Aihe: Risti väärinpäin.
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Demeh
02.04.2004 17:17:35
Ja tämä ja monet muut pitävät ristiä väärinpäin siksi, että Pietari naulittiin ristille ylösalaisin?

Njoo.. henk.koht. en pidä ristiä mitenkään päin. Halusin vaan sivistää tietämättömiä ja näyttää ettei kaikilla symboleilla aina ole yhtä ainoaa tiettyä merkitystä.
Rock'n'Roll!
Mako
02.04.2004 17:42:19

Ylösalaisin oleva risti ei ole välttämättä kristinuskon vastainen symboli vaan myös Pietarin risti. Pietari nimittäin naulittiin ristille ylösalaisin. Voi tarkistaa vaikka tuolta: http://www.opinto.net/uskonto/timomuola/rooma.html

Outoa, että kaikki uskoaan ylpeästi esille tuovat henkilöt eivät tiedä tällaisia asioita.

Voi jeesus. Moniko ko. symbolien käyttäjä sitten haluaa julkituoda jotain Pietariin liittyvää? Eli juttu nyt varmaan on tiedossa mutta pietari-aatteen kannattajat ainkin toistaiseksi loistavat poissaolollaan. Toisin kuin korpinpureskelijat ym. nurkkaankusijat (kera liimanhaistelijoiden ja kissanraiskaajien, vrt. kuuntelemansa musiikki).

Ps. autoinko topikin aloittajaa?
I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake
Heissi
02.04.2004 20:24:39
Vammaisuus taas huipussaan täälläkin. Voi vittu kantakaa nyt ylpeinä niitä rippilahjaksi saamianne kultaisia oikeinpäin oelvia ristejä. Onko se teiltä pois jos joku jostain kumman syystä haluaa pitää ristiä väärinpäin?
Anti money, anti hate, anti things I fucked and ate.
Anti gay and anti dope, I am the faggot anti-pope.
D_Steele
02.04.2004 21:56:15

Vammaisuus taas huipussaan täälläkin. Voi vittu kantakaa nyt ylpeinä niitä rippilahjaksi saamianne kultaisia ristejä. Onko se teiltä pois jos joku jostain kumman syystä haluaa pitää ristiä väärinpäin?

Mä sain rippilahjaks vaan kultasen kitarakaulakorun. En ristiä.

(Tiedän, turhaakin turhempi postaus joka ei auttanut ketään millään tavalla. Anteeksi)
Elämä on kovaa... NIIN MÄKIN!
hörhö
03.04.2004 14:04:33

Mä sain rippilahjaks vaan kultasen kitarakaulakorun. En ristiä.

Minäpä halusin ja sain ketjun ilmaan minkäänlaista riipusta. Pidän sitä edelleen ja tulevaisuudessa vaikkakaan kirkkoon en enää kuulu ja uskossa en ole.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
D_Steele
03.04.2004 14:24:17

Eikö tuo ole nyt yks vitun hailee vaikka pitäs sivuttain sitä ristiä kaulassa...

Nimenomaan! Ja se Pietarinristijuttu on muuten totta. Riparilla kuulin.
Elämä on kovaa... NIIN MÄKIN!
Da Make
03.04.2004 18:57:03
Eikö tuo ole nyt yks vitun hailee vaikka pitäs sivuttain sitä ristiä kaulassa...

Jeah... "Moskova" aate... heh he..e.
Cräx, Change, Ötöm!?IHKK #09 Katso omat plussasi täältä!
Deathrace King
03.04.2004 19:35:44

Ihan yhtä naurettavaa on pitää ristiä oikeinkin päin, ellei ole joku tosi uskovainen. Tekopyhyys huipussaan. Vittu pitää kehittää ristikoru, mikä on sivuttain, Hail Finland ;)
Thrash and mosh 'til death!
KTR
04.04.2004 19:39:19
Askartelee "oikeinpäin"-rististä "väärinpäin"-ristin. Hjelppoa.
heville
04.04.2004 20:06:18
Mutta eikös saattanjääveleillä ja Pietarin ristillä ole se yhteys, että Pietari kielsi Jeesuksen kaverina olon useampaankin kertaan tosipaikan tullen?

Eli: risti nurinpäin -> meitsi tekee niiq pietari?
Vasenkätisyys lisää taipumuksia saatananpalvomukseen ja kommunismiin.
Sir Rotta
04.04.2004 21:40:46 (muokattu 04.04.2004 21:42:56)
Repesin kyllä totaalisesti :D Aina yhtä hauskoja nää wannabesatanistit :) EdIT: typo

Jos luit vähänkään tarkemmin niin totestin kyllä etten ole minkään sortin saatananpalvoja sen kummemmin kuin satanisti tai uskovainenkaan (paitsi onhan saatananpalvoja yhtälailla uskovainen). Wannabe saatan olla ja olenkin joissain asioissa, mutta epäilen että niin ovat kaikki muutkin. Enkä koe velvollisuudekseni selittää teille maailmankuvaani. Suurin osa teistä on kuitenkin sellaisia jästipäitä, joille selittäminen olisi joka tapauksessa ihan turhaa.

Muutenkin kun tulin katsomaan tätä threadia pitkästä aikaa niin jonkunlaista kommenttia osasin odottaa suunnasta jos toisestakin. Kuitenkin 32 kommenttia ylitti villeimmätkin fantasiani. Kuten olen aikasemminkin todennut MUUSIKOIDEN.net on tälle sivustolle liian imarteleva nimi. Ainakin matkan varrella tavatut muusikkotutut ovat miltei poikkeuksetta olleet ajattelevia ihmisiä. Pari vuotta takaperin oli täälläkin vielä hieman toinen meininki.

Ehkä mä nyt etsin nipun ristejä väärinpäin ja vielä toisen mokoman oikeinpäin. Mahtaa teillä sitten olla pasmat sekasin :/.

Tsemppiä.

EDIT: kunhan editoin.
HC-Audio
04.04.2004 22:52:34

No jos et oo satanisti, etkä wannabe, etkä mikään muukaan, niin miksi pitäisit tollasta kaulassa? Jos haluat pitää sen vaan koristeena, niin miksi juuri väärinpäin? ja toi sun e-mail osote näyttää vahvasti siltä että oot juuri sellainen wannabegootti
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki
Ada
05.04.2004 00:34:24
No jos et oo satanisti, etkä wannabe, etkä mikään muukaan, niin miksi pitäisit tollasta kaulassa? Jos haluat pitää sen vaan koristeena, niin miksi juuri väärinpäin? ja toi sun e-mail osote näyttää vahvasti siltä että oot juuri sellainen wannabegootti

Miten e-mail osoitteesta voi nähdä onko joku wannabegootti vai ei?
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #3
"I know where I belong, away from your Gods" - Endless Dark, HIM
KTR
05.04.2004 08:40:11
Stuntman.fi:n sivuillahan on jonkinmoista rihkamaa, mutta onko ne sitten kuitenkin liian "leluja"?
Vilhelmus
05.04.2004 09:24:08 (muokattu 05.04.2004 09:24:15)

Mitä helvettiä sen on väliä?
Ostakaa nyt käteenne järki jostain.
Säröä ja meisinkiä. Muu on turhaa.
Burning Winter The Coveralls
Vanalkar
05.04.2004 10:01:54

Entä jos se on oikea kootti ja se syö siun pään?
On Pimeyden Paroni pahuuden herra Taistelukenttänä ympäröi horna
Heissi
05.04.2004 18:49:10

Enemmän minua ihmetyttää miksi varmaan 90% suomalaisista kantaa ristiä oikeinpäin, vaikkei kristinusko heille mitää merkkaisikaan. Parilta henkilöltä kun olen tätä kysynyt, niin vastaus on ollut suurinpiirtein että "ei se mulle mitään merkkaakaan mutta se on vaan hieno koru" tms. Eh. Käsittämätöntä.
"I ain't givin' you no three fitty you goddamn Loch Ness Monster! Get your own goddamn money!"
Möö.
Mark-Ken
05.04.2004 19:49:48
Enemmän minua ihmetyttää miksi varmaan 90% suomalaisista kantaa ristiä oikeinpäin, vaikkei kristinusko heille mitää merkkaisikaan. Parilta henkilöltä kun olen tätä kysynyt, niin vastaus on ollut suurinpiirtein että "ei se mulle mitään merkkaakaan mutta se on vaan hieno koru" tms. Eh. Käsittämätöntä.

Sen takia en halua rippilahjaksi ristiä. Rahaa ennemmin. Ja turha on todistella uskoaan jollain ristillä.
Mirrinsane
05.04.2004 20:32:27

hei, olen ateisti, kesällä riparille myös. ikinä en ole ristiä kantanut, ikinä en sellaista aio kantaa.
olisihan se melkoista valtavirrasta poikkeamista, jos kantaisi ristiä väärinpäin, siis sellaista samanlaista pientä, mitä muut kantavat oikeinpäin.
c'mon baby light my fire
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)