Aihe: Boutiquen ihmeellinen maailma?
1 2 3 4
Tympee Huttunen
18.07.2011 10:38:09
Eikös tuo jenkki juuri paljastanut, että heidän kaikki kahdeksan mallia on "jaossa" Kiinassa. Eli kaikki mallit ovat alunperin vain modattuja kiinavehkeitä. Enää tarvitsee löytää joku hullu, joka haluaa fb:n pedaalin ostaa ja kuvata sisältä, jotta voi etsiä sen alkuperäisen version.
komero
18.07.2011 10:38:31
Terry Pantheras: Itse käytän boutiqueta ja bulkkia sekaisin; mikä kuulostaa sopivalle, jää käyttöön..

En tiedä onko Mad Professor putiikkia, mutta mulla on MP Sweet Honey Overdrive, joka maksoi 200e, hyvä pedaali.

Sitten on Biyang Mad Driver, joka maksoi 35e, hyvä pedaali.

Ovat aika erilaisia keskenään, mutta en tiedä kumpi on "parempi". Toisaalta tuo Biyang taitaa olla kopio TS-808:sta, joten kai sen pitääkin olla hyvä jos sellaisesta saundista tykkää. Tykkään molemmista, mutta SHOD:ille on enemmän käyttöä. Eli ehkäpä kuitenkin tuo kalliimpi pedaali on mun mielestä parempi, mutta jollekin muulle voisi olla toisin päin.

Tuntuu, että Kiinasta tulee ihan hemmetin hyviä pedaaleita nykyään (osa sieltä tulevista..), olkoon kopioita tai ei. Joku jo mainitsikin, että noiden perinteisimpien pedaalien alkuperäistä suunnittelijaa voi olla hankala määrittää tai että tuotekehityskustannukset ovat jo rahastettu aikoja sitten ja patentit vanhentuneita tms. Jos näin on, niin ihan kiva, että noita halpoja ja hyviä pedaaleita tulee tännekin asti.
Kunnallisjäte
18.07.2011 13:54:34

Laitan pari kommenttia rahasta. Soundista yms. en pystykään mitään sanomaan.

Tässä keskustelussa ei ole vielä huomioitu sitä, kuinka hyvin ns. boutique-pedaalit pitävät arvonsa (ainakin tähän asti). Noiden pedaalien harrastaminen ei ole välttämättä lainkaan kallimpaa kiinavehkeisiin verrattuna. Toki se 150-200€ pitää kerran laittaa pedaaliin kiinni, mutta sen jälkeen pedaalia voi vaihtaa vaikka kuinka monta kertaa ja lopulta saa helposti 70% uuden hinnasta takaisin tai joskus saa jopa voittoa jos kyseinen värkki on saanut osakseen hypeä. Itse olen tätä harrastanut jo aika kauan. Sokerina pohjalla on myynti/vaihtotilanteissa fiiistelyt myyjän/ostajan kanssa laitteesta, tulee vielä sosiaalinenkin aspekti harrastamiseen.

Sitten kitaroiden suhteen on ollut yleensä tilanne, jolloin mulla on vain yksi keppi joka toki maksaa sen 2000-3000€ kaupassa (jos nyt sattuisi kaupasta löytämään). Foorumilla on monia, joilla on halvempia kitaroita, mutta niitä on useita. Loppujen lopuksi taloudellinen panostus voi olla samaa luokkaa. Arvokitaroiden myyminen tosin on vähän hankalampaa kuin pedaalien, sen myönnän. Kitaroissa kyllä huomaa todella suuria eroja ainakin ulkoisten tekijöiden ja viimeistelyn suhteen. Se on asia jonka huomaamiseen ei edes tarvita korvia. Tiettyyn rajaan asti rahalla saa parempia kitaroita sen jälkeen rahalla saa erilaisuutta ja fiilistä. Suurin osa ostajista sen itse tietääkin.
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
aristoteles666
18.07.2011 16:31:44 (muokattu 18.07.2011 16:38:10)

kyllä se ihan tavallinen pedaali, kuten tube screamer, on noussut arvossaan, vaikka oli ihan bulkkipedaali silloin.

edit. saati että sen kopioita myydään "boutique" pedaaleina, kovaan hintaan.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
Kunnallisjäte
18.07.2011 17:21:39 (muokattu 18.07.2011 17:28:30)

aristoteles666: kyllä se ihan tavallinen pedaali, kuten tube screamer, on noussut arvossaan, vaikka oli ihan bulkkipedaali silloin.

edit. saati että sen kopioita myydään "boutique" pedaaleina, kovaan hintaan.

Jos puhutaan tästä: http://www.analogman.com/graphics/TS808-R.jpg
niin boutique-pedaalit on lähes järjestäen aika halpoja kopiota verrattuna alkuperäisen nykyhintaan...
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
Rämppy
18.07.2011 20:22:57
Silloin kun olin pentu, niin TS-808 ja hiukan myöhemmin TS-9 oli tosiaan se tavallisista tavallisin särötin mun kaveripiirissä. Sitä oli parhaiten kaupoista saatavilla ja oli pätevän särön maineessa. Sitä jopa pidettiin vähän tylsänä, kun joka jannulla meidänkin kylällä oli samanlainen vihreä.
En sitten malttanut olla sanomatta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)