Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pikatesti: 6 erilaista plektraa
1
Spiral
19.07.2011 13:01:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Akustisella:
http://www.youtube.com/watch?v=fltr_B1GkF0
Tässä erot ovat selvemmät.
 
Sähkökitaralla:
http://www.youtube.com/watch?v=3aqZxgWIjqg
Erot aika mitättömät ainakin näin lyhyessä ja yksinkertaisessa pätkässä.
 
Jeszse
19.07.2011 13:04:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noni. Hyvähyvä.
 
13.12.2008 23:57 ÄLÄ SINÄ DIPPAA LIHAPULLIASI MINUN NAMINAMIIN!
McNulty
19.07.2011 13:24:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliko kaikissa sama soittotuntuma?
 
No Speakers! No Bodykits! No Bullshit!
Spiral
19.07.2011 14:34:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Oliko kaikissa sama soittotuntuma?
 
Ei, ja varmaan ne jotka on itelle mieluisempia/tutumpia kuulostaa myös paremmalta tai ehkä soitto on vähemmän haparoivaa.
 
tender.insanity
19.07.2011 14:42:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://images.icanhascheezburger.co … re/2009/3/20/128820261822970737.jpg
 
juikkipuikki
19.07.2011 14:44:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset videoista, etenkin tuo sähkisveto. Aihe on mielenkiintoinen!
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
McNulty
19.07.2011 17:00:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: Ei, ja varmaan ne jotka on itelle mieluisempia/tutumpia kuulostaa myös paremmalta tai ehkä soitto on vähemmän haparoivaa.
 
Tuo plektra on tosiaan kovin yksilöllinen. Kärjen muoto, plektran koko, paksuus yms. kun vaikuttavat summana kokonaisuuteen... vaikka tosiaan soundillista eroa ei heti syntyisikään. Mutta ihan kiva tosiaan että eri matskujen eroja haeskellaan... toivottavasti muutkin inspiroituvat ja jäljentävät omia kokeilujaan jälkipolville. Vertailuunhan voisi ottaa mm. luiset, puiset, kiviset, lasiset yms. erikoisemmatkin plekut. Isot pojjaathan käyttävät pelkästään kilpparin selkäpanssarista tehtyjä :)
 
No Speakers! No Bodykits! No Bullshit!
Ssyba
19.07.2011 17:34:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kyllä ymmärrä mikä idea oli ottaa kaikki plekut samanpaksuisina? Olisi ollut kiintoisampaa nähdä mikä ero soundissa on kun sama jätkä vetää saman jutun samalla tatsilla 1.0 ja esim. 0.46 plekuilla. Oma mielipiteeni tähän aiheeseen.
 
Karhu III, elämän nektariini...
Spiral
19.07.2011 19:21:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ssyba: En kyllä ymmärrä mikä idea oli ottaa kaikki plekut samanpaksuisina? Olisi ollut kiintoisampaa nähdä mikä ero soundissa on kun sama jätkä vetää saman jutun samalla tatsilla 1.0 ja esim. 0.46 plekuilla. Oma mielipiteeni tähän aiheeseen.
 
No yleensä ihmiset saattavat vaihdella plektroja erilaisiin mutta paksuus pysyy aika samana, vai?
 
novo
19.07.2011 19:26:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: No yleensä ihmiset saattavat vaihdella plektroja erilaisiin mutta paksuus pysyy aika samana, vai?
 
Toki joissain tapauksissa ei ehkä liene just sitä tasan samaa paksuutta tarjolla, mutta mulle taas myös olis aika tarpeeton tieto noin suurella paksuuserolla niin kuin esimerkkinä tarjottiin.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Sakmongkol
19.07.2011 22:00:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täähän on ihan jännä, lähinnä itse tuossa akustisessa pätkässä olin kuulevinani jonkinlaisia eroja, ja niistäkin ehkä lähinnä tuo musta, oliko joku D'Andrea, erottui jotenkin muita yllättävästi tummempana.
 
Seuraavaksi haluaisin spektrianalyysin punaisen ja mustan Jazz III:n erosta.
 
JeKo
19.07.2011 22:04:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sakmongkol: Seuraavaksi haluaisin spektrianalyysin punaisen ja mustan Jazz III:n erosta.
 
Punasessa on enemmän napsua ätäkissä.
 
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia
Joees
19.07.2011 22:07:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Toki joissain tapauksissa ei ehkä liene just sitä tasan samaa paksuutta tarjolla, mutta mulle taas myös olis aika tarpeeton tieto noin suurella paksuuserolla niin kuin esimerkkinä tarjottiin.
 
Mua itseasiassa mielenkiinnosta kiinnostais kuunnella jonkun toisen soittamana pätkää noin isoilla paksuuserolla olevilla plekuilla. Vaikee lause päin kivestä mut ehkä hiffaat.
 
Noin niinkun lähinnä siksi että kuuleeko niitä eroja kuinka selkeesti. Itse soittaessa sen kuulee ja tottakai tuntee.
 
Minen kirjota tänään enää mitään asiallista kun tuntuu olevan vaikeeta.
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
novo
19.07.2011 22:18:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Methis: Mua itseasiassa mielenkiinnosta kiinnostais kuunnella jonkun toisen soittamana pätkää noin isoilla paksuuserolla olevilla plekuilla. Vaikee lause päin kivestä mut ehkä hiffaat.
 
Noin niinkun lähinnä siksi että kuuleeko niitä eroja kuinka selkeesti. Itse soittaessa sen kuulee ja tottakai tuntee.
 
Minen kirjota tänään enää mitään asiallista kun tuntuu olevan vaikeeta.

 
No joo, kyllähän sekin tekis testistä kieltämättä kattavamman, mutta itelle plekussa on kuitenkin tärkeintä grippi,muoto ja paksuus käsittelemisen kannalta, ei niinkään sen mahdollisen soundieron vuoksi.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
ReBeat
19.07.2011 22:25:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soundieroon vaikuttaa merkittävästi plekun terävyys, joten jos vielä hioo tollasta "stock" plekua uuteen muotoon, niin väittäisin että soundissa voi kuulla ihan selkeitä terävyyseroja tuotakin kautta. Sellanen runsaalla presencellä varustettu särövalli jota pystyy raastamaan ja kirskuttamaan, niin erot tulee kuuluviin nimenomaan paksuilla kielillä. Ja vaikkapa telecasterilla joku metallipleku vs. pehmeä Dava Control. Ihan galaktinen ero.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «