Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: teräskielistä alle 500€
1
petrin1
07.03.2011 16:55:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käytettyä tai uutta alle 500€ budjetilla..
vaatimuksena olisi vähintään kokopuu kansi..
 
olen kattellut uutena yamahan fg ja ll sarjalaisia..
olisi torilla myös yksi guildi
 
Guild GAD-40C
 
vaikuttaisi tuo guild asialliselta peliltä.
huomenna olen menossa testamaan..
 
ensimmäinen teräskielinen akustinen olisi itselle.
 
longinus
07.03.2011 18:43:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tutustuppa Martinin X-sarjan malleihin, kitarapajalla pitäis jotain niistä olla. http://www.thomann.de/fi/martin_guitars_000x1.htm tässä esimerkiksi elektroniikalla.
 
Itsellä on tuo samainen kitara mutta ilman sähköjä. Ja hyvä on. Elävä soundi, kantta ei ole lakattu tukkoon niin soi puumaisesti ja heleästi.
 
Mäci
07.03.2011 18:54:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eastman AC312 tai AC320.Kokopuisia ja kova laukku messissä.Laatukitaroita ovat nuo.
 
http://www.thomann.de/fi/eastman_ac312.htm
 
Among Gods creatures two, the dog and the guitar, have taken all the sizes and all the shapes, in order not to be separated from the man - Andres Segovia-
petrin1
07.03.2011 18:55:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

longinus: Tutustuppa Martinin X-sarjan malleihin, kitarapajalla pitäis jotain niistä olla. http://www.thomann.de/fi/martin_guitars_000x1.htm tässä esimerkiksi elektroniikalla.
 
Itsellä on tuo samainen kitara mutta ilman sähköjä. Ja hyvä on. Elävä soundi, kantta ei ole lakattu tukkoon niin soi puumaisesti ja heleästi.

 
vaikuttaa varsin asialliselta peliltä:)
 
petrin1
08.03.2011 12:08:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kävin tuon guildin 400€ poistamassa.
ihan kivalta soundaa !
 
TMik
04.07.2011 23:07:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitetaanpa tänne jottei tarvitse avata uutta ketjua.
 
Melko lastenkengissä olen soittamisen suhteen ja aikaisemmin kokemusta vain sähkökitaroista. Nyt kuitenkin kuumottaisi saada rinnalle akustinen joka olisi kuitenkin soittotatsiltaan lähempänä noita sähkökitaroita kuin esim. jotain nylon landolaa mitä joskus minuutin pidin sylissä.
 
Käytännössä siis varmaan teräskielet ja ohut kaula, mikkejä ei tarvitse olla, ei ole kyllä haittaakaan. Hintaa ei saa/tarvi olla jos sitä vahingossa haluaa raahata jossain mökkikeikolla yms. kolhiintumassa mukana. En viitsi edes mitään katalogeja alkaa selaamaan kun ei ole akustistista muodostunut ikinä minkäänlaista kuvaa merkkien ja valmistajien suhteen.
 
Joten niitä suosituksia jos löytyy : Jos joku 200e vaikka käytettyyn laittaa niin saako sillä mitään järjellistä mistä saisi ehkä sen 200e vielä joskus takaisinkin?
 
Ukkovaari
04.07.2011 23:28:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TMik: Laitetaanpa tänne jottei tarvitse avata uutta ketjua.
 
Melko lastenkengissä olen soittamisen suhteen ja aikaisemmin kokemusta vain sähkökitaroista. Nyt kuitenkin kuumottaisi saada rinnalle akustinen joka olisi kuitenkin soittotatsiltaan lähempänä noita sähkökitaroita kuin esim. jotain nylon landolaa mitä joskus minuutin pidin sylissä.
 
Käytännössä siis varmaan teräskielet ja ohut kaula, mikkejä ei tarvitse olla, ei ole kyllä haittaakaan. Hintaa ei saa/tarvi olla jos sitä vahingossa haluaa raahata jossain mökkikeikolla yms. kolhiintumassa mukana. En viitsi edes mitään katalogeja alkaa selaamaan kun ei ole akustistista muodostunut ikinä minkäänlaista kuvaa merkkien ja valmistajien suhteen.
 
Joten niitä suosituksia jos löytyy : Jos joku 200e vaikka käytettyyn laittaa niin saako sillä mitään järjellistä mistä saisi ehkä sen 200e vielä joskus takaisinkin?

 
Et asu näköjään Helsingistä hirveän pitkällä joten jos tänne asti poikkeat niin ainakin Levytukku Oy Helsingin keskustassa voisi olla tutustumisen arvoinen liike.
 
Levytukussa oli viimeksi sellainen kuin Ibanez SGT630E-HS jossa on mukana viritysmittari mutta ei ns. muuta elektroniikkaa eli niitä mikkejä sisällä, etukansi on kokopuuta, kopan koko jumbo, kaula suht mukava eli ei mikään paksu ja soundi on siinä ihan kohdillaan eli sellainen mukavan iso ja basso puolen soundi on mukavan muhku mutta on kuitenkin hyvä tasapainoinen soundi kokonaisuudessaan.
 
Tuon hintaisissa kuitenkin niin kuin muutenkin kandee zekata kitaran viimeistely ja kunto, itellä kun tuon ostin oli muutamat nauhat hieman huonosti tehtaalla viilattu mutta Levytukku Oy:n hoiti heti alkuunsa nauhat kuntoon eli hioivat ja oli muuten hyvin hiottu eli erinomaista jälkeä ja tekivät tämän takuuna ennen luovuttamista.
 
Eli katsasta nyt ainakin tuo Ibanezin malli jos jumbo koppainen kiinnostaa.
Ite olen tuosta kovasti tykännyt vaikka löytyy kalliimpaakin mallia teräskielisestä Ibanezin puolelta.
 
Yksi aika mielenkiintoinen myös on Samickin TAJ2, jos tämän saat sulle sopivaan hintaan niin katsasta tälläinenkin jos jostain löytyy, tämäkin on jumbokoppainen mutta kaikukoppa on ns. ohkaisempi normista ja silti soundi on täyteläisen muhku ja kaula on ohkaisen mukava ja soundi on mukavan tasapainoisen lämmin.
 
Ja onhan noita muitakin mutta tuossa muutama jos eteen sulle sattuisi tulemaan niin kandee ainakin kokeilla.
 
shlässi
20.07.2011 23:06:04 (muokattu 21.07.2011 15:40:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaan tätä ketjua. Tulis kuitenkin kuraa niskaan uuden aiheen avaamisesta jo pelkästään mun nimimerkin perusteella. Aziaan:
 
Oon ymmärtänyt, että Martinit on hyviä. Onko kellään kokemusta DX1AE mallista? Hinta on noin viiden ja puolensadan hujikoilla. Kuinka paljon jo pelkkä merkki mahtaa maksaa?
Itse kävin kokeilemassa F-musiikissa tuota ja ainakin mun korvaan kuulosti hyvältä ja muutenkin tuntui oikein kivalta. Kotiin tultua luin, että nuo valmistetaan nykyään Meksikossa, eikä good ol' USA:ssa.
Paljon hyvää, mutta myös paljon huonoa oon saanut lukea kyseisestä kitarasta. Useat sanoo, että samalla rahalla saa _paljon_ paremmankin. Henkilökohtaisesti tykästyin sen soundiin, ei ollut niin 'kirkas' tai 'metallinen' kuin esim. monet Ibanezin.
 
tässä vielä linkkiä http://www.thomann.de/fi/martin_guitars_dx1_ae.htm
 
Objectif Lune
21.07.2011 08:16:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shlässi: Lainaan tätä ketjua. Tulis kuitenkin kuraa niskaan uuden aiheen avaamisesta jo pelkästään mun nimimerkin perusteella. Aziaan:
 
Oon ymmärtänyt, että Martinit on hyviä. Onko kellään kokemusta DX1AE mallista? Hinta on noin viiden ja puolensadan hujikoilla. Kuinka paljon jo pelkkä merkki mahtaa maksaa?
Itse kävin kokeilemassa F-musiikissa tuota ja ainakin mun korvaan kuulosti hyvältä ja lisäksi soittotuntuma oli kohdillaan. Kotiin tultua luin, että nuo valmistetaan nykyään Meksikossa, eikä good ol' USA:ssa.
Paljon hyvää, mutta myös paljon huonoa oon saanut lukea kyseisestä kitarasta. Useat sanoo, että samalla rahalla saa _paljon_ paremmankin. Henkilökohtaisesti tykästyin sen soundiin, ei ollut niin 'kirkas' tai 'metallinen' kuin esim. monet Ibanezin.
 
tässä vielä linkkiä http://www.thomann.de/fi/martin_guitars_dx1_ae.htm

 
No tuosta Martinista ei ole kokemusta, mutta et kyllä tuohon hintaan saa ainoatakaan Made in USA -kitaraa. Jos se Martin tuntui hyvältä ja kuulosti korviisi kivalta, osta ihmeessä pois. Ei ole varmasti huono ostos. Olen itsekin harkinnut joskus noita edullisempia Martineja, koska kaupassa ovat kuulostaneet sen verran hyviltä. Tuon hintaluokan kitaroista sitä paitsi suurin osa valmistetaan kaukoidässä. Mexico ei ainakaan ole huonompi valmistusmaa ja siellä on aika pitkään valmistettu oikein hyviä kitaroita.
 
Max
21.07.2011 12:14:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shlässi: Lainaan tätä ketjua. Tulis kuitenkin kuraa niskaan uuden aiheen avaamisesta jo pelkästään mun nimimerkin perusteella. Aziaan:
 
Oon ymmärtänyt, että Martinit on hyviä. Onko kellään kokemusta DX1AE mallista? Hinta on noin viiden ja puolensadan hujikoilla. Kuinka paljon jo pelkkä merkki mahtaa maksaa?
Itse kävin kokeilemassa F-musiikissa tuota ja ainakin mun korvaan kuulosti hyvältä ja lisäksi soittotuntuma oli kohdillaan. Kotiin tultua luin, että nuo valmistetaan nykyään Meksikossa, eikä good ol' USA:ssa.
Paljon hyvää, mutta myös paljon huonoa oon saanut lukea kyseisestä kitarasta. Useat sanoo, että samalla rahalla saa _paljon_ paremmankin. Henkilökohtaisesti tykästyin sen soundiin, ei ollut niin 'kirkas' tai 'metallinen' kuin esim. monet Ibanezin.
 
tässä vielä linkkiä http://www.thomann.de/fi/martin_guitars_dx1_ae.htm

 
Itsekkin olen etsiskellyt viimeajat tuon hintaluokan akustista, tosin ilman mikitystä. Myös mulla oli tuo Martini listalla. Loppujen lopuksi päädyin kuitenkin Kanadalaiseen Seagull (S6) entourage rustic kitaraan K&K pure mini mikillä. Suosittelen testaamaan, hyvä peli hyvään hintaan...
 
"PRS without birds is like woman without tits..."
VegaLeyffinen
28.07.2011 15:27:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TMik: Laitetaanpa tänne jottei tarvitse avata uutta ketjua.
Minulla on juuri kunnostettavana loistavasti säilynyt Eternal EF-15 (Kaohsiung Yamaha ., Ltd. Taiwan) Trimmaan sen oikein huolella - teen uudet luut, kielitapit luusta, hion ja kiillotan nauhat, öljyän otelaudan hiomalla, laitan uudet kielet , huollan (laitan, puhdistan ja kiillotan) koneiston, yms. Kitaralle tulee vuoden huoltotakuu = työt on ilmaiset. Kitaran hinta on 350€ - hintaan sisältyy uusi kova kotelo. Kitara sijaitsee Rovaniemellä - lähetän sen tarvittaessa ostajan laskuun Matkahuollon kautta
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «