Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: verkkokauppa.com
1 2 3
sulevi
08.07.2011 23:27:05 (muokattu 08.07.2011 23:28:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Verkkokauppa.com on näköjään lähtenyt mukaan soitinmyyntibisnekseen. Voi olla jatkossa sangen mielenkiintoista ottaen huomioon heidän hinnoittelupolitiikkansa noin muuten. Toistaiseksi aika niukalta näyttää valikoimat, mutta jospa ne siitä kasvaisivat. Hinnat aika jetsulleen samat kuin thomannilla mitä jotain pikaisesti tsekkasin.
 
linkki:
http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/688b/Instrumentit
 
(En tiedä onko jo täällä aiheesta keskusteltu, jos on, niin tämän viestin voi täältä poistaa.)
 
muokkausta: Hupsista, tämän piti mennä tuohon Suomen soitinliikkeet -ketjuun, mutta mokasin. Saa myös siirtää.
 
JIRPPI
08.07.2011 23:29:57 (muokattu 08.07.2011 23:32:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollahan on vain pelkkiä Schectereitä.
 
E: KItaroissa siis. Ei muutenkaan kovin montaa eri merkkiä löydy valikoimista.
 
http://www.youtube.com/watch?v=qj0SrqGpa6Y
vvaltsu
09.07.2011 12:17:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JIRPPI: Tuollahan on vain pelkkiä Schectereitä.
 
E: KItaroissa siis. Ei muutenkaan kovin montaa eri merkkiä löydy valikoimista.

 
No pitäskö niiden ensi töikseen tilata varastot pullolleen kallista butiikkia ja kaikkia mahdollisia merkkejä? Mietihän nyt itekin, että kannattaisko semmosta riskiä ottaa.
 
Viikset on parasta mitä mies voi itselleen antaa. - CountX
Tovrleaf
10.07.2011 13:01:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt tullut valikoimaan myös Ampeg! http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/688b/Instrumentit/Ampeg
 
Dro))) NN O)))
Juicefani11
11.07.2011 15:20:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en ole mistään Ampegeista ikinä kuullutkaan, liekö edes hyvä merkki?
 
Kitara, basso, mandoliini, huuliharppu, piano, banjo, ja steel-kitara ovat miehen parhaat ystävät...
L.Ruoska
11.07.2011 16:14:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho, jos yksikään noista kitaroista päätyy myymälän puolelle mallikappaleiksi niin sillonhan meillä on Suomen ensimmäinen kitarakauppa joka on auki arkisin ysiin ja viikonloppusin kuuteen :) Todennäkösesti ne kitarat sitten myöskin voi yhtä hyvin kuin Anttilassa ja muissa markeitessa yleensä lojuvat renkuttimet :P
sulevi
11.07.2011 23:11:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri näin. Peliliike tuolta lafkalta vois olla palkata muutamia asiantuntijoita töihin vastaamaan tuosta soitinpuolesta, mitä kannattaa myydä, ja mitä ei, jne. Ja tietenkin myyjiä myymälöihin hoitamaan soittimien kunto ja vastaamaan tilupettereiden visaisiin kysymyksiin ja kuuntelemaan Stairway to Heavenia päivästä toiseen. Kyllä oikeilla tuotteilla ja hinnoittelulla kysyntää luultavasti olis. (itse en ole mitenkään sidoksissa puljuun, kunhan vaan kiinnostaa tämä juurikin niiden hinnottelupolitiikan vuoksi)
 
LL
12.07.2011 10:37:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sulevi: Juuri näin. Peliliike tuolta lafkalta vois olla palkata muutamia asiantuntijoita töihin vastaamaan tuosta soitinpuolesta, mitä kannattaa myydä, ja mitä ei, jne. Ja tietenkin myyjiä myymälöihin hoitamaan soittimien kunto ja vastaamaan tilupettereiden visaisiin kysymyksiin ja kuuntelemaan Stairway to Heavenia päivästä toiseen. Kyllä oikeilla tuotteilla ja hinnoittelulla kysyntää luultavasti olis. (itse en ole mitenkään sidoksissa puljuun, kunhan vaan kiinnostaa tämä juurikin niiden hinnottelupolitiikan vuoksi)
 
Totta. Sellanen kaveri, joka olisi perillä äänentoista, äänikorteista, nauhoittamisesta ja musasoftista. Perinteisissä musaliikkeissä nämä tuntuu olevan aika heikoissa kantimissa. Olisi hienoa päästä liikkeessä jonkun ohjeistamana kokeilemaan erilaisia softia ja äänikortteja.
 
Kalmo
18.07.2011 14:31:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LL: Totta. Sellanen kaveri, joka olisi perillä äänentoista, äänikorteista, nauhoittamisesta ja musasoftista. Perinteisissä musaliikkeissä nämä tuntuu olevan aika heikoissa kantimissa. Olisi hienoa päästä liikkeessä jonkun ohjeistamana kokeilemaan erilaisia softia ja äänikortteja.
 
Juupa. Se olisi herkkua. Ikävää, että systeemi on mennyt sellaiseksi, ettei edes esim. monitorikovaäänisiä saa koekuunnelluksi kuin siellä täällä. Liikkeiden puolustus on vedenpitävä ja totta: Ei ole varaa pitää varastoa ja käyttää henkilökuntaa, kun ihmiset käyvät tuhlaamassa liikkeen aikaa ja ostavat sitten ulkomailta netistä.
 
Olisipa edes softafirmoilla varaa kunnon tukipalveluihin. Oletetaanpa, että 200 euroa maksavan softan ostanut henkilö soittaisi kolme kertaa firman tuotetukeen ja kukin puhelu kestäisi noin vartin. Todennäköisesti kyseiselle henkilölle myyty tuote menisi noiden puheluiden vuoksi persneton puolelle.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Rämppy
18.07.2011 23:54:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Takuuasioissa verkkokauppa.com on mun kokemuksen perusteella täysin ala-arvoinen. Heti kun maksu on lyöty kassaan kauppa lopettaa asiakaspalvelun. Mulle kävi taannoin niin, että ostettuani kännykän verkkokauppa.comin myymälästä ja avattuani paketin havaitsin tuotteen saman tien vialliseksi. Vaihto ehjään tuotteeseen ei enää onnnistunutkaan, vaikka samaa tuotetta oli kaupan hyllyllä pilvin pimein. Eli suostuivat ainoastaan lähettämään tuotteen maahantuojan takuuhuoltoon. Toimitusajaksi arvioitiin 3-5 viikkoa. Lopulta toimitin laitteen itse valmistajalle, se kun osoittautui nopeammaksi kuin verkkokaupan kautta. Kyllä hyvään palveluun kuuluu myös palvelu ongelmatilanteissa ostotapahtuman jälkeen. Tässä tilanteessa puhelinta ei ehditty edes ottaa käyttöön kun vika havaittiin, joten vaihto ehjään olisi ollut paikallaan kun tuotetta kerran oli varastossa. Verkkokauppa.com osoitti kyllä melkoista joustamattomuutta ja ko. firma onkin ollut meikäläisen boikotissa siitä lähtien.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Funkånaut
18.07.2011 23:59:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicefani11: Mä en ole mistään Ampegeista ikinä kuullutkaan, liekö edes hyvä merkki?
 
Et taida bassoa harrastaa?
 
Jenkkimallit ovat kuulemma melkoisen mainioita vempeleitä, mutta kalliita. Aasialaiset sitten halvempia, mutta laatuasiat eivät ole kuulemma niin varmoja.
 
Elämä saattaa olla parasta huumetta, muttei sitä kyl voi nuuskata neitosten paljailta tisseiltä bileiden lomassa.
Johnny Buzz
19.07.2011 09:16:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Takuuasioissa verkkokauppa.com on mun kokemuksen perusteella täysin ala-arvoinen. Heti kun maksu on lyöty kassaan kauppa lopettaa asiakaspalvelun. Mulle kävi taannoin niin, että ostettuani kännykän verkkokauppa.comin myymälästä ja avattuani paketin havaitsin tuotteen saman tien vialliseksi. Vaihto ehjään tuotteeseen ei enää onnnistunutkaan, vaikka samaa tuotetta oli kaupan hyllyllä pilvin pimein. Eli suostuivat ainoastaan lähettämään tuotteen maahantuojan takuuhuoltoon. Toimitusajaksi arvioitiin 3-5 viikkoa. Lopulta toimitin laitteen itse valmistajalle, se kun osoittautui nopeammaksi kuin verkkokaupan kautta. Kyllä hyvään palveluun kuuluu myös palvelu ongelmatilanteissa ostotapahtuman jälkeen. Tässä tilanteessa puhelinta ei ehditty edes ottaa käyttöön kun vika havaittiin, joten vaihto ehjään olisi ollut paikallaan kun tuotetta kerran oli varastossa. Verkkokauppa.com osoitti kyllä melkoista joustamattomuutta ja ko. firma onkin ollut meikäläisen boikotissa siitä lähtien.
 
Mulla on taas ihan vastakkaiset kokemukset: ostin Sennheiserin nappikuulokkeet ja jouduin palauttamaan yhteensä viidet parit, koska kaikista lopetti toimintansa nappi, jolla voi vaihtaa biisiä/ vastata puhelimeen. Joka kerta vaihto uusiin onnistui.
 
Lisäksi samalla kertaa ostin Logicin päivityspaketin, mutta myivät mulle epähuomiossa väärän paketin. Olin jo avannut paketin, mutta suostuivat kuitenkin hyvittämään sen, vaikka normaalisti eivät ota vastaan avautuja ohjelmistopakkauksia.
 
Eli joustavuutta on löytynyt ja homma toiminut muutenkin hyvin.
 
Kalmo
19.07.2011 09:47:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johnny Buzz: Mulla on taas ihan vastakkaiset kokemukset: ostin Sennheiserin nappikuulokkeet ja jouduin palauttamaan yhteensä viidet parit, koska kaikista lopetti toimintansa nappi, jolla voi vaihtaa biisiä/ vastata puhelimeen. Joka kerta vaihto uusiin onnistui.
 
Lisäksi samalla kertaa ostin Logicin päivityspaketin, mutta myivät mulle epähuomiossa väärän paketin. Olin jo avannut paketin, mutta suostuivat kuitenkin hyvittämään sen, vaikka normaalisti eivät ota vastaan avautuja ohjelmistopakkauksia.
 
Eli joustavuutta on löytynyt ja homma toiminut muutenkin hyvin.

 
Luulen, että takuupalvelun yksityiskohdat eivät ole aina pelkästään vähittäismyyjästä kiinni, vaan että tuotteen valmistajalla on sanansa sanottavana. Minun ainakin on helppo kuvitella, että joku Nokian tapainen puulaaki on pilkunpiippijä tuotteiden vaihto- ja palautusasioissa.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Johnny Buzz
19.07.2011 09:48:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Luulen, että takuupalvelun yksityiskohdat eivät ole aina pelkästään vähittäismyyjästä kiinni, vaan että tuotteen valmistajalla on sanansa sanottavana. Minun ainakin on helppo kuvitella, että joku Nokian tapainen puulaaki on pilkunpiippijä tuotteiden vaihto- ja palautusasioissa.
 
Jeppis, juurikin näin.
 
Objectif Lune
19.07.2011 10:38:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Takuuasioissa verkkokauppa.com on mun kokemuksen perusteella täysin ala-arvoinen. Heti kun maksu on lyöty kassaan kauppa lopettaa asiakaspalvelun. Mulle kävi taannoin niin, että ostettuani kännykän verkkokauppa.comin myymälästä ja avattuani paketin havaitsin tuotteen saman tien vialliseksi. Vaihto ehjään tuotteeseen ei enää onnnistunutkaan, vaikka samaa tuotetta oli kaupan hyllyllä pilvin pimein. Eli suostuivat ainoastaan lähettämään tuotteen maahantuojan takuuhuoltoon. Toimitusajaksi arvioitiin 3-5 viikkoa. Lopulta toimitin laitteen itse valmistajalle, se kun osoittautui nopeammaksi kuin verkkokaupan kautta. Kyllä hyvään palveluun kuuluu myös palvelu ongelmatilanteissa ostotapahtuman jälkeen. Tässä tilanteessa puhelinta ei ehditty edes ottaa käyttöön kun vika havaittiin, joten vaihto ehjään olisi ollut paikallaan kun tuotetta kerran oli varastossa. Verkkokauppa.com osoitti kyllä melkoista joustamattomuutta ja ko. firma onkin ollut meikäläisen boikotissa siitä lähtien.
 
Eihän tuossa ole kiinni muuta kuin siitä, että toimitaan lain kirjaimen ja kuluttajasuojan mukaan. Yrityksen pitää tehdä voittoa ja viallisten tuotteiden korjaaminen valmistajan takuuhuollossa onnistuu luultavasti paljon edullisemmin kuin uuden antaminen tilalle. Ei yrityksillä ole mitään velvollisuutta antaa uutta tilalle vaan hoitaa ostettu tuote toimintakuntoon. Ja kun kyse on jälleenmyynnistä, uuden tuotteen antaminen tilalle voisi olla melko raskaastikin tappiollista. Jos kyseessä olisi ollut valmistajan oma kauppa, tilanne voisi olla toinen.
 
En ymmärrä miten asiakaspalvelun piiriin laskettaisiin tappiollisen toiminnan tekeminen silloin jos asiakkaalle ei käy ne keinot, joita kuluttajasuojassa on määrätty. Se, että tuotteessa oli vika, ei ollut mitenkään Verkkokaupan syy vaan valmistajan ja sen vuoksi on valmistajan vastuulla hoitaa tuote kuntoon. Valmistaja toki olisi voinut ilmoittaa Verkkokaupalle, että heidän tulee antaa uusi kappale tilalle valmistajan laskuun, mutta ilmeisesti valmistaja halusi itse korjata tuotteen. Sekään ei ole Verkkokaupan syy.
 
En siis löytänyt viestistäsi minkäänlaisia viitteitä ala-arvoisesta asiakaspalvelusta vaan ainoastaan asiallisesta ja yleisen käytännön mukaisesta hyvästä asiakaspalvelusta.
 
Tympee Huttunen
19.07.2011 11:12:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Verkkokauppa.comin takuusta minulla on vain positiivisia kokemuksia. Kerran läppärin ulkoisen virtalähteen takuu oli mennyt muutamalla päivällä umpeen, mutta silti laittoivat uuden tulemaan lähetettyäni vanhan sinne katsottavaksi- ilman omia postikuluja tottakai.
 
Tietenkään kauppa ei laita uutta kännykkää, jos oma hajoaa. Ensisijaisesti laite koitetaan korjauttaa. Se on edullisempaa ja myös ekologisempaa. Ennen muinoin sai kaupasta lainakännykän, kun vei oman korjaukseen. Enää ei varmaan saa? Paljon puhutaan maapallon pelastamisesta ja syödään ituja, mutta samaan aikaan kännykkä vaihtuu uuteen joka vuosi ja telkkari joka toinen. Mitään ei haluta korjauttaa, vaan ostetaan uusi. Nyt jo valitetaan, jos takuussa KORJATAAN se hajonnu puhelin.
Rämppy
19.07.2011 11:14:39 (muokattu 19.07.2011 11:15:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Objectif Lune: Eihän tuossa ole kiinni muuta kuin siitä, että toimitaan lain kirjaimen ja kuluttajasuojan mukaan. Yrityksen pitää tehdä voittoa ja viallisten tuotteiden korjaaminen valmistajan takuuhuollossa onnistuu luultavasti paljon edullisemmin kuin uuden antaminen tilalle. Ei yrityksillä ole mitään velvollisuutta antaa uutta tilalle vaan hoitaa ostettu tuote toimintakuntoon. Ja kun kyse on jälleenmyynnistä, uuden tuotteen antaminen tilalle voisi olla melko raskaastikin tappiollista. Jos kyseessä olisi ollut valmistajan oma kauppa, tilanne voisi olla toinen.
 
En ymmärrä miten asiakaspalvelun piiriin laskettaisiin tappiollisen toiminnan tekeminen silloin jos asiakkaalle ei käy ne keinot, joita kuluttajasuojassa on määrätty. Se, että tuotteessa oli vika, ei ollut mitenkään Verkkokaupan syy vaan valmistajan ja sen vuoksi on valmistajan vastuulla hoitaa tuote kuntoon. Valmistaja toki olisi voinut ilmoittaa Verkkokaupalle, että heidän tulee antaa uusi kappale tilalle valmistajan laskuun, mutta ilmeisesti valmistaja halusi itse korjata tuotteen. Sekään ei ole Verkkokaupan syy.
 
En siis löytänyt viestistäsi minkäänlaisia viitteitä ala-arvoisesta asiakaspalvelusta vaan ainoastaan asiallisesta ja yleisen käytännön mukaisesta hyvästä asiakaspalvelusta.

 
Voi olla että lain kirjain täyttyi, mutta ei tuo mun mielestä todellakaan ollut hyvää asiakaspalvelua. Mulle ei noin räikeää tapausta ole koskaan muulloin käynyt, että vaihto toimivaan laitteeseen ei käy, vaikka vika havaittiin heti kun pakkaus avattiin noin tunti oston jälkeen. Eri asia olisi ollut, jos tuotetta olisi ehditty käyttää. Mun mielestä hyvään asiakaspalveluun kuuluu, että tuollaisessa tapauksessa asiakas saa heti toimivan laitteen ja myyjäliike hoitelisi myymiensä tavaroiden takuusotkut valmistajan kanssa. Näin ainakin mun kohdalla on aina muulloin vastaavissa tapauksissa toimittu. Tässä nyt aiheutettiin tappion minimoimisen (tai voiton maksimoinnin) nimissä kohtuutonta haittaa asiakkaalle, kun asiakkaan piti poistua kaupasta toimimattoman laitteen kanssa, jota ei oltu edes ehditty ottaa käyttöön ja asiasta reklamoitiin pari tuntia oston jälkeen. Etenkin kun kaupan hyllyillä oli ko. tuotetta. Edessä oli siis viikkojen takuukorjaus-odotus ennenkuin laitetta oli edes ehditty ottaa käyttöön.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Tovrleaf
19.07.2011 12:15:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkonaut: Et taida bassoa harrastaa?
 
Jenkkimallit ovat kuulemma melkoisen mainioita vempeleitä, mutta kalliita. Aasialaiset sitten halvempia, mutta laatuasiat eivät ole kuulemma niin varmoja.

 
Itse tulkitsin että kyse oli sarkasmista, kun ei Ampegista ole kuullut. Ampeg on hyvin arvostettu ja laadukas merkki, pääasiassa bassoille.
 
Dro))) NN O)))
balzary
19.07.2011 12:24:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Voi olla että lain kirjain täyttyi, mutta ei tuo mun mielestä todellakaan ollut hyvää asiakaspalvelua. Mulle ei noin räikeää tapausta ole koskaan muulloin käynyt, että vaihto toimivaan laitteeseen ei käy, vaikka vika havaittiin heti kun pakkaus avattiin noin tunti oston jälkeen.
 
Verkkokauppaan pystyy tuotteen palauttamaan 14vrk:n ajan. Puhelin takaisin, rahat tilille ja uusi hyllystä mukaan.
Objectif Lune
19.07.2011 12:41:39 (muokattu 19.07.2011 12:46:19)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Voi olla että lain kirjain täyttyi, mutta ei tuo mun mielestä todellakaan ollut hyvää asiakaspalvelua. Mulle ei noin räikeää tapausta ole koskaan muulloin käynyt, että vaihto toimivaan laitteeseen ei käy, vaikka vika havaittiin heti kun pakkaus avattiin noin tunti oston jälkeen. Eri asia olisi ollut, jos tuotetta olisi ehditty käyttää. Mun mielestä hyvään asiakaspalveluun kuuluu, että tuollaisessa tapauksessa asiakas saa heti toimivan laitteen ja myyjäliike hoitelisi myymiensä tavaroiden takuusotkut valmistajan kanssa. Näin ainakin mun kohdalla on aina muulloin vastaavissa tapauksissa toimittu. Tässä nyt aiheutettiin tappion minimoimisen (tai voiton maksimoinnin) nimissä kohtuutonta haittaa asiakkaalle, kun asiakkaan piti poistua kaupasta toimimattoman laitteen kanssa, jota ei oltu edes ehditty ottaa käyttöön ja asiasta reklamoitiin pari tuntia oston jälkeen. Etenkin kun kaupan hyllyillä oli ko. tuotetta. Edessä oli siis viikkojen takuukorjaus-odotus ennenkuin laitetta oli edes ehditty ottaa käyttöön.
 
Siis jouduitko poistumaan kaupasta rikkinäisen laitteen kanssa, koska sinulle ei käynyt se, mitä Verkkokauppa ehdotti vai siksi, että Verkkokauppa kieltäytyi toimittamasta laitetta huoltoon.
 
Ei kaupan sitovuuteen vaikuta mitenkään se onko tuotetta ehditty käyttää vai ei. Jos ostaa tuotteen, on sitoutunut ostamaan juuri sen tuotteen ja myyjäliike on sitoutunut toimittamaan sen huoltoon, jos siinä ilmenee vikaa. Eikä myyjäliike voi päättää sitä mitä toimittaja haluaa tehdä. Se, että antaisi asiakkaalle uuden puhelimen ja hoitaisi takuusotkut valmistajan kanssa ei välttämättä onnistu lainkaan. Se toisin sanoen ei välttämättä ole mahdollinen tapa toimia. Valmistaja voisi ehkä korjata tuotteen, jonka jälkeen myyjäliikkeellä olisi myynnissä tuote, jota ei voisi myydä enää täyteen hintaan, mikä tekisi täysin myyjästä riippumattomista syistä kaupasta kannattamattoman. Ja ei, valmistajalla ei ole mitään velvollisuutta vaihtaa tuotetta uuteen vaan ainoastaan korjata jo myyty tuote.
 
Mun on henk. koht. vaikea ymmärtää sitä, miksi kaupoilta vaaditaan asiakaspalvelun nimissä vastuunottoa valmistajan tekemistä virheistä.
 
Jälkikirjoitus: Ja se saako puhelimen korjauksen ajaksi käyttöön ei ole sekään Verkkokaupan päätettävissä vaan valmistajan. Jos valmistaja on valmis toimittamaan korvaavan tuotteen käyttöön tai maksamaan Verkkokaupalle siitä, että he antavat omaan laskuun korvaavan tuotteen käyttöön, Verkkokauppa voi toki toimia niin, mutta en ymmärrä miksi jälleenmyyjän pitäisi omaan laskuunsa antaa korjauksen ajaksi tuote käyttöönsä. Eri asia olisi, jos asiakas maksaisi korjauksesta Verkkokaupalle ja palveluun sisältyisi korvaava tuote.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «