Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ensimmäistä bongo-settiä ostamassa?
1
Larmer
02.01.2009 00:38:15 (muokattu 02.01.2009 00:38:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isomman Thomann-tilauksen ohessa ajattelin ottaa kylkiäisenä ensimmäiset bongot.
 
Top sellereistä suosituimmaksi näyttäytyi seuraava:
http://www.thomann.de/fi/millenium_mb202h_wr_bongos.htm
 
Mitä mieltä kansa - enemmän suositeltavaa sijoittaa muutama kymppi laadukkaampaan? esim:
http://www.thomann.de/fi/headliner_hb100vsb_bongo_set.htm
 
Vai ajaako Milleniumin setti asiansa näin alkuun?
 
Myös muut vaihtoehdot ovat in.
 
Tattista
 
Hieman tanakka yksilö
Jorte Kariko
18.07.2011 13:48:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytetääs tätä...
 
No niin elikkä, elikkä. Olisin hankkimassa bongoja hintahaarukka nyt on siin jossain 200€ - 250€. Ihan ensimmäisiä lyömäsoittimia tähän talouteen siis, paitsi mitä nyt joskus kaverin rummuilla peruskomppia ja run to the hillsiä ym. kovasti yrittänyt ja huonolla menestyksellä siinä onnistunut, mutta kuitenkin jotain tässä jo zoomaillut kuten esim. yllätys, ylltäys Thomannin sivuilta. Meinl ja LP:n bongoja katsastellut.
 
Auttakees vähän ja valaiskaa millä vois niinkö ihan harrastella ja sitten sopis vähän niinkö kokeneemmallekkin, koska tarkoitus olis ihan opetella itse ja myös sais oma poikakin harjoitella jotain niillä, tosin poika nyt on 2 vuotias joten läpsimistähän se viel on, mutta kiinnostus rumpu touhuihin on kova ja nyt varsinkin bongoihin, kun niitä saa ihan kädellä läiskiä menemään :D
 
Tulevaisuudessa olis ihan tarkoitus käyttää bongoja omiin proggiksiin. Eli ihan nauhoitella joten sen takia en ihan muovisia haluaisi.
 
Räyh!
fox
18.07.2011 13:53:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rijkardo: Käytetääs tätä...
 
Meinl ja LP:n bongoja katsastellut.
 
Tulevaisuudessa olis ihan tarkoitus käyttää bongoja omiin proggiksiin. Eli ihan nauhoitella joten sen takia en ihan muovisia haluaisi.

 
Molemmat lie vallan käypäsiä.. Latin Percussionin "parempia" bongoja (vissiin nuo joita itekin katselit) joskus läpsytelleenä voin sanoo, että kyllä nuo LP:n kamat ihan toimii. Ei noihin hommiin tosiaan oikein järkevää ole mitään "matkamuistobongoja" hommata.
Itse valkkaisin nuo LP:t..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Jorte Kariko
18.07.2011 18:08:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Molemmat lie vallan käypäsiä.. Latin Percussionin "parempia" bongoja (vissiin nuo joita itekin katselit) joskus läpsytelleenä voin sanoo, että kyllä nuo LP:n kamat ihan toimii. Ei noihin hommiin tosiaan oikein järkevää ole mitään "matkamuistobongoja" hommata.
Itse valkkaisin nuo LP:t..

 
Ok, ok! eli ihan tuommoiset 200-250€ bongot on jo ihan laadukkaat? ihan sitten myöhemminkin? kun kehtaa jotain niillä äänittääkkin? kun mulla tosiaan ei ole minkäänlaista hajua näistä. Oon kyllä hirveesti yrittänyt etsiä tietoa, arvosteluja ym. Meinl ja LP bongoista. LP:t taitaa olla mihin taidan kallistua.
 
Muistan joskus teikäläisen kanssa bongoista jauhaneen, tosin silloin olin emännälle jotain "matkamuisto bongoja" hankkimassa. Nyt itse ja oma poikani ollaan kiinnostuttu Bongoista, tosin tuo poika nyt on kiinnostunut hirmuisesti rummuttamisesta. Ehkä sitten jossain vaiheessa oikein rummut, mutta näin aluksi riittää että saa vähän läimiä käsillänsä iskän bongoja ja jos kiinnostuu niin sitten kahtellaan jotain lätkittäviä pojallekkin. Itse taas haluan omiin akustisiin nauhoituksiin jossain vaiheessa laittaa sekaan bongoja.
 
Räyh!
BanZai88
19.07.2011 02:31:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rijkardo: Ok, ok! eli ihan tuommoiset 200-250€ bongot on jo ihan laadukkaat? ihan sitten myöhemminkin? kun kehtaa jotain niillä äänittääkkin? kun mulla tosiaan ei ole minkäänlaista hajua näistä. Oon kyllä hirveesti yrittänyt etsiä tietoa, arvosteluja ym. Meinl ja LP bongoista. LP:t taitaa olla mihin taidan kallistua.
 
Kyllä ne on jo ihan kunnon bongot. Kalleimmat mitä tuolta thomannilta löysin, niin maksoivat 300€.
 
LP:n halvin sarja on Aspire (80€), sen jälkeen tulee Matador (120€) ja ihan huippuluokkaa on sitten nuo Generation, Galaxy, Fiberglass ja kaikki muut signaturemallit (240€-300€). Eli kun tuollaisista keskiverroista bongoista hypätään sarja ylöspäin, niin hinta kaksinkertaistuu, mutta jos sulla on laittaa tuo 250€ bongoihin, niin sillä saa LP:lta parasta mitä niillä on tarjota. Tuossa hintaluokassa kyse on vain omista mieltymyksistä soundin, materiaalin, koon ja ulkonäön suhteen, laatu on varmasti hyvää.
 
Jorte Kariko
19.07.2011 10:23:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BanZai88: Kyllä ne on jo ihan kunnon bongot. Kalleimmat mitä tuolta thomannilta löysin, niin maksoivat 300€.
 
LP:n halvin sarja on Aspire (80€), sen jälkeen tulee Matador (120€) ja ihan huippuluokkaa on sitten nuo Generation, Galaxy, Fiberglass ja kaikki muut signaturemallit (240€-300€). Eli kun tuollaisista keskiverroista bongoista hypätään sarja ylöspäin, niin hinta kaksinkertaistuu, mutta jos sulla on laittaa tuo 250€ bongoihin, niin sillä saa LP:lta parasta mitä niillä on tarjota. Tuossa hintaluokassa kyse on vain omista mieltymyksistä soundin, materiaalin, koon ja ulkonäön suhteen, laatu on varmasti hyvää.

 
Kovin paljon kiitoksia tästä. Aika paljon selkeytyi nyt tuo mitä mikäkin on, kun ei ole mitään hajua näistä soittimista. Tästä on nyt hyvä jatkaa selkityi paljon!!! omia mieltymykisä nyt ei vielä liiemin ole, mutta aika näyttää.
 
Räyh!
Jorte Kariko
22.07.2011 17:18:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo elikkä, elikkä hieman tässä tarkemmalla silmällä zoomaillut specsejä ja jotain arvosteluja ja videoita katsellut ja tässä ovat ehdokkaat jotka selvisivät jatkoon
 
http://www.thomann.de/fi/lp_793x_galaxy_giovanni_bongo_set.htm
 
http://www.thomann.de/fi/meinl_wb500zfam_woodcraft_bongo.htm
 
Summa summarum. Eli taitavat olla ainakin Thomannin sivuilta kalleimmasta päästä olevat bongottimet, joten odotan että ovat laadukkaat ja näin ollen palvelevat sen mukaisesti. Suuremmin specseistä en itse osaa sanoa juur mittään, koska nämä ovat ihan ensimmäiset bongot tähän talouteen. Eli olen siinä toivossa, että mitä enemmän laitan rahaa niin sitä enemmän saan rahoilleni vastinetta. Pidän joo sen mielessä että silti voin mennä ihan mehtään tän asian suhteen ja kahtelin muitakin vaihtoehtoja, mutta ulkonäkö, materiaalit vaikuttivat nyt näihin kahteen päätökseen. Souneista nyt en hirveemmin osaa sanoa mitään, ehkä 10 vuoden päästä osaan jotain kertoa :D
 
Jotenkin tuo Galaxy setti kuumottaa... ulkonäön takia, muuta siihen en osaa sanoa.
 
Räyh!
Vallu-Veke
22.07.2011 19:19:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rijkardo:
 
Jotenkin tuo Galaxy setti kuumottaa... ulkonäön takia, muuta siihen en osaa sanoa.

 
Siitä vaan. Tekis mieli ostaa itselle myös, niin vois olkkarissa naputella samalla ku töllöä katselee.
Tässä vähän treenibiisiä :)
 
http://www.youtube.com/watch?v=2oyhlad64-s
 
Jorte Kariko
22.07.2011 19:48:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: Siitä vaan. Tekis mieli ostaa itselle myös, niin vois olkkarissa naputella samalla ku töllöä katselee.
Tässä vähän treenibiisiä :)
 
http://www.youtube.com/watch?v=2oyhlad64-s

 
Enköhän mä noihin Galaxeihin päädy. Elokuun alussa tosiaan olis tarkoitus ostella. Mä arvasin heti, että tuon reenibiisin takaa paljastuu Pacoa ja Pacon kavereita ja nimenomaan kyseinen videoa :D. Tuossa rupeaa ihteä korpemaan aika kiitettävästi, kö oon siirtynyt kokonaan akustiseen kitaraan ja sitten nyt viel tarkoitus hankkia bongot... joten kyl siin syö miestä rotanlailla ku kahtelee Pacoa kun se veivaa menemään nylonillansa ja Pacon kaverikin fiilistelee bongoilla vieressä ihan kiitettävällä tasolla. Noh, jos nyt alkuun ihan jotain "peruskomppia" lähti veivaamaan :D
 
Räyh!
Epämuusikko
25.07.2011 13:53:14 (muokattu 25.07.2011 21:50:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kannata tuijottaa merkkiä tai hintalappua vaan tyynesti kokeilla! Henkilökohtaisesti (olen maailman paskin bongisti) tuijotan bongoissa
 
-kalvojen paksuutta
-kalvojen paksuutta
-kalvojen paksuutta
 
sekä telineliitäntöjä, jos semmoinen tilanne tulee.
 
Niitä pitääkin tuijottaa useamman kerran jos pelkästään silmämääräisesti aikoo mitata. :P
 
:D:D Jag skrattar som fan!
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
markkuliini
25.07.2011 15:54:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko:
Henkilökohtaisesti (olen maailman paskin bongisti) tuijotan bongoissa
 
-kalvojen paksuutta
-kalvojen paksuutta
-kalvojen paksuutta

 
Niitä pitääkin tuijottaa useamman kerran jos pelkästään silmämääräisesti aikoo mitata. :P
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Jorte Kariko
13.08.2011 08:53:09 (muokattu 13.08.2011 08:53:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen pudottti kuriiri setä meitille Giovanni Bongot. Ainakin todella tyylikkään näköiset ja hyvän kuuloiset. Tosin mä nyt olen jäävi sanomaan mitkä bongot kuulostavat paremmilta kuin toiset. Itse todella tykkään niiden soundista ja poika oli ainakin ihan fiiliksessään kun sai niitä piästä. Vähän niitä tuossa yrittelin viritellä ihan oman mieltymyksen mukaan ja tänään vien ne rumpalis kaverilleni näytille ja säädetään niitä jos tarvitaan. Ja kyllä nuo kalvot ovat hyvän kokoiset ja niillä on mukava soitella. Olihan siinä riskinsä tilata netistä suoraan ilman kokeilematta, nää nyt kuitenkin oli ekat bongot ja ehkä sitten 15 vuoden päästä voin sanoa, että mikä niissä on hyvää ja mikä huonoa ja minkä paksuisia kalvoja suosin. Seuraavaksi tilaan niille telineen tai käyn itse tekemässä, kun on tuossa metallipaja missä voin vääntää kaikenlaisilla koneilla. Kyllä nuo ihan mukavasti jalkojenkin välissä pysyy. Sitten vaan youtubesta ja kirjastoista bongailemaan soitto oppaita ja tekniikoita.
 
Räyh!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «