Aihe: Kitaramikrofonin valinta
1 2
Live Wire
13.12.2010 19:07:33
jumara: Seymour Duncanin Distortion.

Jes söör! DD tuntuu näytteiden ja referenssien perusteella hyvältä vaihtoehdolta. Ehkäpä kokeilen sitä.
Spike
13.12.2010 21:12:13
Distortion on muuten sit kirkkaassa kitarassa aikamoista jääpiikkiä korvaan.
Live Wire
14.12.2010 18:30:24
Spike: Distortion on muuten sit kirkkaassa kitarassa aikamoista jääpiikkiä korvaan.

Joo, siinä tosiaan onkin Bass / Middle / Treble -suhteet 5 / 8 / 9. DiMarzion Super Distortionissa 8 / 7.5 / 5.5. Super Distortonia on väitetty hieman tunkkaiseksi, mutta ehkäpä se olisi kirkassointisessa kitarassa hyvä.
Tawsky
14.12.2010 18:37:21
Live Wire: Joo, siinä tosiaan onkin Bass / Middle / Treble -suhteet 5 / 8 / 9. DiMarzion Super Distortionissa 8 / 7.5 / 5.5. Super Distortonia on väitetty hieman tunkkaiseksi, mutta ehkäpä se olisi kirkassointisessa kitarassa hyvä.

Mulla on Super Distortion S stratossa. Leppäbody ja vaahteraotelauta. Mun korvaan ainakin hyvä, selkeämmän kuuloinen kun esim Hot rails. Tästä kyllä irtoo hienosti ne 70-80 luvun särösoundit.
jumara
14.12.2010 23:29:39
Spike: Distortion on muuten sit kirkkaassa kitarassa aikamoista jääpiikkiä korvaan.

Ei sitä humpparia tarvii aina nostaa millin päähän kielistä. Kuten tuolla aikaisemminkin totesin, Duncan Distortion (niinkuin moni muukin high output HB) toimii parhaiten hiukan kauempana kielistä. Pyöristää ja tasapainottaa soundia. Hönkää riittää silti, ainakin tuon tyyppiseen materiaaliin, jota ketjun aloittaja referoi. Eikä sen tonenkaan tarvii olla aina täpöllä, vaikka soittais hevanderimusiikkiakin...
En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa.
Spike
15.12.2010 01:23:50
Mulla on ollu Distortion kirkkaassa flygarissa ja se oli kirskunaa, aivan sama millä korkeudella. Jossain paksumpisaundisessa, varmasti ihan hyvä.
call_of_c
15.12.2010 11:55:52 (muokattu 15.12.2010 12:08:17)

ADEHD: Mulla on Super Distortion S stratossa. Leppäbody ja vaahteraotelauta. Mun korvaan ainakin hyvä, selkeämmän kuuloinen kun esim Hot rails. Tästä kyllä irtoo hienosti ne 70-80 luvun särösoundit.

Mulla ollut saarnibody/ruusupuuotelauta -stratossa kiinni sekä JB Jr. sekä Super Distortion S, ja molemmat jatkoivat matkaa. JB ei pärjännyt erottelevuudessa, enkä saanut tuosta SD:stä oikein kaipaamaani soundia, olkoonkin että kummallakin sai säröä aikaan ihan tarpeeksi.

Puhtaat eivät oikein toimineet kummallakaan, ainakaan niin että itse olisin ollut tyytyväinen. Soundibalanssi vintage-henkisempien etu/keskimikkien kanssa oli aika pahasti hukassa, vaikka äänentason puolesta olivatkin ok.

Nyt tallasta löytyy BKP Sinner, eikä ihan heti vaihdu. Selkeä ja erotteleva, mutta tarvittaessa ruttua ja alapäätä löytyy vähintään tarpeeksi. Iso plussa on myös se että tuo on normi-singlecoilin näköinen, eli strato näyttää vakiolta mutta jyrähtää oikein kunnolla kun niin halutaan...

Itse olen ollut RG550:ssa todella tyytyväinen DiMarZun Evo2:een. Erottelevuudessa ihan omaa luokkaansa, myös isoilla säröillä.

E2: olihan mulla toi humpparikitarakin
Guitar Zero
Live Wire
22.07.2011 19:48:45
Tämä projekti on vieläkin kesken...

Tallamikkinä on nyt DiMarzion Super Distortion ja kaulamikkinä SD Li'l Screamin' Demon. Soundi on aikamoista sirkkeliä molemmilla. Seuraavaksi ajattelin vaihtaa 500k-potikan 250k-versioon, ja kuunnella miten se vaikuttaa (tonepotikkaa ei ole ollenkaan, vain volume). Vanhassa Lag Rocklinessäni näyttäisi nimittäin olevan 250k-potikat ja samanlainen mikkiyhdistelmä. Mikkien merkistä ja mallista en tosin tiedä, enkä kitaran puulajeista, mutta soundi on hyvä.
SG__
25.07.2011 00:27:22
Live Wire: Tämä projekti on vieläkin kesken...

