Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kevyt delay
1
Jampuliini
16.07.2011 00:48:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(Laitoin tämän varmuuden vuoksi parille eri osastolle, koskapa liippaa useampia..pahoittelut häiriöstä)
 
Nyt pitäisi löytää mahdollisimman puhdasääninen delayhärpäke vokaaleille ja mahdollisesti saksofonille aivan kevyttä "laajennusta" varten keikkakäyttöön.
 
Mitään muuta ei siis tarvita (no, reverbiä ei katsota pahalla jos tulee kaupan päälle :). Äänenlaadun pitäisi olla mahdollisimman puhdas, enkä haluaisi maksaa mistään, mitä en tarvitse.
 
Mikä ratkaisuksi? Kitarapedaali - ja jos, niin mikä?
Vai jotakin ihan muuta?
 
Antti1
16.07.2011 00:53:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten se tulee kytkettäväksi? Mikserin auxiin? Jokatapauksessa mä en välttämättä etsisi tota kitaraefektien puolelta, vaan jostain räkkimultsarista tyyliin Lexicon MX300, MX200, TC Electronic M300 tai M350.
 
Osta osta
Jampuliini
16.07.2011 00:56:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Miten se tulee kytkettäväksi? Mikserin auxiin? Jokatapauksessa mä en välttämättä etsisi tota kitaraefektien puolelta, vaan jostain räkkimultsarista tyyliin Lexicon MX300, MX200, TC Electronic M300 tai M350.
 
Auxin kautta, jep. Toki kunnon multihärpäke olisi pop, mutta mainitsemani "en halua maksaa mistään, mitä en käytä" eliminoi tuon... :)
 
Antti1
16.07.2011 00:59:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jampuliini: Auxin kautta, jep. Toki kunnon multihärpäke olisi pop, mutta mainitsemani "en halua maksaa mistään, mitä en käytä" eliminoi tuon... :)
 
No sit jää jäljelle vaihtoehdoksi ostaa jotain, joka ei palvele mahdollisimman hyvin tarkoitusta. Se on mun mielestä ihan sama, jos saat samalla ylimääräistäkin, kun ei hinta kuitenkaan ole kovin kallis. Mutta miten vaan, sun rahathan ne on.
 
Osta osta
wilo
16.07.2011 01:22:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pitää ehdottomasti olla pelkkä delay, meinaa vaihtoehdot olla vähissä. TC D-Two on melkeinpä ainoa, jota saa uutena.
Suosittelen kuitenkin ennemmin jotakin multiefektiä. Niissä on laadukkaat delayt ja reverbiäkin löytyy. Antti1 mainitsikin jo muutamia hyviä ja edullisia.
 
veneficus
16.07.2011 09:34:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Budjettia ei nyt määritelty tarkemmin, mutta alle satasen pääsisi ainakin Alesiksen Nanoverbillä (T-kaupassa näyttäisi olevan tällä hetkellä 98€). Siinä nyt olisi reverb ja vähän muutakin "ylimääräistä" mukana, mutta itse ehkä lähtisin jollain tuon tyyppisellä ratkaisulla liikkeelle mielummin kuin kitarapedaalilla.
 
Lisäksihän voi koittaa katsella noita Alesiksen XXXverbejä käytettynä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «