Aihe: 2x12 kaapit
1 2 3 4 5 6 7
Juzo95
01.07.2011 21:04:24
Methis: Ihan ok lootia ovat. Ei maailmaa mullista mutta eivät paskojakaan. Mulla moinen löytyy Vintage kolmekymppisillä.

Mistä hommasit? Itse hankin just V30:siä 2x12 lootassa.
Janne28
01.07.2011 21:12:20
Itselläni ollut noin vuoden kovassa keikka käytössä ENGLin perus 2x12 kaappi, todella tyytyväinen olen ollut. Toimii hyvin puhtailla sekä säröllä. Yhdistettynä ENGLin SE EL34:seen potkii kuin muuli.
Joees
01.07.2011 22:32:19
Juzo95: Mistä hommasit? Itse hankin just V30:siä 2x12 lootassa.

Custom-Soundsilta aikanaan hommasin.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Juzo95
05.07.2011 23:34:08
Nyt kaappi melkein päätetty mutta elementeistä sen verran kun noita V30 juttuja netistä selailee niin usein tuon kaveriksi on laitettu eri elementti. Useimmiten V30 - G12H ja V30 - G12T-75.

Eli V30 on keskiääni painotteinen ja noilla muilla tulee sitten ylä- ja alapäätä sekaan?

V30 - V30
V30 - G12H
V30 - G12T-75

Mikä noista olisi "paras"? Yksilöllistähän tämä on mutta...
Virhe! Tyhmä tai liian ärsyttävä allekirjoitus.
s8na
06.07.2011 14:48:24 (muokattu 06.07.2011 14:51:55)

Juzo95: Nyt kaappi melkein päätetty mutta elementeistä sen verran kun noita V30 juttuja netistä selailee niin usein tuon kaveriksi on laitettu eri elementti. Useimmiten V30 - G12H ja V30 - G12T-75.

Eli V30 on keskiääni painotteinen ja noilla muilla tulee sitten ylä- ja alapäätä sekaan?

V30 - V30
V30 - G12H
V30 - G12T-75

Mikä noista olisi "paras"? Yksilöllistähän tämä on mutta...

Mä oon kokeillu noita kaikkia yhdistelmiä. Kaikki toimii.

V30 + G12T erottuu ehkä selvimmin, soundi on enemmän 80-luvun tukkaheviä säröillä. Tosin tässä V30 puskee lujempaa herkkyyseron vuoksi. Alapäähän tulee tiukkuutta vähän semmoista kuminaa, ylempää bassoa.

V30 + G12H on ehkä parempi silloin jos haluaa vain tasoittaa V30 repivyyttä keskiäänistä ja tiukentaa soundia.

Mun mielestä V30 on basso iso, matala mutta hitusen löysä, keskiäänet taas repivät ja tirvakat.

Noita eroja on aika vaikea kuvailla ja varsinkin yhdistäessä 2 kajaria toisen säilyessä samana, alkaa homma olemaan jo aika nyansseja.

Ite ajelen nyt ihan kahella V30:sellä.
Metalliac
16.07.2011 09:31:23
Laitetaas pientä nostoa, kun aihe tuntuu kurantilta.

Oon nyt jonkun aikaa etsinyt tolla Mesan F-50:lle kaappia, ja tuntuu että Mesan kaappi ois paras vaihtoehto. Rectokaapin kanssa tuo oli ehkä vähän sirkkeli, mutta onko kellään kokemusta Roadster tai Stiletto 2x12 kaapeista? Thomannilla näyttäis olevan saman hintaset, mikähän noissa kahdessa mahtaa olla erona?
Antti1
16.07.2011 09:34:26
Metalliac: Laitetaas pientä nostoa, kun aihe tuntuu kurantilta.

Oon nyt jonkun aikaa etsinyt tolla Mesan F-50:lle kaappia, ja tuntuu että Mesan kaappi ois paras vaihtoehto. Rectokaapin kanssa tuo oli ehkä vähän sirkkeli, mutta onko kellään kokemusta Roadster tai Stiletto 2x12 kaapeista? Thomannilla näyttäis olevan saman hintaset, mikähän noissa kahdessa mahtaa olla erona?

En mä usko, että se sen vähempi on "sirkkeli" noillakaan kaapeilla, varsinkaan Stilettolla. Recto on niistä kahdesta ainakin se tummempisoundisempi ja muutenkin V30-kaapiksi melko tummasointinen.
Osta osta
Metalliac
16.07.2011 10:37:45
Antti1: En mä usko, että se sen vähempi on "sirkkeli" noillakaan kaapeilla, varsinkaan Stilettolla. Recto on niistä kahdesta ainakin se tummempisoundisempi ja muutenkin V30-kaapiksi melko tummasointinen.

Jotenkin musta tuntuu, että mesa vie treblen ihan tukkoon, mutta ns. presencen alueelta ei löydy tarpeeksi ilmavuutta. Osaisitko suositella jotain kaappia kompensoimaan ilmiötä? Rectokaapissakin häiritsi juuri se kova treblepiikki, jota korkeammalta kajari ei tuntunut toistavan laisinkaan.
Metalliac
16.07.2011 12:14:55
Antti1: Oletko täysin vakuuttunut siitä, että nimenomaan kaappi saa aikaan tän ongelman? Mulla on nimittäin vähän tuon kuvauksen kaltainen mielipide ko. nupin ominaissoundista, kaappi sinänsä on markkinoiden parhaimmistoa. :) Ehkä V30 ei ole kirkkain elementti markkinoilla, muttei se myöskään ole lainkaan tummemmasta päästä - päinvastoin. Tota preesenssiähän se nimenomaan korostaa kovasti, jos läsnäolosta puhutaan tossa ylämiddlen yläpuolella olevana taajuuskaistana. Ilmavuudesta en osaa sanoa yhtään mitään, kun en käsitettä ymmärrä kuulematta ongelmaa.

Näinhän se sitten loppujen lopuksi varmaan on. Laitteesta kun vielä puuttuu sopivasti se presence-potikka kokonaan. Onneksi G-majorin EQ:lla pystyy tilannetta korjailemaan.

Nyt oon kyllä pahasti kahen vaiheilla, törsätäkö nyt johonkin mesan kaappiin jota ei tarvitse sitten ikinä vaihtaa (yeah right), vai ostaako alle neljäsosalla hinnasta tuollanen bentonin kaappi pörisemään samoilla elementeillä. Voiko se ero oikeasti olla satojen eurojen arvoinen?
Antti1
16.07.2011 12:17:10 (muokattu 16.07.2011 12:17:32)
Metalliac: Näinhän se sitten loppujen lopuksi varmaan on. Laitteesta kun vielä puuttuu sopivasti se presence-potikka kokonaan. Onneksi G-majorin EQ:lla pystyy tilannetta korjailemaan.

Nyt oon kyllä pahasti kahen vaiheilla, törsätäkö nyt johonkin mesan kaappiin jota ei tarvitse sitten ikinä vaihtaa (yeah right), vai ostaako alle neljäsosalla hinnasta tuollanen bentonin kaappi pörisemään samoilla elementeillä. Voiko se ero oikeasti olla satojen eurojen arvoinen?

Voithan sä katsella käytettynä vaikka sitä Bentonia, jos se tuntuisi tarpeet täyttävän. Sen saa varmaan myytyä sit minimaalisella tappiolla eteenpäin kuitenkin. Toisaalta mä kyllä ostaisin hetkeäkään miettimättä sen Mesan tai vastaavan, jos olisi varaa käyttää rahat moiseen. Diezel, Bogner, Mills, Matamp, Orange ja mitälie kaikkia näitä nyt on. Monilla on hyviä kaappeja V30 elementein, jos se on yksi spekseistä, ja elementit saa kyllä vaihdettuakin.
Osta osta
Metalliac
16.07.2011 14:19:06
Antti1: Voithan sä katsella käytettynä vaikka sitä Bentonia, jos se tuntuisi tarpeet täyttävän. Sen saa varmaan myytyä sit minimaalisella tappiolla eteenpäin kuitenkin. Toisaalta mä kyllä ostaisin hetkeäkään miettimättä sen Mesan tai vastaavan, jos olisi varaa käyttää rahat moiseen. Diezel, Bogner, Mills, Matamp, Orange ja mitälie kaikkia näitä nyt on. Monilla on hyviä kaappeja V30 elementein, jos se on yksi spekseistä, ja elementit saa kyllä vaihdettuakin.

Orangen suljettu skobehan se myös vähän gasittaisi, mutta eikös orangella oo ollu vähän ongelmia laaduntarkkailun kanssa viime aikoina aasiaan siirtymisen myötä? Alle 600 euron hinta kyllä houkuttelisi.
punk s blood
16.07.2011 14:38:18

Orangen suljettua mallia valmistetaan Englannissa. Jos ei sitten ihan viimeaikoina ole senkin valmistusta siirretty Aasiaan. Tuo suljettu kaappi eroaa melko paljon tuosta kevyemmästä versiosta. Eli on kookkaampi, ja kaiuttimet on sijoiteltu eri tavoin.
Numb
16.07.2011 14:44:54

punk s blood: Orangen suljettua mallia valmistetaan Englannissa. Jos ei sitten ihan viimeaikoina ole senkin valmistusta siirretty Aasiaan. Tuo suljettu kaappi eroaa melko paljon tuosta kevyemmästä versiosta. Eli on kookkaampi, ja kaiuttimet on sijoiteltu eri tavoin.

Jeps, Orangen avoin on aika siro. Mulla semmoinen onpi, eikä ole ollut laadussa valittamista.
Bachilla oli paska saundi -Sakmongkol
Jormaz
16.07.2011 15:12:37
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Hawkwood
16.07.2011 15:33:36
Millä tavoin muuten mikitätte kaappinne keikoilla, joissa on kaksi eri tyyppistä elementtiä (esim. juurikin nuo aiemmin mainitut yhdistelmät V30 - G12H ja V30 - G12T-75)?

Ihan mielenkiintoani ja uteliaisuutani vain kysyn, sillä tällä hetkellä minulla on tuossa Blackstarin 2x12 -kaapissani Celestionin 70/80 -halppiselementit, mutta niillä ainakin vielä tässä vaiheessa pärjään. Jossain vaiheessa kuitenkin noiden elementtien vaihto saattaisi tulla minunkin kohdallani kysymykseen, ja sitä varten jo etukäteen keräilen tietoa hieman. :)
Metalliac
16.07.2011 19:12:53
Onkos noissa Orangen ja Mesan kaapeissa sitten kuinka suuri ero kuultavissa, ja onko kumpi tummempi tai kirkkaampi? Itseä lähinnä kiinnostais tiukka alapää ja kirkkaus tossa Orangen 2x12 suljetussa verrattuna vaikka tuohon Roadster 2x12 kaappiin.
Juzo95
16.07.2011 21:00:22 (muokattu 16.07.2011 21:03:16)
Edit: Anteeksi ymmärsin väärin/olin tyhmä.
Virhe! Tyhmä tai liian ärsyttävä allekirjoitus.
kimurantti1
17.07.2011 04:34:03
Metalliac: Onkos noissa Orangen ja Mesan kaapeissa sitten kuinka suuri ero kuultavissa, ja onko kumpi tummempi tai kirkkaampi? Itseä lähinnä kiinnostais tiukka alapää ja kirkkaus tossa Orangen 2x12 suljetussa verrattuna vaikka tuohon Roadster 2x12 kaappiin.

On niissä eroa. Ei ne nyt mitenkään eri maailmoista ole, mutta Orange "pörisee" vähän enemmän. Ainakin 2x12 Recto on tiukempi, Roadster-kaapista ei ole kokemusta.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
F_Lame
21.07.2011 16:00:37
Hawkwood: Millä tavoin muuten mikitätte kaappinne keikoilla, joissa on kaksi eri tyyppistä elementtiä (esim. juurikin nuo aiemmin mainitut yhdistelmät V30 - G12H ja V30 - G12T-75)?

Ihan mielenkiintoani ja uteliaisuutani vain kysyn, sillä tällä hetkellä minulla on tuossa Blackstarin 2x12 -kaapissani Celestionin 70/80 -halppiselementit, mutta niillä ainakin vielä tässä vaiheessa pärjään. Jossain vaiheessa kuitenkin noiden elementtien vaihto saattaisi tulla minunkin kohdallani kysymykseen, ja sitä varten jo etukäteen keräilen tietoa hieman. :)

Tää kiinnostaa mua kans. Vai onko nää sopivat elementtikombinaatiot vaan treenikämppänautinnon maksimoimista varten?
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)