Aihe: 2x12 kaapit
1 2 3 4 5 6 7
Antti1
21.07.2011 23:01:11
F_Lame: Tää kiinnostaa mua kans. Vai onko nää sopivat elementtikombinaatiot vaan treenikämppänautinnon maksimoimista varten?

Jotakuinkin näin. Riippuu melko paljon millaista soundia hakee, mutta yleensä on yksinkertaisempaa mikittää vain jompikumpi. Ei tule ongelmia vaiheiden, mikkien, ständien jne. kanssa. Tietty jollain cabgrapperilla homma hoituu näppärästi vakioasettelullakin.
Osta osta
Jucciz
21.07.2011 23:10:46
Antti1: Jotakuinkin näin. Riippuu melko paljon millaista soundia hakee, mutta yleensä on yksinkertaisempaa mikittää vain jompikumpi. Ei tule ongelmia vaiheiden, mikkien, ständien jne. kanssa. Tietty jollain cabgrapperilla homma hoituu näppärästi vakioasettelullakin.

*grabberilla. Nusnus. Mut ihan vaan jos joku alkaa googlettelemaan, ni osuupahan paremmin.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Hawkwood
21.07.2011 23:10:52
Antti1: Jotakuinkin näin. Riippuu melko paljon millaista soundia hakee, mutta yleensä on yksinkertaisempaa mikittää vain jompikumpi. Ei tule ongelmia vaiheiden, mikkien, ständien jne. kanssa. Tietty jollain cabgrapperilla homma hoituu näppärästi vakioasettelullakin.

Kiitokset tiedosta, tämäpä on hyvä tietää.
Antti1
21.07.2011 23:37:32
Jucciz: *grabberilla. Nusnus. Mut ihan vaan jos joku alkaa googlettelemaan, ni osuupahan paremmin.

Kiire oli kirjoittaa, kun nainen kuumotteli vieressä jotain valokuvia... :D
Osta osta
F_Lame
22.07.2011 09:56:26

Näin vähän ajattelinkin. En tiiä onko suomessa/missään edes niin hyväsoundisia tiloja missä tolla elementtikikkailulla vois saavuttaa yhtään mitään. Ja puhun nyt siis nimenomaan livehommista.

Isompi ilo itseasiassa olisi varmaankin mikittää kaksi samanlaista (tai miks ei tietysti erilaistakin) elementtiä eri mikeillä. Esim 57 ja senkun 906. Sillon miksaaja sais vähän pelivaraa jos joutuu jotain kikkailemaan.

Meijän miksaaja ottais kyllä varmaan vittuluna jos sanoisin että mun kitarakaappi pitää mikittää kahella mikillä koska siinä kaks erilaista elementtiä, varsinkin kun kanavat on muutenkin aina vähissä. ;)

PS. Tää CapGrabber on ollu meilläpäin nimeltään vaan "semmonenmikkiständijokakiinnitetäänkitarakaappiin".
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
s8na
22.07.2011 11:35:34

F_Lame: Isompi ilo itseasiassa olisi varmaankin mikittää kaksi samanlaista (tai miks ei tietysti erilaistakin) elementtiä eri mikeillä. Esim 57 ja senkun 906. Sillon miksaaja sais vähän pelivaraa jos joutuu jotain kikkailemaan.

Toimii. Onneksi viimeeksi tehtiin noin kun orange tuppaa olemaan vähän tummasoundinen. Mikkien balansseilla sit löyty sopivat surinat.
FreshPots
24.07.2011 23:10:49
Lainaan alkuperäistä ketjua... Nyt olisi 2x12-skobe haussa, mutta Celestionin Greenbackit sisällä. Onko ehdotuksia. Mielellään en jumalattomasti maksa moisesta komerosta..
"Lisätkää vettä keittoon, muusikot tulevat syömään!"
SG__
24.07.2011 23:24:38 (muokattu 24.07.2011 23:28:59)
Crossfire96: Lainaan alkuperäistä ketjua... Nyt olisi 2x12-skobe haussa, mutta Celestionin Greenbackit sisällä. Onko ehdotuksia. Mielellään en jumalattomasti maksa moisesta komerosta..

Traynor DHX212, T-kaupan hinta 394€

Sen verta, mitä merkistä tiedän+kokeillu, niin ihan laatukamaa on.
jepulisjee
oiva tumpeloinen
24.07.2011 23:40:11
Mandarax: Näitä Zilla-Cabsin tuotteitahan joku täällä kehui, itselläni ei kylläkään ole omakohtaisia kokemuksia mutta mielenkiintoisilta nuo kyllä vaikuttavat. Saa V30:llä tai Greenbackeillä.
http://zillacabs.com/2x12_cabs.php

Tuossa keskustelua aiheesta:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=200306&co=90

Mä kysyin tarjousta myös Bluetonelta. Omilla specseillä kaapeille tuli hintaeroa parisen kymppiä Zillan hyväksi. Tähän on laskettu tosin mukaan se, että briteistä postitus ei tuntunut olevan kovin halpaa leikkiä ja Bluetonen pystyisin itse hakemaan pääkallopaikalta. Joka tapauksessa ei välttämättä huonoin idea kysäistä sieltäkin. Ainakin takuujuttujen kanssa pulaamisen luulisi olevan helpompaa.
FreshPots
24.07.2011 23:40:44
Mandarax: Näitä Zilla-Cabsin tuotteitahan joku täällä kehui, itselläni ei kylläkään ole omakohtaisia kokemuksia mutta mielenkiintoisilta nuo kyllä vaikuttavat. Saa V30:llä tai Greenbackeillä.
http://zillacabs.com/2x12_cabs.php

Tuossa keskustelua aiheesta:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=200306&co=90

Näiltä herroilta olen kattellutkin vähän kaappeja. Ihan laadukkailta vaikuttaa. Traynorkin oli mielenkiintoinen löytö.
FreshPots
24.07.2011 23:42:40
oiva tumpeloinen: Mä kysyin tarjousta myös Bluetonelta. Omilla specseillä kaapeille tuli hintaeroa parisen kymppiä Zillan hyväksi. Tähän on laskettu tosin mukaan se, että briteistä postitus ei tuntunut olevan kovin halpaa leikkiä ja Bluetonen pystyisin itse hakemaan pääkallopaikalta. Joka tapauksessa ei välttämättä huonoin idea kysäistä sieltäkin. Ainakin takuujuttujen kanssa pulaamisen luulisi olevan helpompaa.

Tosiaan voisinkin kysäistä Bluetonelta tuollaista kaappia.. Täytyy kattella ja ihmetellä.
Vladi
25.07.2011 00:10:04
Crossfire96: Tosiaan voisinkin kysäistä Bluetonelta tuollaista kaappia.. Täytyy kattella ja ihmetellä.

Mulla on tälläkin hetkellä Bluetonen 1x12 Mark V:n mitoille tehtynä. Eipä ole kyllä valittamista, mainio pömpeli.
Juzo95
25.07.2011 00:13:48 (muokattu 25.07.2011 00:14:12)
Täälläkin yksi joka kysäisi Bluetonelta (2x12)kaappia ja sain hyvän tarjouksen.
Virhe! Tyhmä tai liian ärsyttävä allekirjoitus.
JuSu
25.07.2011 09:26:16 (muokattu 25.07.2011 09:30:28)
Juzo95: Täälläkin yksi joka kysäisi Bluetonelta (2x12)kaappia ja sain hyvän tarjouksen.

Hyvä tarjous on kauhean laaja käsite... Latokaas tiskiin speksejä ja euromääräisiä hintoja, niin saadaan todellisia referenssejä. Vai onko ne salaisuuksia?

Mä meinasin kyllä täysin vastoin omia neuvojani kokeilla seuraavaksi halpiskomeroa, johon vaihdan laatuisammat elementit. Toi VHT 2x12 on T-kaupassa aikasta edullinen, vaikka on vaneriloota. Kokokin on kompakti, joten siihen vaan torilta sisäänajettua Eminenceä tms. sisään ja katsotaan.

Tosin tässä ehtii varmaan vuodenajat vaihtua ja suunnitelmat muuttua ennenkuin tuo Mesa menee kaupaksi ja vaihtorumba pääsee alkuun... =)

JuSu
hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
doctrine
25.07.2011 09:35:27

Juzo95: Marsun 1936 koteloa on sanottu hyväksi mutta siinä taas on noi perus G12T-75 elementit.

Onko mitään hyviä ehdotuksia?

En tiiä onko tää jo sanottu kun en kerkiä kaikkia 4 sivua lukemaan, mutta etipäs tällainen:
Marshall 1936V
Vladi
25.07.2011 09:42:14
JuSu: Hyvä tarjous on kauhean laaja käsite... Latokaas tiskiin speksejä ja euromääräisiä hintoja, niin saadaan todellisia referenssejä. Vai onko ne salaisuuksia?

No mä voinen ainakin sanoa.

1x12 kaappi, L 58,0 cm K 50,0 cm S 29,0 cm. Takaseinän 1/3 avoimeksi halutessaan. Materiaalina 15mm suomalainen koivuvaneri. 2 sisäänmenojakkia rinnakkainkytkettynä. Mesa-henkinen tolex ja etukangas, mustat metallikulmat ja hyvä kantokahva. Alla vielä laadukkaat Uraltonen renkaat ja etukankaassa alumiininen Bluetone-logo. Hinta pyöri omalla kohdallani siinä 250e hujakoilla, jätetään nyt tarkat summat kertomatta.

Ei ole kyllä pahaa sanottavaa tuosta kaapista, näyttää ja kuulostaa pajon kalliimmalta komerolta plus suomalaisen työn tukemisesta saa aina hyvän fiiliksen. Korkeintaan kaduttaa, ettei tullut aikoinaan tilattua 2x12:sta joka olis näihin metallihommiin vähän parempi...
Antti1
25.07.2011 10:12:51
Vladi: No mä voinen ainakin sanoa.

Kuuluiko tohon hintaan mukaan jo elementtikin, vai oliko se omasta takaa?
Osta osta
Vladi
25.07.2011 10:16:05
Antti1: Kuuluiko tohon hintaan mukaan jo elementtikin, vai oliko se omasta takaa?

Omasta takaa löyty. V30 on sisällä tällä hetkellä.
Antti1
25.07.2011 10:18:50
Vladi: Omasta takaa löyty. V30 on sisällä tällä hetkellä.

Eli käytännössä siis mennään yli 300€ ja yli menevä osa riippuu elementin hankintahinnasta. Ei mikään ihan mahdottoman halpa, muttei kauhean kalliskaan.
Osta osta
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)