Tallamikkinä on nyt DiMarzion Super Distortion ja kaulamikkinä SD Li'l Screamin' Demon. Soundi on aikamoista sirkkeliä molemmilla. Seuraavaksi ajattelin vaihtaa 500k-potikan 250k-versioon, ja kuunnella miten se vaikuttaa (tonepotikkaa ei ole ollenkaan, vain volume). Vanhassa Lag Rocklinessäni näyttäisi nimittäin olevan 250k-potikat ja samanlainen mikkiyhdistelmä. Mikkien merkistä ja mallista en tosin tiedä, enkä kitaran puulajeista, mutta soundi on hyvä.

Lag Rocklinet taitaa useimmiten olla EMG (googletuksen perusteella), mutta näköjää jotai passiivejaki on... (veikkaan että juurikin noita mitä tässä ketjussa ehdotettuja malleja ja merkkejä). 250K potikoilla menetät outputtia mutta saat lisää "lämpöä". Näin ainakin dimarzion sivut kertovat (tuossa linkki-> http://www.dimarzio.com/sites/default/files/diagrams/4Conductor.pdf ).

Ehkä sun settis tarvii jonku keskiääniboostin, semmonen on ainakin EMG:llä olemassa... nimeltään VMC.
jepulisjee
s8na
25.07.2011 01:00:36 (muokattu 25.07.2011 01:01:04)

Jos mikkejä päätät vielä vaihdella niin tsekkaa tohon hommaan BKP:n Holy Diver. Ei oo kaikkein yläpäiltään kirein mikki, varsinkaan mun mahonkisessa charvelissa. Metallimiehille varmaan liian löysä alapää mutta tollaseen kasarihommaan kirkkaassa kepissä toimisi varmasti tasapainottavasti. Toi mikki on tehty noi 80-luvun hotrodimikit mielessä, sillä erolla, että magneettina on kuitenkin alnicoa keraamisen sijaan.
SG__
25.07.2011 01:06:22 (muokattu 25.07.2011 01:06:50)
s8na: Jos mikkejä päätät vielä vaihdella niin tsekkaa tohon hommaan BKP:n Holy Diver. Ei oo kaikkein yläpäiltään kirein mikki, varsinkaan mun mahonkisessa charvelissa. Metallimiehille varmaan liian löysä alapää mutta tollaseen kasarihommaan kirkkaassa kepissä toimisi varmasti tasapainottavasti. Toi mikki on tehty noi 80-luvun hotrodimikit mielessä, sillä erolla, että magneettina on kuitenkin alnicoa keraamisen sijaan.

Joo, mut jos elementteinä greenbackit, niin lisäyläpää tekee vaan enempi sitä "sirkkeliä"... sen takia ehdotin midboostia tai sitten toinen vaihtoehto on joku örkkimörkkihumppari simorunkkarilta tai dimakelta.
jepulisjee
SG__
25.07.2011 01:12:38 (muokattu 25.07.2011 01:13:19)
s8na: Siis juu, mun mielestä toi holy diveri on nimenomaan keskiääninen mikki, miedolla yläpäällä. Midboost vois toimia kans todellakin.

Joo, sori... luin taas päissäni vääri... olet oikeassa, juuri näin.

E:(sait plussaa) =D
jepulisjee
s8na
25.07.2011 01:19:09

SG__: Joo, sori... luin taas päissäni vääri... olet oikeassa, juuri näin.

E:(sait plussaa) =D

Erireilu jätkä. Kiitos. :)
Live Wire
25.07.2011 14:36:55 (muokattu 25.07.2011 14:37:44)
SG__: Lag Rocklinet taitaa useimmiten olla EMG (googletuksen perusteella), mutta näköjää jotai passiivejaki on...

Piti ihan ruuvata irti ja tsekata: Lagin tallamikki on SD:n Parallel Axis Trembucker (http://www.seymourduncan.com/produc … bucker/cutting-edge/patb1_parallel/ ). Soundi on tosiaankin lämmin, mutta outputtia on riittänyt hevimmänkin musiikin soittamiseen. Tässä tietysti vahvistin on merkittävässä roolissa.

Tästäpä selvisi myös Lagin puulajit: http://www.laboitenoiredumusicien.c … orum/data/lag/catalogue_1991_04.jpg
Mulla on siis tuommoinen kuin tuo käärmekitara, paitsi ei reverse-lapaa ja tonepotikka on.
jipeeällä
25.07.2011 17:28:39 (muokattu 25.07.2011 17:32:21)
Aloittajalle:

Täsmälleen samanlaiselle setillä soittaneena suosittelen tallaan keraamista Bare Knuckle Pickupsin Nailbombia. JVM410:stä irtoaa säröä niin paljon, että mikin täytyy olla erotteleva sekä tiukka, mutta silti riittävän ärhäkkä että vahvistimesta saa kaiken irti. Nailbombilla tämä onnistuu oikein hyvin. Jos haluat enemmän alapäätä ja brutaalimpaa saundia, niin saman firman Warpig.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)