Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lattarikappaleet
1 2
Aukusti
13.07.2011 15:00:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli:
Mitä kappaleita soitatte lattareina? Itse en tiedä vielä paljookaan kyseisiä biisejä ja oon aika alottelija näissä hommissa. Kun pistätte kappaleen niin tyylilaji perään kun en osaa niitäkään erottaa :D Kyllä nyt nimet tiedän eli rumba, cha-cha ja samba. Kiitos jos jaksatte auttaa :)
 
S.Jone
14.07.2011 16:59:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja bossanova.
 
Enpä näistä itekään mahdottomia tiedä, mutta samba parina oon kuullu kerran jos toisenkin El Cumpanchero ja Kohtalokas Samba. Rumbapari Anqelique ja Delfiinipoika
 
poppamies
14.07.2011 18:01:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rumba mikä kannattaa soittaa on Beautiful Maria of my Soul. Joko Banderasin tai Los Lobos'in versio.
 
http://www.youtube.com/watch?v=qDOUwA_90BI&feature=related
 
tai
 
http://www.youtube.com/watch?v=xnAI9Q8Y5hI
 
G strings are for strippers
Kyllikki
14.07.2011 19:34:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

S.Jone: Ja bossanova.
 
Enpä näistä itekään mahdottomia tiedä, mutta samba parina oon kuullu kerran jos toisenkin El Cumpanchero ja Kohtalokas Samba. Rumbapari Anqelique ja Delfiinipoika

 
Ehdottomasti kannattaa soittaa myös "Meksikon pikajuna". Se on sampa ja aika pitkä, jos sen soittaa kokonaan. Mutta aivan alottelijoille se ei sovellu, koska melodia on mutkikas ja vaatii sorminäppäryyttä niin soittajilta kuin laulajiltakin.
 
Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
Epämuusikko
14.07.2011 20:29:08 (muokattu 14.07.2011 21:12:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Rumba mikä kannattaa soittaa on Beautiful Maria of my Soul.
Olen taas periaatteesta eri mieltä. Vaikkakin onhan se tanssittavahko ja jonkun tunnistamahko biisi, minusta se on vain poskettoman TYLSÄ.
 
Tanssikansan näkökulmasta tosin silloinhan se on vitun hyvä.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Timi
14.07.2011 21:52:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Olen taas periaatteesta eri mieltä. Vaikkakin onhan se tanssittavahko ja jonkun tunnistamahko biisi, minusta se on vain poskettoman TYLSÄ.
 
Tanssikansan näkökulmasta tosin silloinhan se on vitun hyvä.

 
Mä tykkään sitä biisistä.Jotenkin saa mun sielun herkistymään.Omma hiukan yrittäny jopa tapailla laulua.Tosin aluksi sitä suomenkielistä versiota.Ei kehtaa vielä esittää keikalla
 
Vaikea.Mutta varma!
EP
14.07.2011 21:58:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Mä tykkään sitä biisistä.Jotenkin saa mun sielun herkistymään..
 
Jep, kuuluu sarjaan kauneimpia lauluja, sanat, sävel ..ei voi kun ihmetellä.
 
okabass
14.07.2011 23:08:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Venezuela?
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
poppamies
14.07.2011 23:10:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Olen taas periaatteesta eri mieltä. Vaikkakin onhan se tanssittavahko ja jonkun tunnistamahko biisi, minusta se on vain poskettoman TYLSÄ.
 
Tanssikansan näkökulmasta tosin silloinhan se on vitun hyvä.

 
Tuolla asenteella ei kannattasi soittaa tanssimusaa ensinkään...
 
G strings are for strippers
Epämuusikko
14.07.2011 23:22:25 (muokattu 14.07.2011 23:22:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Tuolla asenteella ei kannattasi soittaa tanssimusaa ensinkään...
 
Enkä niitä teekään. Huomattavasti allekirjoittaneen viisaria väräyttävämpiäkin boleroja (joita vissiin rumballa tanssiyhteydessä tarkoitetaan) tiedän toki. Sanoin vain mielipiteeni, niin kuin sinäkin valitettavan usein täällä teet.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
karikko
15.07.2011 10:42:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keinu kanssani,Kenties kenties,Sä kaunehin oot, Quantanamera,Santanan Moonflower.
Siin on muutama lattaribiisi.
 
EP
15.07.2011 11:17:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

karikko: Keinu kanssani,Kenties kenties,Sä kaunehin oot, Quantanamera,Santanan Moonflower.
Siin on muutama lattaribiisi.

