Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Settilistat
1
pa50
10.07.2011 15:09:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaista käytäntöä kukin suosii. Vedättekö keikat aina settilistojen mukaan. Vai elääkö setit illan mukana.
Itse on mietitty pelkkien biisiparien käyttöä. Olisi vain eri rytmilajit omassa kohdassaan mapissa ja sieltä tempastaan käypänen pari siihen kohti iltaa.
Loppuisi ainainen nuottien etsiskely jos yleisö toivoo tai suosii nopeeta tai hidasta ym
Onko kellään kokemusta asiasta.
Olisi helppoa jos osaisi hatusta vetästä kaikki biisit, mutta kun ei osaa niin ei osaa..
 
Mies,Korg ja kitara
EP
10.07.2011 16:10:24 (muokattu 10.07.2011 16:13:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pa50: Minkälaista käytäntöä kukin suosii. Vedättekö keikat aina settilistojen mukaan. Vai elääkö setit illan mukana.
Itse on mietitty pelkkien biisiparien käyttöä. Olisi vain eri rytmilajit omassa kohdassaan mapissa ja sieltä tempastaan käypänen pari siihen kohti iltaa.
Loppuisi ainainen nuottien etsiskely jos yleisö toivoo tai suosii nopeeta tai hidasta ym
Onko kellään kokemusta asiasta.
Olisi helppoa jos osaisi hatusta vetästä kaikki biisit, mutta kun ei osaa niin ei osaa..

 
Mun mielestä settilista on aina hyvä olla, sellasena runkona, mistä voi sitten tarpeen tullen "lipsua", tai alottaa mistä kohtaa hyvänsä.
Parit on hyvä olla sen takii et ei tarvii sitä toista sitten alkaa etsiä..
 
Onhan se kiva tietää mitä seuraavaksi on tulossa niin voi keskittyä olennaiseen ..eli itsensä hauskuuttamiseen lauteilla! Heheeee! :D
 
E: ja aina kantsii tietenkin välttää lappujen lukua jos mahtollista, tuuraajia varten hyvät olemassa ..ja itellekin riippuu sov. ja miten tuttu biisi on.
 
pte57
10.07.2011 16:30:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pa50: Minkälaista käytäntöä kukin suosii. Vedättekö keikat aina settilistojen mukaan. Vai elääkö setit illan mukana.
Itse on mietitty pelkkien biisiparien käyttöä. Olisi vain eri rytmilajit omassa kohdassaan mapissa ja sieltä tempastaan käypänen pari siihen kohti iltaa.
Loppuisi ainainen nuottien etsiskely jos yleisö toivoo tai suosii nopeeta tai hidasta ym
Onko kellään kokemusta asiasta.
Olisi helppoa jos osaisi hatusta vetästä kaikki biisit, mutta kun ei osaa niin ei osaa..

 
Jonniinmoiset listat on aina tehty jotta niistä voi poiketa. Onhan noita poikkeuksia tehty varsinkin yksityiskemuissa.
Hatusta soitto kitaralla on helpompaa (tai se tuntuu siltä kun 35 vuotta takana) kuin esim. kiippareilla (niitäkin on rähmitty) ja onhan se vapaamman näköistäkin, mutta jos joissain "välisävellajin" (Eb, Ab ja muut ei-rock-sävellajit) biiseissä on niin pekreleen paljon sointuja ja modulaatiota ja herra ties mitä iskua välissä niin pakkohan joku kartta on olla ettei vallan ojaan suistu. Soolot koetan vetää lätsästä, niitähän sitten enempi harjoitteleekin.
 
Tässäks mun piti olla hiljaa....?
isojussi
10.07.2011 20:10:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reilut 30 vuotta kun on pääasiassa yksityistilaisuuksia rääpiny, niin on oppinu sen, ettei mitään valmiita settejä voi tehdä. Aikoinaan kun vedin 01/w:an gorbuchow:lla niin oli helpompaa mennä valmiita settejä ja sit pitkin hampain poiketa jos joku vonkas tai ehdottomasti muute siltä näytti.
 
Nykyään kappaleparit on fundeerattuna ja se, millä alotetaan - loput yleisön ja oma fiiliksen mukaan.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
rintapek
10.07.2011 20:19:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pte57: Jonniinmoiset listat on aina tehty jotta niistä voi poiketa.
 
Komppia. Aina on settilistat tehty ja mahdolliset laput sen mukaan laitettu. Mut en mä muista ensimmäistäkään keikkaa, mikä ois menny just listan mukaan.
 
On muuten huamattavasti helpompaa heittää hatusta listan sivusta, kuin ryhtyä säveltämään niit biisejä lauteilla. Ööh... mitähän vedettäis seuraavaksi ... eiku...
Lapussa lukee, et seuraavaksi tuleepi toi, ni se alkaa, ennenko edellisen mahtavat aplodit päättyy.
Marssijärjestys on hyvä olla olemassa.
 
One kind of music only - the good kind
Tankero
10.07.2011 20:38:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jytäkeikalla tiukka settilista ja humpalla paikan ja tilanteen mukaan, ilman mitään listoja.
 
Humppajyrä
baron
10.07.2011 23:45:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Normaali humppakeikalla etukäteen laitettu settilista joka vuosien kokemuksella myös toimii.
Mutta: Se ei ole kiveen hakattu, jos jostain syystä ei toimisikaan, muutetaan.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
ÄM
11.07.2011 09:48:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä on silleen, että on tavallaan joka settiä kohti aina reilun parikymmentä biisiä, pareittain ja järkässä. Siitä voi sit hyppelehtiä yli sen mukaan mitä tilanne vaatii. Mutta siis mappia vaan eteenpäin käytännössä.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
pa50
11.07.2011 18:07:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄM: Meillä on silleen, että on tavallaan joka settiä kohti aina reilun parikymmentä biisiä, pareittain ja järkässä. Siitä voi sit hyppelehtiä yli sen mukaan mitä tilanne vaatii. Mutta siis mappia vaan eteenpäin käytännössä.
 
Tuohan onkin hyvä vinkki. Siihen mahtuu aina 3-4 paria hätävaraksi.Kerrassaan mainio idea!!!
 
Mies,Korg ja kitara
rintapek
11.07.2011 19:18:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄM: Meillä on silleen, että on tavallaan joka settiä kohti aina reilun parikymmentä biisiä, pareittain ja järkässä. Siitä voi sit hyppelehtiä yli sen mukaan mitä tilanne vaatii. Mutta siis mappia vaan eteenpäin käytännössä.
 
Tohon mä olen stressiklubia koittanu puhua, mut syystä jota mä en ymmärrä ajatus vaan ei me läpi. Minustkin aina vaan ois helpompi skipata biisi tai kaks, kun ryhtyä keksimään listan ulkopuoleta. Muut vaan on enempi "tiukan linjan" kannattajia, mut poikkeuksetta joka keikalla käytäntö sanoo toisin.
 
One kind of music only - the good kind
Timi
11.07.2011 20:59:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pa50: Minkälaista käytäntöä kukin suosii. Vedättekö keikat aina settilistojen mukaan. Vai elääkö setit illan mukana.
Itse on mietitty pelkkien biisiparien käyttöä. Olisi vain eri rytmilajit omassa kohdassaan mapissa ja sieltä tempastaan käypänen pari siihen kohti iltaa.
Loppuisi ainainen nuottien etsiskely jos yleisö toivoo tai suosii nopeeta tai hidasta ym
Onko kellään kokemusta asiasta.
Olisi helppoa jos osaisi hatusta vetästä kaikki biisit, mutta kun ei osaa niin ei osaa..

 
Meillä menee silleen,jotta mä tarkkailen tilannetta ja sanon seuraavan biisin.Joko kaikki muistaa,tai hetken plarataan mappia.Jos joku äkittää valintaani.Marttyyrinä hymyilen yleisölle ja suupielestä sinkoan bändille.Keksi parempi!Äkkiä,aika kuluu!Hopi,hopi!Demokratia toimii bändissä.Kun jollain on suitset handussa.Ei sen puoleen.Saanut tuurata ryhmää settilistan perusteella.Hiton kliffaa ko ei tarvi miettiä.Mitä seuraavaksi?Joskus voi poimia ennakkoon sieltä biisit.Joita ei osaa soittaa!
 
Vaikea.Mutta varma!
Musiikkia korville
21.07.2011 19:34:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Jytäkeikalla tiukka settilista ja humpalla paikan ja tilanteen mukaan, ilman mitään listoja.
 
Juurikin näin.
 
By: MK
baron
21.07.2011 23:02:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi:!Demokratia toimii bändissä.
 
Meillä toimii demokratia tauolla mutta kesken settiä valistunut diktatuuri!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
pa50
22.07.2011 09:06:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälainen kierto teillä on biiseissä. Vedättekö vuodesta toiseen samoilla seteillä vai tuleeko uutta viikottain.
 
Mies,Korg ja kitara
Ukko
22.07.2011 15:51:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pa50: Minkälainen kierto teillä on biiseissä. Vedättekö vuodesta toiseen samoilla seteillä vai tuleeko uutta viikottain.
 
Ainoa oikea settilista systeemi on sellainen että tietyn biisin alkaessa yleisö voi sen mukaan tarkistaa ovatko kellonsa oikeassa :/
 
COVS jäsen nro 6
mack the knife
22.07.2011 18:24:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Ainoa oikea settilista systeemi on sellainen että tietyn biisin alkaessa yleisö voi sen mukaan tarkistaa ovatko kellonsa oikeassa :/
 
Ei kun henkilökunta. Nehän siellä on aina kuuntelemassa.
 
COVS n:o 1.
Ukko
22.07.2011 18:32:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mack the knife: Ei kun henkilökunta. Nehän siellä on aina kuuntelemassa.
 
Aivan oikein. Sekoitin henkilökunnan ja kanta asiakkaat. Vaikka melkein yksi ja sama. Tulikko maanantaina Omenassa vastaan liukuportaissa iltapäivällä ? Oli äkkikatsomalta tutun näköinen olemus, taikka sitten hokasin väärin.
 
COVS jäsen nro 6
mack the knife
22.07.2011 19:58:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Aivan oikein. Sekoitin henkilökunnan ja kanta asiakkaat. Vaikka melkein yksi ja sama. Tulikko maanantaina Omenassa vastaan liukuportaissa iltapäivällä ? Oli äkkikatsomalta tutun näköinen olemus, taikka sitten hokasin väärin.
 
Voipa olla. Kyllä mä siellä harva se päivä pistäydyn.
 
COVS n:o 1.
Ukko
22.07.2011 22:06:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mack the knife: Voipa olla. Kyllä mä siellä harva se päivä pistäydyn.
 
Seuraavax kun huomaan niin huudan jo 50 metrin päästä että MACKI PERKELE !!!!!
 
COVS jäsen nro 6
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «