, sain ilmaiseksi) 7A leima niissä on kuitenkin, n. 410mm. Ehkä vähän alle sen, en ole mitannut, vain vertaillut tuohon Tama-keppiin. Sen mittasin kaupassa. Vincent 7A näiden väliltä pituuden suhteen, otin kokeiluun ja on aika hyvä, mutta Tama on parempi, kun on painavampi. Kaikki ihan eri tuntuisia, vaikka kaikissa on se 7A. Erot ei ole ihan kamalia, mutta selviä kuitenkin. Veikkaan, että painava 7A ja kevyt 5A kohtaa toisensa, kun sopivat merkit laittaa vastakkain :) |
Skandinavian Drunx 24.08.2012 10:35:10 | |
---|
vähän jäi kakkainen maku kyseisistä(7A) kapuloista kun jostain syystä kapulan rungosta tipin kierre pamahti poikki. eikä soittokertoja ollut hirveesti alla. thomanilta ilmoittivat josta kapulat ostin että ei kuulu takuuseen moinen vika. aivan selvä tapaus että joku valuvikahan niissä oli, mutta jäin kuitenkin nuolemaan näppejäni yhden kapulan kera. muuten kyllä "ihan ok" kepit. |