 
Joo jep! Ja on paljopn biisejä jotka voi sovittaa lattareiksi, silti yhtään väheksymättä alkuperäistä, kun vaan tekeesen rehellisesti ja täydestä sydämestä!
 
Epämuusikko
15.07.2011 13:24:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Ja on paljon biisejä jotka voi sovittaa lattareiksi
 
Ehdottomasti tämä. + pienellä tempomyönnytyksellä suuntaan tai toiseen muuttuu cha-cha boleroksi ja toisinpäin. Autenttisuuspisteitä sitä enempää keräämättä, clavé-keskustelut eivät mielestäni kuulu tälle palstalle.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Tankero
15.07.2011 13:36:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Enkä niitä teekään. Huomattavasti allekirjoittaneen viisaria väräyttävämpiäkin boleroja (joita vissiin rumballa tanssiyhteydessä tarkoitetaan) tiedän toki. Sanoin vain mielipiteeni, niin kuin sinäkin valitettavan usein täällä teet.
 
Pikku-E kirjoittelee asiaa.
 
Humppajyrä
isojussi
15.07.2011 23:57:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Venezuela?
 
Niin onki - ja Ramona.
 
Niijja El Sa
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
vilihuttunen
16.07.2011 00:43:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Mä tykkään sitä biisistä.Jotenkin saa mun sielun herkistymään.Omma hiukan yrittäny jopa tapailla laulua.Tosin aluksi sitä suomenkielistä versiota.Ei kehtaa vielä esittää keikalla
 
Juu on kyllä hieno kipale. Finkuilla on hyvä versio tietysti mutta "originaalissa" ehkä enämpi luonnetta. Nuotit bändille ootkin jo varmasti löytänyt mutta kertauksena: http://www.scribd.com/doc/23585462/Beautiful-Maria-of-my-soul
 
Hyvä lattari on mm. Tico Tico vaikka huuliharpulla :-)
 
Epämuusikko
16.07.2011 01:32:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lattari, käsitteenä hieman suppea.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
levesinet
16.07.2011 01:52:10 (muokattu 16.07.2011 02:38:59)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rekiretki (Sleigh Ride), sen mä arrasin aikoinaan jazzahtavaks salsaks koulun joulunäytelmään. Siinä oli saksofoonit ja kaikki. Pähee piisi.
http://www.youtube.com/watch?v=OATi34PKNPw
 
Vastaavasti José Belmonten tiukKka Ecstasy-tango elikkä Hurumio muuttui mun pianorullassani diskoksi mut se fiini beguiiniosa piti jättää beguiiniks koska beguine on hianoo boleroo ja mä oon boleromiähiä.
Tää piisi.
http://www.youtube.com/watch?v=IbZUxwE0280
Jaa, habanerakohan se olikin alun perin.
 
Ja Lounatuulen laulu on sambavalssi. EDIT: Piti vielä kaivaa esiin tiukka esimerkki sambavalssista bossa-jazz-tyyliin.
http://www.youtube.com/watch?v=NVT6CTmJZss
 
S.Jone: Ja bossanova.
 
Mitä? Kaikki vaan bossaks mun puolesta 8)
Tosin bossa nova ei ole varsinaisesti tanssimusaa vaan yleensä vaan istutaan ja kuunnellaan. Hyvää yötä.
 
50/90
AngryMouth
16.07.2011 02:52:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä on rumbana (bolero on varsinaisen musiikkityylin nimi) mm. Jose Josen Manana si, Voitko unohtaa, Angelique, En antaa muuta voi, Haavekuva, Rakkauden satu, Hiljaiset sillat.
 
Sambana mm. Autoajelulla, Marina, Tico Tico, El Cumbamchero.
 
Cha-Cha mm. Keinu kanssani, Mä oon lakannut huolehtimasta, Oo mikä nainen, Olipa kerran, Yöllä on tuhat silmää, Kenties kenties, Luonnonlapsi, Undantag (Bo Kaspers).
 
Salsoina mm. Yöllä on tuhat silmää ja Taka-taka.
 
Bossa novaa ei juurikaan tanssilavoilla kuule, menee kyllä baareissa tai laivalla. Temposta riippuu mitä siihen tanssitaan.
 
Mm. bachataa, merengueta ja baionia tanssijat (ne jotka osaavat niitä tanssia) pystyvät vetämään sopivan tempoisiin muihin biiseihin, mutta tietysti jotain beattejä voi sovittaa lattarihenkisiksi noitten tanssilajien tempoihin.
 
isojussi
16.07.2011 08:52:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Lattari, käsitteenä hieman suppea.
 
http://jacceh.blogs.fi/2007/04/14/l … tarintaisten_naisten_kosto~2089023/
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «