Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10311 312 313 314 315
Bisti5
14.07.2011 12:24:35 (muokattu 16.07.2011 12:55:56)
EJ84: Symbaalit ja snare (ja ehkä bassorumpu) on ne kaikista tärkeimmät ja eniten soundiin vaikuttavat. Ihan sama periaatteessa millä pöntöillä heviä vedät. Jytinää ja lätinää saa kalvotuksella ja virityksellä melkeinpä rumpuun kuin rumpuun. En silti suosittele ostamaan milleniumia tai muitakaan halppiksia, vaan ne keskitason pöntöt käytettynä.
Tuplabasari on turhuutta. Osta tuplapedaali ennemmin jos on pakko. Vai haluatko ehkä tulevaisuudessa ostella tuplasti laukut, mikit, kalvot sekä virittää ja roudata enemmän ylimääräisen tilanviennin lisäksi? Minä en ainakaan halua kantaa keikoille mukana mitään ylimääräistä ja toisen basarin tunkeminen laukkuineen henkilöautoon... ( Marshallin stackit menee samaan kategoriaan :D )
Monesti tuplanlätkytykseen kuluva keskittyminen on huomattavan usealla harrastelijalla kapulatekniikasta ja soittoergonomiasta pois, joten treenatessa on hyvä muistaa huomioda yhtä paljon sitä, mitä ja miten kädet tekee.
Treenailla voi myös pienelläkin setillä. Rudimentit/käsijärjestykset, erilaiset musatyylit yms...
Kuvittelen pienemmän setin myös ruokkivan luovuutta...

Laitan vielä tähän linkin muusikoiden.net jäsenen Deino:n videosta jossa on varsin näppäränkokoinen setti ja hevi taipuu: http://www.youtube.com/watch?v=8lJp3Uqh4-c
Ei kannata kiivetä perse edellä puuhun ja onnea setin metsästykseen. :)

Just tajusin et enhän mä varmaa ees yllä hihattii jos kaks basarii, kun oon tälläne 160cm tappi o.O
Hienosti kyl vetää tos videos ja kiitos :)
Haters gonna hate, I hate them too. Kuoleminen on rauhan suurin saavutus O.o
EJ84
14.07.2011 12:36:41 (muokattu 14.07.2011 12:36:58)

Bisti5: Just tajusin et enhän mä varmaa ees yllä hihattii jos kaks basarii, kun oon tälläne 160cm tappi o.O
Hienosti kyl vetää tos videos ja kiitos :)

Niin ja tosiaan hyvä jakkara on kans tärkeä. Kannattaa ehkä katsoa 20" bassarilla olevia settejä ja ei liian syviä tomeja, ettei tule asettelun kanssa ongelmia.
Ja kiitoksia kiitoksista, mukava jos voi olla avuksi. :)
Epämuusikko
14.07.2011 12:43:33
EJ84: Symbaalit ja snare (ja ehkä bassorumpu) on ne kaikista tärkeimmät ja eniten soundiin vaikuttavat.

Aamen. + akustiikka.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Zantso
14.07.2011 15:35:31
Tervehdys, arvon muusikot!

Minua vaivaa eräs onkelma rumpujeni parissa ja se on että 10 tuumainen Tama Rockstar Pro tomini pitää kummaa ääntä. Sanoisin, että se kumisee oudosti ja ikävästi, eikä soittaessa ole ollenkaan helppoa erottaa iskujen määrää, sillä tuo tomi kuulostaa niin epämääräiseltä. Se on myöskin tavallista kovaäänisempi.

Olen juuri vaihtanut siihen kalvot. Batterina Remo Pinstripe ja resona Remo Diplomat (hieman käytetty) Pikaisesti viritin kalvojen vaihdon jälkeen.
Tomi on kiinnitetty symbaalitelineeseen Taman Fast clampilla ja MTH900AS tomipidikkeellä.
Vielä on varmaan muitakin saundiin vaikuttavia tekijöitä esim. materiaali ja monikerroksinen rumpu on, mutta en näitä oikein muista.

Mikä mättää? Onko viritykset persiillään vai mikä tässä nyt on?
Apunne on tervetullut.

Kiitos
kincy
14.07.2011 20:43:59 (muokattu 14.07.2011 20:44:35)

Zantso: Tervehdys, arvon muusikot!

Minua vaivaa eräs onkelma rumpujeni parissa ja se on että 10 tuumainen Tama Rockstar Pro tomini pitää kummaa ääntä. Sanoisin, että se kumisee oudosti ja ikävästi, eikä soittaessa ole ollenkaan helppoa erottaa iskujen määrää, sillä tuo tomi kuulostaa niin epämääräiseltä. Se on myöskin tavallista kovaäänisempi.

Olen juuri vaihtanut siihen kalvot. Batterina Remo Pinstripe ja resona Remo Diplomat (hieman käytetty) Pikaisesti viritin kalvojen vaihdon jälkeen.
Tomi on kiinnitetty symbaalitelineeseen Taman Fast clampilla ja MTH900AS tomipidikkeellä.
Vielä on varmaan muitakin saundiin vaikuttavia tekijöitä esim. materiaali ja monikerroksinen rumpu on, mutta en näitä oikein muista.

Mikä mättää? Onko viritykset persiillään vai mikä tässä nyt on?
Apunne on tervetullut.

Kiitos

Onko siis resokalvo vähän soitettu? Ite lähtisin ratkomaan ongelmaa uudella resokalvolla. Voisit kokeilla vaikka Ambassadoria resoksi, Diplomat on ohut ja ainakin omaan makuun Diplomat ei tominut MLX setin resokalvona.
Tsekkaa myös ovatko vanteet ja runko kieroja. Tarkasta myös reunaviisteet, että ovat tasaiset.

Eniten veikkaan kuitenkin syyn olevan virityksessä.
Zantso
14.07.2011 21:13:41 (muokattu 14.07.2011 21:14:11)
Virityksestähän se vika löytyikin.
Tomi oli viritetty samalle "taajuudelle" (vai mikä lie onkaan) kuin virveli ja siitä tuo outo kumina johtui.
Sonormies
16.07.2011 01:58:46
Kertokaapa tietäjät mikä on Sabianin AA- ja AAX-sarjojen ero. Kiitos jo etukäteen.
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
VeKrio
16.07.2011 03:29:19 (muokattu 16.07.2011 03:33:52)

Sonormies: Kertokaapa tietäjät mikä on Sabianin AA- ja AAX-sarjojen ero. Kiitos jo etukäteen.

Oman kokemuksen perusteella AAX on selvästi kirkkaampi ja tarvittaessa meluisampi. Kumpikaan sarja ei ole jurikaan saanut mulla sydämentykytyksiä aikaan. Vähän semmonen persoonattomuus ja ylikirkkaus vaivaa nimenomaan tota AAX-sarjaa. Vain siis mun makuun. Musta näitten räikeä saundi (siis AAX) muistuttaa jotenkin Paistea, erityisesti sitä Paiste Linea. Niinku tota: http://www.thomann.de/fi/paiste_line18_fullcrash.htm

AA on semmonen perus reissumies-sarja. Ei voi sanoa mitään pahaa, joskaan ei semminkinkään saa aikaa fiboja. No yks, AA 21" Dry ride oli musta lajissaan tosi hyvä. Joskus fasulla testailin.

Virallisesti katalogissa AAX:ää markkinoidaan modernina erikoistaottuna (kuten HHX:kin), kun taas AA on tosi perinteisesti tehty.

Tossa videota: http://www.youtube.com/watch?v=EUdTKpRvILY&feature=related
Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D
Stoalainen
16.07.2011 06:04:32 (muokattu 16.07.2011 06:09:29)
Juu ei mitiä hätiä.. sori.
Too weird to live, too rare to die
passe
16.07.2011 09:37:09
VeKrio: No yks, AA 21" Dry ride oli musta lajissaan tosi hyvä. Joskus fasulla testailin.

Hyvä kokemus mullakin tästä. Ihan kaikkea ei kannattaisi aina laittaa kiertoon! Varsinkin näissä kuivissa komppipelleissä se symbaalin paino muuttuu meikäläisen korvaan aika kriittiseksi tekijäksi. On alasimia ja sitten on tosi nannoja dry ridejä.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
JGroover
16.07.2011 12:57:56
Sonormies: Kertokaapa tietäjät mikä on Sabianin AA- ja AAX-sarjojen ero. Kiitos jo etukäteen.

Mikäli Zildjiania tunnet, niin karkeasti sanottuna AA vastaa Avedista ja AAX A Customia. AA:ssa on siis enemmän vintage-henkeä ja AAX on modernimmalla taonnalla tehtyä ja tarjoaa sen takia mun mielestäni paljon ilmaisurikkaampia peltejä. Molemmista sarjoista löytyy vähän tummempaa soundia, mutta aika kirkasta ja raikasta on soundimaailmat noin ylipäätään.

Tuota vertausta Paisteeseen en välttämättä allekirjoita.. :)
Rough'n tough. Tä?
Epämuusikko
16.07.2011 14:18:08
JGroover: Mikäli Zildjiania tunnet, niin karkeasti sanottuna AA vastaa Avedista ja AAX A Customia. AA:ssa on siis enemmän vintage-henkeä ja AAX on modernimmalla taonnalla tehtyä ja tarjoaa sen takia mun mielestäni paljon ilmaisurikkaampia peltejä.

Puhut vintage-hengestä ja ilmaisurikkaudesta tuossa yhteydessä. En keksi sopivaa hymiötä tähän.

nimim. itsekin molempien sarjojen kanssa taaplannut liikaa.
JGroover
16.07.2011 14:23:13
Epämuusikko: Puhut vintage-hengestä ja ilmaisurikkaudesta tuossa yhteydessä. En keksi sopivaa hymiötä tähän.

nimim. itsekin molempien sarjojen kanssa taaplannut liikaa.

Nyt viuhui vihjeet ohi aika huimasti.. Kaikesta päätellen et allekirjota kuvauksiani? Tarkentanet? :D
Rough'n tough. Tä?
VeKrio
16.07.2011 15:15:48

JGroover: Mikäli Zildjiania tunnet, niin karkeasti sanottuna AA vastaa Avedista ja AAX A Customia.

Tää on se, mitä monet sanoopi. Mun makuun A-custom on oikeasti sweet, hyvässä ja pahassa. AAX ei pääse mustä lähellekään sitä sweetiyttä. A-custom hyvä jos hakee tommosta, AAX never mä tykkään.
JGroover
16.07.2011 15:24:11
VeKrio: Tää on se, mitä monet sanoopi. Mun makuun A-custom on oikeasti sweet, hyvässä ja pahassa. AAX ei pääse mustä lähellekään sitä sweetiyttä. A-custom hyvä jos hakee tommosta, AAX never mä tykkään.

No ite taas vaihdoin A customista pois juuri sen takia, että se oli turhankin sweet, jota en niiltä pelleiltä taasen kaivannut. AAX:t on kirkkaita + niissä särmää. Sopii mainiosti uudempaan rokkiin ja poppiin vähän tummepisointisten HHX:ien kera. Tosin totta on sekin, että AAX:ista löytyy myös monta mallia, jotka käy korville ja hermoille. Kelpaisivat soittoon korkeintaan kymmenen vuoden heavy duty -käytön jälkeen, jolloin niistä olis kadonnu kaikki ärsyttävät ylä-äänet. :)
Rough'n tough. Tä?
Epämuusikko
16.07.2011 16:12:45 (muokattu 16.07.2011 16:43:10)
JGroover: No ite taas vaihdoin A customista pois juuri sen takia, että se oli turhankin sweet, jota en niiltä pelleiltä taasen kaivannut. AAX:t on kirkkaita + niissä särmää. Sopii mainiosti uudempaan rokkiin ja poppiin vähän tummepisointisten HHX:ien kera. Tosin totta on sekin, että AAX:ista löytyy myös monta mallia, jotka käy korville ja hermoille. Kelpaisivat soittoon korkeintaan kymmenen vuoden heavy duty -käytön jälkeen, jolloin niistä olis kadonnu kaikki ärsyttävät ylä-äänet. :)

Särmää niistä kyllä ei puutu. Yksi ainoa AAX-crash on saanut taivaltani seurata nyt pidemmän aikaa, pitopeliominaisuuksiksi mainittakoon "easy in-easy out"-tyylinen toimintatapa (mm. syttyy kädellä läpsäytettäessä eikä vingu älyttömästi ENÄÄ) ja hinta (sain halvalla). mm. yksi AAX ride oli käytössä muinoin joskus, lähti keikalla kiertämään. lähti sittemmin tavarana kiertämään.

AA:ssa sama, mutta vähemmän karakteeria. Peruspelejähän ne sinänsä ovat, melkein kaikki crashini ovat Sabianeja (lue: kolme neljästä). Mutta crasheja en yleensäkään tue, eli olen väärä jätkä asiasta keskustelemaan.

ja, nyt kun asiaa ajattelen, pitkäikäisin crashini (Sabian), jota luulin aina AA:ksi, ei välttämättä ole sitä. Mutta luonteeltaan, tai sen puutteeltaan, on mielestäni sitä lähellä. Eikä jaksa kiinnostaa niin paljon että alkaisin asiaa selvittämään.
VeKrio
18.07.2011 02:34:36

fnb112: Heips. Tällasta on tullu jo pitemmän aikaa kummasteltua, että mitä eroa on 50 euron ja sanokaamme vaikkapa kolme kertaa kalliimman pedaalin välillä?

Mun ykköspedaali on vanha Camco, joka maksoi muistaakseni kolmekymmentä euroa. Mä tykkään se tatsista, ja ainakin tuplabasarihirmu Gene Hoglan soittelee käsittääkseni sellaisilla.

Erona varmaan on säätöjen monipuolisuus, mutta ehkä eniten osien kestävyys kaiketi kuitenkin. Kertokaa he, ketkä ovat noita Demon driveja ynnä muita harrastelleet.

Hyvä rumputuoli on riittävän iso, kierresäädöllä ja tukeva. Yleensa yli satasen investointi.
Vallu-Veke
18.07.2011 16:42:21
VeKrio:
Erona varmaan on säätöjen monipuolisuus, mutta ehkä eniten osien kestävyys kaiketi kuitenkin.
Hyvä rumputuoli on riittävän iso, kierresäädöllä ja tukeva. Yleensa yli satasen investointi.

Noin kai se menee. Virallista rumputuolia, joka on hyvä ja tukeva ei juuri alle satasen saa.
Omani lasahti lopullisesti, niin tein väliaikaisen rumputuolin RoyalCanin ruokatynnyristä. Päälle nakkasin pikku tyynyn. Toimii. Oli mäihällä just passelin korkuinen :)
joonama
18.07.2011 17:19:39 (muokattu 18.07.2011 17:22:04)

Vallu-Veke: Noin kai se menee. Virallista rumputuolia, joka on hyvä ja tukeva ei juuri alle satasen saa.
Omani lasahti lopullisesti, niin tein väliaikaisen rumputuolin RoyalCanin ruokatynnyristä. Päälle nakkasin pikku tyynyn. Toimii. Oli mäihällä just passelin korkuinen :)

Tästähän oli oma ketjunsakin: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=30&t=135134&co=30

Ja se mainittu Sonor on reilusti alle satkun.

hintareferenssi Thomannilta: Sonor DT470 71e.
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)