gunnar 14.07.2011 13:53:28 | |
---|
Lonesome: No ei. Tosin P90-Tributet tulivat 50's ensin ja 60's perässä. Nyt Thomannilla on tuo 50's Tribute humppareilla saatavana erityisesti heidän kauttaan. Jospa vaikka seuraava "harvoin tarjolla, vain Tompalla"-erä oliskin 60's Tribute 2 x Humbuugi... Veikkaan myös, että näinhän tämä menee! Aluks tuli P90 mallit 50, 60 ja sit 50 humppari ja kohta varmaan 60 humppari. Lisä porkkanaa pikkuhiljaa, kun moni varmaan jo ostanut P90 version, mut pakko ostaa myös humppari versio. Kitaravalmistajatkin alkaa oppimaan markkinoinnin saloja... |
Stain 14.07.2011 14:52:38 (muokattu 14.07.2011 14:54:48) | |
---|
Mitäs tuo chambered body noissa 60's -malleissa käytännössä tarkoittaa? Miten se eroaa muista Gibsonin Les Pauleista/onko tuo chambered käytössä muissakin malleissa? "No se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei Mandy viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau,
vittu tehdään levy sitten." |
FastEddie 14.07.2011 15:46:15 (muokattu 14.07.2011 15:49:02) | |
---|
Stain: Mitäs tuo chambered body noissa 60's -malleissa käytännössä tarkoittaa? Miten se eroaa muista Gibsonin Les Pauleista/onko tuo chambered käytössä muissakin malleissa? Koppa on kaiverrettu osittain ontoksi. Keventää LPn painoa kummasti ja kitara on paremmin tasapainossa (imho). Siis kitara ei ole niin peräpainoinen. Ainakin 2008Standard ja Supreme malleissa on myös chambered body. "Rehab is for quitters" |
tommi m 14.07.2011 17:55:54 | |
---|
FastEddie: Koppa on kaiverrettu osittain ontoksi. Keventää LPn painoa kummasti ja kitara on paremmin tasapainossa (imho). Siis kitara ei ole niin peräpainoinen. Ainakin 2008Standard ja Supreme malleissa on myös chambered body. ..siis chambered on ihan älyttömän epätasapainoinen/ kaulapainoinen. http://www.youtube.com/watch?v=QzcoLzF71qo |
FastEddie 14.07.2011 17:59:20 | |
---|
tommi m: ..siis chambered on ihan älyttömän epätasapainoinen/ kaulapainoinen. No, nää on makuasioita. Mun mielestä solid body LP on liian painava ja peräpainoinen. "Rehab is for quitters" |
Ziggy Bubba 14.07.2011 17:59:51 | |
---|
tommi m: ..siis chambered on ihan älyttömän epätasapainoinen/ kaulapainoinen. Tosta en tiedä, mutta ei mua ainakaan "peräpainoisuus" haittaa, paitsi sylisoitossa. Vaan yleensä sitä tuleekin seisaaltaan soiteltua. LP on musta aika kumma istualtaan. Fenderit on tossa hommassa istuvampia musta. Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed |
Stain 14.07.2011 20:19:07 | |
---|
FastEddie: Koppa on kaiverrettu osittain ontoksi. Keventää LPn painoa kummasti ja kitara on paremmin tasapainossa (imho). Siis kitara ei ole niin peräpainoinen. Ainakin 2008Standard ja Supreme malleissa on myös chambered body. Mites tuo sitten vaikuttaa soundiin? Poikkeaako soundi normi les pauleista kovinkin tuon takia? Onko tuota kaiverrusta käytetty sitten jossain muissakin malleissa? "No se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei Mandy viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau,
tommi m 14.07.2011 21:12:14 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=QzcoLzF71qo |
Kalm 14.07.2011 23:21:13 | |
---|
tommi m: Onttouden voi havaita. Viimeinen JYTKY jää soundista myös pois. http://www.youtube.com/watch?v=uUSD0SPZVtk&feature=player_embedded Onttouden kyllä havaitsee akustisesta soundista, mutta melkoinen fakiiri pitää olla (ja high-end monitorit) jos tuosta erottaa kylmiltään kammioinnin vaikutuksen sähköiseen soundiin. Noissa kun kaiketi myös eri mikit, potikat/konkat, kaulaprofiili ja erilainen kaulaliitoskin (jos tuossa siis edes soitetaan em. kitaroita ;) |
fox 14.07.2011 23:43:20 | |
---|
tommi m: ..siis chambered on ihan älyttömän epätasapainoinen/ kaulapainoinen. Ja tämä havainto pohjautuu?? Jos vaikka otetaan esimerkkinä Gibsonin SG:t, ja täälläkin usein linkitettyä kuvaa, niin huomataan että kyseinen soitin EI ole kaulapainoinen, saati sitte _älyttömän kaulapainoinen_ Vaikkakin LP-kitarasta olisi koiverrettu enemmältikin sitä puuta pois, se body painaa siltikin enemmän kuin SG. Odottelemme faktaa "älyttömästä epätasapainoisuudesta/kaulapainoisuudesta" vaan taitaa jäädä tulematta. ;) |
Vesihiisi 14.07.2011 23:58:11 (muokattu 15.07.2011 00:31:09) | |
---|
Sain tänään maaliskuussa tilaamani 60 tribute GT:n. Odotin kohtuullista laatua, mutta tämä on aivan priima. Ainoa "virhe" on vino sarjanumero lavassa. Lakkaus, puut, setup, kaikki ovat kohdillaan. Olen erittäin tyytyväinen tähän luuttuun. Gibsonin laadussa on edelleen vaihtelua, mulla on myös 50 tribute malli, jonka viimeistely on kohtuullinen, mutta ei hyvä. Tuo keppi meni säädettäväksi, olin varautunut samaan tämän soittimen kohdalla. Edit: Tässä soittimessa ei ollut tuota pre-worn look:ia ollenkaan, mistä pidän. Kuluupahan sitten omassa käytössä. Tuosta kaulapainoisuudesta voipi lopettaa keskustelun. Tiedoksi Ketulle; serkun siskon mies tiesi tosin kertoa että nämä ovat kyllä täysin kaulapainoisia ja muutenkin huonoja soittimia. Pelkästään merkki maksaa. |
novo 15.07.2011 04:18:32 | |
---|
Vesihiisi:Tuosta kaulapainoisuudesta voipi lopettaa keskustelun. Tiedoksi Ketulle; serkun siskon mies tiesi tosin kertoa että nämä ovat kyllä täysin kaulapainoisia ja muutenkin huonoja soittimia. Pelkästään merkki maksaa. Siks mäki pitäydyn edelleen vain SG:ssä, koska se on todistettu tasapainoiseksi soittimeksi. Sitä paitti lespat o aina kalliimpiaki, älytöntä riistoo. voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii... |
Dunga 15.07.2011 06:30:09 | |
---|
Vaikkakin LP-kitarasta olisi koiverrettu enemmältikin sitä puuta pois, se body painaa siltikin enemmän kuin SG. No mulla oli tovi sitten chambered LP, joka painoi vähemmän kuin tuo mun SG. Melko koomisen tuntuinen kapistus ;) War... war never changes. |
Stain 15.07.2011 11:28:31 | |
---|
"No se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei Mandy viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau,
Lonesome 15.07.2011 12:14:26 | |
---|
Stain: Hirveä vääryys että vasuriversiot 60's mallista on melkein satasen kalliimpia kuin oikeakätiset. Saako näitä muuten mistään kotimaisesta soitinliikkeestä? Kaveri asiaa tiedusteli F-kaupassa, tosin vasuri SG Tributen osalta. Eivät kuulemma ole hyllyyn tilanneet, eivätkä tilaa. Varmaankin tilaavat, jos erikseen pyytää ja tosissaan ilmaisee ostohalunsa... "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett |
tommi m 15.07.2011 16:01:35 | |
---|
fox: Ja tämä havainto pohjautuu?? Jos vaikka otetaan esimerkkinä Gibsonin SG:t, ja täälläkin usein linkitettyä kuvaa, niin huomataan että kyseinen soitin EI ole kaulapainoinen, saati sitte _älyttömän kaulapainoinen_ Vaikkakin LP-kitarasta olisi koiverrettu enemmältikin sitä puuta pois, se body painaa siltikin enemmän kuin SG. Odottelemme faktaa "älyttömästä epätasapainoisuudesta/kaulapainoisuudesta" vaan taitaa jäädä tulematta. ;) OK. Jos SG ei teidän mielestä ole kaulapainoinen, niin emme tarkoita varmaan samaa asiaa. Minun mielestä ( ei siis välttämättä faktaa) se on kaulapainoisuutta jos kitaraa pitää seisoessa hihnalla ja kaula"vetää" toisessa kitarassa alaspäin enemmän kuin toisessa.. chamberedissa vetää enemmän kuin esim kevennysporatussa. http://www.youtube.com/watch?v=QzcoLzF71qo |
Kalm: Onttouden kyllä havaitsee akustisesta soundista, mutta melkoinen fakiiri pitää olla (ja high-end monitorit) jos tuosta erottaa kylmiltään kammioinnin vaikutuksen sähköiseen soundiin. Noissa kun kaiketi myös eri mikit, potikat/konkat, kaulaprofiili ja erilainen kaulaliitoskin (jos tuossa siis edes soitetaan em. kitaroita ;) Ja sulle...jos kuvittelet esim. ES mallisia kitaroita, niin niilläkään ei saa sellaista jytinää aikaiseksi kuin normi les paulilla. Tämä ilmenee chambered-mallisissa vain pienemmässä määrin..munmiälest. http://www.youtube.com/watch?v=QzcoLzF71qo |
RamoQ 15.07.2011 17:15:39 | |
---|
"Nobody boogie like the boogieman" |
Ziggy Bubba 15.07.2011 17:31:27 | |
---|
RamoQ: Niitä tehdään pienempiä määriä kun oikeakätisten malleja. Ei sillä etteikö se hintaero olisi silti perseestä. Eikä toi ole edes erityisen iso hintaero, joskus on isompikin. Enemmän vasurina jurppii todella kapea valikoima eri malleja. Perus Lespat, Telet sun muut löytyy, mutta mistä vaikkapa Jazzmasteria, vintage-henkisempää Fenderin Stratoa tai Gibsonin ES-330:aa? Puhumattakaan värityksistä - mustaa ja lisää mustaa, plus muutama hassu bursti. Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed |
Joees 15.07.2011 23:16:53 | |
---|
tommi m: OK. Jos SG ei teidän mielestä ole kaulapainoinen, niin emme tarkoita varmaan samaa asiaa. Minun mielestä ( ei siis välttämättä faktaa) se on kaulapainoisuutta jos kitaraa pitää seisoessa hihnalla ja kaula"vetää" toisessa kitarassa alaspäin enemmän kuin toisessa.. chamberedissa vetää enemmän kuin esim kevennysporatussa. Ne harvat SG:t joita oon seisaaltani soittanut ovat pysyneet ihan mainiosti tasapainossa ilman että on kädellä tarvinut tilannetta korjailla. Toki ei se niin persepainonen ole kuin LP mut se nyt onkin ihan selkeesti kitaroiden fyysisistä eroista johtuvaa. Ja sulle...jos kuvittelet esim. ES mallisia kitaroita, niin niilläkään ei saa sellaista jytinää aikaiseksi kuin normi les paulilla. Tämä ei tietenkään tarkota sitä etteikö niillä ES-mallisilla saisi jytinää aikaiseksi. Niillä nimittäin saa oikein mallikastakin jytinää aikaiseksi. Mutta siinä oot oikeessa, ei niillä samanlaista saa kuin LP:llä mikä on toisaalta erittäin hyvä juttu kun muuten se ES ois vaan LP eikä oma juttunsa. Tarkennuksena mainittakoon että mulla oli tätä kirjoittaessani mielessä lähinnä ES-335 ja pienennetyt versiot aiheesta. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |