Wildchild666 02.04.2004 17:41:17 | |
---|
jeps eli kannattaako hankkii bassoefekti jos soittaa heviä? käytättekö te efektejä ja millasii ajattelin tossa ostaa zoomin 506 bassoefektin mut pitää katttoo |
basistivol666 02.04.2004 18:04:39 | |
---|
Mulla sama tilanne ja olen ajatellut hankkia... ehkäpä boss ODB-3 tms. Pääasia on soittaa vain heviä, samahan se millä sitä soittaa kunhan soittaa. - Aadolf Virtanen/Diablo |
juici 02.04.2004 19:09:15 | |
---|
Basisti ei multiefekteillä tee mitään. Paitsi jos osaa tosiaan soittaa ja tarvitsee ;). Basistiot ei juurikaan efektejä tarvitse mutta jos heavyä/metallia soittaa niin särö on mukava. RAT, Big Muff, ODB-3 ja PD-7 on hyviä vaihtoehtoja. Ja eihän ne siihen toki lopu... "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. |
Pallisti 02.04.2004 19:15:43 | |
---|
Niin. Multiefektit pyllyyn. Joku särö varmaan olisi ihan jees ja kenties joku kompura? |
Keny 02.04.2004 21:16:56 | |
---|
Juu samaa mieltä ku edelliset,eli kannattaa satsaa erillisiin speduihin esim. compura,särö ja ehkä joku envelopefiltteri koska niissä laatu on hitosti parempi kun yhdessäkään multiefektissä. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
handegunnar 02.04.2004 21:32:53 | |
---|
Vaan mistä löytyy bassolle kompura? Tiedän että EBS:llä on jokin vehje joka on hyvä, ellei paras, mutta kallis se on. Onko esim. Bos CS-3 pelkästään kitaralle, vai toimiiko myös Bassolla? ''You don't have to be a musician to play rock and roll.
You've just got to love it and want to play it.''
LEE BRILLEAUX |
Keny 02.04.2004 21:36:11 | |
---|
Vaan mistä löytyy bassolle kompura? Tiedän että EBS:llä on jokin vehje joka on hyvä, ellei paras, mutta kallis se on. Onko esim. Bos CS-3 pelkästään kitaralle, vai toimiiko myös Bassolla? On kallis toi EBS mutta on kyl sitte hyväkin,lyö monet räkkikompurat laudalta ja on paljon heppokäyttösempi. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
KMT 02.04.2004 21:44:46 | |
---|
Mulla on bassomultiefekti ihan ok, mutta mä tykkään erillispedaalien käytöstä enemmän Mulla kun saan hommattua koko ketjun: Compressor-Chorus (Boss super chorus)-Särö?-Tremolo/Vibrato-Kaiku Passosooloa ei voi pistää pizzan päälle. |
Teijo K. 02.04.2004 23:00:25 | |
---|
Niin. Multiefektit pyllyyn. Joku särö varmaan olisi ihan jees ja kenties joku kompura? Nii, minä komppaan. Kernelit ne on unixeissakin ...
- KooAa. |
Lou 03.04.2004 01:12:17 (muokattu 03.04.2004 01:13:52) | |
---|
Kertokaa joku mitä hyötyä on pedaali kompurasta? Tietenkin äänityksessä mutta sen saa lisättyä muutenkin kuin pedaalilla. Siis esim reeneissä mitä hyötyä tuosta pedaalista? Tuntuu meinaan aika turhalta minun mielestä. HUOM HUOM! _minun mielestä_ eikä mikään munsta. tai mikään muukaan IMO tai IMHO. saakeli. ;) On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle. |
käki 03.04.2004 04:33:26 | |
---|
Kertokaa joku mitä hyötyä on pedaali kompurasta? Tietenkin äänityksessä mutta sen saa lisättyä muutenkin kuin pedaalilla. Siis esim reeneissä mitä hyötyä tuosta pedaalista? Tuntuu meinaan aika turhalta minun mielestä. HUOM HUOM! eikä mikään munsta. tai mikään muukaan IMO tai IMHO. saakeli. ;) Aphexilta on tullut pedaalikompura(Optical Compressor), joka on kuuleman(eli mainosten) mukaan hyvä, ei syö perussoundia, mutta toimii kompressorina hyvin. Toivotaan, että päästään testaamaan sitä mahd. pian. Free Your Mind And Your Bass Will Follow |
Niskamies 03.04.2004 09:17:00 | |
---|
Kertokaa joku mitä hyötyä on pedaali kompurasta? Tietenkin äänityksessä mutta sen saa lisättyä muutenkin kuin pedaalilla. Siis esim reeneissä mitä hyötyä tuosta pedaalista? Tuntuu meinaan aika turhalta minun mielestä. HUOM HUOM! eikä mikään munsta. tai mikään muukaan IMO tai IMHO. saakeli. ;) Kompressori lyttää saundia, tasottaa tasoerot, joten melkeinpä kaikki äänet kuulostavat yhtä kovaäänisiltä. Elikkä pikkasen huijasta kompensoimaan oma huono tekniikka. Sitten saundista tulee jotenkin kompaktimpi, murisee enemmän ja kuulostaa muutenkin paremmalta. 4 strings is all you will ever need! |
Multihärdellit on todellakin perseestä. Ainoa paikka missä vosin kuvitella niitä tarvitsevani olisi esmes POD kotisoittoon. Kerrostalossa luurit olisivat paljon parempi kuin skobe. Ainakin minulle. ___ ___ ___ Pikku melkeinofftopic: Sain kaksi asiaa aikaiseksi: pultattua spedut lautaan kiinni ja otettua siitä kuvan. Voisi sopia tähän ketjuun. Itse lauta on tehty viidessä minuutissa, pääasia että spedut on tikissä. Mä rakentelen sen ultimate-laudan joskus ajan kanssa;-) http://www.thenecklace.net/turo/lauta.jpgLick my lovepump! |
absqua 03.04.2004 10:27:32 (muokattu 03.04.2004 11:16:50) | |
---|
Pikku melkeinofftopic: Sain kaksi asiaa aikaiseksi: pultattua spedut lautaan kiinni ja otettua siitä kuvan. Voisi sopia tähän ketjuun. Itse lauta on tehty viidessä minuutissa, pääasia että spedut on tikissä. Mä rakentelen sen ultimate-laudan joskus ajan kanssa;-) http://www.thenecklace.net/turo/lauta.jpg Yeah. Asiallinen kattaus. Bassballs on paha! Tosin mä kytkisin kompuran vasta ballsin jälkeen, mutta tuo on makuasia. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Cornflake 03.04.2004 10:33:20 (muokattu 03.04.2004 10:37:54) | |
---|
absqua: Yeah. Asiallinen kattaus. Bassballs on paha! Tosin mä kytkisin kompuran vasta ballsin jälkeen, mutta tuo on makuasia. Hmmm... En olekaan tuota kokeillut. Tuo voisi myös toimia. BassBalls voisi tosiaan olla aika hyvä kompuroituna. Muutenkaan, kuten kuvasta ehkä voi lukea, tuo kompurointi ei ole kovin rankka. n. 2:1 tai ehkä jopa alle. Täytyy kokeilla seuraavan kerran kun jaksaa alkaa ruuvailemaan. Olisihan tuossa kuva vielä EQ:n asetuksista, voisin senkin vielä uppia. ___ ___ ___ EDIT: EQ + etunen, vähän huono kuva mutta anyway: http://www.thenecklace.net/turo/eq.jpg Molempien asetukset tosin hakevat vielä. Senverran uusia laitteita ovat. EQ:n korostukset ja leikkaukset jäävät kaikki n. +/- 6db:n sisään. Paitsi ihan alin ja ylin. Lick my lovepump! |
KitaraKingi 03.04.2004 13:43:02 | |
---|
Hankin tässä hiljattain Morley Mark Tremton Power Wahin bassolle (se on kitara wahi(niinkuin useat varmaan tietävätkin)) ja toimii omasta mielestäni erinomaisesti basson kanssa oikeastaan en oo parempaan vielä törmännytkään Eikös kyseessä ole muuten sama wahi kuin se mitä Jason Newsted käytti? No jokatapauksessa oon aatellu hankkia basso särön ja kysynkin nyt sitten että minkälaista te suosittelisitte vähän kaikennäköiseen värkkäämiseen ja musiikkiin? (basso sooloja, wahin kanssa ja kaikkeen tämmöiseen kikkailuun) On se niin väärin. |
chief 03.04.2004 14:22:23 | |
---|
C.H.I.E.F
Chaplinmaisen Hempeä ja Ivallisen Etuileva Folklaulaja |
Puavali 03.04.2004 14:52:03 | |
---|
Onko esim. Bos CS-3 pelkästään kitaralle, vai toimiiko myös Bassolla? Jammun basso, bossin kompura, hartken 12"-kickback, treblet pois, middleä paljon, bassoa hieman pois, shapea kello kolmessa. Bossi: atakki kello 1-3, sustain 1-3, tone 12-1, levellit sopivasti. Saatiin vain kehuja ;-) |
Diablero 03.04.2004 16:19:44 (muokattu 03.04.2004 16:20:01) | |
---|
Joskus voisin ehkä jonkun kompuran ostaa. Siinäpä se, loput lähtee oman ruumiin ja soittimen välisestä puoliseksuaalisesta värähtelystä Ei kai se sulle kuulu mitä sä teet |
L.Ruoska 04.04.2004 01:10:39 | |
---|
Älä nyt ainakaan Zoomia osta, vaikkakin niissä on paljon saundeja niin se on semmonen muoviboksi mikä ei ihan loputtomini käyttöä kestä. Yks Zoomin 505-kitaraefekti lepää sen Tapiolan amfin altaan vesissä, laukes lopullisesti ennen keikkaa. Käy kaupassa kokeilemassa säröjä. Kannattaa myös kokeilla kaikkia muuntajia kaikkiin speduihin, joskus niistä saa semmosen ihan upean "silent"-efektin. |