Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Varovaisuutta torilla
1
jameson
18.07.2011 19:10:40 (muokattu 18.07.2011 19:20:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistin tänään ostoilmoituksen ja tunnin sisällä kilahti tekstari jossa tarjoiltiin prikulleen tavoittelemaan soitinta. Fonectan perusteella numero 045-875.. oli salainen tai pre-paid. Noh, tein silti tekstiviestitse tarjouksen, joka meni heittämällä läpi ja myyjä tarjoutui maksamaan myös rahdit (too good to be true, eh?). Pyysin paria kuvaa maililla tai puhelimella ja yksi kuva tulikin maililla melko pian ja kuvassa näkyvä casekin kuulemma tulisi samaan hintaan.
 
Postiennakko ei sitten käynytkään kun lähetin osoitetietoni. Oli kuulemma niin huonoja aikaisempia kokemuksia. Tarjouduin noutamaan vaikka matkaa olisi pari sataa kilsaa, mutta ei tullut vastausta. Tein vähän tarkemman google-kuvahaun ja siellähän se sama kuva komeili Edinburghilaisella osto-myyntipalstalla. Maili tuli siis tod.näk. tekaistulta gmail-tililtä ja muu yhteydenpito oli pelkkiä tekstiviestjä. Edelleenkin jos diili kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, niin se luultavasti onkin sitä.
 
Niijjoo, koska laitoin puhelinnumeroni näkyy vain kirjautuneille käyttäjille on tällä kaverilla muusikoiden.net tunnuskin...
 
pekka montin
18.07.2011 20:01:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jameson: Pistin tänään ostoilmoituksen ja tunnin sisällä kilahti tekstari jossa tarjoiltiin prikulleen tavoittelemaan soitinta. Fonectan perusteella numero 045-875.. oli salainen tai pre-paid. Noh, tein silti tekstiviestitse tarjouksen, joka meni heittämällä läpi ja myyjä tarjoutui maksamaan myös rahdit (too good to be true, eh?). Pyysin paria kuvaa maililla tai puhelimella ja yksi kuva tulikin maililla melko pian ja kuvassa näkyvä casekin kuulemma tulisi samaan hintaan.
 
Postiennakko ei sitten käynytkään kun lähetin osoitetietoni. Oli kuulemma niin huonoja aikaisempia kokemuksia. Tarjouduin noutamaan vaikka matkaa olisi pari sataa kilsaa, mutta ei tullut vastausta. Tein vähän tarkemman google-kuvahaun ja siellähän se sama kuva komeili Edinburghilaisella osto-myyntipalstalla. Maili tuli siis tod.näk. tekaistulta gmail-tililtä ja muu yhteydenpito oli pelkkiä tekstiviestjä. Edelleenkin jos diili kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, niin se luultavasti onkin sitä.
 
Niijjoo, koska laitoin puhelinnumeroni näkyy vain kirjautuneille käyttäjille on tällä kaverilla muusikoiden.net tunnuskin...

 
Jep. Mähän on täälä vauhkonnut näistä rikollisista myös viime aikoina.
Riku Länsmans ja Eetu Pakkanen. Ne ovat ainakin vakinilkit mitä täälä pyörii, kuin myös muilla sivustoilla. Harrastaneet toimiaan jo ainakin viimeiset 5 vuotta.
Moni on mennyt lankaan.
Kaupat kannattaa tehdä AINA noutona, kuten olit tekemässäkin.
Postitus onnistuu vain silloin jos on henkilö kyseessä johon voi takuulla luottaa.
 
Mua yritettiin myös kusettaa tuossa vuoden alussa kun olin hommaamassa DX7 soitinta(jota en enään tarvitse). Olisin mennyt lankaan ellei Tarmo(käyttäjätunnus ja henkilö sen takana) olisi ajoissa varoittanut.
 
Ovelia piruja ovat nykyään.
 
pekka montin
18.07.2011 20:04:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jameson: Pistin tänään ostoilmoituksen ja tunnin sisällä kilahti tekstari jossa tarjoiltiin prikulleen tavoittelemaan soitinta. Fonectan perusteella numero 045-875.. oli salainen tai pre-paid. Noh, tein silti tekstiviestitse tarjouksen, joka meni heittämällä läpi ja myyjä tarjoutui maksamaan myös rahdit (too good to be true, eh?). Pyysin paria kuvaa maililla tai puhelimella ja yksi kuva tulikin maililla melko pian ja kuvassa näkyvä casekin kuulemma tulisi samaan hintaan.
 
Postiennakko ei sitten käynytkään kun lähetin osoitetietoni. Oli kuulemma niin huonoja aikaisempia kokemuksia. Tarjouduin noutamaan vaikka matkaa olisi pari sataa kilsaa, mutta ei tullut vastausta. Tein vähän tarkemman google-kuvahaun ja siellähän se sama kuva komeili Edinburghilaisella osto-myyntipalstalla. Maili tuli siis tod.näk. tekaistulta gmail-tililtä ja muu yhteydenpito oli pelkkiä tekstiviestjä. Edelleenkin jos diili kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, niin se luultavasti onkin sitä.
 
Niijjoo, koska laitoin puhelinnumeroni näkyy vain kirjautuneille käyttäjille on tällä kaverilla muusikoiden.net tunnuskin...

 
Niin, ja kuinka kauan tuo tunnus oli ollut voimassa ko henkilöllä?
 
Quru
19.07.2011 08:29:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Niin, ja kuinka kauan tuo tunnus oli ollut voimassa ko henkilöllä?
 
Onko sillä mitään merkitystä? Vaikka tunnus olisi ollut kymmenen vuotta mnetissä, en ostaisi mitään jos postiennakko tai nouto ei käy. Ja toisaalta, jos postiennakko (tarkastusmahdollisuudella, tietenkin) tai nouto käy, niin en minä ymmärrä miten on epäluotettavaa ostaa joltain, jolla on ollut tunnarit vaikka päivän täällä.
 
Sakmongkol: Mielestäni johtopäätökseni oli esitettyjen aksioomien valossa täysin looginen. Joka on eri mieltä osoittakoon virheen logiikassani.
pekka montin
19.07.2011 10:01:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Onko sillä mitään merkitystä? Vaikka tunnus olisi ollut kymmenen vuotta mnetissä, en ostaisi mitään jos postiennakko tai nouto ei käy. Ja toisaalta, jos postiennakko (tarkastusmahdollisuudella, tietenkin) tai nouto käy, niin en minä ymmärrä miten on epäluotettavaa ostaa joltain, jolla on ollut tunnarit vaikka päivän täällä.
 
Joo. Samalla tavoin toimin itsekin pitkälti yli 100 euron kaupoissa. Haluan testata ja noutaa.
 
Itseäni kiinnosti lähinnä se kuinka ovelia nämä vorot nykyään ovat, tehdessään pysyviä tunnuksia ja kuinka harkitusti niitä käyttävät.
Esim. monilla keskustelufoorumeilla näkee usein kuinka paljon ko käyttäjä on kirjoittanut viestejä(yksityisviestit mukaanlukien) ja suomi24 virallisessa chatissa jopa nähdään kuinka kauan ko henkilö ja nimimerkki on ollut kirjautuneena yhteensä sivustolla vuosien saatossa.
 
Sitten mua tietty aina kiinnostaa sekin että kuinka helposti rikollinen saa tässä maassa toteuttaa itseään vuodesta toiseen, jäämättä siitä koskaan kiinni ja jos sellainen vahinko nyt sattuisi käymään että rikollinen saataisiin kiinni, niin kyllä sillä taas viimeistään viikon päästä on täälä uudet profiilit tehtynä.
 
Ei ihmiset aina älyä että on kusettaja kyseessä, ja syitä on monia, enkä kyllä näe että se olisi jotenkin ostajan oma "vika" tai tyhmyyttä.
 
Bronks
19.07.2011 10:42:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Niin, ja kuinka kauan tuo tunnus oli ollut voimassa ko henkilöllä?
 
Tuotapa ei voi tietää, jos kaveri on soittanut ketjun aloittajalle. Tuskinpa on tunnustaan maininnut.
 
Don't take me serious, I'm just playing.
pekka montin
19.07.2011 11:07:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bronks: Tuotapa ei voi tietää, jos kaveri on soittanut ketjun aloittajalle. Tuskinpa on tunnustaan maininnut.
 
