Aihe: Keikalla laulaminen/Äänihuulet
1 2
insight
15.08.2011 23:19:33
Loijaa: Lauloin hevibändissä, joka tykkäsi treenata, ja soittaa keikoilla lujaa; niin lujaa, että laulaa piti tavallista paljon kovemmalla volyymilla kuin yksikseni harjoitellessa.

Mä luulen, että tää on tosi yleinen ongelma ja on tosiaan harmillista, ettei muut soittajat tajua tätä. Ehkä laulajien pitäis vaan ihan pokkana sit laulaa niin hiljaa, ettei se kuulu :P
Can you feel the atmosphere
Connor
16.08.2011 08:50:16

insight: Mä luulen, että tää on tosi yleinen ongelma ja on tosiaan harmillista, ettei muut soittajat tajua tätä. Ehkä laulajien pitäis vaan ihan pokkana sit laulaa niin hiljaa, ettei se kuulu :P

komp, komp. Kaikissa niissä muutamass projektissa missä olen ollut sama ongelma, paitsi nyt ihan viimeisin akustinen popppoo :-D. Korvamonitorit kun raskis laittaa niin sitten vois laulella sillä volalla millä tuntuu. Ehkä joskus...
Setä ei ole paha. Setä on vaan ruma.
Elina Hjelt
04.01.2012 20:44:29

Kannattaa etsiä osaava laulunopettaja näihin ongelmiin. Henkilökohtaisesti suosittelen Complete Vocal Techniqueta, josta sain itse avun äänenkäytön ongelmiin keikkojen yhteydessä! Jos haluaa laulaa stydisti (tai ihan miten vaan) kaikki on mahdollista terveellä tavalla tuottaa. Eli lujaakin saa ja voi laulaa vaikka koko ajan, kunhan sen vain tekee oikein :) Kannattaa myös olla skarppina keikoilla, ettei lähde bändin volan nousun matkaan. Sitä kun ei aina edes välttämättä huomaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)