Phil 12.07.2011 12:50:46 | |
---|
|
VeKrio 21.07.2011 01:50:19 | |
---|
Lunastamo on harjoitellut ja julkaissut pari rallia eetteriin. Tyylinä on poppiksesti punkahtavaa metallirokkia. Jos mikitykset ynnämuut kiinnostaa, niin olen jorissut aiheesta tännekin palstalle, notta hakua vaan käyttämään! Malliainesta on kaunis nuoren miehen tilitys. Gospel-allergiset vihanevat Meidät haetaan pois -biisiä. Esimerkiksi tosta -> www.soundcloud.com/lunastamo tai www.myspce.com/lunastamo Saa kommentoida ja ottaa kantaa tietty varsinkin rumpupuoleen! Yksi ainokainen filli on copypastetettu (mutta mikä?), kaikki muu on ihan luomua, which I like. Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D |
Cimble 22.07.2011 11:27:30 | |
---|
VeKrio: Lunastamo on harjoitellut ja julkaissut pari rallia eetteriin. Esimerkiksi tosta -> www.soundcloud.com/lunastamo tai www.myspce.com/lunastamo Melko peruskauraa ilman koruja. Ei siinä mitään, kyllä kulkee. Ehkä laulaja on liian selkee ja tavallinen. Pitäs minusta olla vähän persoonaa tai tulkintaa. Antees kaikille. :) Yksi ainokainen filli on copypastetettu, kaikki muu on ihan luomua Niihän se hiihtoporukkakin sanoi ensin vain Isometsän jäätyä kiinni... ;) Suklaapallo ei ole välttämättä geishakuula. |
Kefiiri 22.07.2011 13:38:15 | |
---|
Cimble: Ehkä laulaja on liian selkee ja tavallinen. Pitäs minusta olla vähän persoonaa tai tulkintaa. Antees kaikille. :) Mun mielestä on virkistävää vaihteeksi kuulla suomenkielistä laulajaa joka ei kuulosta pula-ajan Ismo Alangolta ja joka artikuloi selkeästi. Mieluummin tuommoinen luonnollinen ääni kuin teennäinen "persoonallisuus". |
VeKrio 22.07.2011 14:06:16 | |
---|
Kiitos Cimble ja Kefiiri! Hyvät kommentit ja asiaa. Laulaja on vasta vuoden päivät ajatellut olevansa lualaja kitaroinnin lisäksi. Suretti kun äänityspäivinä jätkä oli jossain räkätaudissa ja noi on vain sellaisia 8+ vetoja. Laulutyyli jakaa voimakkaasti mielipiteet. Musta laulaja ettii vielä omaa saundia ja stailiaan, mutta suunta on hyvä. Epo-pussit on oikeasti kaluttu. :D Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D |
Cimble 22.07.2011 15:38:43 (muokattu 22.07.2011 16:09:56) | |
---|
Kefiiri: Mun mielestä on virkistävää vaihteeksi kuulla suomenkielistä laulajaa joka ei kuulosta pula-ajan Ismo Alangolta ja joka artikuloi selkeästi. Mieluummin tuommoinen luonnollinen ääni kuin teennäinen "persoonallisuus". Miksi teennäinen? Teennäinen ei tarvitse olla, eikä tämä kyseinen onneksi olekaan. VeKrio: mutta suunta on hyvä. Totta, ja lähtötaso on hyvä. Mut ei tarvitse olla pula-Ismo ollakseen persoonallinen tai vastaavasti jotenkin karismaattinen. Ettei nyt tule väärää kuvaa, niin varmistan ko. näytteen laulajan olevan ihan toimiva laulaja, kuten myös tuo musakin sanoineen. Olen vaan siinä mielessä vaativa, enkä kai ole ihan väärässäkään vaatiessani esityskokonaisuuksilta myös karismaa, asennetta, tulkintaa, eläytymistä tai sitä persoonallisuutta. Enkä tarkoita, että se pitäis jotenkin vetää överiksi. Mutta se on aina tehokkaampaa tai vaikuttavampaa, suuntaan jos toiseen. ;) Tavallisen tasainen on liian tavallista, vaikka siinä ei olekaan vikaa. Ja jos nyt puhutaan vaikkapa laulusta, se voi olla vaikuttavaa ollessaan ihan tavallista ja tasaista perusääntä, jos siinä tai musiikkikokonaisuudessa on riittävästi muuta jujua. Sen pitää olla useimmiten kiehtovaa tai lämmintä. Tai vihaista, seksikästä, oivaltavaa, avaavaa, tai mitä vaan. Vaikka en väitä, että tuosta näytteestä puuttui kaikki tuo. Esmeks Absoluuttisen Nollapisteen Liimatta on nenä-äänelläänkin ihan tavallisen kuuloinen läpivetäjä, mutta se vaan jotenkin silti on jakavan persoonallinen ja jotenkin tuntuu ymmärtävän niin perusteellisesti ja tulkitsevan oivasti sitä mitä laulaa. Se soljuu täysin siihen musiikkiin. Ja onhan se oikeastaan persoonallisen tunnistettava ääni, vaikka ei mikään laulaja olekaan. Ja Samuli Putro on kans lahjakas esimerkki sellaisesta esittämänsä aineiston taiteellisesta ymmärtämisestä, luovuudesta, tulkinnasta ja herkkyydestä, vaikka ei sekään mikään laulaja ole. Ja Marko Annala ja AW Yrjänä. No mut, ne ovat ehkä siksikin menestyneitä ja on turhaa ottaa niitä tähän verrattavaksi. Mut siis esimerkkinä vähän persoonasta ja karismasta, vaikkei kyse ole mistään taitavasta ja teknisyydellään huikaisevasta laulamisesta, vaan tavallisen kuuloisesta sanojen vetelystä. Innolla odotan, että mulla tulis jotain julkaistavaa tänne. Saisinpahan itsekin samalla mitalla takaisin tavallisuuteni ja tylsyyteni kanssa, minä vanha dieselvetoinen junttarumpali. :) Suklaapallo ei ole välttämättä geishakuula. |
Kefiiri 23.07.2011 07:49:58 (muokattu 23.07.2011 07:52:09) | |
---|
Cimble: Miksi teennäinen? Teennäinen ei tarvitse olla... No juu... olen vaan yliherkkä kaikenlaiselle mukarankkuudelle ja näennäiscooliudelle. Liimatta onkin mainio tulkitsija. Ei minulla ole mitään karismaattisia laulajia vastaan. Tuosta Malliainesta -kappaleen loppupuolesta tuli mieleen, että ainoa biisi jossa lallatus oikeasti toimii, on Iggy Popin The Passenger =P Mutta kuten jo sanottiinkin, Lunastamon laulajalla on tyyli vielä hioutumisvaiheessa. Tulkinnallista syvyyttä ja nyansseja tulee jatkossa varmasti lisää. Noin selkeä artikulaatio ja äijämörinän, teinisössötyksen ja urbaanivetelysmaneerien välttäminen on minusta jo sinänsä ilahduttavan persoonallinen lähestymiskulma rokkihommaan! |
passe 23.07.2011 08:47:30 | |
---|
Lunastamo herättää näköjään tunteita ja tuoksuja. Sehän on hyvä merkki. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
Phil: No tässä olisi treenipätkä yhdestä mulle hankalasta kompista. Kamerana toimi Zoom Q3HD jos joku harkitsee semmoisen hankkimista. http://www.youtube.com/watch?v=VdrxcxJtQjM&f Hyvältä kuullostaa, soitto ja tuo snare. Brady myös? Onpas mennyt jotenkin itseltä tuo biisi ja komppi täysin ohi. Tuohon voisi ihan syventyä. Aavistelen, että ghostien kanssa saa painia hetkisen.. Rough'n tough. Tä? |
Phil 23.07.2011 10:59:13 | |
---|
Kiitokset kommentista! Virveli on Brady 14x6,5 Spotted Gum ja kyllähän tuo komppi on ainakin mulle edelleen haastava (niinkuin huomasit :) |
Viina 23.07.2011 19:59:09 | |
---|
|
Bobana 23.07.2011 20:17:36 | |
---|
Ai nyvvai??! |
Kailis 24.07.2011 13:52:19 | |
---|
Kyse oli live demosta käsittääkseni. Vaikka nyt tomit ei jytisseetkään tuomiopasuunoiden lailla oli soundit varsin mallikkaat ja varmasti auttaa lopputulos lopullisen levyn hahmottamisessa. Ei mun ominta musaa mutta varsin jees taitaa olla genressänsä. LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne. |
Velli 24.07.2011 17:57:48 | |
---|
Bobana: Rouhiata menoahan tuo mutta toivottavasti lopullisella äänitteellä kuuluu paremmin esim. rumpu fillit koska tossa ainakin jäivät aivan jalkoihin. Aika vajukkia oli saundit tossa clipissä. Tuossa ei mun nähdäkseni ollut edes mikitetty tomeja. Mun mielestä oli soundiensa puolesta todella hyvän kuuloista livedemoa. Etenkin virvelisoundista olen yllättynyt mikäli se todella oli pelkästään SM57:lla tehty. |
Bobana 24.07.2011 20:20:25 | |
---|
Velli: Tuossa ei mun nähdäkseni ollut edes mikitetty tomeja. Mun mielestä oli soundiensa puolesta todella hyvän kuuloista livedemoa. Etenkin virvelisoundista olen yllättynyt mikäli se todella oli pelkästään SM57:lla tehty. Jahha.... Nojoo, en kyllä katsonut että oliko imureita tomeissa. Siinä tapauksessa ymmärrettävää noi saundit ja varsin kelvolliset siinä valossa. Ai nyvvai??! |
Viina 25.07.2011 00:20:37 | |
---|
Jesh tomareita ei ollu mikitetty.. ainuastaan basari virppa ja parit overit |
ferodoz 26.07.2011 00:42:13 | |
---|
...paitsi että miltäköhän Larsista tuntuu kun se ihan varmaan tietää että kaikki jazz- ym. taiteilijat (insinöörejä unohtamatta) ei pidä sitä minään? Varmaan nauraa koko matkan pankkiin |
jazzmies 26.07.2011 11:55:18 | |
---|
Ei hääppöistä harjoittelua, mutta saan soittaa ylihuomenna avoimen rumpusoolon ihan livenä ehkäpä ensimmäistä kertaa elämässäni http://www.youtube.com/watch?v=uPZglYPuQsc Sittenpä sen näkee, kantavatko nuo ideat livenä. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
Eternalbeginner 26.07.2011 13:52:54 | |
---|
Muutama rumpuklippi, huonolla kuvanlaadulla, mutta kerrankin äänipuoli toimii. Tosin kuva ja ääni eivät ole ihan(lähellekkään)synkassa, mutta en minä mikään videonkäsittelyn ammattilainen olekkaan. Kivaa oli. Polkimina toimii Milleniumit, jos jotakuta kiinnostaa. Tuskimpa. Kuunnelkaa ihmeessä, jos haluatte tuhlata elämäänne reilun kahden minuutin edestä http://www.youtube.com/watch?v=u5dhOapHi8Y |
hollmi-5 26.07.2011 15:10:50 | |
---|
jazzmies: Ei hääppöistä harjoittelua, mutta saan soittaa ylihuomenna avoimen rumpusoolon ihan livenä ehkäpä ensimmäistä kertaa elämässäni http://www.youtube.com/watch?v=uPZglYPuQsc Sittenpä sen näkee, kantavatko nuo ideat livenä. Hyvä! Välillä kuiulosti, kuin olisi koko neekerikylä ollut lauteilla ;) Soundit, piuhat ja kajarit. |