Aivan. Hyi S**********
 
Tulee ihan omat muistot mieleen kun huijari soitti ja aloitti sen tarkoin harkitun juonensa. Fibat sen jälkeen oli aika pelonsekaiset, tai no, ei siitä hyvä fiilis tullut vaikkakin rahat säily. Sinä yönä nukkui huonosti, koska puhelu tuli ovelasti juuri ennen yötä, jolloin kaupat ja rahansiirron olisi voinut muka suorittaa heti aamusta.
Huijarit on ottanut lähes kaikenhuomioon.
 
Sitä jälkikäteen vain mietti että kuinka joku voi vetää naama pokerilla puhelimessa niin uskottavia stooreja, ilman että sydämessä tai päässä ei mikään rupea kolkuttamaan.
 
Oudoin asiahan noissa on se että ostaja yleensä vaistoaa jotain "pahaa", ja se tunne ihan tuntuu sisällä asti, mutta usein myös ostaja kelaa:" kuvittelenko vain vai onko tässä jotain mätää?". Sitten siinä joutuu omien ostohalujensa ja tuntojensa kanssa käymään keskustelua, samalla kun huijari sepittää tekaistua elämäntarinaansa itsestään ja soittimestaan. Onneksi terve järki useimmiten voittaa, mutta sitäkin kyllä testataan silloin kun on kokenut huijari matkassa.
 
spaze
19.07.2011 11:34:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen kummemmin ottamatta kantaa näihin kusetuksiin, voin todeta että itse en ainakaan enää hoida postituksia postiennakolla. Ei kiinnosta maksella kuluja jos finninaama toisella puolella ei saakaan isiltään kasattua rahaa tavaraa varten, jättäen noutamatta koko pakettia.
 
Quru
19.07.2011 12:27:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

spaze: Sen kummemmin ottamatta kantaa näihin kusetuksiin, voin todeta että itse en ainakaan enää hoida postituksia postiennakolla. Ei kiinnosta maksella kuluja jos finninaama toisella puolella ei saakaan isiltään kasattua rahaa tavaraa varten, jättäen noutamatta koko pakettia.
 
Hienoa, tuolla asenteella ostajaa kohtaan välttää varmasti kusetukset. Ja voi jäädä kokonaan myymättä.
 
Sakmongkol: Mielestäni johtopäätökseni oli esitettyjen aksioomien valossa täysin looginen. Joka on eri mieltä osoittakoon virheen logiikassani.
efe
19.07.2011 12:46:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

spaze: Sen kummemmin ottamatta kantaa näihin kusetuksiin, voin todeta että itse en ainakaan enää hoida postituksia postiennakolla. Ei kiinnosta maksella kuluja jos finninaama toisella puolella ei saakaan isiltään kasattua rahaa tavaraa varten, jättäen noutamatta koko pakettia.
 
Olen täysin samalla linjalla! Kerran olen ottanut takkiin lähettämällä synamodulin ennakolla "ostajalle". ..Jätti noutamatta ja palautuskulut meni omaan piikkiin! Jatkossa jos myyn, niin ainoastaan nouto, tai rahat tilille etukäteen periaatteella. Jos ei näillä konstein mene kaupaksi niin ostakoon muualta..
 
pekka montin
19.07.2011 15:08:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

efe: Olen täysin samalla linjalla! Kerran olen ottanut takkiin lähettämällä synamodulin ennakolla "ostajalle". ..Jätti noutamatta ja palautuskulut meni omaan piikkiin! Jatkossa jos myyn, niin ainoastaan nouto, tai rahat tilille etukäteen periaatteella. Jos ei näillä konstein mene kaupaksi niin ostakoon muualta..
 
Komppaan täysin. 100%
 
Noutona tai rahat tilille etukäteen. Hyviä kauppoja on näin syntynyt, aina.
Eilen itseasiassa tuli ekan kerran syntikka postissa(moduli), mutta senkin maksoin etukäteen jotta rahat ensin näkyi hänen tilillään.
Myyjänä oli henkilö johon tiesin pystyväni luottamaan.
 
Ostin Rolandin Soundcanvas 880. Mieletön vekotin. Sauneista kyllä irtoaa yhtä jos sun toista. Köyhdyin 100 euroa, eli halvat ja kannattavat kaupat.
 
teroyk
19.07.2011 15:46:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

noutona tai rahat tilille etukäteen. Hyviä kauppoja on näin syntynyt, aina.
Eilen itseasiassa tuli ekan kerran syntikka postissa(moduli), mutta senkin maksoin etukäteen jotta rahat ensin näkyi hänen tilillään.

 
Täh? Eikös postiennakko kuitenkin ole turvallisempi, kuin pistää rahat etukäteen?
 
pekka montin
19.07.2011 16:35:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teroyk: Täh? Eikös postiennakko kuitenkin ole turvallisempi, kuin pistää rahat etukäteen?
 
Jos on luotettava kauppakumppani niin voi laittaa rahat etukäteen tilille :)
esim. Sinun kohdallasi voisin helpollakin näin toimia. Jos taas kyseessä olisi hieman epämääräisempi tyyppi, niin en tekisi kauppoja ollenkaan in the first place.
 
Sitten oma lukunsa ovat nämä jotka ovat jo tulossa ostamaan tuotetta allekirjoittaneelta ja sitten tehdään oharit viime tingassa ja kirjotetaan yöllä kahden aikaan kännihuuruissa tämän tyylisiä viestejä(suora kopio mailistani):
 

 
"Moi! Vielläkö sinulla ensoniq on?? Oli tuossa pari viikkoa sairaalassa juoksemista ja hukkasin sinun numeron :/
Olen kahtena seuraavana lauantaina tulossa poriin päin keikalle joten voisin käydä soittimen hakemassa mikäli se vielä löytyy!"
 
Niin. Sitten kun näille kirjottaa mailia takasin, saa odottaa vastausta sen seuraavat kaksi viikkoa, ja yleensä sitä ei edes tule takaisin. Tässä vaiheessa kun saman tuotteen kohdalla kaksi erillistä henkilöä on tehnyt ns. Paskamaiset temput kertaalleen, ja oharit kerta toisensa jälkeen, en enään edes halua heille mitään myydä.
Aikuisilla ihmisillä pitäisi olla vastuunottokyky näissä asioissa, mutta se ei selvästikään ole mikään selviö soitinkaupoissa. Ei itselläni ole ainakaan aikaa ja mielenkiintoa koittaa selvittää epämääräisten kauppakumppanien ajatustenjuoksua, etenkin kun kyseessä on erikseen eritelty: Nouto, testaus ja Käteinen
 
Eilen sain sentäs tekstiviestin kello yhden aikaan yöllä missä kyseltiin soittimesta, ja halusta tulla testaamaan sitä huomenna. Tässä vaiheessa sanoin jo:" ollaan yhteyksissä, ja katsellaan tarkemmin kun palaan lomalta". Eli tämänkin suhteen on pitänyt tarkkaivaisuutta opetella, sillä huijarit ei toki ole se ainut paha kategoria mihkä näitä ko sankareita voi lokeroida.
 
Itse ostajana koen että minulla on se vastuu maksaa tuote, kuin myös tarpeen tullen se noutaa. Siinä vaiheessa kun sanon:" Minä ostan tämän", niin kaupat on jo lukittu. Siinä vaiheessa kun kauppoja aletaankin perua, on kyseessä mielestäni myös jonkinkaltainen "vedätys" jota en itse ainakaan katso hyvällä. Kerran antaa ostajalle anteeksi, mutta ei toista kertaa. Hommatkoon syntikkansa muualta, ja vaikka osamaksulla :)
 
pekka montin
19.07.2011 16:41:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja yksi varmin tapahan on varmistua toisesta osapuolesta, on puh.numero ja että sen voi tarkistaa. Myös facebook on yksi väylä. Mutta, eihän noi vielä mitään kerro. Onhan Riku Länsmansillakin Facebookissa profiili, tyhmä kun on.
 
Mä olen elänyt aina itse siinä käsityksessä että kun kaupat tehdään, tehdään n. 1 viikon sisällä sopimuksesta, ellei erikseen sovita tai varata tuotetta.
Huijareillahan on polttava rahantarve ja ne haluavat sen heti tililleen, eikä hoittaa kauppoja noutona. Se on aina varmin tapa saada huijari kiinni.
Kyselijät ja muut urpot tunnistaa sillä että kirjoittavat epämääräisiä viestejä keskellä yötä ja sovitaan ympäripyöreesti jotain kaupoista, ja sitten kun pitäisi toimia, feidataan tai sanotaan:" Joo, katoaan tossa viikon parin päästä etc etc..."
Niinpä niin.
 
eikun
22.07.2011 15:07:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Turvalasku kun ostaa.
https://turvalasku.fi/kutsu/
 
JPQ
24.07.2011 06:24:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Komppaan täysin. 100%
 
Noutona tai rahat tilille etukäteen. Hyviä kauppoja on näin syntynyt, aina.
Eilen itseasiassa tuli ekan kerran syntikka postissa(moduli), mutta senkin maksoin etukäteen jotta rahat ensin näkyi hänen tilillään.
Myyjänä oli henkilö johon tiesin pystyväni luottamaan.
 
Ostin Rolandin Soundcanvas 880. Mieletön vekotin. Sauneista kyllä irtoaa yhtä jos sun toista. Köyhdyin 100 euroa, eli halvat ja kannattavat kaupat.

 
kuuntelin tässä just demoja (synthmanian) ja totean todellakin että inhottaa ihmiset jotka suhtautuu sound canvaseihin kilteisesti jopa sc-55 mallin trumpetti kun joskus kuuntelin sitäkin on parempi kun eräiden kalliimpien synien jota olen kuullut. klaiken kaikkiaan nuo ja eräät muut asiat sanoo että suosikkini raudassa on työasemapuolella Roland ja Kurzweil. Sanoisin varmaan jos puhdasta rautastudiota kyhäisin noilta laatu vehje ja pari VAta olisi mun rautastudio toteutus. ehkä Alesiksen quadrasynthillä höystäen...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
24.07.2011 06:26:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eikun: Turvalasku kun ostaa.
https://turvalasku.fi/kutsu/

 
Hieno palvelu. Ajatuksena näin aamulla ajatlelen...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
pekka montin
24.07.2011 23:18:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: kuuntelin tässä just demoja (synthmanian) ja totean todellakin että inhottaa ihmiset jotka suhtautuu sound canvaseihin kilteisesti jopa sc-55 mallin trumpetti kun joskus kuuntelin sitäkin on parempi kun eräiden kalliimpien synien jota olen kuullut. klaiken kaikkiaan nuo ja eräät muut asiat sanoo että suosikkini raudassa on työasemapuolella Roland ja Kurzweil. Sanoisin varmaan jos puhdasta rautastudiota kyhäisin noilta laatu vehje ja pari VAta olisi mun rautastudio toteutus. ehkä Alesiksen quadrasynthillä höystäen...
 
Jep. Yllätti itseni täysin. Onhan nuo Roladin 90-luvun lopun modulit jo ihan päteviä kapistuksia. Hyvin kestäneet ajassa, ja saundit alkaa olemaan sielä jo sen verta kehittyneitä että pystyvät kisaamaan pitkälle 80-luvun saundimaailmassa kuin myös nykypäivän saundimaailmassa. Moneen juttuun toimivat.
 
Itselleni tuli Yamaha Cs2X kohdalla täytenä yllätyksenä urkumallinnukset.
Aivan huippuja. Se on ainut syy arpeggiatorin lisäksi miksi synan pidän, vaikka koskettimet siinä onkin soittimen ehdottomasti huonoin puoli.
 
JPQ
25.07.2011 01:26:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Jep. Yllätti itseni täysin. Onhan nuo Roladin 90-luvun lopun modulit jo ihan päteviä kapistuksia. Hyvin kestäneet ajassa, ja saundit alkaa olemaan sielä jo sen verta kehittyneitä että pystyvät kisaamaan pitkälle 80-luvun saundimaailmassa kuin myös nykypäivän saundimaailmassa. Moneen juttuun toimivat.
 
Itselleni tuli Yamaha Cs2X kohdalla täytenä yllätyksenä urkumallinnukset.
Aivan huippuja. Se on ainut syy arpeggiatorin lisäksi miksi synan pidän, vaikka koskettimet siinä onkin soittimen ehdottomasti huonoin puoli.

 
Joo ja löysin padejakin ainakin cs1x mallista josta pidän kuten jousiakin. ja 90luvun moduulit yleensäkkin noh ekatkin siis omalla tavalla tosi laatua.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
teroyk
27.07.2011 19:53:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eikun: Turvalasku kun ostaa.
https://turvalasku.fi/kutsu/

 
Ihan kiva idea, mutta mikä tässä on parempaa postiennakkoon avaamisoikeudella?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «