Epämuusikko 14.06.2011 14:34:43 | |
---|
Pojuttelu mainittu. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
EP 14.06.2011 15:59:02 | |
---|
|
Epämuusikko 14.06.2011 17:30:55 | |
---|
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
EP 14.06.2011 18:10:20 | |
---|
Epämuusikko: Sinun kanssasi en keskustele enää. Kiitos! : ) |
manjaana 14.06.2011 22:02:24 | |
---|
Mikään ei ole täällä näemmä muuttunut... o.O Luulo on kamala tauti, vai mitä luulet? |
Vongoethe 14.06.2011 22:55:20 | |
---|
manjaana: Mikään ei ole täällä näemmä muuttunut... o.O Hyvät asiat pyssyy ja paranoo? |
isojussi 18.06.2011 19:05:12 | |
---|
pava: Jotenkin kun katselee noita kesätanssi ohjelmia ja rokki-konsertteja, niin lähes teini-poika bändit soittaa kuuskyt vuotiaille huttua puhtaasti rahasta ja esiintyminen on huonoa teatteria... Tiä häntä tosta huonosta teatterista, mutta hyvä vaan, että saadaan kehiin nuorempiakin humpanturskuttajia. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
isojussi 18.06.2011 19:10:24 | |
---|
artope: Varmaan niin, ja nyt sillä on helpompaa... Emmääoo keriinny - on ollu töitä. No, eilisen keikan jälestä alko juhannusloma - ei tars kun rummut soittaa/äänittää muutamaan biisiin, tehdä pari arria bb:lle ja miksata yhden soittokunnan levy. Jussin jälkeen taas jatketaan isommalla työmäärällä. Nooooo..... on munkin ollu ikävä teittiä..... ihan vähäsen.... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
artope 20.06.2011 09:43:57 | |
---|
isojussi: Emmääoo keriinny - on ollu töitä. No, eilisen keikan jälestä alko juhannusloma - ei tars kun rummut soittaa/äänittää muutamaan biisiin, tehdä pari arria bb:lle ja miksata yhden soittokunnan levy. Jussin jälkeen taas jatketaan isommalla työmäärällä. Nooooo..... on munkin ollu ikävä teittiä..... ihan vähäsen.... Jep jep! Ihan mukava että oot täällä taas hämmentämässä! "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
nopsa 23.07.2011 12:45:25 | |
---|
Moi,pitkästä aikaa osallistun,ihan vaan kysyäkseni:mitä tarkoittaa teidän mielestä vanha liitto?Ennen skloddina tuntui hienolta jos joku "vanhan liiton" jäbä sattui kehumaan saundia tai proggista,mutta nää nyky-ajan "vanhan liiton" heebot kuullostavat enemmänkin katkeroituneilta puritaaneilta joiden on helpompi dissaa nuorempia(koska he eivät ole tehneet vielä miljoonaa keikkaa ja heillä korvat vaan eivät ole oikein päin päässä).Mä oon nähnyt näitä vanhan liiton jätkiä joo,hyvät jutut kyllä Olavi Virran hanuristista vaikkapa Jarno Sarjasen dokailuista,mutta sitten kun pitäisi alkaa tapahtumaan niin...En yleistä missään nimessä,kunnioitus on suuri näitä vanhempia muusikoita kohtaan,mutta paskanjauhamista en jaksa kuunnella" vanhan-sekä nuoren liiton" edustajilta.Vois tän ketjun aloittaja miettiä mitä tarkoittaa sanat "vanha liitto"jos se on tuollaista kyräilyä ja jupinaa en halua olla kyseisen liiton edustaja.Ennen kumminkin nuo sanat ainakin minulle merkitsivät jotain,mut eiks tää oo vähän sama homma ku toi Dannyn musiikki-neuvos jutska,sillä neuvos sanallakin oli ennen merkitystä... |
Timi 23.07.2011 19:53:31 | |
---|
nopsa: Moi,pitkästä aikaa osallistun,ihan vaan kysyäkseni:mitä tarkoittaa teidän mielestä vanha liitto?Ennen skloddina tuntui hienolta jos joku "vanhan liiton" jäbä sattui kehumaan saundia tai proggista,mutta nää nyky-ajan "vanhan liiton" heebot kuullostavat enemmänkin katkeroituneilta puritaaneilta joiden on helpompi dissaa nuorempia(koska he eivät ole tehneet vielä miljoonaa keikkaa ja heillä korvat vaan eivät ole oikein päin päässä).Mä oon nähnyt näitä vanhan liiton jätkiä joo,hyvät jutut kyllä Olavi Virran hanuristista vaikkapa Jarno Sarjasen dokailuista,mutta sitten kun pitäisi alkaa tapahtumaan niin...En yleistä missään nimessä,kunnioitus on suuri näitä vanhempia muusikoita kohtaan,mutta paskanjauhamista en jaksa kuunnella" vanhan-sekä nuoren liiton" edustajilta.Vois tän ketjun aloittaja miettiä mitä tarkoittaa sanat "vanha liitto"jos se on tuollaista kyräilyä ja jupinaa en halua olla kyseisen liiton edustaja.Ennen kumminkin nuo sanat ainakin minulle merkitsivät jotain,mut eiks tää oo vähän sama homma ku toi Dannyn musiikki-neuvos jutska,sillä neuvos sanallakin oli ennen merkitystä... Heipsan!Mä luin juttusi ja koitin miettiä.Että en sortuisi vähättelemään.Muka kokemattomatonta soittajapolvea.Pois se meistäMe vanhat pierut.Piehtaroidaan vanhoissa keikkafiiliksissä.Kuka on saanut olla sen ja sen kanssa lauteilla.Kummiskin.Näiden vuosien saatossa.Nuo "vanhanliiton"muusikot.ovat törmänneet usein yllättäviin tilanteisiin.Joita ei ehkä oppikirjoista löydy.Nuoret muusikot alkaa olla melkoisen taitavia.ja heillä on hyvä ote soittamiseenMutta vain ja ainoastaan.Kokemus auttaa.Ja sitä saa vain keikalla.Ehkä "Vanhojen Pierujen "kanssa?Minä kunnioitan noita Lasanen,Lind,Eric.Linnavalli sun muut taiturit.Aika kulkee ja uudet mestarit nousee lauteille.En malta olla lisäämättä.Joskus komppi ei osunut kohilleen säestyksessä.Vaikka Adlonissa.Marionin keikalla.Jelppi tuli heti.Skulaa noin!Ja jos tuli "Hartialukko!Vaihdettiin rumpalia.Ei kaikkea voi haldata. Vaikea.Mutta varma! |
isojussi 24.07.2011 04:30:39 | |
---|
nopsa: ...kuullostavat... Eli olet ollut tekemisissä aaveiden kanssa? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Timi:...Lind,Eric... Erki on IMHO Suomen hienoin muusikko. Loistava persoona ja äärimmöisen taitava ammattimies. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Ukko 24.07.2011 13:09:24 | |
---|
nopsa: Moi,pitkästä aikaa osallistun,ihan vaan kysyäkseni:mitä tarkoittaa teidän mielestä vanha liitto? Asiassa olematta sen kummemmin asiaosainen olettaisin että jokaiselle alle kolmekymppiselle yli viisikymppinen alalta kuin alalta leipänsä ikänsä hankkinut on "vanhan liiton" konkari. COVS jäsen nro 6 |
rintapek 24.07.2011 14:59:45 | |
---|
Ukko: Asiassa olematta sen kummemmin asiaosainen olettaisin että jokaiselle alle kolmekymppiselle yli viisikymppinen alalta kuin alalta leipänsä ikänsä hankkinut on "vanhan liiton" konkari. Ehkä tai ehkä ei. Jos kysytään mitä toi vanha liitto tarkoittaa, ni minust se tarkoittaa vinyylejä, analogi- ja etenkin putkivehkeitä, sekä painavaa mustaa patarautaa. Ei digiä, softaa tai mallintavia. Lisäksi se tarkoittaa asioiden tekotapaa ennen kännyköitä, internettiä, kaapeliteeveetä ja musavideoita. Miten bändejä perustettiin, kun iskelmä/poppi/rokkisoittoon ei ollut muuta koulutusmahdollisuutta kuin itseopiskelu? Ja soittokaverit piti löytää melko läheltä kaveripiiriä. Ei se kaikki mitä ennen tehtiin ole ollut hyvää, mutta se mikä aikanaan ylitti julkaisukynnyksen ja on kestänyt ajan hammasta on sitä. Et ei tuo minust sinänsä ole ikäkysymys, paitsi jos on syntynyt näppäimistö edellä, niin voipi olla hankala mieltää miten ja miksi asioita on tehty. One kind of music only - the good kind |
Prophet 24.07.2011 15:02:45 | |
---|
rintapek: Ehkä tai ehkä ei. Jos kysytään mitä toi vanha liitto tarkoittaa, ni minust se tarkoittaa vinyylejä, analogi- ja etenkin putkivehkeitä, sekä painavaa mustaa patarautaa. Ei digiä, softaa tai mallintavia. Syntesoijia ajalta ennen Yamaha DX7:aa. |
Musiikkia korville 24.07.2011 15:07:17 | |
---|
rintapek: Ehkä tai ehkä ei. Jos kysytään mitä toi vanha liitto tarkoittaa, ni minust se tarkoittaa vinyylejä, analogi- ja etenkin putkivehkeitä, sekä painavaa mustaa patarautaa. Ei digiä, softaa tai mallintavia. Lisäksi se tarkoittaa asioiden tekotapaa ennen kännyköitä, internettiä, kaapeliteeveetä ja musavideoita. Miten bändejä perustettiin, kun iskelmä/poppi/rokkisoittoon ei ollut muuta koulutusmahdollisuutta kuin itseopiskelu? Ja soittokaverit piti löytää melko läheltä kaveripiiriä. Ei se kaikki mitä ennen tehtiin ole ollut hyvää, mutta se mikä aikanaan ylitti julkaisukynnyksen ja on kestänyt ajan hammasta on sitä. Et ei tuo minust sinänsä ole ikäkysymys, paitsi jos on syntynyt näppäimistö edellä, niin voipi olla hankala mieltää miten ja miksi asioita on tehty. No, mietipä omaa ikääs ja tuota argumenttias. Hmmm.. Ehkä se sittenkin on ikäkysymys. Oon samaa mieltä kuin ukko. Tosin oon nyt ilmeisesti väliinputoajaiässä, koska oon siinä välillä 30-50, mutta enpä kai jää mistään paitsi, kun en oo kys termiä koskaan käyttänyt. :) By: MK |
pte57 24.07.2011 16:40:02 | |
---|
Prophet: Syntesoijia ajalta ennen Yamaha DX7:aa. Joo, mulla oli Yamahan SK-30 ja se olikin sellainen vanha liitto että sai toinen käsi olla viritysnupilla soittaessa. No, itse en piittaa vanhoista enkä uusista liitoista, soitto ja tyyli ratkaisee. Olen ollut huomaavinani, että "vanha liitto"-nimitystä viljelevät enemmän musiikin liepeillä oleilevat kuin varsinaiset muusikot. Tässäks mun piti olla hiljaa....? |
rintapek 24.07.2011 17:34:17 | |
---|
Musiikkia korville: No, mietipä omaa ikääs ja tuota argumenttias. Hmmm.. Ehkä se sittenkin on ikäkysymys. No mä olen tällä hetkellä tasan 44 vuotta nuori. Olen pahainen harrastehumppaaja, mut mä tiedän useitakin bändejä, mis mallintavat ja muovikuoripurkit ny vaan yksselitteisesti ei kuulu juttuun. Osa mua vanhempia ja osa huomattavastikin nuorempia. Sitäpaitti toi ny oli vaan mun mielipide siitä, mitä "vanha liitto" mahtais tarkoittaa. Ei se o mikään absoluuttinen totuus. One kind of music only - the good kind |
Musiikkia korville 24.07.2011 17:46:56 | |
---|
rintapek: No mä olen tällä hetkellä tasan 44 vuotta nuori. Olen pahainen harrastehumppaaja, mut mä tiedän useitakin bändejä, mis mallintavat ja muovikuoripurkit ny vaan yksselitteisesti ei kuulu juttuun. Osa mua vanhempia ja osa huomattavastikin nuorempia. Sitäpaitti toi ny oli vaan mun mielipide siitä, mitä "vanha liitto" mahtais tarkoittaa. Ei se o mikään absoluuttinen totuus. Jep. En sun ikää tiennyt, eikä se ollut mun pointti. No hard feelings.. Pointtini oli lähinnä se, että ehkä tuolla vanhalla liitolla tarkoitetaan jtn toista ikäpolvea (kuten sun argumentissa tietyllä tapaa siitä miten asiat on tehty) ja lähinnä sillon kun ollaan vielä vähän nuorempia. Jos esim 60v kaveri käyttää termiä, niin se puhuu todennäköisesti jostain, joka oli joskus aiemmin, kun hän oli vielä nuorempi. Ite näen sen ikänä ja sen tuomana kokemuksena ja knowhowna. Oon silti samaa mieltä, että näähän on vaan mielipiteitä. By: MK |